taka mala poznmka k DPM BA ... v kosiciach planuju kupit este tento rok 60-70 busov na obnovu parku, co pre nich znamena obmena asi 1/3 vozoveho parku ...
nie je kupa 20 busikov po X rokoch v BA kusok na smiech ?
Dementná hlúposť je držiak umiestnený pri zadnych a stredných dverach v našich Tram Busov. ? Držal som sa, aby som nespadol kedže to hadzalo zo strany na stranu v 32, a keď sa otvorili dvere, tak mi riadne treslo po ruke že mi až zmodreli 4 prsty, to bolo totíž už pred 2 mesiacmi. No včera v klbovej 63 to treslo pánu revízorovy rovno po prstov tak ako mne a tak riadne, že išiel vodičovy a vypýtal si vlakoknižku, aby túto udalosť napísal montérom ako pracovný úraz. Stáli sme na zastávke 4 minuty a revízor nahlas dodal. Ešte sa vám nesťažovali cestújúci , že im to tam trieska po prstoch ? ps. Sommelier nič si s dementorov nerob. Je ich tu v D.Ba dosť ?
"zabudni, ale zabudni na ruzinosvku radialu a jej predlzeni do Vrakune ci biskupic. Kto moze vypotit takuto dementnu hlupost v zivote nevidel mapu bratislavy !!!" - ? ? Tak presne takúto "dementnú hlúposť" som videl v nejakej štúdii (bohužiaľ názov som si už nepamätám) u pána Koladu na podujatí Bratislava pre všetkých asi v roku 2003.
Pripájam sa k názoru, že predĺženie ružinovskej radiály (oboma smermi, do Biskupíc aj na letisko) je určite reálnejšie ako Tvoje návrhy.
Normálne sa nestačím čudovať... - nielenže zlý prístup k verejnej doprave môže ohroziť hospodárstvo SR, ale autor spomínaného článku môže spôsobiť autorovi fotografie 14Tr 6313 duševnú ujmu za jej zverejnenie. Na počudovanie fotka nepochádza zo stránky íemhádé, ale z http://www.mhdcr.biz/trol/blava/6313.htm Tak schválne - napriek tomu, že ide o záber 3 roky starý: poznávate človeka na fotografii?
Súprava vozov T6A5 7939/7940 po SP sa vrátila do Krasnan.Vozom zostala pôvodná reklama a na prednom voze boli vymenené ovládacie prvky na pulte vodiča za také typy ako na T3P.
Keď totu takto čítam nebolo by najlepšie trasovať električku na Dolné Hony takto-Pribinova,Prístavná,Slovnaftská,Kazanská s budúcim možným napojením Petržalky cez Prístavný most?Takto by sa dalo nahradiť množstvo autobusových liniek idúcich s Petržalky do Slovnaftu a umožnilo rýchle spojenie Dolných honov s centrom.Vzhladom na budúci rozvoj Pribinovej a výstavby obytných domov na Slovnaftskej by to malo nejaký význam.
ASMN sa bude burat tak ci tak. To bol dovod bitky medzi Penta, J&T a HBReavis. Taky flek v centre mesta, juuuuj. Ale je pravda ze ak by tie peniaze neboli pridelene SAD tak mam pocit ze BSK by sa len potesil, ze moze invetovat do inych veci co mu horia. Mam pocit ze priamo do DPB investovat ani nemoze, ale to ma mozete opravit.
Nuž, milý Sommelier, obdivuhodne som si dal námahu prečítať celých ostatných šesť strán príspevkov. Pekne sa mi rozhýbala nervová sústava, niekde som sa rozčúlil, inde zase zasmial.
Nič v zlom, ale skutočne mi to celé pripadá ako celkom vytrhnuté z reality.
1.
Bol si aspoň urobiť experiment a postaviť sa s ceruzkou a zošitom k výjazdu z ASMN v špičkovej hodine za účelom počítania autobusov a ich obsadenosti? Dokážeš si vôbec predstaviť, koľko tých ľudí tie autobusy za hranice mesta popoludní odvážajú a ráno zase privážajú?
V čase najväčšieho náporu dnes L201+202+208 z cintorína Ružinov odchádzajú do centra 27x (!) za hodinu (max. špičková hodina 7.00-8.00 h). Čo nechápeš, že keď tých vidiečanov vysadíš ešte pred Gagarinkou, že tie trolejbusy skrátka nepoberú? Alebo aký si tam predstavuješ interval? 90 sekúnd?
