Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #74577:
Konfliktné situácie sú zvyčajne iba na prvej zastávke, kde sa voz odkláňa od trasy bežnej linky. Teda pri dojazdoch 8, 9 na Vazovovej, pri 207 na Trhovisku (vždy sa nájdu vlky, čo nevystúpia na TRenč, lebo chcú isť na Rosenthal), 209 pri Zimáku (jeden známy vždy na Trnavskom otovorí dvere na kabínea do voza na poslednom kole zahlási, že nejde na Ružovú Dolinu, ale na Trnávku a tak vždy začudovane vystúpia minimálne 2 - 3 vlky, hoci keď to má dojazdové tabule, tak sú červené, a aj tak to nepomáha. ..) Takisto 201 čo ja občas chodím skoro vždy sa nájde minimálne jeden vlk, čo sa zľakne, preťo neodbočila na Hl. Stanicu, či sa zmenila trasa, alebo čo. to sú napr. takí cestujúci, čo cestujú MHd občas, alebo s L201 občas, a nepoznajú to, cieľ samozrejme nečítajú...
Ja by som len chcel pridať môj postreh z trolejbusových dojazdov, konkrétne L 201, ktoré občas využívam. Zo začiatku boli reakcie také, že na SAV celý bus vystúpil v presvedčení, že sa vodič pomýlil a v podstate som išiel cez Kramáre sám. A v poslednom čase, ľudia do toho normálne nastupjú, dokonca aj na Kramároch, kde bežne 201 nechodí, podľa ich výrazov usudzujem, že vedia kam to ide, a aj z toho vystpujú na zastávkach, na ktorých chcú vystúpiť, dokonca častokrát niekto ide až na Lovinského v tom voze, kam z Kramárov bežne nechodí nič. A nejake konflikty s vodičmi som nepotrehol.
Z toho mi vyplýva, že je otázka času, kedy si ľudia na to zvyknú, a počet konfliktných situácií sa zmenší.
Reply on: ufo #74573:
A preco vela ludi stale nechape 14 z Racianskej radialy s napisom Ruzinov? Stojim si za tym ze nove linky by boli najlepsie..
Reply on: Mike #74537:
Mám tiež tú skúsenosť. ? Onehda mi pri jednej z jázd autoškolovou 8004 chcela nastúpiť teta. Zastávka Dolné koruny, rok 2004 - to ešte nechodila 28 po Nový most a 29na dve za hodinu - a nikdy v tom čase, kedy som sa ja blížila s výcvikovou Karoskou. Teta bežala z druhej strany a keď videla, že evidentne sa ten hnusný bus nechystá zastať, tvárila sa zlostne, čosi volala a mávala päsťou.Až potom si konečne všimla a uvedomila, na čo to vlastne máva...výraz tváre neopisujem. ?
Reply on: SDX #74572:
Určite pochopia skôr 7 z Ružinova alebo 10 z Dúbravky ako 16 z Ružinova, pretože linky 7 a 10 sú cestujúcim zväčša známe kam chodia / chodili.
Reply on: SDX #74572:
Preco by nepochopili 7 z Ruzinova? Myslis, ze cestujuci nevedia, ze po Kriznu ta elektricka nema moznost ist inac, ako 8,9,14?
Z Ruzinova uz islo vselico zatulane s inym cislom ako zvycajnym, nemal z toho nikto strach.
Reply on: S499.1023 #74536:
Ide ale o to aby tie dojazdy s cestujucimi mali zmysel. A ked im z Ruzinova pojde L7, tak to vobec nepochopia = nepojdu tym. Poznam vela ludi, ktory po tom ako som im povedal o vyjazdovej 14-ke do Ruzinova, tak ju zacali pouzivat - predtym nie lebo o tom nevedeli.

Re #74539 richardhudec: No, lenze problem je ze ked do KV pride voz s oznacenim "ZST Vinohrady", ako vlk zisti kade tam ide? A ked uz chces mat dojazdy na vyvesku, tak potom, preco ich neoznacime (J1, J2, J3, K1..)? Ludia si to zafixuju ako nove linky, ktore jazdia len parkrat za den a uz bude po problemoch.

Re #74540 El Sergio: To nehlasenie je najvacsia debilina. Nepochopim preco to nie je, potom su ludia popleteny. Ja by som zaviedol aj nieco take ze pri vyjazde by to pred poslednou zastavkou linky zahlasilo nieco na styl "Tato elektricka pokracuje na Vazovovu a Legionarsku odkial pokracuje po trase linky 14 na zastavku Astronomicka. Upozornujeme, ze ide o vyjazd z vozovne, spoj po tejto trase premava len niekolko krat denne a jeho jazda nie je garantovana" (tu poslednu vetu by chcelo preformulovat, ale snad kazdy chape o co mi ide)
A okrem hlasenia by sa mohol ten text rolovat aj na vnutornom transparente (aj ked ho necita az tak vela ludi).

