no neviem preco som s nim neratal
sak odkedy o tom spieva Elan, ne?
ale ne, povodne som robil tak ze cervene budu hlavne trate a sede vedlajsie, takze mi tam ostala nepresneost
O tých 20 mN viem, lenže viem (z počutia) aj to, že niektoré (prirodzene nie všetky) naše postaršie gramofóny dosahovali úctyhocných 100-150 mN, dakedy aj viac, preto ten rýpanec A takýto prítlak už určite platni škodil
No, budem trochu OT, ale k "našim kvalitným gramofónom":
Tieto gramofóny sa predávali a PREDÁVAJÚ v celom svete pod značkami LENCO, NAD, PROJECT. Tie gramofóny boli dobré a sú dobré.
Boli sme jediným štátom boľševického tábora, ktorý dokázal vyrobiť magnetodynamickú prenosku (doporučený prítlak na hrot čs. magnetodynamickej prenosky bol 20 mN, doporučený prítlak na hrot americkej prenosky Audio Technica AT 95 E, ktorú používam dnes, je 20 mN ? ).
Mimochodom, prítlak nie je sám o sebe až taký dôležitý, je to presne to isté, ako pri električkovom zberači - neodskakujúci zberač s väčším prítlakom škodí vedeniu menej, než odskakujúci s malým.
Este predtym nez ma ukamenujete... myslim si ze v dnesnej dobe by sme mali mysliet ekologickejsie a preto skor investovat do ekologickej (a teda elektrickej) dopravy.
Jedna rovina je rozvoj mesta a hlavne jeho expanzia, ktora ma v sucasnosti jeden velky problem. Nedostatok prepravnych kapacit co sa odraza na pocte vozidiel. Tie zase maju negativny dosledok vo vytvarani zapch vo vsetkych smeroch vstupu do BA. Ak by sa BA expanzovala do okolitych obci a miest, bolo by to neunosne.
A preto prichadzam so sci-fi myslienkou. zrusit Bratislavsku SAD a nahradit ju niecim co by si hovorilo Bratislavske Zeleznice. Zeleznice su ekologicke a maju vysoku prepravnu kapacitu a nestoja v zapchach... do obci kde je vazne velmi maly pocet obyvatelov by chodili predsalen nejake tie autobusy, ktore by zabezpecili prevoz cestujucich do okresneho mesta, kde by im bol umozneny prestup na zeleznicu... Intervali by boli rozne, liniek co najmenej. Pricom linky by boli hlavne, kde by bol husty interval a premavali by dlhsie supravy a vedlajsie (su to povacsine oznacene sedou), ktore by mali napr 20-30m interval a premavali by sem kratsie supravy...
Ani nespomínaj ? Dodnes sa musím ROFLiť, keď si na tie modré priesvitné platne spomeniem ? Najväčšia haluz bola, že oni tie platne skutočne aj hrali ? Síce sme ich netestovali, koľko prehratí vydržia, najmä na našich "kvalitných" gramofónoch s prítlakmi desiatok až stovák mN, ale aj tak... ?
My sme mali na ZS povinny aj Pionier. Ale citaval som Elektron, VTM a samozrejme ABC. Ale ABC bol a aj asi je podla mna najlepsi casopis pre mladez aky tu kedy vychadzal a zrejme aj vychadzat bude.
Ja by som v zasade proti novej hlavnej stanici, keby sa zrealizovala takym sposobom ze napr. podzemie vlaky, prizemie abusy a MHD a na poschodi nejake shopy a tak. (teoreticky by sa tie poschodia mohli poprehadzovat).. proste integrovana stanica. Polohovo by bolo skvele keby sa to spravilo na mieste kde su teraz ZST Vinohrady a Predmestie.
to by bolo mimoriadne neefektivne, to skor radsej za tie peniaze vybudovat kompletny vstupny portal do ba namiesto stanice (jedno poschodie elektricky, druhe vlaky... same eskalatory, sluzby a pod)... a mozno by sa dali zakupit aj nejake supravy do mestskych casti a okresnych miest v BA kraji
Igorko: do not argue with imbeciles. They just drag you to their level, then beat you with experience. Mimochodom, ked som mal 10 rokov, neodoberal som Ohnik, ale Zenit a Vesjolyje Kartinki. Zenit, "slovenske ABCcko", uz zanikol, ale Vesjolyje Kartinki citam stale a velmo rad, www.kartinki.cz
Igorko: o presuvani podvozkov na Talgu som cital uz kedysi pred 15 rokmi. Nevylucujem, ze vtedy to bola zhava novinka, ale nejak tak som myslel, ze to novinka nie je. Sak mozeme pohladat na nete.
Ike
sak odkedy o tom spieva Elan, ne?
ale ne, povodne som robil tak ze cervene budu hlavne trate a sede vedlajsie, takze mi tam ostala nepresneost