Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #67111:
No, za vsetko co ma v nazve "metro" zasa fanaticky nebojujem ? A nieje vyhodou metra vyssia prevadzkova rychlost?Nemal si namysli prave tuto vec?Teda ak sa bavime o takejto stranke, pretoze kladov bude omnoho viac, napriklad 100% NP a pod. ?
Reply on: S499.1023 #67111:
Dokonca vo Viedni sú ULF-y premotorizované, čiže majú oveľa vyšší výkon, ako potrebujú, takže ak by bol problém prekonať nejaké stúpanie napr. na karloveskej radiále, nie je problém si zaobstarať električky s vyšším výkonom..

A dokonca ULF-y, ktoré prídu v nasledujúcej dodávke, budú ešte ľahšie ako tie terajšie (už si nepamätám, kvôli čomu presne.. ale kvôli menšej váhe niektorých komponentov), a preto bude musieť byť znížený výkon motora..
Reply on: 81-71 #67110:
Takmer také isté prevýšenia sú aj v metre (pri Brestovke je 60‰ a v metre je na omnoho dlhších úsekoch 40‰) a výkonová hmotnosť električky je možno aj lepšia ako metra a vďaka kratšiemu sprvodovaniu dynmaické vlastnosti sú ešte lepšie. Metro má aj jednu výhodu ale tú ti neprezradím, musíš na ňu prísť sám.
Takže ak chceš bojovať za metro, tak okrem fanatického nadšenia pre všetko, čo má v názve "metro", musíš trošku zvládnuť aj technické fakty.
Reply on: Papyr #67107:
hm...no tak to je zaujimavé, to som nevedel, i ked sa mi to zda dost otazne, ak by to aj bolo na Dubravskej radiale, tak jedine v smere do centra, pri takom prevyseni sa mi moc nezda, ze by sa to mohlo rovnat s metrom ❓
Reply on: KLF #67100:
A toto prejde psychotestami v DPB... Tak isto ako istý Rudolf H., fanatický PS VB a kompletný magor (poznáš, však?)...
Reply on: Stage #67106:
Nepresnost. Pokial by sa jednalo o trestny cin, a bol by si predvolany ako svedok, svedcit musis. Nemusis len vtedy, ak by tvoja svedecka vypoved poskodila teba sameho alebo osobu tebe blizku. Ale revizor a cierny pasazier nie je problem trestneho cinu, ale priestupku.
Reply on: 81-71 #67011:
Nechcem kecat, ale kdesi sa tu uz pred rokmi rozoberala zaujimavost, ze priemerna rychlost elektriciek na ktorejsi radiale (myslim na Dubravskej) je vyssia, ako priemer prazskeho metra linky A... takze, preco by to nebolo v ich silach?
Reply on: eripmav #67104:
Chápem, že si vecí neznalý, ale svedkov zabezpečiť nemôžeš ! To si vyhoď z hlavy, také niečo neexistuje. Svedectvo je na dobrovoľnosti, nikto ťa doň nútiť nemôže.
Reply on: eripmav #67104:
v reále by som bol za, aby DP disponoval policajnou zložkou - podobne ako železnice, ktorý by sa venovali trestným činom a priestupkom spáchaným na majetku či v súvislosti s DP. Ich pôsobenie by mohlo byť cielenejšie a hlavne - niekto by bol reálne zodpovedný.
Na druhú stranu si myslím, že je zbytočné situáciu hnať do LA extrému - situácia ohľadom bezpečnostných (aj represívnych) zložiek je diametrálne odlišná.
Reply on: Stage #67103:
ved co som bol v LA tak tam cestovne listky kontroluju len policajti - to je jedine riesenie - revizor to je neviem co - jeho svedectvo pred sudom, a jeho pravomoci su asi take ako moje... Cestovne listky maju kontrolovat policajti, a ma sa to spisat ako pri kazdom inom priestupku ci trestnom cine, zabezpecit svedkov pre dalsie konanie...
Reply on: eripmav #67101:
A keď sme pri tom, je na rozhodnutí cudzinca, či prepravné zaplatí.
V praxi má kontrolór 2 možnosti (pokiaľ navymôže peniaze).
Vypísať si zápis - s údajmi z pasu - he, budeš sa s niekým súdiť v Ekvádore, alebo vymáhať 3000 Sk z Holandska - Koľko stojí strana úradného prekladu ?
Druhá možnosť je zavolať políciu - a rovno cudzineckú, ktorá sa (ak sa) dostaví za hodinu, tak dobre. (nehovoriac o tom, že cestujúci musí byť stále vo vozidle). Následne sa zúčastniť procedúry s cudzineckou. Čo je pre revízorov čistá časová strata.

