Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #74331:
jj, toto je specialita nasej vyhlasky... v pripade prekazky v jazdom pruhu "ma prednost" ten co ma v ceste prekazku, v pripade spajania pruhov ten co je v priebeznom pruhu...
Len by ma zaujimalo, ako mam rychlo vediet (ked idem v priebeznom pruhu) ci ten vedla ma prekazku, abo ci mu len pruh konci ?
Nevie niekto,co sa stal dnes s voznom T3 v Karlove vsi blizko zastavky Molecova?Videl so ho stat na odstavnej kolaji, potom na odst.kolaj zacuvala suprava T3, potom sa spojili a dalej som uz nevidel
Reply on: SDX #74333:
Podľa mňa tiež tá formulácia v tom článku nie je šťastná. V jednej vete sa totiž tvrdí, že Ik 400 sú staré a po životnosti a v ďalšej vete sa píše, že Ik 4xx budú po životnosti v blízkej budúcnosti.
Reply on: _ERIC #74330:
No, mame vozy z rad 200 a 400, ale do rady 400 patria aj spominanie 415 a 435. Blby je teda niekto iny 😃
Reply on: SDX #74320:
Je to tak, ako Ti povedal Mike.

Na doplnenie, opäť zo zákona, §22:
"Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom."

Obdobne, §11 pre prechádzanie z vyhradeného pruhu do normálneho.

Nie je teda úplne totožné s prednosťou v jazde.

Každopádne porušuje sa to ostošesť...
Reply on: SDX #74325:
To plati len v pripade kej je kolona a auta vo vsetkych pruhoch stoja... vtedy plati tzv zipsovanie... ale aj to plati len v pripade prekazok, v pripade ukoncenia pruhu to u nas (zaujimave je ze v okolitich krajinach ano) neplati... Ale to je uz otazka soferskej etiky...
no za normalnej situacii vodic v priebeznom jazdnom pruhu nie je nic povinny...
Reply on: SDX #74323:
som doteraz nevedel ze v Bratislave jazdia nejake Ikarusy 400 a 200 ?

Dopravný podnik má 492 autobusov, z nich už 320 je po plánovanej technickej životnosti. Sú medzi nimi napríklad staršie typy IKARUS 400, či IKARUS 200. V nasledovných rokoch sa však do tejto kategórie začnú dostávať aj IKARUS 415 a 435, ktoré sú kvalifikované ako novšie vozidlá.

moze mi niekto vysvetlit tu vetu prosim? bud som blby ja alebo niekto iny ?
Reply on: SDX #74325:
A to si kde takú hlúposť nabral, že pripájajúce sa vozidlo má prednosť? Cituj presný paragraf a odstavec, prosím, inak budeš v našich očiach klamár.
Reply on: kiuska82 #74326:
Cyklobusova linka 128 zatial nie je v prevadzke.. ale myslim ze prvy jarny (cize buduci) vikend by ju mohli spustit, ak bude take pekne pocasie ako teraz 🙂
Reply on: SDX #74325:
Píšeš hlúposti.

Viď zákon: http://www.minv.sk/legislativa/315premavka.htm

Citát, §8: (5) Vodič smie prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu len vtedy, ak neohrozí vodiča jazdiaceho v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
viete mi niekto povedat ci uz chodi ten autobus co vozil v lete bicykle?? ? ? diky
Reply on: Ike #74324:
Auto z pripojneho pruhu pustit vodic musi. Neviem ci je to presne definovane ako prednost v jazde, alebo nejak inak, ale kazdopadne mal by si ho pustit.
Reply on: SDX #74322:
mas to pomylene... Autobus (alebo ine vozidlo MHD) ma prednost pri opustani zastavky alebo vyhradeneho jazdneho pruhu (Bus pruh), ak dava znamenie (smerovku).

Auto z prichadzajuceho pruhu prednost NEMA! Nesmie len ohrozit vozidla iduce v priebeznom pruhu
Mestská doprava v Bratislave potrebuje renováciu
http://dnes.atlas.sk/ekonomika/77219/mestska-doprava-v-bratislave-potrebuje-renovaciu - opat raz vynikajuci popis k obrazku...
Mimochodom, opat raz sa ukazalo ako Zachar rozumie MHD: "Pri nákupe nových trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom kĺbových trolejbusov by sme mohli predlžovať linky. Napríklad spoj číslo 205 by mohol jazdiť až na letisko" - z DD je jasne ze riesenie pravidelneho jazdenia na agregat nie je dobry napad...
Reply on: Mike #74321:
KAZDE pripajajuce sa vozidlo ma vodic pustit z pripajacieho do jazdneho pruhu (to ze sa to nedodrzuje je druha vec), bez ohladu na to ci ide o bus, alebo auto.
Reply on: SDX #74320:
Neviem, či som sám, ale moc dobre Tvojmu príspevku nerozumiem. Autobus má prednosť, lebo je to vo vyhláške explicitne napísané; v princípe zmysel je taký, že autobus aleo trolejbus, ktorý vychádza zo svojoh vyhradeného pruhu a preraďuje sa do "normálneho", má prednosť. A to platí nielen keď končí bus pruh, ale aj keď trvá a bus sa z neho aj tak chce zaradiť do normálneho a za vyhradený pruh sa považuje aj zastávkový záliv.
Reply on: Emo #74319:
Autobus ma prednost z toho dovodu ze pripajajuce sa vozidlo ma prednost. Skus ist niekedy par hodiniek autom a sleduj kolko busov da prednost pripajajucemu sa autu. A potom kydaj na ostatnych vodicov ?
Reply on: S499.1023 #74317:
Autobus vychádzajúci zo zastávky má síce prednosť, ale tak vieš ako to vodiči IGk dodržujú. Takže väčšinou práve autobus musí dať prednosť, aby nedošlo k zrážke. ?
Reply on: mrfelix #74300:
Ja by som niekoľko vecí opravil:
1. Reklamu "Little big city" majú iba niektoré kĺbové Tam busy. Tieto vozidlá pred časom dostali aj čalúnené sedačky, inak majú skoro všetky kĺbové Tamy drevené.
2. Mestské SORy majú označenie B9.5
3."stav tramvajových i trolejbusových tratí mi přijde bez vážných problémů"

No niektoré električkové trate sú v dosť zlom stave. Neviem, či si išiel úsekom Trnavské mýto - Záhradnícka, tam je to asi najvypuklejšie.
4."Spoje na linkách, dle vyjádření Bratislavčanů, vynechávají. Předpokládám že je to kvůli technickým poruchám."

Samozrejme, je to hlavne kvôli poruchám, ale časté sú aj dopravné nehody a rôzne iné mimoriadne udalosti.
Reply on: Ámos #74314:

...Kedze vacsina liniek ide rovno a musel by davat prednost osobakom odbacajucim do prava¨...

To podľa akého predpisu???

Inak, ako je to na Šustekovej, neviem, ale na Nám. 1. mája smer Vazovova v starej polohe zastávky to bolo tak, že bus mohol na "gule" priamo prejsť križovatku, pričom dostával na voľno v predstihu pred IGK. Čiže tam ide o niečo iné, ako o dynamickú preferenciu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.