to minule tri baby z tho dve cmarali v ruzinove na astronomickej smer mesto.Ludia na nich pozerali a nic a co to malo 13-14rokov.A potom nasadli do elektricky a vypadali podozrivo tak asi cmarali dalej a este aj po cest do ruzinova som videl take napisy tymi fixkami takze zrejme pocarbali vsetko co sa dalo.
To priemerné slovenské IQ 112 máš z akého zdroja? Ja sa obávam, že 5 Mega ľudí je dostatočný počet na to, aby sa uplatnil zákon veľkých čísel a Gaussova krivka, takže to bude len veľmi mierne odchylné od čísla 100.
dnes som pri ASMN videl maleho zasrana co mi bol tak len nieco nad pas pisat po zastavke...vobec ho nesralo, ze tam bolo plno ludi a ich zase nesralo, ze on tam carbe...tak som za nim siel a zakrical na neho a volal policiu....mal tam este 2 dalsich chalanov...uz starsich...tak som sa neodvazil ho schytit a podrzat ho kym pridu, lebo som mal fotak na krku...tak pre istotu....kym som sa dovolal, tak na neho sa jeden dedo s palicou rozhucal a maly zdrhol....tak som za nim este chvilu isiel s telefonom pri uchu (akoze som telefonoval, aj ked zdrhol, tak som polozil) tak chlapec bol aspon dobre vysraty...ale aspon tak vyzeral...aj po tom dedovi s palicou co sa na neho zahanal ?
dufam, ze ho to v najblizsej dobe ani nenapadne...
hlasic nie je v kazdej elektricke...len tu ide o to, ze ako si povedal, tak zijeme s debilmi, ktori by si mozno ani to J/K nevsimli...ale moznooooo...farebny papier pri CP "ICH" liniek by si vsimli...
V Prahe to funguje, v Brne to funguje, len v Bratislave asi žije banda s prepáčením debilov čo sú zabednení až dverami plieska! ?
Nechápem čo sa tu rieši. Do cestovného príslušnej linky nacapím k odchodu trebárs veľké J, alebo veľké K, a pod to vysvetlivku napríklad "J = ide cez Vazovovu a Vajnorskú do vozovne Jurajov dvor". K linke inverzným cieľ Vozovňa Jurajov dvor a ak je tam hlásič zastávok, tak na predposlednej a poslednej zastávke na trase nech to zahlási "Prosím pozor, voz pokračuje do vozovne Jurajov dvor". Proste nič zložité.
na CPcka sa daju pridat aj pismena, ale nie som isty, ci aj bez dolneho indexu...
Re #74532 SDX: k tym transparentom...navrhujem, ako uz bolo spomenute dat na transparent len nazov dojazdu bez linky, pripadne nejaky piktogram vozovne...ale lepsi ako je teraz...a za nim velky ciel.......este navrhujem pre rozlisenie aj inverzne farby ako su na nocakoch cisla liniek... ?
tieto spoje by som neumiestnoval do CP danej linky, ale na osobitne vyvesky na kazdej zastavke...
priklad: v ruzinove by boli na zastavke CP L8,9,14...nejaky informacny papier napriklad o aktualnych vylukach a este jeden papier s odchodmi dojazdovych spojov (v tomto pripade by som uz na transparenty nedaval cislo linky, ale len nazov dojazdu...)
takze ako by to bolo...vlky by prisli na zastavku a dufajme, ze by si vsimli nejaky (farebny) novy papier...pozreli by na neho a bol by na nom ciel vazovova a napisane nieco ako dojazdove linky do vozovni...pozreli by si to a zistili, ze to ide tu cast trasy, ktoru chcu ist oni, pripadne, ze chcu ist az smerom ku cielu....uvidia nejaku elektricku, ktora by nemala linku a kedze priemerne slovenske IQ je 112, tak by si domysleli, ze to je ono...
v pripade, ze by si papierik nevsimli...uvideli by prichadzat elektricku bez linky, takze ti, co by tam nevedeli linku, tak by mozno nenastupili...ti, co by tam uvideli ciel v smere ich cesty, tak by nastupili...pripadne by si to niekto skusil a neskor by danym spojom zacal pravidelne cestovat...
navrhujem tiez, aby na bocnom transparente pod nazvom cielu v inverznych farbach rolovali aspon 2 zastavky, pripadne ulice, ktore by aj.,..musim povedat debilovi...ktory si aspon transparent pozrie hovorili nieco o trase, po ktorej pojde....
ked si este na nieco spomeniem, tak dopisem....dufam, ze aj tomuto mojmu zlozito napisanemu a neprehladnemu prispevku budete rozumiet ? ? ?
? ? ? KEBY NEBOLI DOCHODCOVIA, KTORI TVORIA NAJVACSIU SKUPINU NECITACOV TRANSPARENTOV, TAK BY SME NEMALI SKORO ZIADNY PROBLEM ? ? ? ? to len taka BODKA na zaver ? ?
Ale to sa vobec necudujem, ved tu vsetky busy vyzeraju ako zimna hotovost. A takisto na cislo linky nema zmysel pozerat, zijeme v malom mestecku, tak to ide bud do centra alebo z centra. ?
Ja som to počul vulgárnejšie, že aj keď príde na zastávku veľké čierne ho... tak tam ľudia nastúpia. Jeden z dobrých príkladov je keď vlky nastupujú do zimných hotovostí.
V Prahe to ide, bo sa na to vlkä dlhoročne zvyknuté.
V BA nie. V BA platí tzv. Šestinovo pravidlo: "Pristavte na zastávku riť natretú na červeno a na žlto. Vlkä do nej nalezú a budú sa pýtať, kam to ide".
To môžem doložiť z vlastnej skúsenosti (hoci som to tu už niekoľkokrát omieľal) - keď som ešte jazdil s tramwajóm tyrystorówym, dojazdy boli s vlkä, s pôvodným číslom linky, akurát s bočnými tabuľami bez čísla "Cez nám. Ľ. Štúra a nám. Fr. Zupku do vozovne Jurajov Dvor" a prednou tabuľou "Vozovňa Jurajov Dvor". Konfliktov s vlkä bolo nepočítane.
Tak som si premiestnil do voza jednu sadu tabúľ linky č. 10, pri poslednom odchode z konečnej voz prelistoval na 10 a odvtedy som nemal konflikt ani jediný, hoci som končil zo stanice, z Dúbravky, z Pošne...
Ale bolo to v rozpore s predpismi, takže môj návrh takto to zoficiálniť bol x-krát zamietnutý.
Presne o tomto som prednedávnom písal.......to by sme teraz mohli pomeniť trasy polovici liniek na ktorých sú nasadzované kĺbové vozidlá......fakt nechápem čo to prinesie DPB, keď tú trasu skráti. A tie výhovorky s tým otáčaním a porušovanie pravidiel cestnej premávky či ako to tam nazvyli! Radšej by si mohli vymyslieť niečo lepšie. Ale možno to bude mať pozitívny vplyv.....................................ale stále neviem prísť na to, že aký????
J1 - ZST Nove Mesto (alternativne Zatisie) - Vajnorska - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 1)
J2 - Dubravka - KV - Safarikovo namestie - Spitalska - Trnavske Myto - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 12, mozno aj 4)
J3 - KV - tunel - Obchodna - Vazovova - Trnavske myto - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 9)
K - Nam.L.Stura - Safko - Namestie SNP - Obchodna - ZST Vinohrady (pouzitie pre dojazdy linky 13, ktora by sa za Jesenskeho zmenila na K1, alternativne by mohla byt oznacena ako "7")
Linka 2 - skratena po Jurak
Linky 3,5,11 - skratene po Krasnany
Linka 4 - bud skratenie po Jurak, alebo jazda ako linka J2]
Linka 8 - Z Hl.St ako linka 3 skratena po Krasnany
Linka 14 - Po Jesenskeho by sa zmenila na 11 a isla by po jej trase po Krasnany
ako vidíš, u nás nie. Alebo vlky, keď na zastávke prehliadnu za odchodom ako poznámku malý štvorček, nejaké písmeno by si už všimli? Ale zasa možno FS software asi nedokáže dať do ZCP za odchod písmeno, iba symbol...
V Prahe su dojazdy oznacene cislom svojej vlastnej linky. V cestovnom poriadku maju vyznaceny normalny odchod s poznamkou napr. V = jede do vozovny Vokovice. A funguje to.
richardhudec