Prepáč, ale prečo stále hovoríš o manipulačke? Veď ak by potiahli drôty od Patrónky po Molecku, tým pádom máš novú plne trolejbusovú L32 a tá rozhodne nepatrí k občasným.
Základom je aj tak zrozumiteľné akustické hlásenie. Na displej nie vždy vidíš.
V BA sa mi trochu nepáči, že zastávka sa zahlási (okrem hlásenia "Nasledujúca zastávka...") až pri otváraní dverí. Lepšie by bolo hlásiť ju už keď vozidlo k zastávke prichádza, tak aby sa cestujúci stihol presunúť ku dverám.
Keď som sa ako študent vozil v MHD v BA asi pred 30 rokmi, tak ešte neboli automatické hlásenia a zastávky hlásili vodiči. Spomínam si na jedného staršieho pána, vodiča električky, ktorý často pridával aj vtipné poznámky. Na námestí SNP bola reštaurácia Veľké srdce (asi tam kde je teraz McDonald) a tento vodič vždy zahlásil "Veľké srdce, malý výber" ?
Scrollovanie treba používať čo najmenej, nepríjemne sa to číta... za vrchol zhovadilosti považujem SAD (aspoň tu u nás v Žiline), na ktorej autobusoch na prednom displeji okrem názvu konečnej v hornom riadku malým písmom scrollujú názvy všetkých zastávok na trase. A pritom by tam stačilo napísať len tú konečnú, prípadne "cez Varín" a podobne, ak trasa nie je jednoznačná.
Keďže ten dlhý zoznam zastávok aj tak nikto neprečíta, okrem displejov sa opäť používajú aj klasické plastové tabuľky "cez Varín", "poza Varín" a pod.
no sorry ale stavat treba rentabilne inak iba vytvaras vnutorny dlh, lebo nesanujes ine dolezitejsie problemy. Za 50mil. mozes kupit 7 solo busov a budu urcite uzitocnejsie ako manipulacka s navratnostou 250 rokov...
A co sa luxusu diesel agregatov a argumentu existovali sme bez toho. Existovali sme aj bez NP vozov, aj bez internetu, aj bez elektriky... Chces sa vratit do jaskyn?
aj na tie vonkajsie transparenty bi sa podla mna mohlo dat viac tych zastavok...tych co blikaju...ze cez...kedisi to bolo ,...teraz tam blika len 1 zastavka... ? ?
a ci skrolovat aj pasmo na kazdej zastavke a ci ho nezobrazovat, len pri prechode do druheho pasma s nejakym blikajucim textikom - pozor prechod do 1. pasma. Ci nie je lespie vypisat prestupy ako neustale ukazovat ze cestujuci je naozaj stale vtom istom pasme a urcite ho este nezmenil...
No pri troche utópie by si v budúcnosti pri výstavbe trate do Lamača a na nábreží mohol preveisť do elektrickej trakcie aj L 30. A čo sa týka L 32, myslím žeby nechodila prázdna ani s kratším ako 30 min. intervalom v sedle+ ako spomínal Ike L 31/39. Takže tých spojov za deň by bolo relatívne dosť si myslím.
Re #69726 Mike: Myslím, že to, že keď sa zobrazí Hodžovo nám. a po jeho opustení napr. Kollárovo nám. tak každý pochopí, že ide o zastávky. Takže jedine by stačilo vyriešiť konečnú zastávku a odklon z pravidelnej trasy.
Ináč fakt, toto je vážna dilema, ktorú napr. rieši v NR Vladimír; u nás sa zatiaľ nerieši vôbec.
Či niečo scrollovať, ted ako tvrdíš Ty čas/time/zeit, či náhodou cudzinec nech je aj z Veľkonočných ostrovov nepochopí keď tam bude 15:43, že sa jedná o čas. A stačilo by dať iba pásmo/zone 1 - to by sa zmestilo do jedneho riadku aj s tym časom a nemuselo by sa nič scrollovať. a ďalej, či už sa má scrollovať ďalšia zastávka, next stop, nächste halt(estelle) SAV, alebo ci by nestacilo ako v Brne pri dalsej zastavke iba piktogram zastavky a pri konecnej piktogram sipky.
tak ale nepoznas dpb? viem si zivo predstavit ako tam scrolluje Čas 15:00 Pásmo 1, Time 15:00 Tariff-zone 1, Zeit 15:00 Tarrifzone 1, ???? 15:00 ?????? ???? 1
"manipulacna trat za zopar desiatok milionov" - nebola by to LEN manipulačná trať, používala by ju súčasná 32. Po dobudovaní tunela a zvýšení priepustnosti Patrónky by 32-ka uživila aj 10-minútový interval (napríklad zlúčením s 204) pretože by sa pravdepodobne zvýšil dopyt.
V Odesse jazdia presne také električky T3RP, ako v Bratislave, majú presne také isté BUSE transparenty a s ruštinou (napodiv ? ) nemajú vôbec žiadne problémy ? .
Ad voľby: Som nesmierne rád, že po odsťahovaní na vidiek už nemusím riešiť otázku, koho za primátora. Ďurkovský je síce nesporne schopnejší, než všetci ostatní ponovembroví, ale, ako už tuším Ámos napísal, jednooký kráľom medzi slepými. Čo sa týka dopravy, nasľuboval podporu hromadnej doprave, ale akosi nevidím, že by sa tie sľuby aj na MHD nejako prejavili. Skôr naopak - zmršené DD, antipreferencia a pod. Lenže koho voliť iného?
Avšak netreba sa tým príliš trápiť. Myslím si, že výsledok volieb je dopredu jasný, pretože Bratislava je výrazne pravicová a SDKÚ a KDH neopakujú svoju chybu z prezidentských volieb a postavili spoločného kandidáta.
Pokiaľ ide o poslancov, myslím si, že by Bratislave veľmi prospelo, keby konečne prestala voliť stranícky a vytvárať v MZ pohodlnú väčšinu pre doterajšie partajné kliky. Čím väčšiu silu totiž získajú, tým viac peňazí sa bude z mesta prelievať do partajných a súkromných vrecák.
presne Bratislava je multikulturne mesto.. minimalne v anglictine a v nemcine, (eventualne v rustine, ale uz vidim tu azbuku na transparentoch) by tie oznamy mali byt (ak su dlhodobe zmeny tak aj plagatiky na zastavkach)... toto je to co ma fascinuje... tam kde sa anglicky jazyk nehodi tam ho stale pchaju a tam kde sa pyta tak tam ich ani nenapadne... ?
Ike