Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #73398:
Šlo o všeobecnú úvahu. O ničom neviem a okrem toho, pokiaľ viem, neboli pridelené žiadne peniaze okrem tých na 6 pseudoduobusov a nebolo vypísané ani žiadne výberové konanie.
Reply on: S499.1023 #73395:

Napr. od akého výrobcu a čo konkrétne? Hrozí niečo? Teda za sci-fi predpokladu že sa bude kupovať v desiatkach kusov...
Reply on: galiyosha #73396:
Alebo môžu byť aj z Košíc.
Reply on: fobust #73394:
A propos, tie zelené časti na niektorých Ikarusoch 4x5 (napadajú ma napríklad dvere na 4115) sú pôvodom z Budapešti? ?
Reply on: fobust #73394:
Obávam sa, že DP by bol schopný nakúpiť vozidlá bez záruky od krachujúceho dodávateľa ešte aj dnes.
Reply on: S499.1023 #73391:

Samozrejme pokiaľ mesto a príslušný DP takú zmluvu majú v ruke, však... Pamätám si na časy, kedy polovica petržalských Ikarusov 435 bola odstavená s poruchami a neviem či a aké sankcie boli...
Ámos:
Dodávka 150 trolejbusů je rozložená do pěti let
Reply on: Ámos #73383:
Keď dostali výhodnejšiu ponuku na 24Tr, tak kúpia 24Tr. Prečo by nemali mať dva typy? Čo by tým získali, keby mali jeden? Dnes už nie je socík, že treba zužovať paletu ND, ND dodá dodávateľ obratom, inak dostane tučné sankcie podľa zmluvy.
A tie trolejbusy nedostanú naraz a prakticky celý vozový park až na niekoľko málo kusov je dožitý, tak čo chceš rozpočítavať na životnosť "trofla"?
Reply on: fobust #73389:

Som sa preklepol, myslel som že keď tam budem s niekym, kto tam niečo má a ponúkne ma sčasti, to si dám, ale len tak niečo cudzie, to by som iste nejedol.
Reply on: Mike #73387:

No ja by som z pricnípu nejedol nič čo by som našiel v chladničke na sociálke. Teda nie ak by mi to niekto vyslovene dal, s tým že zje časť z toho. ? U nás v chladničke také nepoznáme. Tam sa nikto nedotkne ničoho, čo nie je jeho. Ani v DELLi to tak nebolo. Tam to bolo dokonca tak, že som nevládal zjesť šunku a syr, tak som dal na to papierik že to môžu zjesť, že už nevládzem. Potom sme sa presťahovali o poschodie vyššie a ja som to neriešil, mali sme tam druhú chladničku. Po troch mesiacoch sme sa presťahovali zasa nižšie a v chladničke bola plesnivá šunka so syrom. Aj s tým papierikom. ?
Reply on: Papyr #73385:

Nie! Linka Š je šotolinka, denne bude meniť svoju trase a budú na nej vypravené všetky možné vozidlá všetkých trakcií. ?
Reply on: aNTI #73384:
A ešte k tmu nechať veci na konečnej: iste, takto z nezainteresovaného pohľadu by to šlo. Ale asi Ti nemusím vysvetľovať, že aj na konečných sa kradne. Odcudzená mikrovlnka zo sociálok sa riešila neraz. Alebo aj taká chladnička (nie nebojte sa, tú pokiaľ viem ešte nikto neukradol) ? Je to vymoženosť, alebo štandart, ako chcete. Vodiči si tam aj cez noc nechávajú, niekedy aj cez víkend trvanlivé potraviny. Keby sa každý k tomu správal, že to nie je moje, tak sa toho nedotýkam, tak O .k. Ale u nás nie. Jeden vodič rozprával, jazdil po-pi vždy si so sebou nosil v poháriku od výživy nastrúhané jablko + mrkva (dobrota). Keď nezjedol všetko, cez víkend si to nechal v tej búde v chladničke. Ale v pondelok to bolo celé zjedené! A toto nebolo raz, ale viacero víkendov. Tak sa vodič naštval, a na víkend dal do toho aj preháňadlo, vraj celkom dosť ho tam dal. Účinok sa dostavil ? Ten dotyčný postihnutý potom v sobotu alebo nedeľu ako jazdil, teda viac sedel na záchode ako jazdil.
Reply on: aNTI #73384:
No dnes je každý vodič na niečo iné zvyknutý, tak to má nastavené na svojom voze. Keby fungovala dielňa ideálne (ako v našich predstavách) dajme tomu, že by to na všetkých vozoch nastavovali cca rovnako. Avšak u električiek špecificky K2S je rozdiel vo výzbroji (obrazne čo voz to prototyp, ak by si čítal dispečera tam píšu aj vodiči el. z Krasňan ktoré vozy sú najmenej obľúbené a snažia sa ich odstať čo najskôr na poruchu ? ) - a to je iba otázka ručného radiča, za predpokladu že vylúčime "šlapátkové" kachny.
Ale busy: ak by sa zabezpečili na jednej linke jeden typ vozidla - v tom prípade by to možno aj šlo. Ale opäť nespočetné skúsenosti, ako je to keď vodič zo IK 415, alebo nebodaj 435, ide raz za čas na B732 NG ? Už kvoli tomu vyšli aj nové predpisy, dodatok k D1/3 tušim či aké to má číslo - že ako jazdiť a údržba karos na CNG, lebo aj u kĺbaku plyn to je niečo iné ako u nafťáku. A ďalej máme tu aj 2 kĺbové karosy Cng (jednú má pridelenú aj diskutér odtiaľto ?) čo majú iný motor, ktorý sa musí špeciálne štartovať a vypínať a vždy keď s tým ide niekto iný, tak to pokazí - doslova tak, že to je potom odstavené, kým to plynári neopravia. To sú vozy 1615 a 2605. Dajme tomu, že tieto by boli "súkromné" . Ale ak tieto áno, potom sa budú hľadať ďalšie výnimky atď...

