Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #73010:
Vario LF3 je vozidlo novo vyvinuté používajúce osvedčené komponenty z vozov T3 s cenového hľadiska (časti podvozkov-prevodovka,monobloky,kotúčová brzda,aktuátor).Voz spľňa české normy a teda určite bude sľňať aj tie slovenské(vyjadrenie jednej veľmi kompetentnej osoby že spĺňa) .Keby vyhral výberové konanie na nové vozy ,tak by musela u nás prebehnúť homologizácia (schválenie nového typu ).Po nej už nič nebráni v prevádzke v SR.
Reply on: Quakeman #73008:
Zjavne mám teda staré informácie, za čo sa ospravedlňujem, ďakujem za objasnenie. Tušíš potom teda, prečo sa takouto okľukou naďalej "rekonštruujú" staré vozidlá, keď podliehajú prakticky rovnakým normám, ako vozidlá úplne nové? Investičné vs prevádzkové výdaje alebo čo?
Reply on: Quakeman #73008:

Ja by som mal otázku, možno vieš, ako je to s trojvaňami v Ostrave, čo sú defacto nové vozy, ale na "starej" koncepcii. Aké normy spĺňa to, ako to bolo konštruované, ako je to legislatívne, so schvalovaním a čo by bolo treba aby sme podobné vozy mali v BA. Ďakujem.
Ešte doplním predchádzajúci príspevok že naše T3P splňujú množstvo súčastných noriem aj keď v dolnej hranici okrem tuhosti skrine.
Reply on: galiyosha #72996:
Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Si v hlbokom omyle s týmto tvojím tvrdením.Pri schvaľovaní modernizácie na progres muselo byť splnených množstvo súčasných noriem čo sa týka horľavosti ,vibrácií,elektromagnetického rušenia a teda sú použité nové materiály s atestami na nehorľavosť,bezhalónové káble,podlaha s atestom na odolnosť proti požiaru na stanovený čas,bezazbestové prvky,splnenie limitov hlučnosti v interiéri a podobne.Je to dané pravdepodobne nejakou zmenou legislatívy v SR.Čo sa týka papierov na T3 s Košíc tak nám DPMK zadarmo nedá žiadne ale ich predá aj s vozom za 1,5 mil. a to sa oplatí kúpiť novú karosériu na starý voz a defakto máme nový voz.
Reply on: galiyosha #73004:
V nejakom tichom Progresse som išiel aj ja, asi 7123 alebo 7124, alebo obidve. 7124 ma navyše aj nové dekle nad dverami.
Reply on: matthew #73005:

pATIť=platiť ?
Reply on: LifeStar #72957:

Ja si noviny nekupujem, ale čítam na internete. Načo by som za ne mal pATIť.
Reply on: ufo #72999:
Možno sa mýlim, ale vraj nie. Ak to v hlave nemám už úplne popletné, Jenki kedysi na K-Reporte vysvetľoval, prečo je novostavba VarCB3 o toľko lacnejšia ako (napríklad) novostavba Tria. Veľmi výraznou položkou boli práve materiály a komponenty, ktoré do VarCB3 napchať môžeš, ale do "papierovo" novej električky už nie.

Inak, Progress v posledných K2S (teda aspoň 7124) sa nejako líši od Progressu v tých starších, prípadne v 7783-4 ap.? Počas jazdy regulácia vydáva úplne iné zvuky, zďaleka nie také prenikavé...
Reply on: diky #73002:
mozno poziadat o vydanie nejakeho CD/DVD s tym dokumentom...ak by to autorske prava dovolili....alebo poprosit co by to nemohli dat na stranku...lebo ked to bol dokument slovenskej televizie, tak to mozu v klude umiestnit na web;) sak uvidime co odpisu;)
Reply on: KLF #72997:
nuž, písal som ešte včera do STV, či to nebudú v dohľadnej dobe opakovať a ak mi odpíšu, dám sem vedieť. No možno ak by sme napísali viacerí, tak by to malo väčšiu váhu....
Spomínali sa tu historické vozidlá?