2.
Uvažoval si s nákladmi na vybudovanie nových prestupných terminálov? Uvažoval si s tým, že na každom z nich budeš potrebovať kompletné technické vybavenie ako sú čerpacie stanice, opravárenské priestory atď.? Alebo to budú len jednoduché nástupištia?
Dnes som mal možnosť pracovného rozhovoru s pracovníkmi prímestskej dopravy v Ostrave. Zaujali ma napríklad opisy ako prímestský autobus vzorne vyhodí substrát na okraji mesta, kde ho donúti presadnúť na tramvaj a potom často NAPRÁZDNO ide cez mesto do centra na autobusovú stanicu natankovať, na pravidelnú technickú prehliadku, na poruchu alebo odovzdať denný záznam...
Uvažoval si čo s ASMN, keď tam ostane len diaľková doprava? Zbúrať? Prebudovať? Redukovať?
3.
Kde si zobral tie prepočty? To mi ozaj pripomína systém "nie nie, zmrzlinu si dnes odpustím, radšej si kúpim motorku...". To si myslíš, že tou najväčšou finančnou čiernou dierou sú práve autobusy SAD jazdiace po území mesta? Ak by sa čiste teoreticky tie dotácie odňali SAD-kám a priklepli DPB (čo sa isto nestane), čo sa tým dosiahne? Že namiesto jedného autobusu SAD pôjde autobus alebo trolejbus DPB. Na električku či metro rýchlo zabudni. Vidiečania by z toho nemali nič a Blaváci tak isto.
A už vôbec nechápem, prečo si sa zrazu oprel do SAD-iek, ako keby tie boli príčinou celkového úpadku MHD v Bratislave, ako keby tie zadržiavali všetko bohatstvo sveta, z ktorého DPB nechú dať.
Teda, nie ze by som bola fanynka pana Valka, ale vies mi vysvetlit ty expert, preco by daval ponuku, o ktorej by VELMI dobre vedel, ze ju DPP nemoze prijat?Akoze nema co ine na praci, len vypracuvat nerealne ponuky?Alebo sa chcel len zmedializovat? o nezdalo sa, ze by to bola neznama osobka. Alebo sa snad naznavas, ze je to taky mizerny pravnik, ze nepozna nai len vseobecne podmienky vyberoveho konania,alebo ze sa neoboznamil s podmienkami prave tohoto konania?No, tak v tom pripade by som naizaj nevedela, ako sa z neho stal tak uspesny pravnik ? ?
ak si si ten moj prispevok cital komplet, tak si snad precital aj tu poznamku na zaver, ze odvtedy co to bolo navrhovane boli uz viacere trasy zastavane; toto je jeden z pripadov, v case kreslenia schemy este nik poriadne ani netusil ze tam neake domy budu... (takisto nestal este most kosicka a ni neboli uzavrete projekty a tak sa dalo ratat s umiestnenim kolajovej dopravy nan)
Re #62915 Mike: za normalnych okolnosti (ked nie je vyluka) a nie su upchate cesty, tak z cilizskej na trnavske myto sa dostanem o troska skor linkou 78
Re #62916 Sommelier: v tom pripade odporucam tvoje pohlady konzultovat s ludmi co projektuju kolajove trate, dufam ze aspon ti ta dokazu vyviest z omylu ze sa tadial trat trasovat da...
samotne predlzenie trate z astronomickej na cilizsku naozaj velky dopravny vyznam nema, vyznam to ma ako celkovy okruh pokracujuci do slovnaftu; bohuzial vzhladom na zastavbu uz ani pred X rokmi nebolo ine trasovanie velmi mozne...
Re #62919 Jezo: vyzera to tak ze to len tak lepia neakym plastickym (ale relativne tvrdym) tmelom
Prepac mi, ale priatelka studuje pravo. Pravnik moze ponuknut svoje sluzby za znizenu cenu, ba dokonca aj zadarmo v slulade s dobrymi mravmi. Toto bolo aj na STV Okrem toho bolo povedane, ze hlavnou podmienkou bola cena. On pponukol najlepsiu, tak prosim kde je chyba??
