Byrokrati obmedzení....však to do očí bije že to stačiť nebude....to musia mať všetko na papieri aby si to všimli....bóže. Inak, mohli by si to tu prečítať, lebo tu padajú vcelku dobré a inteligentné návrhy ?
Presne zratane ( http://www.gmap-pedometer.com/?r=212250 ) , aj s tunelom pod dunajom 7,8km. Aj ak by sa to stavalo ako metro - 1 kilometer podla teba 4 miliardy - to mame 31,2mld. Ale metro ma obrovske stanice, a tiez by ma zaujimalo ci to je cena za dve rury metra alebo jednu kde idu obojsmerne??? Myslim ze 4 mld/km je prehnana cena, najma ak cestne tunely sa stavaju ze neporovnatelne nizsiu.
Existujúce trate sa potom mozu kludne zrusit - to su tvoje slova...
No jasne, ale ten uver je potom potrebne splacat - ty sice dostanes 30 na ruku a potom ich splacas urcity pocet rokov. Mudrlantko. Takze ja som Ti napísal, že odkial chceš zobrat 3 miliardy ročne - a je jedno či na postupne financovanie alebo na splacanie uveru.
To si tiez napisal ty, ze vyluky a dopravne obmedzenia budu tak ci tak - s tym rozdielom, ze vyluka povrchovej upravy je trochu rozdielna od tej tunelovej. To som narazal opat na tvoje slova.
Ako by sa dalo električkou prehustit centrum to nechápem. Ale asi sa to podla Teba dá.
Bez ohladu na to, ci je to technicky mozné - ako bolo povedané za 50 miliard si mozme vybrat - hurá a sláva, električky v centre chodia pod zemou ! Dobrý kšeft, ušetria sa 4 minúty pri prejazde mestom, krtkujeme každý deň, a platíme nenormálne peniaze za prevádzku tunelov a staníc.
NIE !!! Ušil by si takú finančnú búdu, že by to tak skoro niekto nerozchodil.
Mne nevadí, že tie električky chodia centrom po povrchu - je to logickejsie, ludskejsie a OK. Casom sa aj v siemense dozvedia, ako s tou preferenciou narábať a bude to lepsie a postacujúce.
nevidím najmensi dovod, preco by sa mali vymyslat kravoviny za desiatky miliard, len preto, lebo nejaký odnaučený metrofil sa svojho sna naplno nevzdal.
Momentálny zákon o verejnom obstarávaní neumožňuje za rozhodujúce kritérium dať nevyčíslitelné veci ako kompatibilita, referencie a pod. Všetky tieto veci sú totiž napadnuteľné a veľmi ľahko. CENA je však jednoznačná. Dôsledok: Nakupuje sa to najlacenejšie, bez ohľadu na to, ako to zapadne do nejakého ceľko, aké je to overené, spoľahlivé. A ak by si uprednostnil drahšiu ponuku iba preto, lebo sa jedná o niečo čo je overené a zapadá do koncepcie, tak si vlastne porušil zákon a budeš trestne stíhaný....
Prosím vás, to o čom tu niektorí stále blúznite? To si vážne myslíte, že 15m autobusy namiesto 18m sa kupovali preto, aby sa ušetrilo? Alebo nebodaj preto, že nemožno vypísať tender na autobusy špecifickej dĺžky? (Mimochodom, to bol vážne humorný príspevok do diskusie.)
NIE! 15m autobusy sa kupovali LEN a LEN preto, lebo makromodelárom v DPB chýbal 15m autobus do zbierky. Žiaden iný dôvod nejestvuje! Je to na plač, ale je to tak.
A podaktorí si vážne myslíte, že po sprevádzkovaní električkovej trate do Petržalky výrazne poklesne potreba autobusov? A ktoré linky nahradíte električkou? 59 a 95. Žiadne iné. Koľko je to autobusov vo výprave? 25? Z koľkých celkovo?
Budíček! Do autobusového parku sa bude musieť ešte niekoľko dlhých rokov, ak nie desaťročí, investovať plus/mínus rovnako, nosný systém nenosný systém. NDS v takom rozsahu, aby výrazne obmedzil potrebu autobusov, je ešte ďaleko preďaleko. A dovtedy nebude na čom jazdiť.
To, že tie prostriedky momentálne kvôli malomyseľnosti zodpovedných jedincov v DPB tečú tam, kam tečú -- a síce na kupovanie 15metrových hračiek -- je už vec iná.
A či sa v budúcnosti DPB vôbec bude snažiť o nejakú unifikáciu vozového parku, to je zase len o (ne)schopnosti zodpovedných pracovníkov DPB a mesta. Pokiaľ budú mať všetkých päť pohromade, tak do podmienok ďalšieho tendra so zdôvodnením prevádzkovej ekonomickej výhodnosti, ktoré im nikto nemôže napadnúť, okrem kritéria ceny zaradia s príslušným bodovým ohodnotením aj kritérium kompatibility so stávajúcim vozovým parkom.
