Čo sa týka toho Pendolina, čítal som, že od 8.12. má chodiť na trase Praha - Bratislava ako Slovenská strela. Teraz je vedený ako Vyšehrad po Břeclav. Neviete náhodou, čo je na tom pravdy? Mne by sa to celkom richtovalo, ak by to bola náhrada práve za tú Slovenskú strelu... ☺
403 je cislo linky pre zamestnancov DPB.Na rozvoz ludi z jednotlivych vozovni. A aby sa aj oni mohli orientovat v tychto linkach tak maju cisla ako tie ostatne, pre cestujucich. Kam jednotlive linky jazdia ti povie niekto iny...
Ak si vodic nahodi 403, znamena to ze ide robit sluzobny spoj s cislom 403.
cawte, chcel by som sa opytat na jednu vec...linky 403, 406 atd...su linky busov, ktore idu do vozovne a posledne cisla sa delia podla vozovni, alebo ako to je??? co znamena ked nejaky bus nahodi napr. 403jku??? diky moc
Len tak pre info.
Ponukove konanie na predaj 98147m2 v Petrzalke, ktore bolo zrusene by podla informacii zverejnenych v Bratislavskej Pravde vyhrala spolocnost Finansist. Za pozemok ponukla cenu 16.150,- za m2, co by urobilo vynos 1,585mld. Sk. Slusna cena co poviete... to je tak na 110 busov a 30 trolov
Dalej boli ponuknute ceny...
Menoli ....................................... 16.132,-
BP Enterprise ........................... 14.150,-
HB Reavis Management ........... 12.010,-
JMFP ......................................... 11.200,-
Ballymore Danube ................... 10.371,-
Otazka ostava preco bol predaj zruseny.
1) preto, ze spriatelena HB Reavis pozemky nedostala a tak je treba to rozbehnut este raz aby mala vacsi sancu.
2A) pri druhom vyberovom konani a po zverejneni cien v prvom sa mozu ceny vysplhat este vyssie. Otazka je kde je hranica rentability
2B) Firmy Menoli a Finansist boli nastrcene aby umelo zdvihli ceny a druhykrat sa uz vyberoveho konania nezucastnia no iny zaujemcovia budu mat tuto cenu nazreteli.
Napísal som to jasne. Na prímestskej stačí pár vybraných zastávok, na diaľkovej všetky. Blbé nastavenie displejov žilinskej SAD-ky neobhajujem.
To je v poriadku, že Tebe sa nič také nestalo. No keď cestuješ napr. na trase Bratislava - Nitra, kde v špičke ide autobus aj každých 5-10 minút, tak:
1. si nikdy vopred nezisťuješ čas odchodu
2. si radšej preveríš, či ten čo prišiel s Tebou vymetie Sereď alebo nebodaj aj Trnavu.
Re #67646 KLF: Cisto teoreticky, keby vodic elektricky to afto o tych 10 cm posunul, tz by sa zahral na blbeho - akoze si myslel ze to bude tesnee ale ze to prejde, co by sa stalo ? V tom horsom pripade by tam ostal trcat az do prichodu policie tak isto ako ked ho neposunul, s tym ze problem by mal vodic afta kedze tam nemal stat a poistovna by mu tym padom pripadnu skodu zrejme nepreplatila...
Re #67648 Bon-Cu: No presne to iste som na Detvianskej raz spravil ja. No a dosiel dispecer a hned mi daval vinu a pritom ten sofer auta ked dosiel, SI SAM PRIZNAVAL VINU ! Ze blbo zaparkoval. Takze tak... heh... vravim - uz som tuto fintu raz skusil.
Dňa 16. 11. 2006 sa uskutoční v spolupráci ČD, ŽSR a ZSSK Slovensko prvá prezentačná jazda Pendolína Českých dráh na Slovensko.
Rámcový program (bez záruky)
1) Príchod jednotky radu 680 ČD na ŽST Bratislava o cca 08:00 hod.
2) O 09:15 hod. otvorenie akcie, uvítacie prejavy.
3) V čase 09:30 – 11:00 hod. predvádzacia jazda v úseku Bratislava hlavná stanica – Kúty a späť. Jazda bude umožnená len pozvaným hosťom a novinárom.
4) V termíne 11:00 – 12:00 hod. vystavenie jednotky pre verejnosť na ŽST Bratislava hlavná stanica pre verejnosť.
5) O cca 12:00 hod. odchod jednotky radu 680 ČD zo ŽST Bratislava hl. st. do Kútov a na SŽDC
Valec, Vladimír, Miro: No keď stojím v BA napr. na Prievozskej a čakám na SAD, tak niekedy dá zabrať rozoznať 2-3 prichádzajúce autobusy... Kým sa nascrolluje niečo, čo mi naznačí, že to je ten správny spoj, tak už sa pýtam u vodiča, či ide do môjho cieľa.
