Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #74014:
To je take slovenske riesenie ? - odhadujem to na vysledok jednania o spolufinancovani statu - a ZSR a stat su tam zrejme zapojene preto, ze ZSR moze cerpat fondy EU... Bratislava nemoze (ci uz preto ze ma vysoke statisticky HDP alebo ze je neschopne vedenie) - ZSR uz ma slubene peniaze na trate v Bratislave - a tak sa to bude tvarit, ze ta trat od Bosakovej po Janikov dvor je "akoze zeleznica" - aby na to mohli ist fondy EU a bude to platit ZSR... teda mozno tam aj bude tretia kolajnica - nepouzivana a zavadzajuca, vlak tam nikdo neuvidi a dobre to bude len na to aby sa byrokratom v EU spravilo za dost... ak to teda chapem oficialne to je myslene, ze vlak z tunela filialka-petrzalka by mal chodit aj po trati Bosakova - Janikov Dvor a nie elektricka do tunela...
Reply on: ufo #74014:
Kristepane!
Reply on: Beus #74010:
Toto riešenie sa mi nepáči, pretože:
1) Sólo T3 zbytočne dlho blokuje výhybku.
2) Počítadlu zberačov neverím.

Okrem toho osobne uprednostňujem jazdu na zadný zberač hlavne kvôli možnosti dlhšieho rozjazdu pod výkonom do križovatiek so vzdušným križovaním bez napätia pre električky.

A trafiť sa zadným zberačom na úsekový delič by som si trúfol ešte aj dnes, po 13 rokoch nejazdenia, s presnosťou na pol metra.
"Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov. Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka podľa schváleného memoranda štát do roku 2015 vybuduje podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky."

už som počul všeličo, ale toto počujem prvýkrát. Vie sa už vôbec, čo sa tu vlastne chce? Vlak? Električka? Aký význam bude mať kombinovaný rozchod po Petržalke? ?
Takže je to už vlastně jenom o síle zvyku ?
Reply on: Beus #74010:
Teda...oprava zlej logiky...počítadlá tam boli aj predtým, ale zmenilo sa nastavenie z odblokovania za posledným zberačom na predposledný 🙂
Reply on: S499.1023 #74006:
Pokiaľ viem (aspoň z môjho pozorovania v poslednom čase), tak už sú odblokovacie kontakty všetkých (alebo aspoň väčšiny) výhybiek umiestnené tak, že aj pri jazde na jeden a predný zberač odblokujú až za 4. podvozkom súpravy, a práve preto sú vždy nad výhybkami počítadlá zberačov, aby pri prejazde viaczberačovej súpravy odblokovalo za predposledným zberačom (čo pozorujem na súpravách T3, že odblokuje už prejazdom prvého zberača cez odblokovací kontakt) 🙂
Takže tento dôvod jazdy na zadný zberač už padol 🙂
Reply on: fobust #73979:
Tak tak, Erik, dobre si to napísal. Rozmýšľam - keďže všetci ľudia bývajúci v nových stavbách budú platiť daň z nehnuteľnosti, mala by sa časť týchto peňazí použiť práve na navýšenie objednaných vozokm. Ale predpokladám, že asi by to vôbec nestačilo. Už viackrát sme hovorili, mesto nemá žiadne páky (alebo vôľu?) na to, aby investori nejako prispievali na MHD.

Inak keby sa výškové budovy robili viac koncepčne (teda jedna-dve výškové zóny, nie rozrtrúsené po celom meste a na nevhodných lokalitách), brala by sa do úvahy aj obslúženosť verejnou dopravou, tak, ako to je teraz, každá budova si postaví stovky parkovacích miest, ODP odsúhlasí prepočty pre priepustnosť križovatiek, ale aký bude celkový výsledok pre mesto?
Reply on: trupman #73998:
Ano, planuje. Malo by sa tak stat v suvislosti so spustenim rychlodrahy do Petrzalky. Zatial sa testovalo vozidlo Skoda 06T, vaznymi kandidatmi su vraj aj vozidla od Bombardieru a Koncaru, moze to byt vsak aj nieco ine, kedze bude vypisany tender 😉
Reply on: Papyr #74003:

Tebou popísaná skutočnosť je iba príjemným vedľajším efektom jazdy súpravy na zadný pantograf. Zadné vozne bežných súprav T3 majú strašne zasvinenné čelo, niekedy je to fakt humus. S499.1023 to tu už napísal, hlavný dôvod spočíva v blokovaní výhybiek. Všetky ostatné odlišnosti sú iba iné výhody vyplývajúce z jazdy na zadný patograf. ?
Reply on: Papyr #74003:
To je rozšírená legenda, podporovaná aj mnohými prispievatľmi iMHD ? . Prosím pozrieť v BA polohu odblopkovacieho kontaktu výhybky a všetko bude jasné. Mimochodom, jazda na zadný pantograf je všestranne výhodnejšia.
Reply on: trupman #73998:
Plánuje, ale určitě ne z K2 z PARS-u. Na zadní pantograf u T6 se jezdí kvůli stavění a blokování výhybek a kvůli lepšímu přejezdu vzdušného křížení bez napětí.
Reply on: KLF #73997:
Ale kdeže. To nebola žiadna vlečka. Pokračovala do P. Biskupíc, Komárna a Dunaszerdahelyi.
Reply on: trupman #73998:
Aby sa z predneho pantografu neprasilo na zadny vozen. Aj v Kosiciach sa jazdi na zadny. Poliaci tomu hovoria "jazda po slowacku".
Mike/KLF: můžete se mi prosím ozvat na ICQ 246-442-983 ?
Děkuju moc, vypadáte jako celkem znalý v oboru bratislavské MHD ?
Reply on: Mike #73999:
Aha...zaujímavé, to som nevedel. Tak to komunistickému okruhu Nové Mesto - ÚNS padlo za obeť viac tratí, ako len Filiálka - Nivy. Škoda toho, mohla byť dnes pekná sieť integrovaných železníc priamo do centra. Nuž ale čo, pokrok nezastavíš... ?
Reply on: KLF #73997:
Od Filiálky po Dostojevského rade a zahla na Metodku? I´m little bit confused... ?
No na to gymnázium som chodil, ale ten pás som nejako nezachytil. Kde presne sa nachádza? ?
Reply on: El Sergio #73995:
v roku 1895 otvorili železnicu na trať Bratislava, Nové Mesto (neskôr Nivy, tam kde je dnes CBC) - Dunajská Steda, o rok nato, 17, novembra 1896 bola predĺžená do Komárna. Z vtedajšej trate bratislavského okruhu sa odpájala vedľa Karadžičovej ul., , ďalej išla ako písal KLF okolo Metodovej a celý čas vedľa Trnavskej (kde bola neskôr zriadená zastávka Bratislava, Cintorín (v mieste Martins. cintorínu) a ďalej ako dens na Podunajské Biskupice a " na Maďare." Toto vedenie trate sa udržalo až do 70tych rokov 20. stor. , kedy sa vybudoval železničný okruh poza ul. Zátišie a cez Stanicu dnešnú BA, Nové Mesto, nadjazd na Rožňavskou a Krasinského a z pôvodnej trate na Maďare spravili odbočku cez novú ÚNS a ďalej Most Hrdinov Dukly. Bližšie Ti povie S499.1023, M. Fundárek, alebo ufo. ?
Plánuje se někdy v Bratislavě nákup nízkopodlažních tramvají? Například z K2 v Parsu.
Proč se jezdí na zadní pantograf u T6?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement