Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mno, co sa tyka tych solo tbusov... Bratislava ma solo vozov az moc... Skor potrebujeme klbaky... Ked z 201 budu dalsie solo vozy, mozno by bolo fajn spravit dalsiu linku...
Inak nechcem kritizovat, Ale mysliet si, ze sa s elektrickou dostaneme na most Kosicka je utopia. I jaby som to videl ako najlepsie riesenie, ale proste to nejde... Treba sa zamerat hlavne na stary most a rekonstrukciu Safka. Ja osobne by som na Safku spravil este slucku. Umozni to potom spravit z toho uzol mestskej dopravy. 14 Potom moze ist rovno do Petrzalky, 12 tiez, ale pritom bude moct nieco koncit i na Safku.
Ale bolo by dobre, keby nam Skoda dala tie 3 kusy na skusku. DPB by si ich oblubil a zacali by ich nakupovat 🙂
Zrebec: Problem nie je v tom, ze by nechceli nakupovat kratke trolejbusy. Problem je v tom, ze Skoda uz 14TrM nevyraba a 21Tr nemozeme mat kvoli neprisbosobenej udrzbe. 🙂 Jedine ze by nam tu postavili Komin 🙂
kockac: diky za upozornenie, tie rychlosti su vyssie len som to tam neak nestastne napisal :-))
Votrelec: Velmi sa Vam ospravedlnujem, ale bola to len reakcia na to, ze ste vycitali veci, ktore boli v tych projektoch uz riesenie. Ale uznavam, ze Vase prehliadnutie bolo urcite len nahodne a moja reakcia neadekvatna. Ad automaticke metro: Pokial viem, stale je nutne mat tam cloveka, co to bude dohladovat. Ad stlpy: Ja som tiez proti podzemke a nemalo byt to byt ani metro. 😉
Andrej #6116: Nikto nie je dokonaly. 🙂 Ale ked su oba navrhy priblizne rovnake, iba jeden z nich lacnejsi, presadzovat ten druhy je hlupost. #6117: Hmm a kto s tym zacal? (Uz zasa rypem, ach jaj...)
Pilus #6122: I ked som zastancom normalneho rozchodu, s tymto prispevkom nesuhlasim. Su proste zle trate (BA, KE) a dobre trate (Brno). Kvalita nezavisi od rozchodu. Skuste sa pozriet niekde na zapade (Linz ci kde je to 900mm), urcite su tam aj kvalitne trate na uzkom rozchode. Myslim, ze skor je to otazka ceny a toho, ze na jednom telese dokazu jazdit rozne dopravne prostriedky. (I ked to druhe je trosku otazne.)
Si #6131: Prejazdove rychlosti su pri 1000mm prave vyssie ako u 1435mm. Predpokladam, ze to bol len preklep. 😉
Pilus: aj ked som zastancom zmeny rozchodu na 1435 mm, nemozem s tebou vo vsetkom suhlasit. Prejazdove rychlosti a opotrebenie kolajnic a podvozkov je v pripade 10000ky v zaktrutach nizsie, dojdi niekedy na schodzu, vysvetlime ti to tam (na zaklade fyziky:-)) Navrhovana Petrzalska trat vsak nema niake prudsie obluky, takze tam je to v tomto pripade dve... Otazku rozchodu tu vsak teraz rozoberat nechcem, pretoze v tom je asi nasa najvacsia nejednotnost a nechcem oslabovat sily vnutornym triestenim. Petrzalka sa da postavit oboma sposobmi a v tejto chvili by 1435 mala akurat jednu nevyhodu a to taku, zeby sa pre zaciatok stratila moznost navaznosti na existujucu siet v meste....
Zrebec: Na rozchode 1000 mm je nevýhodou to, že vozidlo na ňom má z fyzikálneho princípu asi o 40 percent menšiu stabilitu v zákrutách než na klasickom železničnom rozchode a vôbec nezáleží na výrobcovi podvozka. Je to proste dané fyzikálnymi zákonmi. Skús sa zviezť zákrutovitou traťou električky napr. v Brne. Vozidlá prechádzajú bez problémov zákrutami rýchlosťou o ktorej sa môže bratislavským električkám iba snívať. Ďalšou z toho plynúcou nevýhodou je rýchlejšie opotrebenie koľajového zvršku aj spodku aj na rovnej trati, čo si vyžaduje častejšiu údržbu tratí a tým aj zvýšenie celkových nákladov na prevádzku takýchto tratí. Opäť to vyplýva z fyziky. Pri rovnakom klopnom momente pôsobí na kratšom ramene úmerne väčšia sila, ktorá má deformačné účinky. Priečne kolísanie električky na rovnej trati tak notoricky známe v Bratislave však môže byť, čo máš pravdu, spôsobené aj podvozkom vozidla. Do veľkej miery je ale daná aj rýchlo sa opotrebujúciou traťou. Ak už by sme stavali električku do Petržalky, potom by prakticky za rovnaké peniaze bolo možné vybudovať kvalitnejšiu trať s menším opotrebením a väčším komfortom pre cestujúcich.
No, o tych troch 21Tr som uz cital i ja, ale pokial viem, neplanuje sa nakupovat solo troliky...
Pilus : Ja na rozchode 1000mm nevidim nic debilneho. Jedinym problemom je konstrukcna chybnost podvozkov vozidiel od CKD, ktoru si vo svojich studiach sam priznal. Ak vsak pocitame s nakupom novych vozidiel, vozidla CKD to asi nebudu. A napr. Duewag stavia velmi kvalitne podvozky i na uzky rozchod. Neviem preco by sme sa mali my prisposobovat vyrobcom, a robit si zbytocne naklady, ak vsade vo svete si zadava podmienky zakaznik...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to Zrebec:

