Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #64079:
HB už dorovnalo ponuku džejtí. A to sú populistické žvásty, na ktoré si budeme musieť asi zvyknúť. Smiešne.
Tá akcia Aupark bola dopredu naplánovaná a jedná sa najmä o tlak na mesto - celé je to zrelé na podanie trestného oznámenia, len je to teraz ťažké, lebo nevieš, z ktorej strany Ti za to môže priletieť facka späť.
Reply on: 81-71 #64077:
nebudem to ďalej rozvádzať, ale tvoje pracovné vychovanie vychádza najmä z komunity v ktorej vyrastáš.
Fušerstvo je široký pojem - ako si poznamenal - výbava dielne. Za tým stojí management dielne, školenia, materiály, motivácie,alkohol,... Je tu jedna možnosť - dať údržbu interiérov externej firme, ktorá by za kvalitu práce bola zodpovedná.
Reply on: KLF #64078:
No, tak taku capinu moze iba Novy Cas napisat... ? BTW ak sa napokon postavi 22 poschodi a mesto preda pozemky v spominanej oblasti developerom z J&T viac ako 4/nasobne drahsie oproti HB Reavis, moze byt klbakov aj 400 ? Ale to by najprv mesto muselo vynakladat aj financie z predajov pozemkov na MHD a nie na na dake hluposti!
Reply on: luky133 #64073:

1. Citas Novy Cas ? ?
2. Nerozumiem. Ak by sa schvalilo znizenie tej budovy, mesto by muselo dat ine pozemky za nevyhodnu cenu a este by mohlo kupit aj 80 klbakov ? Toto mi pliz vysvetli.
?
Reply on: Sommelier #64076:
No, narodil som sa za SOCIALIZMU ale dieta komunistov urcite niesom ? To, ze dielensky maju maly plat je potrebne akiste riesit, ale nie tolerovanim fušerstva.A pokial bude mat taky pristup ako si napisal kazdi, ze sak tu bolo xy rokov taka doba a tak sa robilo, NIKDY sa potom nic nezmeni.
Reply on: 81-71 #64075:
Však aj Ty si decko komunistov ! Tak sa nediv. 50 rokov bolo jedno koľko si toho (skutočne) urobil. A teraz nemôže ktokoľvek chcieť aby sa to v pozostalých štruktúrach robilo inak.

A nebol by som až tak kritický k slovenským pomerom - za pomerne krátku dobu tu bolo všetko možné, no nemáme toho veľa ponúknuť a nie sú na to ľudia. Za 10 hrubého lepších dielenských nezoženieš. Personálna politika nie je o prijímaní a vyhadzovaní. Ľudí nekúpiš vo veľkosklade.

A napadla ma jedna vec. Ak si sa v poslednej dobe pohyboval po Francúzsku, tak tam to spí raketovým tempom. Tam ten socilizmus už úspešne dobudovali.
Reply on: Sommelier #64055:
Kym by som ich nahradil?Myslim, ze na Slovensku este stale je vela ludi, ktori by chceli pracovat...a co sa tyka prevedenia, tak v zapadnych krajinach sa ako robia opravy? Videl si uz niekedy take fušerstvo ako je tu v takej Viedni?Ja teda nie a možno nejde ani tak o peniaze ako o ten "slovensky" pristup...
Eripmav: súhlasím s tým, že chladenie prievanom je fyziologickejšie ako klimatizáciou. Dokonca som si otvoril zoznam diagnóz a máš pravdu, J67 sú profesionálne choroby pľúc, okrem tzv. klimatizačných pľúc sú tam aj farmárske, hubárske, sladovnícke pľúca, pľúca chovateľov vtákov, lúpačov javorovej kôry, spracovateľov ľanu a konope, atď. Inak okrem týchto pomerne zriedkavých chorôb je najbežnejším následkom klimatizácie kolaps pri náhlej zmene teploty, pozorovateľné napr. keď kardiak vystúpi z IC, v ktorom mu klíma držala pár hodín príjemných 19 a vonku je 33. Lenže chladenie prievanom je zase subjektívne nepríjemné pre ľudí s chorobami zvukovodu a trojklanného nervu, a tých je tiež dosť.
No čítal som teraz v Novom Čase ,že ak by sa schválilo to zníženie tej 22 poschodovej budovy tak by Bratislava mohla mať 80 nových kĺbových voziediel. Ale primátor ten návrh na poslednú chvílu stiahol. ?
Ja len nerozumiem jednej veci - co je to za koncepciu, ked sa najskor pred mesiacom preradia 2 vozy z 2. DP do Petrzalky a teraz zase spat 7 vozov. Osobne by som dal prislusnym zodpovednut strhnut z platu 4 (zbytocne precislovane vozy) x 4 (nalepky na voz) ks nalepiek s evidencnymi cislami.
Reply on: Sanos #64070:
to vozenie vzduchu skus vysvetlit sardinkam v kratkej 75 alebo 78; videne viackrat v priebehu uplynuleho pondelka a utorka
I280 sa musia za každú cenu vyradiť. Sú predsa maďarské!!!!!!! ? ? ?
A vôbec nevadí, že Karosy B732 a B741 sú rovnako staré alebo staršie... A najsmutnejšie je preradenie 4400. Neviem ako ju chcú na 2.DPA udržať v prevádzke, keď v Petržalke mala "svoj" tím mechanikov, ktorí ju poznali naspamäť. A jazdiť s bublifukom si vyžaduje istý fortieľ. Nie iba plný kotol a brzda...
A kapacitnejšie najvyťaženejšie linky má Petržalka, nie 2.DPA. Nech teda vozia vzduch a 4.DPA by som navrhoval do B741 namontovať sedadlá v usporiadaní 2+2. ?
Tepelna pohoda cloveka zavisi na troch zakladnych vonkajsich faktoroch (neuvazujeme vnutorne - ako ci kona pracu, co ma oblecene, ako znasa teplo - co sa neda pochopitelne ovplyvnit)
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)

Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.

Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.
Aj v Londýne majú klími. Ale tá choroba je asi preto lebo je klíma nesprávne nastavená. Stačilo by ju dať len o pár stupňov dole ako je to vonku. A pozeral som sa vnútri na ten TAMBUS 3700 a on má pri každom sedadle aj výduch klími.
Londýnske busy: http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=12&id=27302aeef1f0211ff0f1f0f4f633251f21ef2e2f242e2f2c

http://www.imhd.sk/transport/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=london&no=14&id=27302aeef1f0211ff72c212d1f21ef2e2f242e2f2c

Klímu majú na streche. ?
Co sa tyka choroby z klimatizacie je to pomerne casty, ale vacsinou nie zavazny stav, najma u nie zvyknutych osob a pri nespravnom pouzivani, dokonca klasifikovany v Medzinarodnej Klasifikacii Chorob Svetovej Zdravotnickej Organizacie MKCH10 pod kodom J67.7 - Pľúcna choroba zavinená ventilačnými a vlhčiacimi zariadeniami. Samozrejme este existuje vela neklasifikovanych chorob sposobenych klimatizaciou...
Reply on: Mikimaus #64064:
klima nastavena na 22 v buse stojacom kazdych 300 metrov by aj tak znamenala ze vo vnutri bude tych stupnov aspon 30...
K tym okienkam na Solarisoch a dalsich vozoch sa mi tak zda, ze je na to predpis ,ze musia byt take ake su a vyklapacie. Uz tu o tom bola niekedy davno pradavno diskusia ? Co sa klimatizacie tyka , ako bol spomenute musela by byt dobre nastavena , najlepsie asi automaticka, ale ta by stala o dost viac. Lebo ak by vo vozidle bolo 22 st. a vonku 34 st. koledovali by si cestujuci o zapal pluc ? Na druhu stranu s klimou by sa dalo ucinejsie v zime kurit. Tak ci onak jedine vozidlo co ma klimu pre cestujucich to je TAM BUS ,ale ten ju aj tak nepouziva ?
Reply on: S499.1023 #64039:
Este k tvojmu BEZPRIEVANOVEMU TLAKOVEMU VETRACIEMU SYSTEMU Solarisov.
Vies co je to index tepelnej pohody? Efektivna ekvivalentna teplota? Refrigeracna hodnota? Cislo pohody?...
Len tak pre laikov: napriklad vzduch o teploty 20 stupnov s vlhkostou 50% a PRUDENIM VZDUCHU (to co nie je v Solarixoch, lebo su BEZPRIEVANOVE) 2m/s vyvola u vacsiny ludi pocit ako vzduch s teplotou 13,3 stupna za bezvetria, nasyteny na 100%. Analogicky ked v solarise je stojaci vzduch s teplotou 35 stupnov, tak to vyvola pocit ako 35 stupnov ☠ . Ked v Ikaruse je prudiaci vzduch (a casto aj na urovni silneho vetra - 10m/s) tak to vyvola pocit daleko nizsej teploty - rad poskytnem vzorce a tabulky...
Reply on: papuca #64060:

Môžem potvrdiť, ja som z klímy tiež ochorel. Minulý rok.
Reply on: Andy #64054:
predpokladam, ze lekar nie si...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.