Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
O 21:11 som na zastavke Alexyho nastupil do T3SUCS 7803+7804 na linke 12/5. Nic zvlastne, pomyslite si, ale co sa nestalo. Ako naschval som si sadol do 7803 ihned oproti druhym dveram, presne nad motorgenerator. Pocuvam, pocuvam ale akosi nic nepocujem. Iba ked voz stal, tak bolo pocut ze sa podo mnou daco toci. Taky tichy motorgenerator som este nepocul. Celu cestu az na Kapucinsku, kde som vystupil bolo MGcko takmer uplne tiche. Pri vystupovani som este vodicovi povedal, ze motorgenerator je podozrivo ticho a ze ci funguje spravne. Ale ked nam nezhorel zrychlovac pri jazde dolu karlovkou, tak asi MGcko daco fukalo. Potom som prestupil do T6A5 7937+7938. Nastupil som do 7938 a okrem toho, ze interier bol hnusne pocmarany (podla mna aj viac, ako v 7804, aj ked som ho nevidel) to strasne hucalo. Stresny vetrak pri druhych dverach bol otvoreny a pru brzdeni bolo pocut riskot odpornikov. Hrozny zvuk, neznasam ho!!! Co ma ale zarazilo bolo "hlucne" chladenie trakcnych motorov a vseobecne som mal z jazdy menej dobry pocit, ako pri starej T3 so zrychlovacom. To, ze staticky menic je tichsi je relativne, nakolko trakcne motory maju vlastne chladenie a aj to huci. Okrem hucania chladenia trakcakov aj priserne vrzgali mechy na podvozkoch. Aj pri najmensom pohybe (po celej Obchodnej ulici same vrrrzg - vrrrzg - skriip - etc...). No hroza. 7803 je ale ojedinely pripad, na niektorych vozoch aj MG huci riadne. Ale to je ine...

Neveim, naco sa pustame do vymen odporovych vyzbroji za kadejake drahe polovodicove gebuziny (iba staticky menic stoji okolo 400 000 Sk!). Navyse tieto vyzbroje su citlive na kolisanie napatia v troleji a pod 440 Voltov voz streli a zasekne sa. Tak isto nad 800 V. Stara T3 pojde aj pri napati 200 V v sieti, aj keby som mal linkovy stykac dvihnut nejakym drotikom, ale islo by to. Navyse najnovsie merania dokazali, ze uspory s polovodicovou vyzbrojou niesu az take velke. Zaujimavy je iba rozjazd, lebo vo faze dobehu a brzdenia je to rovnake (rekuperacia nie je u vsetkych polovodicovych vozoch, tam kde je sa aj tak rekuperuje aj do odpornikov, pokial nie je v sieti odber). Napriklad za Racianskym mytom smer Raca su rozdiely naozaj zanedbatelne. Takze sa pytam: Naco su nam moderne, drahe a "citlive" vyzbroje, ked sa aj so starym zrychlovacovim vozom da pri pri patricnej technike jazdy jazdit usporne?? Ked sa niekedy veziem s najakym Krabustom s T6A5 a sledujem techniku jazdy, tak dobry vodic povedzme s duplakom T3 (so zrychlovacom) by mal rovnaku spotrebu (mozno aj nizsiu!). Vsetko je to o technike jazdy. Navyse v zime sa odpadove teplo vyuzije na vykurenie vozidla, co je super. V Brne je uz strasne vela vyzbroji TV8 v kadecom a ked som tam v zime bol, tak nic co malo tyristory nebolo vykurene. Horza, tak som si prial, aby mi isiel dajaky voz so zrychlovacom, ale nic. Mozno som trochu starodavny, ale ked si vezmem kolko penazi sa vraza do roznych vyzbroji, suciastok, do udrzby a podobne, tak nechapem naco nam to vsetko je. To by sme skor usetrili keby sme mali povedzme trochu vyssiu spotrtebu, ale podstatne lacnejsiu udrzbu.
Papyr: No co uz, je to na urovni. Keby mi DP dobre zaplatil, tak som schopny urobit aj program s CP, ale myslim, ze teraz zadarmo toho robim akurat tak dost, takze robit zadarmo este cosi naviac nemam zaujem...
A este jedna zaujimavost z pristupu DPMP k zakaznikom: ked sa 1.9.2001 menili linky (4 boli zrusene, 2 zavedene a nejakym sa pozmenovala trasa), tak DP vydal reklamny putac, tuto znemu oznamujuci, pekny, farebny, A4, ktory nielen visel vo vsetkych vozidlach, ale bol aj kazdemu Presovcanovi doruceny do schranky :))))
Hmmmm: aj v Presove byva vydavany brozurovy CP. Spravidla v septembrovom cisle Kulturneho mesacnika ako priloha (byva tak isto hruby, ako kulturny mesacnik). Predtym vychadzal aj samostatne. Vyhodis na to asi 10-15 Sk, neviem z hlavy. Je tam vsetkych 40 dennych + 3 nocne linky, odchod je uvedeny iba z oboch konecnych a pri nazvoch zastavok su uvedene jazdne doby (chronometraze su v Presove rovnake).

