Predvcerom bola 3707 na 76/?
Vcera bola 6631 na 208/8, 6630 na 208/? (tomu vodicovi 6631 by som v zivote nedal do ruk volant :))
A 6627 bola vcera na cvicnej jazde
KLF: Ja som uplne normalny.. Vcera som siel DLHOU 208kou a bola taka plna, ze uz by tam voslo len 5-10 ludi.. Skus sa previezt okolo 15-16 hod. 208kou cez centrum.. Vtedy mozes len zavidiet tym co su v 207... Ja som sa do 208 minule ani nedostal.
Petik: Vetvenie tras sa uvazuje, to co tu je ale predlozene je len jedna trasa ktora ma tvorit konkurenciu k metru. Pozri si SCI-FI projekty. Stefanikova - suhlas, akurat tam sa to nebude dat asi inac ako pod urven vozovky... Linkove vedenie sa da spekulovat, ale ma to zopar mensich hacikov, jazdne casy maju aj neake vacsie haciky (a to napriklad take zeby bolo vhodne vyriedit zastavky na radialach a tym sa zmenia jazdne casy, okrem toho pouzitim novsieho vozoveho parku mozes tiez dosiahnut kratsie jazdne casy, detto preferencia...) O elektricke do mlynskej doliny sa uvazuje aj na oficialnych miestach a aj ked to tam terenne nie je najidealnejsie, mohlo by sa to podarit zrealizovat (urcite jednoduchsie ako dlhe diely a znamenalo by to vyrazne zlepsenie odbsluhy mlynskej doliny) a zaroven by to bola aj cast prepoja k druhej zapadnej radiale ktora by podla nasich projektov mala vies cez patronku.
K2:
mame dve, jednu ozajstnu historicku c. 317, druha, 7053, este premava. Ale rata sa s nou do zbierky historickych vozidiel. Je to jedina premavajuca elektricka ktora ma este kozenku na mezdiokennych stlpikoch v interieri. Takisto me este povodny kaciovy linkovy stykac, ktory je vyraznejsi pocut oproti novsim, aj keby mal voz odber 18 Amperov.
T3:
Oficialne je historicka iba jedna, je z prvej serie z roku 1964, c. 7509. Voz je pojazdny, naposledy ho vytiahol Peter P. pri oslavach 105 rokov z haly vo vozovni Krasnany. Voz ma podvozky so starymi domcami lozisk, ale ma tlmice. Nieje ale problem ich odmontovat a nahradit tycami. Potom bude podvozok v povodnom stave. Vyzbroj je plne funkcna, interier je takmer cely, voz je v povodnom stave. Aby sa ale mohol prezentovat, je nutne vykonat generalnu opravu, lebo posobi schatralo. Ale urcite raz pojde do UD na generalku (ale teraz uvazovat o historickej T3 je este skoro, mozno za 10 rokov).
Druhy voz je pracovny vagon c. 8435 z druhej serie. Ma povodne beztlmicove podozky ale upravenu vyzbroj. Pouziva sa vylucne na tlacenie pluhu a na nic ine, tak ma moznost prepinania trakcnych motorov do serie (pluhovanie) alebo serioparalelne (povodne zapojenie T3). Interier je povodny a madla na drzanie su este v povodnom (!!!) kremovom laku.
Tretia "historicka" T3 je oficialne vyradeny voz c. 7607. Je natrety cely na sedo aby ho nahodou nikto nevytiahol do premavky. Jazdi bez cisla a sluzi na posun v UD. Je to posledna povodna T3M s vyzbrojou TV1. Voz je ale T3 z prvych serii, lebo ma tak isto ako predchadzauce dva vozy hrubu merziokennu horizontalnu priecku. Vyzbroj TV1 bola zabudovana v roku 1981. Voz je schatraly, ale plne pojazdny. Ak sa najdu penize a vola, tak raz moze byt historickou elektrickou typu T3M. Mohli by ho dat do stavu, v akom bol po GO v roku 1981, lebo ostatnych 11 uz niet. TV1 sice este v par vozoch mame, ale ta je zabudovana uz inak a ma aj iny zvuk.
este by som chcel spomenut nasu historicku T2 c. 215.
