Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Teraz trochu na inú tému:
Niekto tu raz písal, že chce vedieť ako funguje MHD v Košiciach...tu je to popísané pekne a konečne bez prikrášľovania:

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=12.10.2006/71357K

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=12.10.2006/71475K

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=12.10.2006/71418K

Konečne na plné ústa povedali novinári to, čo si Košičania už dlho myslia. ĎAKUJEME......
Reply on: S499.1023 #68992:
a čo keď som "začal" ? A aká bola tvoja konštruktívna odpoveď ? Že máš skúšky a všetci sa po... a že je to uhýbanie od témy ?!

2. Ja som to tak zobral a je pre situáciu je jedno čo si ty myslíš. Nie že by ma to urazilo, ale je to pre mňa prekročenie hranice slušného správania sa.
Tou druhou vetou si chcel povedať čo ? Kondicionál, že by sa mohlo stať A, keby bolo B väčšie ako C ? Ňeverím ? !
Reply on: Sommelier #68991:

1) Ty si začal o entitách a aspektoch, nie ja, tak aspoň neklam a neprevracaj veci naopak.
2) KDE konkrétne som na teba fľusal a opovrhoval tebou? A naštvať by si ma mohol akurát tak ty , ale na to si pre mňa príliš málo dôležitý ? .
Reply on: S499.1023 #68989:
ele, tam bola reč o priestore a nie o tvojej imaginárnej podstate, ktorú neviem odkiaľ si vzal. Vôbec sa ťa to netýka - a ak sa chceš vyjadrovať k diskusii iných účastníkov, nevytváraj nejaké neexistujúce súvislosti, ktoré si zo skúšok z filozofie zobral.

Re #68990 S499.1023: je to málo pravdepodobné. Keď si už schopný čítať, snaž sa veci zaradiť do kontextu témy - ktorou ani náhodou neboli prepravné vzťahy. Ak ťa dnes niekto naštval, nájdi si iný kanál alebo ventil, ktorým to budeš púšťať von, no rozhodne nie cezo mňa fľusaním a opovrhovaním hodným neslušného človeka.
Reply on: Sommelier #68982:

Ty a urbanista? No ďakujem pekne, ono keď sa urbanistami stávajú ľudia s takými predstavami o doprave ako ty, tak potom tá doprava vyzerá práve tak, ako vyzerá teraz.
TIe drísty o akejsi menšinem, neschopnej niesť kultúrne diedičstvo, si pokojne nechaj od cesty, na prepravné vzťahy to NEMÁ žiaden vyplyv.
Reply on: Sommelier #68982:
Priestor je entita či aspekt, výsledkom poznania ktorého sú rôzne filozofické, mytologické, vedecké atď. významové útvary, odlišujúce sa navzájom najmä podľa toho, aké kategórie intervenujú v skúmaní priestoru: napríklad Kant chápe priestor ako apriórnu nazeraciu formu, Engels ako základnú formu existencie hmoty atď.

Aj ja mám skúšku z filozofie. Nechcel by si sa miesto choromyseľného uhýbania od podstaty diskusie slabomyseľnými definíciami radšej vyjadriť k podstate veci?
Reply on: fobust #68980:
Čo motáš dokopy trolejovanie Patrónky s Odbornou skupinou Trolejbusy Združenia DP?
HEHE, To nie je ZET 2200, to je TMK 2200.
Reply on: Ámos #68985:
pri tom druhom linku si musiet vyhladat zet 2200
?
re papyr: kdesi strasne dávno:
som nevedel ze je to az take slusive.
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Trampic2200.jpg
Reply on: galiyosha #68950:

"Je to najmä o tom dostať ľudí bývať naspäť do centra a priradiť nefunkčným priestorom nové úlohy."

Priestor je entita či aspekt, výsledkom poznania ktorého sú rôzne filozofické, mytologické, vedecké atď. významové útvary, odlišujúce sa navzájom najmä podľa toho, aké kategórie intervenujú v skúmaní priestoru: napríklad Kant chápe priestor ako apriórnu nazeraciu formu, Engels ako základnú formu existencie hmoty atď.

