malo by to aj rad vyhod aj nevyhod.. kazdopadne by odpadly naklady na vedenie a krizovanie a pod... ale nechcem si predstavit ako by kolabovala mhd pri prichode frontu, popripade zatmeni slnka
Podľa tvojho popisu to vyzerá, že má voz slabé baterky, a motorgenerátor zle zvláda odber voza (pokles napätia v troleji) pri rozjazde, takže poklesne palubné napätie, na čo zareagujú cvikače resetom Za prvotnú príčinu by som teda označil vozové baterky. Ale to je len hrubý odhad, brať s rezervou, nevidel som správanie toho voza naživo
Prečo solárny článok? Prečo nie rovno solárny trolejbus? Boli by sme prví, čo by sme mali elektrobus so solárnym pohonom ? Jeho premávkovú rýchlosť (či skôr pomalosť) nechcem vedieť ?
eripmav: Áno, slnečná energia skutočne je enormná, už len vynájsť spôsob, ako ju s dostatočnou účinnosťou premeniť na elektrickú
Ahojte lidičky,
FYI: za posledné 3 mesiace som sa už viackrát viezol trolejbusom s v. #6602 a všimol som si, že pri rozbiehaní trolejbusu počuť (dosť slabo) zvláštny piskľavý zvuk, ktorý vydáva zrejme nejaké elektrické zariadenie a takmer vždy sa zresetujú označovače lístkov. Vozidlo má zrejme nejaký problém s elektrikou, ak niekto o tom niečo vie alebo vie čo to spôsobuje, rád si o tom prečítam, keď sem dotyčný niečo napíše. Zdar všetkým fan of MHD Ba.
Eripmav: BA je na cca 48. stupni sev.sirky a sklon zemskej osi je cca 23 stupnov. Preto sa na svateho Jana napoludnie slnko vyskytuje 48-23=25 st.od kolmice (65 st.) a na stedry den napoludnie 48+23=71 st. od kolmice (19 st.)
Amos: pochop, ze ked vietor malo fuka, tak ani na 4MW vrtuli nenageneruje tie 4MW. To je ako priehrada, ked ma malo vody.
zoberiem zimne priemerne 2 hodiny priameho ziarenia slnka, a budem ratat ze tie 2 hodiny su okolo poludnia. Takze len v zime - za uplne najhorsich podmienok ako mozu byt je energeticky potencial slnka
na 49 .10^9 m^2 (co je rozloha slovenska), pri zohladneni uhla dopadu 60 stupnov od kolmice - teda 1 metri priameho dopadu zodpovedaju 2 metre povrchu.
49.000.000.000 delene 2 krat 1376 krat 2/24 (dve hodiny z 24 hodin) = 2,8 . 10^12 W = 2 800 000 MW (staleho vykonu, lebo som rozdelil 2 hodiny slnecneho ziarenia na 24 hodin), to je asi ako 6384 blokov jadrovych elektrarni (s vykonom 440MW). A to prosim v zime, pri 2 hodinach priameho slnka pod uhlom 60 stupnov z kolmicou. Takze energia slnka je enormna, az nepredstavitelna!
ak nazaciatku boli vrtulky s vykonom 200kw a dnes su s vykonom 4,5Mw... Ale vietor fuka rovnako silne...
Skutocne dnes uz neexistuje otazka ci veterne elektrarne ano alebo nie, ale uz len otazky kde ano a kde nie a stym spojena otazka kolko sme na takyto zdroj el. energie ochotny doplacat...
Ja som zastanca jadrovej energetiky, Mochovce treba dobudovat Kecerovce vybudovat. Ale ak ina krajna ma iny nazor, na europskom trhu s el. energiou sa ukaze, kto je na tom lepsie...
Taktiez treba jasne povedat, ze likvidaciu jadra este stale nemame dokonale vyriesenu a v podstate ju kladieme na plecia buducim generaciam!!!
slovensko: 49000 km^2 to je 49.000.000.000 metrov^2
solarna konstanta je 1376W/m^2
uhol dopadu odhadujem na v lete mozno 30stupnov od kolmice, v zime mozno aj 60 stupnov od kolmice (neviem, astronomii sa moc nevenujem, opravte ma niekto ak viete). V lete teda na ekvivalent 1m^2 kolmeho dopadu slnka potrebujeme plochu 1m^2 delene cosinus daneho uhla ziarenia s kolmicou. Teda v lete cos(30), v zime cos(60). Teda v lete zodpoveda 1m kolmeho dopadu ziarenia asi 1,15 m^2 povrchu slovenska, v zime az 2,0 m^2 povrchu slovenska, samozrejme len na poludnie.
Slnko svieti na slovensku 10 hodin denne v lete a 2 hodiny denne v zime.
z clanku na reflex.cz: "Zatímco první větrné elektrárny měly výkon do 200 kW, ty dnešní běžně mívají jeden až dva MW (v Nové Vsi 1,5 MW) a v zahraničí existují už i vrtule s výkonem 4,5 MW."
A koľko je teda solárna konštanta pre územie Slovenska? A koľko je reálny veterný poteciál Slovenska? Ono keď nefúka, tak môžeš mať aj 440 MW vrtuľku ? .
Zaroven vsak treba dodat, ze ked sa tie vrtulky nebudu stavat nebude existovat ani vyvoj vtejto oblasti a tak nebude napredovat ich inovacia. Ak by sa podaril vykon jednej vrtulky zdvihnut 2x ci 3x...
S499.1023