Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #69709:
no ak na magistrate a dpb rozmyslaju podobne tak sa necudujem ze mame tak malo trolejovych trati a ziadne sa nestavaju... keby sme vyuzili nejake fondy EU a zatrolejovali komplet Mlynsku, Nabrezie a Slavicie a postupne by sme prechadzali z busov na trofle tak mama nielen ciste a ekologicke mesto ale aj lacnejsiu dopravu + busy z liniek 32,39,31 by sa mohli presunut do inych casti...

k bodu
1) mas pravdu, nevravim nie, no je to luxus, existovali sme bez toho a existovat by sme bez toho vedeli aj dalej. Kyvadlova doprava sa prinajhorsom da zabezpecit busmi (jasne ze dat dole troleje a prepnut na naftu je rychlejsie a flexibilnejsie).

2) no vraj tam autobusy jazdia otrasne... karosa sa pred rozbehom zo zastavky do kopca posunie asi 6m dozadu, potom skace ako splasena kobyla, vypusti oblacisko cierneho dymu a rychlostou 5-10km/h za hodinu ide do kopca

3)opotrebuje sa ten dieselagregat... vravim toto nie je duobus ale trolejbus s dieselagregatom...ten je urceny na presun po vozovni cca 20km/h za hodinu, popripade na obchadzanie prekazky... No nie na jazdenie 60km/h do/z vozovne a pod most - nehovoriac o rozbiehani v zapche (na dieselagregat)...

4)k tomu som sa vyjadril hore.... keby sa na to vyclenili peniaze tak by sa to dalo
Reply on: aquila #69712:
pol miliardy? To by bola draha trat

MUK nedokzae nic skraslit. MUK nie je esteticke dielo ale funkcne...
Reply on: Ámos #69705:
droty su teraz problem z toho titulu, ze je logicke ze investor si radsej nieco zlahci a zlacnie. cize neplati tam, ze by to bolo problem, keby na to mysleli dopredu.

neviem, co je v krizovatke molecova/karloveska take brutal mestotovorne mimo ten "panoramy" panelakov ... tam ta MUK len pomoze z estetickeho hladiska :)))

Re #69709 Ámos:

ad 4) prave preto to mala byt vyvolana investicia, lebo mesto pol miliardy tak skor nenaskriabe 🙂
Reply on: Miro #69710:
To by si neodkontroloval. A co ak si to zaplati vela ludi a bus pruhy sa ti zaplnia... Ak ma mesto malo penazi malo by ist cestou zvysenia dani, vyberania vynosov z mestkych organizacii a podnikov a setretim v oblasti vlastnej rezie, cize na uradnikoch, poslancoch, ale aj dalsou reorganizaciou liniek MHD a o konkretne u elektriciek ci autobusov...
Tak ma napadla taká na prvý pohľad zvrhlosť...
Čo keby mesto získalo peniaze od tých, ktorí na to majú a to tým, že by za poplatok dovolilo používať vyhradené bus pruhy aj iným, ktorí si to zaplatia?
Samozrejme by to vyžadovalo jasnú identifikáciu takýchto vozidiel (výrazná nálepka), dôslednú kontrolu a zvážiť limitovanie počtu týchto "privilegovaných" buď ekonomicky, stanovením dostatočne vysokej ceny, alebo administratívne tak, aby tieto vozidlá svojím počtom neblokovali MHD.
Reply on: Ike #69706:
Neviem co je zle na konstitucnej monarchii, ale dobre...

1) Trofle s naftovym pohonom je dobre mat. Osvedcilo sa to aj pri poslednej vyluke na Nam 1. maja. Takisto ak by sa raz potiahla trat po nabrezi, je dobre mat cast vozidloveho parku spomocnym pohonom. Ak ti s nejakeho dovodu vypadne prud ci niekto strhne troleje, dokazes zabezpecit aspon kyvadlovu dopravu...

2)ta spotreba je 60l/100km a stale tam este jazdia busy a neviem ci postacuju. Moc tam nejazdim, hadam by nam to povedal niekto iny. Argument o buducej spotrebe neobstoji.

