Áno, to je v tom istom filme. A je tam dokonca až 6 električiek. Nepozornému oku (napr. môjmu) ujde hneď v úvode súprava T3 medzi Mostom SNP a Tunelom, potom je tam takmer ľudoprázdna T3 pri Manderláku a v ďalšom zábere K2 (L 11) - smer Rača, v opačnom smere K2 (L 7) s reklamou "SLOVLIK" a za ňou sa v smere Zlaté piesky vynára spomínana K2 (L 4). V pozadí sa na sekundu medzi K2-kami mihne Ikarus 280 na Rajskej. Bohatý záber...
A v nejakej inej fontáne pre Zuzanu, neviem koľko, bola kačica (K2) na linke 4 (Kyjevské Nám.). Aj to bola na dlhé obdobie realita - zmiešaná prevádzka L4 T3 z Juráku a K2 z Krasňan, ale iba pár poradí.
Ten petržalský Ikarus mal č. 1858 a slúžil ako posypové vozidlo vo vozovni. Pokiaľ viem, tak oficiálne vyradený zatiaľ nebol, aspoň sa taká informácia ku mne nedostala. Tu je viac info:
Hej, celkom pekna zbierka vo Fontane I.
No vcelku som prekvapeny, ze ten muzikal nik nepozna. Mozno sa este niekto objavi, kto to videl. Tu totiz ten Ikarus 280 hral hlavnu rolu!
Dobre vedieť, že taký muzikál existuje. Ja som si dal námahu napríklad s Fontánou I (1985) a napočítal som tam 5 Ikarusov 280 (dva, asi nočáky, na Romanovej ul., dva na Dulovom námestí - z toho jeden úplne nenápadne odzrkadlený vo výklade, ten piaty na linke 104 na Rajskej ul. vo chvíli, keď pri PRIORE prechádzajú električky). Okrem toho jedna 9Tr a jeden Sanos niekde na Kramároch a zaparkovaná Karosa ŠL. Celkový počet vozidiel - 11, ak som dobre počítal. Celkom hodnotný film, trenažér pre dispečerov.
KLF, ufo, vado> v starych autobusoch je dokonca pri sednych sedadlach napisane "zakaz obsadzovat detmi do 12 rokov" (zda sa mi ze je to tam po cesky)... proste prve 4 sedadla sa chapu ako sedadlo spolujazdca v aute (tiez tam plati tento zakaz - je to aj vo vyhlaske)...
Uz to tu bolo vysvetlene suhajko - zakon zakazuje sediet deckam na prednych sedadlach.
No a co sa druhej otazky tyka - teoreticky, ked tam je plexisklo, tak decko nepreleti tym busom, lebo ho to zbrzdi a zabije. Staci ? Ci chces diskutovat dalej ?
Lepsie si citaj reakcie na prispevky - bolo to tu vysvetlene v reakciach.
"Pri prudkom zabrzdeni je vacsia pravdepodobnost, ze decko vrazi do plexiskla, rozbije ho a rozreze (odreze) si on hlavu (striekajucou krvou z krku po odrezanej hlave by pospinilo aj dalsich cestujucich), ako keby tam nebolo to plexisklo."
Pri druhych a pripadne tretich dverach to uz nehrozi?
"Mensia pravdepodobnost je, ze Ti dieta vyleti z ruk a preleti pol autobusom."- pri tom plexiskle je vacsia pravdepodobnost, ze to dieta vyleti z ruk cloveku, ktoremu sedi na kolenach?
To, čo píšeš, platí pre kalené sklo. Plexisklo sa, naopak, pri náraze triešti a nerozbíja a je veľmi nebezpečné. Preto sa ani v cestných vozidlách nevyskytuje. Je paradoxné, že v dráhových vozidlách, pre ktoré inak platia omnoho prísnejšie, často až absurdné predpisy, plexisklo Dráhovému úradu (či Národnému regulačnému úradu, či ako sa ten fras terazky menuje) nevadí.
Ano, ten Ikarus si tiez pamatam s tym navarenym zadnym celom.
No ten muzikal... fakt si to nevidel ? Jazdili s Ikarusom 280 pestro pomalovanym po Bratislave, ale aj Slovensku. Dokonca po filmovani vraj siel este nazad do premavky.
Skoda, ze tu o nom nikde nic nie je. Ved to bola snad najvacsia filmova hviezda BA vozoveho parku.
O tom muzikáli bohužial neviem, ale tých polikarusov 280 bolo viacero, posledný bol tuším 4911, pred ním tam na petržalskom dvore stávali 2855 a ešte pred ním 1858 Slúžili zvyčajne ako posýpacie vozy v zime Ja si dokonca pamätám jeden taký, ktorý bol za kĺbom klasicky useknutý, ale navarili mu tam celé zadné čelo, takže vyzeral ako kompletný krátky voz, len ešte kratší, a mal akýsi príliš krátky zadný previs - niečo ako Ikarus 260, len skrátený o zadné dvere Myslímže mal nejaký oranžový dielenský náter, ale videl som ho všehovšudy raz, keď som bol ešte malý štupeľ
myslím si, že Bratislava prepásla príležitosť rozširovať koľajovú dopravu, napr. namiesto dávno zrušenej železničnej trate mohla ísť od Krížnej cez Karadžičovu až po Šafko nová električková trať, ktorá by obišla "úzke" centrum a urýchlila dopravu; tiež som na jednom staršom nákrese videl návrh ako mala električková trať pokračovať od žst. BA-N.M. smerom k Ružinovu; dnes stavať v meste (BA) električkovú trať v centre je možné naozaj len pod povrchom, ale to je nenávratná investícia
Chcel by som sa spytat -
Na stranke DPhlmP som v casti o spolecnosti v casti fondy EU nasiel rozne projekty financovane z roznych fondov EU. Nievie, niekto ako je to mozne, ved mne je vzity nazor, ze bohate regiony nemaju narok na cerpanie zdrojov...
Vie mi niekto povedat viac? Su tam totizto zahrnute aj elektrickove trate (napr. Barandov - Slivenec a ine). (ale aj budovanie vytahov do stanic metra. Kedze zrejme mr. Fico Bratislave neda ani korunu naviac (nie je to prave jeho volicska zakladna) treba hladat ine zdroje financovania...
Pamata si niekto na muzikal Zazracny autobus z 80tych rokov ? Okrem Darinky Rolincovej tam v hlavnej ulohe bol aj Ikarus 280 z vtedajsieho DPMB. Su niekde jeho obrazky ? Aka bola historia tohoto autobusu ?
A pamatam sa, ze niekedy v 90tych rokoch v Petrzalskej vozovni staval Ikarus 280 bez zadnej casti a bol zakonceny za 2. dverami, za 2. napravou. Sluzil tusim ako dielna. Su niekde obrazky tohoto Ikarusu ? Existuje este ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2f2c24293a2f36eff2212c24293a2f36ef1f&id=2665
Plus niečo podobné mali aj na Trnávke:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2f2c24293a2f36eff2212c24293a2f36ef1f&id=2638