O 21:11 som na zastavke Alexyho nastupil do T3SUCS 7803+7804 na linke 12/5. Nic zvlastne, pomyslite si, ale co sa nestalo. Ako naschval som si sadol do 7803 ihned oproti druhym dveram, presne nad motorgenerator. Pocuvam, pocuvam ale akosi nic nepocujem. Iba ked voz stal, tak bolo pocut ze sa podo mnou daco toci. Taky tichy motorgenerator som este nepocul. Celu cestu az na Kapucinsku, kde som vystupil bolo MGcko takmer uplne tiche. Pri vystupovani som este vodicovi povedal, ze motorgenerator je podozrivo ticho a ze ci funguje spravne. Ale ked nam nezhorel zrychlovac pri jazde dolu karlovkou, tak asi MGcko daco fukalo. Potom som prestupil do T6A5 7937+7938. Nastupil som do 7938 a okrem toho, ze interier bol hnusne pocmarany (podla mna aj viac, ako v 7804, aj ked som ho nevidel) to strasne hucalo. Stresny vetrak pri druhych dverach bol otvoreny a pru brzdeni bolo pocut riskot odpornikov. Hrozny zvuk, neznasam ho!!! Co ma ale zarazilo bolo "hlucne" chladenie trakcnych motorov a vseobecne som mal z jazdy menej dobry pocit, ako pri starej T3 so zrychlovacom. To, ze staticky menic je tichsi je relativne, nakolko trakcne motory maju vlastne chladenie a aj to huci. Okrem hucania chladenia trakcakov aj priserne vrzgali mechy na podvozkoch. Aj pri najmensom pohybe (po celej Obchodnej ulici same vrrrzg - vrrrzg - skriip - etc...). No hroza. 7803 je ale ojedinely pripad, na niektorych vozoch aj MG huci riadne. Ale to je ine...
Neveim, naco sa pustame do vymen odporovych vyzbroji za kadejake drahe polovodicove gebuziny (iba staticky menic stoji okolo 400 000 Sk!). Navyse tieto vyzbroje su citlive na kolisanie napatia v troleji a pod 440 Voltov voz streli a zasekne sa. Tak isto nad 800 V. Stara T3 pojde aj pri napati 200 V v sieti, aj keby som mal linkovy stykac dvihnut nejakym drotikom, ale islo by to. Navyse najnovsie merania dokazali, ze uspory s polovodicovou vyzbrojou niesu az take velke. Zaujimavy je iba rozjazd, lebo vo faze dobehu a brzdenia je to rovnake (rekuperacia nie je u vsetkych polovodicovych vozoch, tam kde je sa aj tak rekuperuje aj do odpornikov, pokial nie je v sieti odber). Napriklad za Racianskym mytom smer Raca su rozdiely naozaj zanedbatelne. Takze sa pytam: Naco su nam moderne, drahe a "citlive" vyzbroje, ked sa aj so starym zrychlovacovim vozom da pri pri patricnej technike jazdy jazdit usporne?? Ked sa niekedy veziem s najakym Krabustom s T6A5 a sledujem techniku jazdy, tak dobry vodic povedzme s duplakom T3 (so zrychlovacom) by mal rovnaku spotrebu (mozno aj nizsiu!). Vsetko je to o technike jazdy. Navyse v zime sa odpadove teplo vyuzije na vykurenie vozidla, co je super. V Brne je uz strasne vela vyzbroji TV8 v kadecom a ked som tam v zime bol, tak nic co malo tyristory nebolo vykurene. Horza, tak som si prial, aby mi isiel dajaky voz so zrychlovacom, ale nic. Mozno som trochu starodavny, ale ked si vezmem kolko penazi sa vraza do roznych vyzbroji, suciastok, do udrzby a podobne, tak nechapem naco nam to vsetko je. To by sme skor usetrili keby sme mali povedzme trochu vyssiu spotrtebu, ale podstatne lacnejsiu udrzbu.
Neveim, naco sa pustame do vymen odporovych vyzbroji za kadejake drahe polovodicove gebuziny (iba staticky menic stoji okolo 400 000 Sk!). Navyse tieto vyzbroje su citlive na kolisanie napatia v troleji a pod 440 Voltov voz streli a zasekne sa. Tak isto nad 800 V. Stara T3 pojde aj pri napati 200 V v sieti, aj keby som mal linkovy stykac dvihnut nejakym drotikom, ale islo by to. Navyse najnovsie merania dokazali, ze uspory s polovodicovou vyzbrojou niesu az take velke. Zaujimavy je iba rozjazd, lebo vo faze dobehu a brzdenia je to rovnake (rekuperacia nie je u vsetkych polovodicovych vozoch, tam kde je sa aj tak rekuperuje aj do odpornikov, pokial nie je v sieti odber). Napriklad za Racianskym mytom smer Raca su rozdiely naozaj zanedbatelne. Takze sa pytam: Naco su nam moderne, drahe a "citlive" vyzbroje, ked sa aj so starym zrychlovacovim vozom da pri pri patricnej technike jazdy jazdit usporne?? Ked sa niekedy veziem s najakym Krabustom s T6A5 a sledujem techniku jazdy, tak dobry vodic povedzme s duplakom T3 (so zrychlovacom) by mal rovnaku spotrebu (mozno aj nizsiu!). Vsetko je to o technike jazdy. Navyse v zime sa odpadove teplo vyuzije na vykurenie vozidla, co je super. V Brne je uz strasne vela vyzbroji TV8 v kadecom a ked som tam v zime bol, tak nic co malo tyristory nebolo vykurene. Horza, tak som si prial, aby mi isiel dajaky voz so zrychlovacom, ale nic. Mozno som trochu starodavny, ale ked si vezmem kolko penazi sa vraza do roznych vyzbroji, suciastok, do udrzby a podobne, tak nechapem naco nam to vsetko je. To by sme skor usetrili keby sme mali povedzme trochu vyssiu spotrtebu, ale podstatne lacnejsiu udrzbu.
hroch
predstavujem si to ako niznorakusky s-bahn. modro-biele supravy, ktore kedysi premavali az do petrzalky a ktore sa daju zahliadnut cestou cez wolfsthal su dost podobne NOVYM vlakom TEZ vzhladom i dovodom premavky: zabezpecuju dopravu z regionu do regionalneho centra. okrem toho v ramci mesta doplnuju nosny system dopravy, a to mi velmi pripomina ten nas novy projekt.
mam taky pocit, ze premyslat o vyuziti suprav podobnych TEZ aj v ramci bratislavy sa v tychto suvislostiach nejavi az taky absurdne. alebo ano?