3) Preco by sa trolejbus s pomocnym pohonom opotreboval skor? Hadam elektromotor a karoseria avsetko ostatne je to iste. Moze sa akurat skor rozpadnut pomocny dieselagregat, ale to nie nevymenitelna suciastka...

4) manipulacna trat za zopar desiatok milionov... Bezva... Vidim ze rozmyslas ekonomicky. Spod mosta Lafrancon po Valassku su to 2 kilometre. Cize denne tam tych 6 trolov urobi 24 kilometrov a za rok je to 8760 kilometrov. Pri spotrebe 60l/100km je to za rok 5256l za cca 200.000 korun. 3km trate na dlhacoch stali 54 mil. a to uz boli osadene stlpy takze mozme rata ze 2 kilometre v mlynskej bude stat cca 50mil. Takze trolejova trat by si na seba zarobila za cca 250 rokov. Pri 12 troloch by to bolo samozrejme iba 125 rokov... To neratam to, ze trolejbus by minal aj elektrinu, kt. treba zaplatit, ale snad to pri tej navratnosti ani netreba ratat.


Ak uz dnes sa prerozdeluju prachy na vyrovnavanie regionalnych rozdielov, nemyslim si ze Fico este viac siahne na prachy Bratislave. Ak ano zacnem s peticiou za odtrhnutie ?
:: čo sa týka zatrolejovania, podľa mňa viac ako MD by malo zmysel potiahnuť trolej do Lamača a Dúbravky; neuvažuje sa náhodou o tom po ukončení výstavby D2 a rekonštrukcii Lamačskej? veď z Patrónky to nie je ďaleko, samozrejme, že trolej aj na Brniansku... ::
No len tak chcem upozorniť ,že výrobca spomína toto: V zadním motorovém prostoru vozidla tak zbývá dostatečný prostor pro zástavbu napájecího zdroje pomocného pojezdu trolejbusu, kterým může být buď dieselgenerátor nebo trakční akumulátorová baterie. Osazení zdroje pro pomocný pojezd se provádí na přání a dle výběru zákazníka. Napájecí zdroj pomocného pojezdu umožňuje trolejbusu autonomní pohyb při výpadku trolejového napětí nebo v úsecích bez trolejového vedení a zvyšuje tak užitnou hodnotu trolejbusu. Pokud je osazena trakční baterie, je součástí elektrovýzbroje také nabíječ, umožňující její nabíjení z trolejového vedení, a to i při jízdě trolejbusu.
Takže je tam napísané ,že dieselový motor je i na jazdu na miestach kde niesú troleje.
Ináč viac: http://www.skoda.cz/holding/produkty/c31651/trolejbus-25-tr-irisbus-aid82.html
?
Reply on: Ámos #69705:
na margo mlynskej... pozeras sa na to prilis kratkozrako (malo spojov - troleje netreba) ale rozmyslaj... ak by tam boli troleje
1) nemuseli by sa kupovat drahe trofle s naftovym pohonom
2) usetrila by sa spotreba (tusim je to 80l/100km) nafty
3) ciste trolejbusy sa urcite neskor opotrebuju ako naftove, pri ktorych sa naftovy agregat vyuziva na uplne nieco ine ako ma a vyuziva sa casto (povodne je urceny na parkovanie trolejbusov vo vozovni -aby sa nemusela trolejovat popripade na plynule obchadzanie prekazok)
4) trat v mlynskej doline by splnala aj funkciu manipulacnej trate, teda nebol by problem sem operativne poslat zalozne trofle, popripade v spicke operativne stiahnut trofle z vrakune (dat busy) a nasadit ich na DD (predsalen bus iduci po rovine vypusta do ovzdusia menej bordelu ako iduci do kopca + nehovorim o spotrebe
5) treba mysliet perspektivne - trat by v buducnosti mohla mat aj odbocku k Slaviciemu, kde by (toto je uz vazne sci-fi, ale treba ratat dopredu) chodila trolejbusova 31/39 (za predpokladu vybudovania trate na nabrezi)...
stale si myslis ze je to zbytocnost?