Otázka je, či na to bude dostatočná "vôľa". Žiaden modelár si predsa nebude kupovať stále rovnaké hračky, veď by to bola nuda...
Diskutovať môže kto chce o čom chce slobodne a nikto mu v tom nebráni. (Teda vrmci nejakých morálnych a etických zásad) Kľudne diskutuj o type tramvaje do Petržalky... ☺
Za tých 250 miliónov musíš zabezpečiť, aby všetkým ľuďom, ktorým dnes chodí MHD, išla aj o rok minimálne v rovnakom rozsahu. Tomu diskusia o budúcej tramvaji nepomôže.
Nastal problém v komunikácii medzi magistrátom a DPB. Dopravný podnik je presvedčený, že odoslal magistrátu informáciu, že to je možné spraviť s 12 kusmi, magistrát je presvedčený o tom, že prijal od DPB informáciu, že to vyjde so 6 kusmi. Tak teraz hľadaj vinníka...
Tu je vidieť ako do dopadne, keď začínajú rozhodovať a konať. Ešteže zarytý objahcovia autobusového riešenie tunak na fóre o ničom nerozhodujú. To by MHD v Bratislave dopadla ako MHD v BB. Trolejbusy aj tramvaje by sa obmedzovali ďalej a možno by sa aj zrušili, lebo by sme na ne nemali peniaze. Lebo autobus je lacnejší.... Vajčáci...
@Materiály z nemecka:Inak, zistil som že sa zastavím aj v hamburgu....ale len na 2 dni, takže moc materiálov asi nezoženiem, ale aj fotky stačia, ne? Vie sa vlastne aké bude riešenie otáčania L50 na konečnej v auparku?Teda keď sa dostavia tá šereda.... lebo to čo tam je teraz, je, ako to povedať, debilné ?
Kde som písal o rušení existujúcich tratí? Koľko koľajníc sa povyberalo? Zaiste menej ako v Prahe, Budapešti, Wien a pod.
Ty ekonóm, tak odkiaľ chceš získať dnes peniaze, ak nie úverom? To ti z neba spadne?
Ty nechápeš podstatnejšie veci, nič si z toho nerob. ?
Stavba tunela je to isté ako povrchová úprava? Prosím?
Radiály by trebalo spojiť vzdialenejším okruhom, nie zasa v centre, to by nič neriešilo, iba by to prehustilo centrum a zlikvidovalo trolebjusy.
Vo wien sa do električkových tunelov zmestí aj ULF, ktorý je o 10 cm užší ako BA tramvaje, ako aj vozy WLF, ktoré sú rovnako široké, ak nie širšie! Tliachaš nezmysly.
Zaujímalo by ma, že či sú to len kecy do vetra, alebo či existujú naozaj nejaké reálne plány....inak, máš pravdu, neviem si predstaviť že tú trasu až po nový most tých 6 duobusov zvládne. A ohavy sú to obrovské..... ?
zle sme sa od začiatku pochopili. Ty nezakopávaš pod zem, ale staviaš nové trate. A to hneď musí znamenať, že pôvodné sa môžu zrušiť ? Blbosť.
V BA sa koľajníc povyberalo už dosť. Stačí. Pre čo by si uvolnil priestor ? Že by autá mohli parkovař **** namiesto pozdĺž ulice ???
Z úveru budú peniaze... máš pravdu, štát si môže požičať vždy. Z úveru budú peniaze... To mi pripomína, pán redaktor, štát na nás dostáva dávky a teraz sa rozhodol, že nám dá menej. Ekonomika Ti ide.
Etapy neetapy, celé som to dal dokopy, lebo som to aj tak nepochopil, mohol by si to nakresliť a zavesiť na net ?
No viem na koľko sa oplatí ísť v centre pod zem, alebo zadrátovať všetky okrajové časti Bratislavy.
Tak či tak. Jo stavba tunela je to isté ako povrchová úprava. Úplne to isté.
Tá zelená trať skrýva v sebe varianty - jej cieľom bolo spojiť všetky 4 radiály čo najkratšie a najlepšie s ASMN. To že sa trolejbusy prelinkujú cez Karadžičovu - čo by bolo aj vhodné a smerom na Šafárikovo námestie (dalej Nový Most, Karlova Ves - Dlhé Diely) je myslím OK.
A čo je Petržalka ? Stavba čo mala stáť už dávno ? A je to teda sláva a sme spokojní s Petržalkou a Petržalka nám stačí ?
1. Vo Viedni sú všeobecne širšie ulice, podobne ako v Prahe.
2. Vo Viedni je električka podstatne užšia. Ako píšeš, viem si to pradstaviť na trnavskom, pod novým mostom, račko a potom už asi nikde na spomínanej trati - a niekde na povrch vyliezať budeš musieť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Nehádal by som sa či Solarisy, Karosy alebo iné smradobusy, ale diskutoval by som o konkrétnej podobe budúcej tramvaje!