- no ak som nepochopil správne význam, že máš na mysli budovy tak sorry. Pretože keď hovoríš o Istrocheme, cvernovke a pod. - to budovy sú.
Len jednu vec ti na to poviem. Necítim sa ani tak ako dopravný fan ako možno budúci urbanista (najvyšší vás ochraňuj ?). Práve preto, lebo doprava v BA je miserable, vytvára sa na CMO ? (a nielen na ňu) vysoký tlak zo strany výstavby. Vieme.
Mesto nie je a nebude schopné tomuto tlaku odolať.
Minulosť:
Uvedom si, že súčasní obyvatelia BA sú prisťahovalci a potomkovia Slovenskej menšiny. Táto menšina, ktorá sa behom pár rokov náhle ocitla bez tej hordy najmä Maďarov a Nemcov, ktorí tu žili nebola a nebude schopná niesť plnohodnotne ich (nielen) kultúrne dedičstvo.
Z tohoto dôvodu neočakávam od Bratislavy a Bratislavčanov, že bude a budú schopní hľadať svoju identitu a pretvárať ju vo vážny záujem o zachovanie jej tváre.
Uvedom si 50 rokov kultúrneho výplachu, izolácie a neviem ešte čoho, ktorý sa touto krajinkou prehnal.
Uvedom si žranie, ktoré sa tu momentálne prevádza.

Budúcnosť:
Napriek súčasnej imigračnej politike SR aj napriek výskytu xenofóbnych debilkov (aj v rámci tohto fóra) očakávam výraznejší posun v týchto vzťahoch.
Je tu však predpoklad, že BA sa nakoniec stane kozmopolitnou - len si tu mnohí nevieme a nechceme predstaviť pôsobenie silných menšín z ázie, či vyznávajúcich islam (každá nad 10 % populácie). To bude taký rachot, že "řádění" developerov ti proti tomu možno bude pripadať OK.

Už som napísal, že sa nebudem dohadovať čo je centrum. Je na to mnoho pohľadov - aj v rámci diskusie. Nechcem o tom diskutovať. Pre mňa je centrum pôvodná pamiatková zóna - pred jej zúžením z minulého roka.

Nebojuj. Nemáš ani jednu konkrátnu predstavu, čo by si z tými priestormi chcel spraviť.
Keď sa ti nepáči demolácia, možno by si bol ochotný pripustiť administratívu či byty. Tieto budovy by však museli byť pamiatkovo chránené - no o pamiatkový úrad si s radosťou každý s tučným kontom utrie to čo mu zostane po ......... na úde (aj preto, že občania majú v pé - aj z vyššie popísaných dôvodov, aj preto, lebo momentálne žerú výdobytky konzumu a nad takými haluzami ako pamiatky skrátka nemajú čas sa zaoberať, resp. si myslia, že to má na starosti nejaký iný "súdruh").

A ďalej sa mi vážne nechce. Môžme sa o príčinách dohadovať do nekonečna. A to sa mi naozaj nechce. Sorry.
Reply on: Martin Fundárek #68970:
OK. Je však potrebné zohľadniť nasledovné... Vychádzaš správne z toho, že sklon zjazdu z mosta je veľký, s čím treba počítať.
Ďalej je potrebné zobrať v úvahu trať vedúcu od nábrežia - a potrebu spoločnej zastávky (nie je podmienkou, ale mala by byť).
Tú Dobrovičovu myslíš v križovaní Štúrovej ? Dúfam, že nie.
Ak ju myslíš v Parku - je to zrealizovateľné. Nechám stranou svoj pohľad.

Následne:
Je ti dúfam jasné, že trať vedúca po Štúrovej sa nebude môcť využívať súčasne s tunelom. Teda možno máš inú teoriu alebo zámer...
Ako chceš riešiť napojenie tohoto tunela na trať po Mostovej, nám SNP a Špitálskej ? - chýbajú ti minimálne ďalšie 3 výjazdy. Hm ?
Reply on: S499.1023 #68959:

Na tú akciu čo sa konala v Hrobustove. Stretnutie prevádzkovateľov trolejbusových dráh či čo, minule si mi to písal.
Reply on: Chicco #68947:
TY si láskavo neotieraj hubu o mňa. ?
Reply on: Beus #68945:
Tak ako to tam sledujem zo Župného občas, tak v tom prípade pomerne často ubúda z vodičov. Ale dobre, ja som sa len pýtal. ?
Reply on: rugger #68972:
OK, ale niektorí to predsa poťahujú až tam. Ten prístrešok je tam, pretože tam bol aj starý zastávkový označník až pokým neosadili nový na stĺp.
Reply on: Emo #68975:
Tak to, prosím pekne, v žiadnom prípade. Električka je možno to, čo "elektrická tramway". Lenže okrem elektrických sú aj tramwaye konské, parné, petrolejové... A slovo tramway (príp. tramvaj) nie je tak celkom české:-).
Reply on: S499.1023 #68835:
Ad1) No veď uvidíme, ako som sa dnes dočítal v Pravde, zajtra majú zverejniť mená ďalších kandidátov, takže tak...

Ad2) Dobre, ale ako by si to teda inak povedal Ty? A nehovor mi, že by si tam použil slovo "tramvaj", lebo to je významovo to isté, čo električka, len po česky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.