Na margo posledneho odstavca... netreba tahat statnu politiku do komunalnej... a ked predsa, treba si zratat... Fico chce udajne vyrovnavat rozdiely, to znamena ze BA bude dotovat menej... Ak by tam bola ale Benova primatorka (ktora chce rovnako ako on posobit a ziskavat volicov vsetkymi nemoznymi metodami) mohla by mu to dotovanie do BA vyhovorit...

A naozaj mi je smiesne toto
"Durkovsky ma za sebou mnozstvo odflaknutej prace, no Monika Benova nema za sebou nic"
podobnym zmyslanim by sme tu stale mali monarchiu... ved prave, on ma vela odflaknutej prace, ona nic... tak preco jej nedat sancu nach sa ukaze a potom ich porovnavat?
Reply on: aquila #69698:
To ze KDH a SDKU by si zasluzilo riadny lipanec od volicov v Bratislave, to je fakt. Ale nie dnes, nie v tychto volbach. Tych dovodov je viac a su aj nadregionalne, ale to je uz viac politologia ako komunalne argumenty.

Ak bude neskor problem potiahnut droty cez mlynsku tak by boli aj teraz... Okrem toho raz mi tusim Papyr alebo S499 pisal, ze bduovanie troljbusovej trate je vtedy vyhodne, ak po trase prejde minimalne 70 spojov za den. (neviem ci to plati stale) Dnes 32 urobi cez mlynsku 50 spojov a to s kratasom. Pri planovanom klbaku na nejake zvysovanie poctu spojov nebude dovod. Vozit vzduch netreba a teda ani zbytocnu trolejovu trat netreba. To radsej potiahnut draty po nabrezi k ASMN spojit 202 so 133 a 70 (skratit po ASMN) a spojit s 88.

MUK nikdy pre mna nebudu uzasne. Uz tu raz bola neplodna debata o tom co vyjadruje slovo mestotvorny. Nechcem sa k nej vracat, ale MUK nie je mestotvorna a nikdy nebude. Dokazem pochopit nadsenie ludi pre dopravne stavby, zrejme k nim patris, no ja si ich neviem v meste predstavit a ak nemusi byt tak nech nie je.

Durkovsky ma za sebou mnozstvo odflaknutej prace, no Monika Benova nema za sebou nic, iba prazdne slova a lacne gesta. Kazdy kto si vie zratat 2+2 vidi, ze aj sucasne akoze hadky medzi Benovou a Ficom su len naoko, aby mala sancu stat sa primatorkou Bratislavy. Aby si Bratislavcan myslel, ze sa Benova v SMERe a s Ficom konci (jednoducho SDKU tu mala vo volbach 40% a toto je politicka hra na ludi). Len aby nebol Bratislavcan prekvapeny ako rychlo sa po volbach skamaratia - bez ohladu na vysledok...
Reply on: drink #69685:
U mňa je to schéma Ďurkovského nemôžem a ak ho nechcem volím menšie iné zlo, ktoré má šancu byť primátorom.
Re #69691 Ámos: Čo sa týka toho dlhu, tak to som čítal neviem či nie v BA novinách kedysi dávnejšie. Čo sa týka cestovania lietadlom J&T. Je to niečo také akokeby minister dopravy letel Lufthansou zadarmo na konferenciu a zároveň rozhodoval o tom, či Lufthansa dostane Slovenské Aerolínie. Je to samozrejme prípklad vymyslený, ale analogický. Čo sa týka stavebného konania, mesto schvaľuje územný plán a iné reglementy, takže je to aj vina magistrátu.
Reply on: eripmav #69690:
Jasné, Župné noviny sú na grc, a ich politické pozadie je očividné. Napriek tomu, len hovorím, že magistrát dostal priestor, a prezentoval rozširovanie ciest, nič o MHD. Bajan tiež veľa o verejnej doprave nehovoril, a celkove jeho "esej" o doprave mala jasne politický podtón, teda chcel zbierať body na úkor magistrátu.