3350 pred desiatimi rokmi...:

http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?i9=40d020356c57&al=2542790

... to na STV som tiež, bohužiaľ, nevidel...
Ohľadom dopravy na Cvičnú lúku, Kamzík a pod. odporúčam aj
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29eff8f0f02926292333ef392b2e212c23
T401 Hover
Reply on: galiyosha #72996:
No, moze byt. Sice pri serii T3 z 1976 (7701-7716?) to bolo to iste, ci uz T3, co sa dodali ako nove alebo tie, co vznikli ako nahrada T2 ak sa nemylim???

Ale tie materialy sa pouzivaju aj v novostavbach. Takze je to byrokraticky problem. ?
Reply on: galiyosha #72996:
No ved presne touto istou pravnickou serpentinou sa stavaju nove T3 pre Prahu. Tiez to oficialne su len rekonstrukcie, akurat ze s pouzitim vsetkych dielov novych.
Reply on: diky #72988:
Tiez by ma zaujimalo, kedy sa to bude opakovat. A pravdu mas aj v tom, ze STV2 to v programe nemala a zmenila bez oddovodnenia a oznamenia viac veci, nielen toto. Tiez pekny obraz o STV...

Inak prekvapuje ma, ze sa tu k tejto teme NIK nevyjadril, pritom bytostne suvisi s touto strankou a forom viac ako cokolvek ine, co sa tu teraz prebera.
Tiez obraz niecoho...
Reply on: S499.1023 #72926:
Začína mi to trochu pripomínať armádne predstavy o údržbe prístrojov: radar, ktorému nič nie je, ale má "odslúžený" predpísaný počet hodín, musí ísť okamžite na generálku, zatiaľ čo radar, ktorý je totálne rozhasený, na ňu ešte bude čakať, lebo jeho čas zatiaľ neprišiel...

Neviem, v akom stave sú 7602-10, možno je to faktické vyradenie odôvodnené, ale nie sú niektoré T3 z posledných sérií, keď to už v ČKD vo veľkom flákali, v stave ešte horšom? Nehovoriac o odporovej výzbroji... Prídu aspoň vane alebo sa stále kupujú len obyčajné VarCB3? Aký to má zmysel? To je cenový rozdiel oproti vani taký zásadný?

Re #72948 ufo: (Znalci ma isto opravia, ak sa budem mýliť.) Pokiaľ viem, tak: skriňa VarCB3 je schválený komponent pre opravu T3, výzbroj Progress je schválený komponent pre opravu T3, podvozok Komfort je schválený komponent pre opravu T3...

De facto staviaš úplne nový voz, de iure však len opravuješ ten starý. Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Ostatne, 14Tr sa začali "rekonštruovať" podobným spôsobom...

Re #72950 Beus: A nestavajú sa na tie košické papiere rovno vane a nenechajú sa T3M dojazdiť tak, ako sú. To nechápem ani ja...
Reply on: intony #72993:
Poviem Ti na rovinu a za seba, ja týmto plánom neverím a ani sa s nimi osobne nestotožňujem, takisto ako s rekonštrukciou (teda demoláciou a novou výstavbou) na mieste Snežienky.
Inak, otázka pre zainteresovaných: vo Večerníku z jari r. 1990 som našiel správu o plánovanej výstavbe trolejbusovej trate až na Železnú studničku. Neviete niekto náhodou nejaké podrobnosti o tejto akcii? Uvažovalo sa so zatrolejovaním celej trasy až po súčasnú konečnú Lesopark, alebo iba po Rotundu? Samozrejme mi je jasné, že dnes je to čistá utópia. Dík.
Reply on: anbis #72992:
V plánoch radšej uberám. Vždy je lepšie čakať menej a prekvapiť sa, ako čakať veľa a byť sklamaný. No zo západnej časti je to rýchlejšie 43, ale vo východnej býva viac ľudí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.