Veď ja som nemal na mysli diaľkové busy. Ja si všímam naše prímestské linky, ktoré idú napríklad do Terchovej a rolujú tam všetky zastávky od Žilina, Kysucká až po Terchová, Biely Potok. Je pravda, že postupne vypadávajú, ale keď takýto na zastávku Žilina, Kysucká príde päť autobusov, tak to aj tak podľa mňa nikto neprečíta. Preto, ako som povedal, začali vodiči používať aj klasické tabuľky "cez Varín", "poza Varín" a pod.
Zaujímavou raritou je u nás spoj, ktorý má ako konečnú na displeji napísané "Krasotín, Janotova". Dlho som nevedel, kde to je, ani na mape som to nenašiel, až mi ktosi prezradil, že to je časť obce Radôstka. Ani www.cp.sk mi to nechce nájsť ?
Neviem ako ty, ale ja keď niekam cestujem, tak si zistím čas a smer toho môjho spoja a nestalo sa mi, že by v rovnakom čase išli dva autobusy s rovnakým cieľom a len jeden z nich stál tam, kde potrebujem ísť. Takže mi vôbec nevadí, že nemá vypísané všetky zastávky.
Problem je v tom, ze vodici sa az privelmi boja, aby im ten plyn vydrzal a castokrat chodia tankovat, ked maju este polovicu/stvrtinu plynu v bombach. Myslim, ze ak viem, ze mam k dispozicii este x m3 plynu a za kolo spotrebujem y m3 plynu, viem si vyratat, kolko mi to este vydrzi.
Ale:
- mne sa lahko teoretizuje, prax nemam s tym (ked bude, poviem)
- ako si pisal, zavisi to od zapchy a dalsich veci
- vodici by sa podla mna vobec nemali zaoberat tym, ze kolko mam este plynu v bombe? vydrzi, nevydrzi? Tie vozy mali byt spravene tak, aby ten plyn vydrzal cely den bez nejakych problemov.
A spotreba plynu (podla mna) velmi zavisi aj od stylu jazdy. To si tusim nespominal. Ako priklad uvediem 20/6. resp.20/4.(so-ne), co je jedna z najdlhsich sluzieb vobec. Jednemu paru vodicov vydrzi komplet celu 21hodinovu sluzbu, druhy musia tankovat uz o 18:30. ?
Presne tak, akurát by som upresnil, že nie zastávky, ale obce tam treba vypísať. Už mi je jedno, či zastávka v Seredi sa volá autobusová stanica alebo námestie (keďže vo väčšine miest stoja diaľkové linky len na jednej), dôležité je, že cez Sereď ide. Takto sa nám zoznam mierne skráti. ?
1. Naftový bus sa tankuje raz za deň, teda v noci po službe, CNG závisí od vozu a od služby , ale tie "najhoršie" ak natankuješ v noci, po skončení služby, tak ďalší deň vydrží tak cca do 18 - 20 hod.
2. Dá, ale to je na dlhé rozpisovanie.
- Buď grafikonom, aby sa minimalizovali "20hodinové" výkony vozov (teda že poradie robí prvý aj posledný spoj, napr.)
- Alebo výpravou, že sa plyňáky budú vypraovať iba na kratšie, príp. delené služby, ale to je v podmienkach DPB bárs zložité a to sa nedá, nikdy sa to tak nerobilo...
- Alebo že sa do všetkých vozov dá taký počet fliaš, aby vydržali celú službu
3. Nie, lebo každý voz má iný počet fliaš, do ktorých sa plní CNG. Nechcem kecať, ale sóla majú tušim 9 a kĺbak od 10 do 15.
4. Ako sa to vezme. Nevýhody sú aj väčšia spotreba oleja (ale to nie je generálne u úplne všetkých plyňákov), častejšie poruchy na trati a následný výjazd dielne, pri extrémoch viackrát za deň z Voz Trnávka na Opletalovu a späť, kedysi aj do Čunova, vyššia, v lete extrémna teplota v kabíne vodiča, menšia životnosť motora (neplatí generálne).
Pre bežného cestujúceho je najväčšia nevýhoda, že tankovanie CNG počas služby nie je hradené vo viac ako polovici prípadov = vynechá spoj bez náhrady.
5. Lebo sú *****i (a iné vulgarizmy)(extrémne zjednoduchšené stanovisko DPB)
Keby nemsueli, tak tanokvať nechodia. (Názor môj)
Nemuseli by preto, že linka končí skôr (posledné odchody viď cepo a porovnaj ukončenie premávky s L21, 83 a inými linkami obsluhovanými plyňákmi) a teda majú menší kilomterický priebeh. Závisí to však aj od spotreby, ktorá ani u plyňákov nemôže byť rovnaká ako u liniek jazdiacich po rovine, mimo zápch, s menším počtom zastávok a pod. A keby mali všetky vozy jazdiace na L34 maximálny počet fliaš (15) a v noci by tankovali doplna, tak potom počas služby by nemuseli.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
El Sergio