Je to najstarsia zahcovana seriova T2 na uzemi byvaleho CSSR, starsiu T2 ma iba Praha - prototyp 6002. 215 bola vyrobena bola v roku 1959. Voz je momentalne v UD na GO. Bol som ho predvcerom pozriet a ked vyjde, tak bude minimalne taky dobry, ako 6002 (momochodom, 6002 premavala takmer 20 rokov v Bratislave, v Prahe vozy T2 vobec nekupovali, jedine ktore tam jazdily boli prototypy). Historicka T2 c. 215 ma povodnu vyzbroj, povodne podvozky a povodny interier. Kedze som sa dopocul ze nahradnych dielov mame este dost, tak sa vzdialene uvazuje o odkupeni Kosickej T2, ktora je schatrala, bez byzbroje a interieu. V Bratislave by do nej zabudovala vyzbroj, intereir by sa spravil a podovzky by dostala z T3 c. 8435, ktore su este beztlmicove, cize by sa voz hojdal presne ako povodne T2.
fotky prevadzkovych aj historickych vozidiel najdes v galerii.
k dvojosdakom ne teraz vyjadrovat nebudem, lebo uz je to aj tak dost dlhy prispevok.
Pocujte, ale uz sa mi zda, ze to s tou elektrickou trosku prehanate. By ste ju pchali uz doslova VSADE ! Nechcete elektricku aj na zeleznu studnicku a Kamzik ???
Sak zas sa trosku uvedomte. A to vam vravi vodic elektricky. ma dojala veta, ze elektricka do Mlynskej by nebola zla... Ani helikoptera na matfyz by nebola zla.
Trocha reality hosi...
Inak stale si myslim ze pri stavbe podzemnej drahy v BA bude dost velky problem s hladinou podzemnej vody. Boli s tym problemy uz na viacerych miestach (garaze na Ursulinske, geolog. prieskum na Nam. SNP, novostavba NBS,...)
ale napada ma ze v takom Amsterdame maju spodnu vodu skoro hned pod povrchom, ale ani za boha sa neviem rozpamatat ci tam je metro.
Tlacenie vzduchu v metre: Piestovy ucinok by vraj nemal vznikat v dvojkolajnych tuneloch. Tie sa napr. pouzivaju na prave budovanom useku IV.C1 v Prahe.
Suhlasim ale s nazorom, ze metro je pre Bratislavu zbytocne aj v dlhodobejsom horizonte (kto sa bude masovo stahovat do tak lukrativnej stvrte ako Petrzalka? - a navyse za rohom je Madarsko s Rakuskom).
Myslim ze smerom cez Novy Most ludi dostatocne rychlo odvozia aj autobusy. Metro by sice bolo rychlejsie, ale netreba zabudat na to, ze aj dostat sa na stanicu metra (pod zem) chvilu trva, stanice su predsa len redsie ako u povrchovej dopravy, takze nevyhnutne by zrejme boli autobusove „napajace“. A s prestupom sa mi uz metro az take rychle nejavi.
Elektricky by sa mohli vetvit jednak v Petrzalke (napr. smer Ekonomicka Univerzita – Ovsiste; Nadrazie Petrzalka) a jednak v centre, cim by doslo k efektivnejsej obsluhe uzemia.
K uverejnenemu projektu mam nejake pripomienky:
Mala by sa obnovit elektricka na Stefanikovej, aby sa bolo mozne dostat z Petrzalky rychlo az na hlavnu stanicu a pripadne po napojeni Petrzalskeho nadrazia na elektricky umoznit rychle spojenie tychto 2 nadrazi.
Toto by mohla byt dost dobra vyhoda oproti metru. Metro totiz vobec neriesi napojenie Petrzalskeho nadrazia, akurat za podmienky, ze sa vybuduje dalsie nadrazie niekde za Starym mostom (?).
Zaujimalo by ma, aka ochota bude zo strany ZSR o stavbu dalsieho nadrazia v Petrzalke. A ake vlaky budu chodit po tejto trati? Vsak vacsina vlakov dnes konci v Petrzke a dalej do mesta nejde. To by sa mohlo zmenit iba ak by sa vyudovala spojka Pristavny most-letisko-trat na Trnavu/Galantu. Potom by tu mohli povedzme premavat vlaky Kosice-Blava-Wien alebo letisko-Petrzalka-Wien. Ale budu zastavovat rychliky na zastavke/nadrazi pri Starom moste? Ak nie, ako sa dopravia ludia z vlaku do centra?
A co ak sa ale vlakova zastavka za Starym mostom postavi ked uz metro bude stat. Budu dodatocne budovat dalsiu stanicu? To si neviem celkom dobre predstavit. Pri elektricke to ide.
Dalej - pridal by som do projektu kvapku populizmu. Treba zdoraznit, ze metro priamo obsluzi len cast Petrzalky, zatial co zvysok Petrzalky bude musiet na metro cestovat autobusom. Elektricka umozni vetvenie trate v Petrzalke, a to podla momentalnych financnych moznosti, pricom moze ist o rychlodraznu trat alebo o klasicku.