Inac webovy CP DPMP existuje na stranke www.dpmp.sk, dokonca som uz videl aj programik pre Windows, ale ten nebol z dielne DPMP...
hmmm: Ja len narazam na to, ze system, akym to bolo doteraz na DPB, je podla mna sprostost. 5-megovy subor s GIFmi... No dakujem 🙂 Ked uz, tak by mal byt na to nejaky program. Ale stiahnutelny program nebude, lebo sa mi ho nexce robit 🙂 Jedine, ze by sa DPB dohodol s niekym inym. V kazdom pripade mam dost co robit s udrziavanim CP aj v takomto tvare (CP na DPB = CP na iMHD).
ad "#6953" a vyssie - tatranske eliny: mam taky pocit, ze sme sa povodne nepochopili. ja som nikdy nenavrhoval pouzit tatranske elektricky v klasickej elektrickovej doprave. je samozrejme, ze by sa v zakrutach prinajmensom zlomili 🙂. mal som na mysli ich vyuzite v ramci romanovho cerstvo schvaleneho projektu integrovanej kolajovej dopravy.

predstavujem si to ako niznorakusky s-bahn. modro-biele supravy, ktore kedysi premavali az do petrzalky a ktore sa daju zahliadnut cestou cez wolfsthal su dost podobne NOVYM vlakom TEZ vzhladom i dovodom premavky: zabezpecuju dopravu z regionu do regionalneho centra. okrem toho v ramci mesta doplnuju nosny system dopravy, a to mi velmi pripomina ten nas novy projekt.

mam taky pocit, ze premyslat o vyuziti suprav podobnych TEZ aj v ramci bratislavy sa v tychto suvislostiach nejavi az taky absurdne. alebo ano?
d3ko: klud, ja nemam nic proti iMHD, ja iba hovorim o DPB. Neviem ci sa daju v inych DP stiahnut CP, ale viem, ze vo vacsine zapadnych krajinach vydavaju brozuru s cest. poriadkami, to by malo byt aj u nas.
majkl: ani nie, lebo tebe jednopasmova elektricenka plati este aj na najblizsej zastavke druheho pasma. Takze revizori by NEMALI pokutovat ludi pri Avione (samozrejme mam na mysli tych ludi, kt. maju elektricenku len do 1. pasma)
Ano, sme na Slovensku, ale ja osobne nepoznam ziaden iny DP na svete, ktory by ponukal stahovanie CP v takom tvare, v akom to bolo na DPB... Kto je macher, moze si rucne stiahnut vsetky odchody z konecnych, zozipovat to a hodit na net. Len dodavam, ze tento mesiac sa cestaky menili uz 3x, takze dotycna "hlavicka" by sa asi namakala... 🙂
pozrite si TOP 10 stahovanych programov na stranke www.tahaj.sk. Cest. poriadky su na 7. mieste a stiahlo si to uz 6900 ludi. Neviem preco uz DPB neponuka download cest. poriadkov. Jedna zo sto absurdit. Jaaaj sorry, sme na Slovensku. Skoro som zabudol...
d3: to bude raj pre revízorov, tie pásma 🙂
bon-cu> tie pendolina mozu byt zaujimave 🙂
Lol...este vlaky:
Nové vlakové súpravy z Bratislavy do Košíc len za tri hodiny:

http://www.narodnaobroda.sk/dnes/16_001.html
Projekt hromadnej dopravy pôjde do vlády:

http://www.narodnaobroda.sk/dnes/04_003.html
sklamany cofaxak COLOR

sklamany cofaxak COLOR

Nedovolim si neokomentovat COFAX-fuuuuuuuuuuuuuuuuj!!! Jediny dobry stanok je ST oflajn, ale ten tiez nie je nic extra. Hanba!
No to som zvedavy, ci bude volebna kampan prebiehat aj na nasich vozoch - myslim ze ci RECAR bude robit politicke reklamy. Dufam, ze na 7053 nebude nalepeny nejaky blby cuvac! 😉
Dakujem zastavkarom za opravu zastavok na Racku, len neviem preco im to trva tak dlho.
Uz tu niekto pisal, ze Trifit je v prevadzke? A okrem ineho aj 7829 je dnes na 2!
Pozdravujem Vas vsetkych zo stanku ST oflajn na COFAXE. Je to tu celkom fajn, len sa mi to zda trochu prazdne.
PS Videl som tu asi troch ludi co pozerali iMHD.
PS2 Do stanku ®Zhniteho pomaranca ©(tm) ani nelezte - na nete sa nedostanete dalej ako na orange.sk pripadne orangeportal.sk 😞
Turbo: Dobre.. ale odkial potom bude Bratislava kupovat nove elektricky ? Ved nemozme zit len z K2Siek a T3Siek.
Si:
doplnenie:
Pokial si dobre pamatam, tak tatranske elektricky maju sirku 2.8 metra. My mame v BA profil pre 2.5 metra. A vzdialenost otocnych capov je na tych TEZkarskych elinach 9.5 metra! To je podstatne viac ako u najvacsich vozoch u nas, T6A5 (6.7 m). Aj keby sa KT8D5 vyrobila ma 1000 mm rozchod, tak pochybujem, ze by sa v oblukoch nepozrazala nie iba s protiiducimi elektrickami, ale aj ostatnymi vecami ako plotmi, budovami, znackami, parkujucimi autami a pod. Dovodom nie je iba profil cela (zuzenie na krajoch), ale aj vacsia vzdialenost otocnych capov. Takze asi jedine, co by sa mohlo "vyrobit" j eKT8A5, resp. KT8C5. Ale tieto elektricky boli iba na papieri, ale videl som to - CKD vsak uz neexistuje, resp. existuje daco, z coho sa Siemens pokusa rozbehnut vyrobu dacoho, co je tiez realizovane iba na paprieri. Takze nechajme sa prekvapit co nakoniec v CKD vymyslia, ale s najvascou pravdepodobnostou nic. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.