Ale keď sa vymení vedenie DP asi po 4 krát, 99% vodičov (my budeme vtedy o palici staré rakoviny) tak to už by mohlo ísť vtedy bez problémov. ?
Reply on: Beus #73366:
A v primestskej integrovanej doprave linka Ä do Gänserndorfu, Š do Samorina a Ő do Győru 🙂
Reply on: Mike #73380:
Vo vozidle nepotebuje nič, ani handry metly mopy. Ak to všetko bude na konečnej, nebodaj aj s pracovníkmi firmy... Rádio by hádam mohli dostať všetky vozy. Pohár si vezme so sebou z konečnej.
A s tými rozdielmi v správaní vozidiel je to až také zlé? Dajú sa rozdiely zmenšiť?
Reply on: aquila #73376:
Tak to uz mohli zobrat subeh s trollina 12. Teraz budu mat dva typy?
Aj ked vymenit vsetky troljbusy v priebehu 5 rokov nie je to prave orechove.Obmenu treba rozvrhnut presne na zivotnost troflu. Ak je 15 rokov, tak treba vymienat vozy podla toho.

Re #73382 Ike: ? to nie, ale mozno keby sme do vozov instalovali taketo hydraulicke zariadenie ako maju smetiarske vozy tiez by sme toho povozili viac ? Hlavne z DNV ?
Zato OLO by mohlo castejsie vynasat nadoby na sklo ? lebo to nerobia. Ani OLO nefunguje tak ako by malo. Ale to uz sem nepatri...
Reply on: Ámos #73374:
no dobre ? tak videl si uz smetiarske auto co by malo v sebe viac smeti ako ma kapacitu? ?
Reply on: Mike #73380:
Len aby sa tie problemy neriesili nejako takto:
Pripomienka: Prší mi do kabínky!
Odpoveď: Vozidlo sa bude vypravovať iba za pekného počasia.

Pripomienka: Zadný vozeň neodbrzďuje.
Odpoveď: Zadnému vozu boli odstránené mechanické brzdy.

Pripomienka: Tretie dvere sa nezatvárajú.
Odpoveď: Či sa nezatvárajú nevieme, nešli nám zatiaľ ani otvoriť.

? (prebrate z jedneho z tunajsich sci-fi)
Reply on: Ámos #73374:
Ako povedal S499 nutnou podmienkkou zrušenia pridelených vozidiel je oproti dnešku enormné zvýšenie nárokov na prácu v dielňach. Vodič by úpôlne všetky nedostatky zistené na vozdiel počas služby napísal do knihy vozidla a musela by byť istota, že na kanáli si to všetko prečítajú a vymenia to.
A aj tak bude u vodičov nespokojnosť, lebo vystriedať za službu viac vozov, už keď nič iné tak každý voz vraj reaguje ináč, aj IK 415 a IK 415, alebo 14Tr a 14Tr, či T6 a T6, o K2S nehovoriac - a to aj za predpokladu, že sú rovnako umiestnené všetky tlačítka - stačí, že každý voz má inú citlivosť na plynovom pedáli a na brzdovom pedáli.
A potom také veci, ako vodič má vo "svojom" voze rádio, ďalej handry, možno aj uteráky, často aj poháre alebo šálky, stierku na sklá, metlu(alebo viac, príp. mop) (aj keď špecificky toto by sa riešilo dodržiavaním zmluvy zo strany zodpovednej firmy)...
To by vodič musel nosiť zo sebou minimálne makrokufor rozmerov BigMac.
Na druhej strane ale striedačov na L2, 3, 5, 11, 12, 13, (pôv L33), 50, 68, 74, 88, 94, 95 a 210 môžeš brať ako pilotný projekt k druhej fáze - nepridelené vozy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.