no nie kazdy je uplne za elinu, co su tu 😃. Ja som nie uplne proti, ale ak mozem pridat svoj hlas, tak by som vas poprosil, ze aby ste tu elinu riesili fakt moderne na hranici moznosti 🙂 😃.
Dovolim si tiez poznamenat, ze projekt VAL uz upadol do zabudnutia - vedel by to kazdy, kto bol na tom prerokovavani, alebo kto cital moj clanok. V sucastnosti Metro chce dopravu regionalnu (od coho si slubuju konecne vymamenie financnych prostriedkov od statu). Elektricka v buducnosti ma byt prestavana na siroky rozchod, trasy A, B, C maju byt napojene na vystupy do metra, na mnohych miestach ale metro presne kopiruje elektricku (!) i ked firma Metro tvrdi, ze metro konkurenciou elektricky nebude. Treba tiez podotknut, ze metro ma byt napojene na zeleznicu a tak sa v roku 2030 dostanete z Viedne az do Malaciek ci trnavy "bratislavskym" metrom. Chcu nakupit dvojsystemove vozidla, podobne ako v Karlsruhe. Nemusim pripominat o kolko drahsi tento projekt bude. Problem je v tom, ze im na to skocili i ZSR a vyzera to tak, ze do toho pojdu spolocne...

Este si dovolim reagovat na spominany typ Siemens Combino - Ak to niekedy niekto z vas videl co i len na obrazku, tak to nemozete mysliet vazne... To vozidlo je neesteticke a kazilo by raz mesta. Okrem toho dlhe, troj a viacclankove vozidla neumoznuju prakticke rozmiestnenie na trate, kde sa pocas dna este stale vyrazne menia prepravne naroky...
Teraz ste ma sklamali. Ked bola prezentacia projektu metra v DK Petrzalka, pisal som sem presny datum a cas, aby sme sa tam zisli a mohli oponovat. Nic. Ukazalo sa strasne malo ludi. Cest vynimkam. Potom som sem pisal, ze existuje clovek, ktoremu ak predlozime dobry projekt elektricky, mohol by sa posnazit ho presadit a ze navrhujem spolupracu. Nech sa mi ostatni ozvu, ze si sadneme, podiskutujeme a snad to nejako dame dokopy. A opat sa nikto neozval. Zacal som na tom robit sam, spolu so Si a panom Hrubiskom a zrazu sa dozviem, ze na tom robite i vy, nezavisle na nas. Nic proti, ale to ma trochu poburilo. Naco mame plytvat sily osve, ak ich mozeme spojit ? Ved o to, aby tu boli elektricky a nie metro nam ide vsetkym. Ale asi z dovodu, ze som aktivny v inej stranke, ktoru tu menovat nebudem nie som dost dobry pre vas projekt. Vazne vravim, ze ma to sklamalo, ale nadalej vam ponukam moju pomocnu ruku, napady, ktore sme mali a co uz mame spracovane. Mozete sa mi ozvat na email, alebo to napisat rovno sem
ak je vam pisanie emailu prilis od ruky. Len vas prosim, aby sme nestiepili svoje sily, pretoze inak si na kolose akym je Metro a. s. vylameme zuby.
Vcera na JOJke bol podvecer pan Ing. Weigl a hovoril o novych vozidlach, ale ta moderatorka mu skakala do reci, takze nic nemohol dopovedat 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no jasne, ked som nie zamestanenc Metra, tak som krtko. hmm co sa este nedozviem - mozno som krtko v a cakam, kym ma Metro zamestna, aby som mohol zacat ryt tunel pre metro.