Inak to s tou Aupar Tower bolo úplne úbohé, ako sa chcel zbaviť zodpovednosti.
Reply on: tr3mp #69701:
ok, uz pochopene 🙂 mam toho nejako moc v poslednej dobe ? ale skratka som chcel len poznamenat, ze "panelakovej vystavbe" v tej oblasti MUK rozhodne spatit nebude, skor naopak 😉
Reply on: aquila #69700:
2) Ale nemýlim sa. Ja som práve len poukazoval na možnú nejednoznačnosť Tvojho vyjadrenia, pretože "pod hradom" môže ale aj nemusí znamenať "blízko". "Pod" hradom MO neviedie, v jeho blízkosti samozrejme áno. Ale to bolo skôr tak na odľačenie, preto aj pri príspevku bolo ?
Reply on: tr3mp #69699:


1) ja som niekde cital, ze kvoli lidlu to uz nebude az tak mozne, ale mozno sa mylim (co by som bol len rad). je fakt, ze som aj cital, ze s tym niekto z karloveskych poslancov vyrukoval, ze by to nebolo od veci tak riesit

2) v tomto sa dost mylis. jedna z najvacsich chystanych stavieb v ramci MO je doslova pod hradom 😉 resp vzdusnou ciarou 300 metrov medzi hradcanmi a MO co sa bude stavat za cca 25 miliard czk sa ti nezda byt dostatocne blizko ? 🙂

alebo "mensia" MUK malovanka, ktora je cca 900 metrov ?
http://img517.imageshack.us/img517/4192/f93180sqiy1.jpg
Reply on: aquila #69698:
Ja v niektorých veciach nesúhlasím s Tebou ?

"na tom konkretnom mieste by MUK nic nepokazali prave naopak, by sa odstranil jeden z velkych neuralgickych bodov v doprave. ostatne bola planovana od 70tych rokov a boli na nu alokovane priesotory a teraz to je uz ozaj v principe nerealizovatelne, co je velka skoda." - Prečo je MUK Molecova - Karloveská podľa Teba v princípe nerealizovateľná? Ja si myslím, že realizovateľná je, potrebná priestorová rezerva je stále zachovaná.

"si zober ako sa riesi vnutorny okruch v prahe ake uzasne MUK sa tam stavaju priamo pod prazskym hradom a nikomu to nevadi, prave naopak." - No, práve pod hradom to nie je ?
Reply on: Ámos #69697:
v kopu veciach moc nesuhlasim.

starostovia za HZDS nemali ziadny pokyn z centraly. prave naopak oni za tie vyvolane investicie vydupavali sustavne od roku 1995 a vtedy bol pri vlade len on a ten si voci nim tiez nic nepomohol.

je to vec managementu t.j. primator/starosta.

zatrolejovanie ma docela dost docinenia s dialnicou, konkretne bude zrejme problem pretiahnut droty v podjazde pod dialnicou v mlynskej doline a to dost velky. nehovoriac o par dalsich "drobnych veciach"

a ostatne. ked mozu ine mesta takto vydierat stat, preco by nemohla BA ? vyhovorka o stranickom tricku je velmi slaba a neberiem ju v potaz. znaci to zase len o neschopnosti kompetentnych robit nieco pre obcanov.

ked uz stat moc BA nedaval, mala BA vyuzit tych par pak co mala. a zdrzanie by sa nekonalo, lebo to bolo pre pravicovu vladu prestiz to dostavat cim skorej a hlavne sa zavdacit vodicom. vid D1 mierova - senecka a viedenska - pristavny most, ktore sa zacali stavat aj napriek utlmu dialnic na celom slovensku.

na tom konkretnom mieste by MUK nic nepokazali prave naopak, by sa odstranil jeden z velkych neuralgickych bodov v doprave. ostatne bola planovana od 70tych rokov a boli na nu alokovane priesotory a teraz to je uz ozaj v principe nerealizovatelne, co je velka skoda.

a pre tvoju info, to neni historicke centrum mesta. si zober ako sa riesi vnutorny okruch v prahe ake uzasne MUK sa tam stavaju priamo pod prazskym hradom a nikomu to nevadi, prave naopak.