Takže prakticky, pokiaľ máte cestovný pas, (doklad, ktorým sa preukážete) nikto na Vás tie peniaze vymáhať nebude.
Reply on: eripmav #67101:
ja len dodám, že...
Náklady na riešenie vecí súdnou cestou sú vysoké a presahujú sumu, ktorú DPB môže reálne vymôcť.
Takže, aj v mojom prípade, som poslal svojho právneho zástupcu na súd, kdežto zástupcovia DPB sa k pojednávaniu nedostavili ? A od tej doby je pokoj.
2. - Tá suma, ktorú vymáhajú sa vyšplhá do 6000,- Sk, kdežto súdne trovy a právnici vyjdú na x krát toľko takže...
Dôkazové konanie býva irelevantné a v takýchto prípadoch sa k nemu nepristupuje.
Pri náznaku prvého odporu (ochota čeliť súdnemu konaniu) sa na to advokátska kancelária vykašle (od tej doby mám od nich pokoj).
Reply on: Andy #67092:
Prepravny poriadok je sice fajn, ale nad nim su zakony a konecne rozhodnutie je az rozsudok sudu... A treba poznamenat, ze pred sudom DPB musi cestujucemu dokazat, ze cestoval nacierno, a nie cestujuci opak. A existuje uz rozhodnutie sudu, ktore bolo o tom, ze ak cestujuci nemal oznaceny listok, a mal umysel si listok oznacit, pokutu platit nemusi - DPB sudny spor prehral. Samozrejme zavisi od okolnosti - v tomto sudnom spore islo este o klasicky mechanicky oznacovac, ktory spravil 4 diery - ako si mnohi pamataju, obcas nim bolo treba dost silno alebo aj viackrat listok oznacit - a listok sa cestujucej akosi nepodarilo oznacit... Ak je oznacovac nefunkcny, alebo je oznacovac blokovany inymi ludmi (preplnene vozidlo), nebodaj revizormi, alebo aj ak cestujuci napriklad pre rozbiehanie vozidla, znizenu pohyblivost alebo ine indispozicie si listok neoznaci a chcel tak urobit, myslim ze ziadny sud mu pokutu platit neprikaze!
Reply on: yrr #67094:
...a ohadzuju sa s mamou doma hovnami z WC a mama ho kupe...
Reply on: Andy #67098:
Pozri, moja frajerka nastúpila do tramvaje s lístkom v ruke a okamžite zamierila k označovaču, lenže nejaký pán (z ktorého sa neskôr vykľul revízor), ju k nemu proste nechcel pustiť - fyzicky ho blokoval. A keby nebola odo mňa preškolená, tak má problém.
Reply on: AAA #67096:
No pretlačovanie k označovaču, resp. neočakávané dobiehanie, to je niečo iné, ja skôr myslím prípady (ktoré vidím denne), že niekto stojí 5 min. na zastávke, nastúpi do poloprázdneho vozu, začne hľadať lístok a keď už je skoro na ďalšej zastávke, tak si ho označí.
Pozeral som si novinky v kosickej doprave a myslim, ze je iba na skodu tak chaoticky system ako maju...mnoztsvo liniek, ktore jazdia raz za cas s kopou vynimiek...necudoval by som sa, ak kosicke elektricky a vobec doprava bude nadalej stagnovat. Takyto system bol a je typicky pre mensia mesta ale preco to robit v Kosicach? Sorry za OT, ale oni nemaju DF.
Reply on: Andy #67092:
To či je v práve, alebo nie, závisí v tomto prípade od konkrétnej situácie. Ak napríklad dobieham do preplneného autobusu, tak sa celkom ľahko môže stať, že si za tú sekundu, čo znie zvukové znamenie, nestihnem lístok označiť, lebo sa nestihnem pretlačiť k označovaču. No v prípade richiho kamošky je v práve zrejme DPB.
Reply on: Andy #67092:
Ja som uz brutalne spravnaie revizorov zazil a bolo to asi pred 3-4 rokmi ked som cestoval 14-kou na Astronomicku a asi 3 zastavky pred konecnou kontrolovali takeho pana a on ze nema listok a ponahla sa do roboty. Nejako sa zacali postrkovat lebo revizor ho nechcel pustit az ho nakoniec sotil proti oknu ktore cele aj s gumovym tesnenim vypadlo na zastavku (elektricka tam akurat stala) ale nerozbilo sa. Vodic vybehol von nalozil okno aj s tesnenim naspat a pokracoval na konecnu ? ?
Reply on: Andy #67093:
s priezviskom Mantak ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.