Nikdy ziadne riesenie nebude mat iba vyhody - vzdy budu nevyhody. A si myslim, ze tie nevyhody z podzemia, co popisuje SI (mozno aj niektori ostatni - uz stracam prehlad) su zanedbatelne voci vyhodam.
Dúfam len, že pri novej elktričkovej trati do Petržalky sa neplánuje opäť použiť debilný rozchod úzkokoľajky 1000 mm, ale ako skoro všade vo svete sa použije klasický železničný rozchod 1435 mm. S týmto a zároveň aj s pôvodným rozchodom by musela byť vybavená trasa cez Štúrovu, Jesenského, okolo SND aj po časti nábežia späť na Šafárikovo nám., čo však nie je až taký problém. Pri postupnej rekonštrukcii tratí by sa malo prechádzať na širší rozchod. Alebo budeme donekonečna používať úzkokoľajku, na ktorej sa elekrička kolíše ako stará kačica a o komforte pre cestujúceho škoda hovoriť? Pre porovnanie netreba ísť ďaleko, stačí sa previezť električkou v Košiciach alebo v Brne.
Ludia ja neviem preco a ncao su nam 3x 21Tr, len som to cital. Este viem, ze ten clovek co to pisal robi v Skode. Hawk
HAHAHAHAHAHAHAAHA, toto je dobreeee (zo zajtrajsieho clanku v pravde):

Na moste je napríklad len jedna koľaj. "Automaticky by museli byť na obidvoch stranách svetlá. Ak vybudujú ďalšiu koľaj, neostane tam pruh pre autá," spresňuje

🙂 🙂
Andrej (Anndy008): horuco/studeno je dost velka haluz, ale ten prievan ti tam viem logicky zdovodnit (a principialne tam vzdy bude) - tunel je valec a suprava piest, ktory sa pohybuje. Staci ? :-))
Inac mam taky dojem ze sa ti velmi paci podzemie (ktore ma nesporne aj svoje vyhody) a snazis sa don dostat za kazdu cenu. Nebol si ty v predchadzajucom zivote krtkom ? :-))
Este jedno negativum metra (a podzemnych systemov vseobecne): vseobecna orientacia - ked vylezies z podzemia, uprostred mesta, nevies kde je sever, kde juh, vychod a zapad. Pri ceste na povrchu si dokazes aspon neaku zakladnu orientaciu svetovych stran udrzat.
PS: Asociacia bratislavskych krtkov ziada, aby bolo uz cim skor dostavane metro a nemuseli svojpomocne pracne ryt tunely v travnikoch 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

hee no este ma nieco napadlo: nespominajte prosim argumenty typu, ze v metre xy v meste z je horuco a ze v dalsom metre abc v meste p je prievan stale, atd.

Ved je vsetkym jasne, ze su to uz stare stavby a tak trpia urcitymi neduhmi, a v dnesnej dobe, ak je dobry navrh, tak by sa tieto a ine podobne nedostatky nemali vyskytovat v tak velkej miere.

diky

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.