ohladne metra suhlasim. ale to je tiez chyba magistratu, resp im to vyhovuje, lebo sa mozu stale vyhovarat a nic nerobit. okrem presustrovania 1,5 miliardy na projekty cez tunelfirmu metro ba.

ja to absolutnou chybou magistratu, ze nedokaze zrealnit aj svoje poziadavky ohladne vystavby infrastruktury.

a to ze su tlaky z MZV a MV su absolutne logicke, lebo to co predklada mesto by neschvalil nikto normalny, lebo je to horsie ako vystrel do tmy. neni tam absolutne ziadna koncepcia, vyhlad, nic. a to nehvorim o rieseni dopravy k novemu CMO v petrzalku. vsak z pristavneho, apolla a ani z petrzalky sa tam vlastne ani neda poriadne dostat! dopadne to tak, ze tam bude jedna absolutne nevyhovujuca cesta poza inchebu a sad janka krala. cize tie tlaky maju obrovske opodstatnenie. osobne sa vobec divim, ze to MZP posudzovalo, ja by som ten zmatok hned odmietol.

ja som stredo-pravy volic. smer a toboz fica alebo benovu vobec nemusim, ale myslim si, ze KDH-mafia na magistrate, by si ziadala preluftovanie na vsetkych poziciach, lebo uz to tam hnije.
Reply on: aquila #69695:
Konecne orzumne argumenty, nie typu mne je sympaticka...
Ano, ak chcela vlada SDKU stavat dialnice, tak starostovia z HZDS dostali pokyn z centrali predrazit stavby ako sa len da. Primator z KDH tak vyskakovat nemohol.
Je nemoralne ziadat za vystavbu dialnice rekonstrukciu futbaloveho ihriska. (hlavne ak obec nema kanalizaciu)
Fakt je ten, ze magistrat mohol bojovat viac za vyvolane investicie. Ale ziadat zatrolejovanie... To predsa s dialnicou nijak nesuvisi... Ale napojenie Dubravky,... reko Lamacskej s Patronkou (ale to tam tusim je, no nie som si isty).
Bratislava vsak tie dva tunely potrebuje ako sol a kazde zdrzanie by sposobovalo dalsie skody na mestskych komunikaciach.
Preferencia - ano to je problem. To by vsak bolo na dlho a nemam vsetky a presne info. Mozno niekedy inokedy, pri pivku...
DD- ja neviem. Ano zatrolejovane obratisko by bolo strasne fajn... Ja vsak toto povazujem za chybu v komunikacii medzi DPB, magistratom a projektantom. A mimourovnova krizovatka molecova - karloveska. Vdaka bohu ze nie je. Nic viac nedokaze zaspatit mesto ako nejaka ta mimourovnovka s estakadou... Ak to riesi tak jedine podjazdom pre elektricky. Krizovatku by som nechal ako diskriminaciu IAD.
A elektricka... Problem Bosakovej vznikol kvoli snilkom o metre, ktori si to presadili ako docasne (cize trvale riesenie) Bol to jednoducho kompromis.
A ak tvrdis ze uver bol zobraty nekoncepcne tak nevies o com. Z tohto uveru sa financovali aj ine veci, nie len elektricka, jeden uver vzdy vide lacnejsie ako dva a nitko necakal ze na MŽP a MV budu take tlaky aby sa ziadna elektricka nestavala. Ty by si cakal ze MZP bude tak ekologicku vec ako je elektricka posudzovat tak dlho... Ja nie...
Tych 200 mil. bolo pouzitych z uveru, ale to nie je vec magistratu. O tom rozhodli poslanci MZ a to je pre primatora zavazne. Ak by tak neucinil porusi zakon.