Ty asi nebudeš schopný pochopiť, že Dopravný podnik musí dodržať podmienky výberového konania? A že Valko to VEĽMI dobre vie a preto dal takú ponuku, že ju DP nemohol prijať?
Dobry vecer Pani a dami. Nakolko ti babraci uz konecne dorobili tu posratu kanalizaciu na Bulharskej ulici, ktoru robia kazdy rok minimalne pol roka by uz konecne mohli premavat trolejbusy linky 204 a 205.Co vy na to?Moze sa niekto k tomu vyjadrit, ze kedy sa tá doprava v Trnávke konečne obnový. Však to to tu je horšie ako v Mexiku.
Ja nepatrím k extrémnym koľajofilom, takže si myslím, že nie je až tak nutné po zdvojkoľajnení a elektrifikovaní trate BA-DS a urobení S-bahna ťahať ďalšie koľaje do Vrakune/Biskupíc.
Aj keď podľa mojich prieskumov by sa búrať veľmi nemuselo, na druhej strane ako bolo spomínané, ide aj o to akú šťavu tam chceš zavesiť...
______________________
Re #62899 Sommelier: "za to, že ti nikto neprinesie na tácke 5 miliárd, je pre Teba 7,50 sústo, pre ktoré sa neoplatí ani zohnúť."
- Pozri ja neviem ako si sa dopracoval k tým miliardám čo chceš vyčariť. Skús zistiť koľko dáva VÚC BA SADke ročne celkovo (ja som aktuálne nenašiel), a uvažujme. Úseky regionálnych liniek sú najtržbovejšie práve na území BA. Takže keď ich orežeš a znova prepočítaš straty za výkony vo verejnom záujme (VVZ) tak zistíš, že si moc neušetril.
Dokonca taká šialená úvaha (prosím skritizovať) - ak by bol ten úsek, ktorý rušíme nedajbože ZISKOVÝ tak po skrátení linky tak budeme musieť SADke za linku zaplatiť viac aj keď je kratšia. Haluz čo? ?
Prekrista pana, toto ti ako mohlo napadnut??? Viest elektricky cez ulice 29.augusta, ci Dunajsku??? A automobilovu dopravu by si kam dal??? ?
Alebo z Vajnorskej cez Kutuzovovu na Raciansku?? Hmm, myslim ze dako by si ostal stat pred zeleznicou, ktorej sa ZSR podla poslednych umyslov len tak nevzda.
Tak toto je nadherne. DPMB dokazal ze obcas im to nemysli, no bohuzial dakedy je to aj smutne. ?
Dnes v spravach STV bol prispevok, ze DP hlada pravnicku firmu ktora by im za co najmensi poplatok na sudoch "vysudzovalo" pokuty od ciernych cestujucich. Odhadom sa rocne DP sudi o 50 milionov a jednym z pravnikov ktory im ponukol sluzby bol Ernest Valko. Robil by to pre DP zadarmo, ZADARMO, a dokonca by prispieval 10% z vysudeneho. Co by pri tych 50 milionoch bolo 5 milionov.
A co neurobil DP? Odmietol, s odvolanim ze porusil podmienky vyberoveho konania, ze nemozu prijat aby to robil zadarmo.
Jednoducho DP sa ukazalo ze ONO nepotrebuje pomoc ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tomas1
Aj keď podľa mojich prieskumov by sa búrať veľmi nemuselo, na druhej strane ako bolo spomínané, ide aj o to akú šťavu tam chceš zavesiť...
______________________
Re #62899 Sommelier: "za to, že ti nikto neprinesie na tácke 5 miliárd, je pre Teba 7,50 sústo, pre ktoré sa neoplatí ani zohnúť."
- Pozri ja neviem ako si sa dopracoval k tým miliardám čo chceš vyčariť. Skús zistiť koľko dáva VÚC BA SADke ročne celkovo (ja som aktuálne nenašiel), a uvažujme. Úseky regionálnych liniek sú najtržbovejšie práve na území BA. Takže keď ich orežeš a znova prepočítaš straty za výkony vo verejnom záujme (VVZ) tak zistíš, že si moc neušetril.
Dokonca taká šialená úvaha (prosím skritizovať) - ak by bol ten úsek, ktorý rušíme nedajbože ZISKOVÝ tak po skrátení linky tak budeme musieť SADke za linku zaplatiť viac aj keď je kratšia. Haluz čo? ?