Najma by som zdoraznil tu vetvu na Petrzalske nadrazie, ktora by mohla obsluzit tamto okolo Incheby (jak chodi 81)
Tiez by som napisal navrh linkoveho vedenia – napr:
12 Dubravka-Hviezdoslavovo nam-Petrzalka,
13 Hlavne nadr. – Nam. SNP – Petrzalka (linka 1 by sa mohla skratit cez tunel)
11 Raca-Petrzalka
Myslim ze ludi by mohla celkom nadchnut predstava, kde vsade sa v centre dostanu z Petrzalky bez prestupu rychlodraznou elektrickou. Zaroven by som urcite napisal jazdne casy! K navrhnutym linkam by som urobil presne jazdne doby na vsetky zastavky, aby si to mohol kazdy spocitat, ci usetri cas, alebo nie a pripadne zvazit, ci este moze dosiahnut dalsiu usporu casu pri ceste metrom.
Metro ma nesporne vyhody, ale v husto zaludnenych oblastiach a pri cestovani na dlhsie vzdialenosti. Ist 2/3 stanice metrom sa moc neoplati, to je lepsia povrchova doprava. Hustozaludnena oblast v Bratislave vsak nie je moc velka, aby bola vyhoda metra markantna. Problem je snad skor pri ceste elektrickou cez centrum v smere od Karlovej Vsi na Ruzinov alebo naopak – to vsak Petrzalske metro stejne neriesi. V redsie zaludnenych oblastiach je vyhodnejsie (hlavne lacnejsie) stavat nad zemou – ci uz metro alebo elektricku rychlodrazneho typu (rychlost moze byt takmer rovnaka).
Mimochodom, za chvilu idem domov a idem elektrickou, napriek tomu ze rovnaku trasu by som sa mohol odviezt aj metrom (5 stanic). Dovod? Metro uz teraz vecer moc nechodi (7-10min), je narvane, je tam smrad a casova uspora je minimalna 2/3 minuty - vacsinu casu by som stravil niekde cestou na stanicu (vstup do metra je pritom na zastavke elektricky).
Co sa tyka nazorov o preplni mesta elektrickami - , vsak az tak vela ich v tej Bratislave nechodi. Staci ich trochu uprednostnit na krizovatkach. Okrem toho by nova vetva trate do Petrzalky umoznila trochu zoptimalizovat linkove vedenie elektriciek v centre.
Myslim ze by mohlo fungovat (uz dnes) nieco ako „tlacitka pre chodcov“, ktore by elektricka prechodom cez urcite miesto zapla a dostala by zelenu. Zelena vlna pre auta aj tak moc nefunguje – hlavne ak su cesty ucpane.
Okrem toho, elektricky v Petrzalke by citelne odlahcili aj automobilovu dopravu v centre, hlavne na Hodzovom namesti ale tiez smerom na Racianske myto. Priama elektrickova linka z Petrzalky do Race (moja 11) by napr. uplne odburala z Rac. Myta linku 59.
Mimochodom, co si myslite o elektrickach do Mlynskej doliny? Vsak taka 31 takmer na celej trase kopiruje elektrickovu trat, pritom elektricka by mala byt snad o 1/2 lacnejsia.
Andy (nie 008): Ale inak si normalny... hej ?
Andy 008: Na vypravni som dopadol podobne ako minule, len som narobil trocha vietor... Snad to pomohlo, uvidim pondelok, abo v nedelu.
To je pravda, bohuzial Ale ja sa nedam znechutit. Totiz, nehovoril som o pos(r)lancoch, ale o mladych ludoch z ktorych niektorych poznam a chodia na pravo. Ozaj, ked chces debatovat, pod na DP Talker.
si pozri parlament - skoro kazdy tam ma titul (casto nie jeden) a dohodnut sa vedia akurat na zvyseni svojich platov.
Na vystudovanie VS na slovensku netreba moc velke IQ. A okrem toho to neznamena, ze clovek je schopny sa dohodnut. A VS ti nezaruci okrem titulu a dobreho pocitu nic viac na cloveku - bohuzial .
Ja si myslim ze ked niekto vystuduje VS tak by mohol mat trochu inteligencie a prispiet k dobrej veci... Aj na ukor svojich osobnych nazorov.
Otazocka do plena: Zmestili by sa na Stary most tri kolajiska (3x2 kolaje)?
Na Slovensku je pat melonov ludi, v blave styristo patdesiat tisic. z toho architektov urbanistov moze byt asi okolo dvetisic. myslis ze ked sa daju dokopy tak by to vyzeralo otrasne? (stacilo by dat dokopy len 50 a stacilo by (IMHO)).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR
Otazocka do plena: Zmestili by sa na Stary most tri kolajiska (3x2 kolaje)?