Co ja by som vytkol Durkovskemu je hlavne liknavy postoj a obrana mesta voci vlade... (tam su tiez stranicke dovody) Ak vlada zobere mestu miliony lebo v zime je niekde viac snehu, tak mal argumentovat, ze cez leto je tu viac teplo a treba polievat ulcie a klimy a ventilatory idu na plny vykon, treba vasciu starostlivost o verejnu zelen,... Mal sa bit o tie miliony a nie sa stazovat ze mu ich zobrali. Mal zalovat vladu, ze sa ma starat o cesty 1 a 2 triedy pricom na to nedostava ani korunu a ze zakon je zly a diskriminacny lebo v inych mensich mestach sa o cesty stara statna SSC alebo VUC s prijmom z cestnej dane... A teda nech dostane z penazi VUC Bratislava cast na opravu ciest alebo nech to vykryje vlada.
Ak vsak bude zvolena pani Benova, znovu zo stranickych dovodov mesto ostane bezbranne. Ja dufam, ze Bratislava ostane nadalej pravicova.
Reply on: aquila #69695:
RSDr - rozhodnutim strany doktor
Reply on: Ike #69658:
na tejto listine ma sokovol predseda komisie.... RSDr ... rozumovo slabsi doktor ... kokos, tomu sa hovori odvaha si davat doktorat z VUML pred meno. niektori ludia ozaj nemaju zabrani v nicom ?

Re #69691 Ámos: k durkovskemu by som povedal len tolko. pre verejnu dopravu toho vela neurobil. a aj tych par veci co urobili urobili menej ako polovicato. tunak zopar veci, co ma sfleku napadlo

- trolejbusova trat na DD je dost domrvena. mimo ine kvoli obratisku, kvoli nestastne riesenej krizovatke

- s tym suvisi vyskrtnutie povodneho projektu na planovanu mimoruvnovu krizovatku molecova - karloveska

- (anti)preferencia elektriciek, ktora v principe na rekonstrukcii krizovatiek stala niekolko desiatok milionov korun, pricom efekt je taky, ze preferencia nefunguje, elektricky su zdrzovane este viac ako predtym, alebo sa novopostovene krizovatky jednoducho vypnu

- durkovskeho praca je benevoltny suhlas s dodatocnym vyskrtnutim MUK saratovksa dialnicny privadzac D2/Lamac z uz odsuhlaseneho a rozbehnuteho projektu dialnice D2 lamacska cesta - stare grunty

- podobne servilne odmietnutie zatrolejovanie mlynskej doliny ako vyvolanu investiciu pri stavbe tej istej dialnice.

- je na smiech ze sverepec s 1000 obyvatelmi a starostom z HZDS si vyboxoval vacsie vyvolane investicie pri dialnicnej vystavbe ako hlavne mesto, ktore navyse nelogicky suhlasilo s dodatocnym vyskrtnutim projektovanych veci, bez ktorych je projekt dost okliesteny (konkretne problem napojenia dubravky a karlovky na D2). alebo povazska bystrica, ktora ma taktiez primatora z HZDS ma vyvolane investicie za asi 3 miliardy korun.

- absolutne nekoncepcne riesenie petrzalskej elektrickovej radialy od bosakovej dalej. v pripade pouzitia stareho mostu len pre elektricky + pesich a cyklistov sa na jednej strane naskyta velmi dobra moznost prepojit lavy a pravy breh dunaja novymi centrami.

avsak na petrzalskej strane absolutne zlyhava dopravne napojnie novej petrzalskej "CMO" (po stary most ide 2+2, ktora by sa mala riesit ako MUK s napojenim na planovany velky stavebny boom => hrozi dost velky dopravny problem v pripade neriesenie tohto uzlu)

- nekoncepcne zobrany uver na riesenie dopravnej politiky a vyalokovanie asi 1,5 miliardy na elektricku v roku 2004, ked sa s vystavbou nezacne v najsamoptimistickejsom variante skorej ako v roku 2008. stoji to niekolko desiatok milionov rocne na urokoch.

- pouzitie 200 milionov z penazi na elektricku na nakup autobusov, ktore boli kupene absolutne bez koncepcie dalsej obnovy vozoveho parku.

- velmi zle zladnuta vystavba mosta apollo (aj ked v tomto ma dost prsty aj moravcik)

a to je len par zakladnych veci co ma napadlo co ide vyslovene na vrub durkovskeho a magistratu hlavneho mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.