Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #74094:
OK, na prúd pre zabezpečovačky som pozabudol, mal som na mysli len trakčný prúd 🙂
Reply on: Sommelier #74068:
Otvorene povedané, veľmi idiotský príspevok. Keďže je dlhý a idiocie je tam veľa, nebudem to detailne rozoberať, nemám čas ani chuť. Možno ti to vysvetlia iní.
Reply on: Beus #74056:
Je to ešte zložitejšie, lebo koľajnice nemusia byť uzemnené priamo ale cez rôzne oddeľovacie transformátory a tlmivky, pretože koľajnicami prúd tečie. Tento prúd slúži pre činnosť zabezpečovacieho zariadenia - koľajové obvody a prenos informácií na hnacie vozidlo.
Reply on: ufo #74092:
Hej, tú trať som si celú prešiel od hranice až do Kopčan obojsmerne. ?
Reply on: Mike #74090:
Koridor bude 100% z Petržalskej stanice a niekde pred novým domom nábytku Átrium má vbehnúť do zeme. ŽSR si dalo požiadavku, aby sklon trate bol do 17 promile. Otázne je, či sa to podarí, ak nie, pôjde sa na viac promile.
Trať cez Petržalku bude ako podzemná odbočka z trate z mesta a v Janíkovom dvore by sa mala napojiť na trať z Rusoviec tak, že sa pojde smerom do Petržalskej stanice, i keď aj spojenie z Rusoviec cez stred Petržalky do mesta by mohlo byť v budúcnosti zaujímevé.

Btw. tá trať pri Kaukazskej, to už ani tak nie je pôvodná trať do Wolfstahlu, ale pozostatky výťažnej koľaje vlečky Matadorky, ozajstné pozostatky trate do Wolfsthalu sú až za diaľnicou - kompletný zvršok aj s podvalmi bez koľajníc, kilometrovníky (pekné nemecké) a pri colnici dokonca mechanické návestidlo rakúskeho typu.
Reply on: mato62 #74086:
Kúsok za ulicou Kaukazská v smere za petržalským cintorínom. Bližšie k Bratskej a k diaľnici (Most Lafranconi - hr. prechod smer Maďarsko)
Reply on: ivanbuto #74083:
No to boli dva názory: jeden tvrdil, že európsky koridor bude od ŽST Petržalka ako dnešná žel. trať a niekde pod Sadom janka Kráľa zahne do tunela pod Dunaj. ale toto narážalo na problémy, vraj bude teba klesnúť dosť hlboko pod Dunaj a či sa to od ŽST Pet. stihne.
Druhý názor chcel EU koridor spojiť s električkou v Petržalke a trasovanie malo byť zhruba: od prekročenia rakúsekj hranice má ísť trať niekde smerom na Kopčany a pootm doprava poza OC Danubia ako železnica smer Rusovce, akurát na úrovni Janíkovho dovra sa má zahnúť doľava a pootm v koridore uprostred Petržalkou.

Ale z toho memoranda mi to vyhcádza v ideálnom prípade na realizáciu bodov 1 a čiastočne 2, možno 3 a koniec. ? ?
Re 74078: Ku Garde zas stale jazdia 7 a 17 😉
Reply on: mato62 #74086:
Za Matadorkou smer colnica Berg. Bola to železničná trať z Petržalky do Wolfstahlu - z Wolsfthalu sa po nej fachci do Viedne stale.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=19132&idg=427&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=

viete mi niekto povedat kde je toto? Neviete mi niekto povedat co to ta viedenska elektricka vlastne bola zac?
Reply on: Peon #74077:
za normalnych okolnosti si to otvara vodic kartou.

Re #74080 Martin Fundárek: podobne veci sa prevadzkuju v NZ. Ci uz postavenie vlakov "PX" (na rozlicne smery), alebo "v suprave", pricom na cele je vlak vedeny elektrickou lokomotivou. 🙂
Reply on: ivanbuto #74083:
Preco? Ved elektricky sa zidu aj v meste, nielen v Petrzalke.
Aspon sa vdaka tejto zvrhlosti kupia nove elektricky. A cez Petrzalku pojde normalna streka, pre sotousov to bude zaujimave. Btw. taky Talent je dobry na cestu do mesta. Bude moct chodit striedavo do TT, GA... ? ? ?
Reply on: Mike #74072:
Tu je text toho memoranda:
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=79450

To naozaj hádam nemyslia vážne, že chcú kupovať električky na rozchod 1000mm, a po roku 2015 akože čo, ich odstavia? To sa ide Starý most rekonštruovať na to, aby bol využívaný tak 5 rokov?! Lebo keď chcú prejsť na 1435 mm, a ak tam nebudú dve koľaje súbežné, tak nebudú môcť chodiť aj vlaky aj električky naraz. Alebo by chceli aj vlaky aj električky vedľa seba na povrchu v Petržalke? To tiež asi nie...

Inak nechápem, čo má ten euópsky železničný koridor do činenia z Janíkovým dvorom, ja som myslel, že koridor je od ŽST Petržalka, s odbočením na tunel.
Reply on: Papyr #74075:
2,5 km trate na DD plus meniaren stalo 54 mil, 6x 25Tr stalo - 105 mil. V tej miliarde v BB sa rata aj vozovna a zazemie. Ale prave preto som sa pytal kolko chce stavat tej trate. Ak by chcel celu petrzku zatrolejovat - ok 1 mld by bola akurat, plus peniaze na trofle.
A sommelier ratal trofle zvlast, 20ks za 300mil.
Reply on: Martin Fundárek #74080:
To museli byt nadherne casy, skoda, ze som uz vtedy nefotil vlaky. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: SDX #74074:
V časoch, keď bola filiálka už koncová, chodili z nej poobede dva vlaky. Stáli na jednej koľaji za sebou, takže na ten prvý bolo treba od Malinovského šľapať dosť ďaleko.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: KLF #74070:
Bez obáv, Ty debil nie si. Debil je niekto iný (a keby bol len jeden, ale ich je, ako keď naseje). A nielen v tomto prípade.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: ufo #74064:
Ale je to chaos. A keď už linky k internátom a na VŠ, prečo len do Slávičieho a Horského parku a nie na Gardu a ku Družbe? Tam vysoši vari prázdniny majú?
Minule som si všimol, že na Autobusovej stanici Mlynské nivy pribudla pri vstupe do areálu rampa, ktorú ovládajú pracovníci.

Prímestský bus Slovaklinesm v ktorom som bol musel zopár sekúnd čakať, kým mu pracovník otvoril. ?

Na čo táto zmena? Čo im tam len tak hocikto začal parkovať? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.