Na hlavnu stanicu cestujem pravidelne a mam na výber pohodlne (sedenie) 95 + 13 (samozrejme si pozriem doma kedy mi ide) s prestupom som tam do 30 minut ex 81 to trvalo 25 tuším
alebo idem 98 na smolenicku na 93 a som tam za 22 minut najneskôr a dom 93 k Essu a pešo a 81 mi vôbec nechýba
MHD je mimoriadne komplexný systém, laik nemôže vedieť všetko čo je v pozadí. Ale môže vyjadiť svoj súhlas/nesúhlas s konkrétnou vecou. Nemal by však radikálne tvrdiť že "tamtí sú neschopní", "JA by som to urobil OVEĽA lepšie", a pod. Takisto si nikto nedovolí kafrať do operátorov primárneho okruhu v jadrovej elektrárni. Pripustiť laika k riešeniu problematiky MHD by znamenalo to isté ako dať laikovi do rúk reaktor v kritickom stave. A myslím že v druhom prípade by nenarobil toľko škody ako v prvom. Teda pokiaľ by nepovypínal všetky ochrany ako "odborníci" v Černobyle. Ale ako laik by to sotva zvládol.
Po tom čo všetko som ja počul z úst ľudí a čítal tu na fóre mi je jasné že 99% sú aboslútne krátkozraké požiadavky, vysoko NEODBORNÉ, vyvracajúce nielen dopravno-technické systémy, ale často aj zdravý rozum podľa motta "linka pre mňa". Ja osobne sa snažím takýmto diskusiám vyhúť. Veľmi zriedakedy druhá strana uzná aj iný "odbornejší" názor ako ten svoj. Presne podľa motta "linka pre mňa".
Presne tak, súhlasím. To, že je niekto v nejakej oblasti laik, neznamená, že nemôže vymyslieť nič dobrého - a naopak, to, že je niekto odborník, neznamená, že nemôže niečo zorať.
Spomínam si, ako sa po dobudovaní tunela "odborne" presmerovali električky 1 a 5 do tunela a odborníkom vtedy akosi uniklo, že linky 4 a 9, ktoré zostali na nábreží, jazdia len do cca 20.00. Asi tri dni to riešili odklonom 5-ky a potom bola predĺžená premávka na linke 4 (S499 si možno spomenie na dispečerák s večernými odchodmi dorobenými opravným lakom a písacím strojom).
Ani nové linkovanie autobusov nebolo bez chýb (pozri Dunčo #75492) a muselo sa upravovať. Teória je síce pekná vec, ale ľudia sa niekedy podľa nej nesprávajú. Nemožno sa preto uzatvárať do akejsi sekty "Nekecajtenámdotoho" a akékoľvek pripomienky od verejnosti hádzať do koša len preto, že pisateľ nepriložil diplom z VŠDS.
Na linku 50 sľúbili kĺbové vozidlá hneď, ako to bude možné. Nijaké kĺbáky sa odvtedy nekupovali. Po zmene linkovania v Petržalke sa na linku 50 nasadili kĺbáky ušetrené z iných liniek. Solarisy sa kupovali až neskôr, takže ak by si ich nasadil na 50-ku, znížil by si ponúkanú prepravnú kapacitu. A za to, že to DPB neurobil a ponechal tam kĺbáky, ho kritizuješ? Nechápem.
Inak jedna poznamka: Ked cestuju ludia na hlavnu stanicu kazdy den, asi to nieje s tazkym batohom. Je potom podla teba problem ist az na stanicu a nie vystupit na SAV (z 83 bez pouzitia 93) a odtial dojst? Jediny smer odkial to je z hlavnej stanice blizsie je oblast zabotovej a tam ten narast oproti SAV nieje taky radikalny. A ak dalej smerom k YMCA, tak by asi aj tak pouzili neaky spoj po sancovej.
A este poznamka: Co tak vystupit na sokolskej a prejst odtial na stanicu? Viem ze sa to nema, ale ak sa ponahlas...pozor na vlak!
Dopravný podnik má budovať obratisko? Vieš čo? Ja sa s ing. Weiglom veľmi dobre poznám, tak ti sprostredkujem stretnutie a tam mu povedz do očí, aký je neschopný a prednes mu svoje návrhy, ako všetko obratom ruky zlepšíš a zavedieš linky odvšadiaĺ všade v osemminútovom intervale, z Markovej v štvorminútovom. Vieš, takých, ako ty,čo sú múdri ako akustický masovokomunikačný prostriedok a konzumovali exkrement starého židovského kráľa, je dosť. Ale takých, čo niečo aj naozaj dokázali, je kua málo.
Keď študuješ tie dopravné stavby, tak predsa vieš, že nebudeš projektovať diaľnicu niekam, kam chodí sedem áut za hodinu ani rýchlodráhu niekam, kam stačí mikrobus. Na stanicu chodí kopa ľudí, ale to sú potôčiky, zlievajúce sa do rieky. Takže linka musí kopírovať jeden potôčik, taký najväčší. Tí ostatní majú proste smolu, budú musieť prestúpiť.
Neviem co tu riesite.... proste ked ide Dunco na vlak nech ide skor... je to normalne.. ja ked cestujem SAD tak tiez dojdem na stanicu skor... aj o pol hodku...
zakaznik