Re #74557 LUK: Preto by bolo dobre zaviest to hlasenie.
prosím vie niekto zadelenie mojej zlatej pani z vozu číslo 1611 na linke 98 resp. Kedy bude jazdit pani Benešová na linke 98??? nevie niekto? ?
Reply on: El Sergio #74569:
ale majú... Tak ako ich majú v OV, LB, OL...
Reply on: Valis #74556:
V Brne wany nemajú. Aspoň som doteraz žiadnu nevidel. ?
Reply on: richardhudec #74541:
Som napísal "ak je tam hlásič zastávok". Ich (ne)rozšírenia vo vozoch DPB som si vedomý. Aj keď mám dojem, že práve v električkách ich je najviac. ?
Ale aj tak si myslím, že je to celé postavené na hlavu. Keď inde tomu dokážu rozumieť, tak nevidím dovod, prečo by to nedokázali aj v Bratislave. Až o TOĽKO sprostejších ľudí tu mať nemožme. Tomu jednoducho neverím! ?
Takže ako som napísal - veľké písmenká za odchodmi a inverzné označenie, pri normálnych tabuľkách nejaké biele s inverznou konečnou (napríklad biele písmenká na červenej). Postupne všade aj tie hlásiče, ale toto jednoducho MUSÍ stačiť. Žiadne nové linky, extra CP a neviem čo ešte... ?
Reply on: S499.1023 #74565:
To nepopieram. 😉
Reply on: Beus #74563:
Aké je na Komisárkach zabezpečovacie zariadenie? To, že sa nedá postaviť do kríža? To potom je na každej svetelnej križovatke zabezpečovacie zariadenie ? . Tak ako odmietam zabezpečovacím zariadením nazývať kľúčový priemysel na železnici, nikto ma neprinúti za zabezpečovacie zariadenie pokladať klapkotron na Komisárkach.
Reply on: KLF #74559:
Nech sú akí chcú, bez nich by si prácu nemal ? .
Reply on: Valis #74552:
Tichá bude asi hlavne preto, že je na streche, nie 😛 ?
Reply on: guri #74562:
Hehe, takmer si uhádol, ale nie celkom: Dôvodom bude, že vodičom sa zdá, že je nebezpečné, keď sa tam križujú vchodová a odchodová koľaj, a že dispečerovi a zabezpečovaciemu zariadeniu nedôverujú 😉
Povodne som si myslel ze skratenie linky 68 je prvoaprilovy zart, no potom som si spomenul ze uz je po volbach... Pri najblizsej prilezitosti skratia aj linky 3, 5, 11, s odovodnenim "vodicom sa zda obratisko v Komisarkach prilis okruhle". 😃
Dnes som si spravil(sluzobne) maly okruh Praha - Chomutov - Chemnitz - Leipzig - Dresden - Praha a trochu som obzeral MHD v tychto mestach(bohuzial len z okna auta). V Chomutove jazdia 12 M Solarisy s celovozovymi reklamami. Trolejbusy som videl len 15Tr. Chemnitz, autobusy zasadne klbove nizkopodlazne MANy alebo Mercedesy Citara. Elektricky tie siroke Variotramy. Jedine mesto, v ktorom som trochu pobudol bolo Lipsko. Autobusy maju tiez prevazne nizkopodlazne 12 metrove Solarisy alebo klbove Citara, Elektriciek tam jazdi viacero druhov od T3 sprazenych ci uz do dvojic alebo aj trojic, ci uz s nizkopodlaznym vlekom alebo bez neho, az po tie dlhe Bombardiery NGT 12, ktore boli vlastne az do dodania budapestianskych Combin najdlhsimi europskymi elinami. Najfrekventovanejsie jazdiacim typom eliny v Lipsku je NGT8D. Ich domacu rekonstrukciu Leoliner som videl len jeden. Je mi len luto, ze som nemal so sebou fotak a ze nebolo dopriate mojim sotousskym chutkam (vela vybavovania). Dresden som videl len z prechadzajuceho auta, ale nakolko tam jazdievam casto tam ma to az tak nemrzi.
Reply on: matiseek #74534:
Možno taký, že sa vyhnú zápcham na Leginárskej pred Račianskym mýtom. Ale to je tak asi všetko.
Reply on: Martin Fundárek #74555:
Moment mojko... mal som pocit, ze pojem "cestujuci" sa tu v 99% (ak nie 100%) nahradza pojmami "SUBSTRAT", ci "VLCACI". Z toho mi nejak nevyplyva, ze sa jedna len o 1% cestujucich... Takze tymto by sme hadam diskusiu o nazore na cestujucu verejnost mohli uzavriet.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.