Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #61188:
Malá poznámka k Tvojmu tvrdeniu "NDS je úplne všetko." Je nosným dopravným systémom aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný? Keďže tvrdíš, že NDS je úplne všetko, tak aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný, je nosný. Aby sme predišli tomuto paradoxu, musíme pripustiť (pri predpokladaní pravdivosti Tvojho tvrdenia), že neexistuje dopravný systém, ktorý nie je nosný. Tým pádom stráca zmysel používať prívlastok nosný pri dopravnom systéme. Čiže skôr zahmlievaš. ? 🙂

"Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených." - Myslím, že táto definícia je značne nepresná a NDS môžeme skôr definovať ako dopravný systém, ktorý prepravuje kľúčový objem cestujúcich v rámci určitej oblasti. To, čo definuješ Ty je celý dopravný systém (hoci ho vydávaš za NDS). NDS je len jeho jednou časťou. Okrem NDS dopravný systém obsahuje aj doplnkové dopravné systémy. Či už bude NDS metro a doplnok električky a autobusy, alebo bude NDS trolejbus a doplnky mikrobusy, to už závisí od špecifických podmienok jednotlivých regiónov. ?
Reply on: Sommelier #61192:
nepotrebujes ziadnu turbo karosu, staci ti aby nebola prilis upchata cesta 🙂
Reply on: Sommelier #61196:
ver tomu ze nech postavis zastavku kdekolvek, vzdy sa niekto najde kto ju bude vyuzivat...
Reply on: si #61195:
dobrý odhad. ☺
Reply on: si #61193:
iste. ale máš zdravé nohy. Zastávka Chlumeckého je tam kde je a nemyslím, že by nebola nevyužívaná.
Reply on: si #61193:

PS: podotykam ze v sucasnosti mam zopar slusne rozlamanych stavcov na chrbtici; takze moje pohybove schopnosti su obmedzene a trufam si to aj tak zvladnut, takze vyhovaranie sa na invalidov neobstoji...
Reply on: Emo #61181:

Kadial ju chceš trasovať ?
Reply on: Sommelier #61190:
hmm no neviem, ale ja napriklad zo zastavky chlumeckeho na zastavku astronomicka prejdem pesi skor ako sa doplizi dalsia elektricka (v spicke), obdobne medzi zastavkami pri jazere a herlianska a s troska vacsimi problemami by som to asi zvladol aj medzi zastavkami tomasikova a herlianska.
kopu podobnych nahromadenych zastaviek najdes aj na inych radialach...
Reply on: si #61182:
5 - 10 minút v karose ? zo ZP na Nivy ? Turbo raketa karosa ? Nový typ 999 ? Nepočul som o ňom. Má kolmý štart alebo potrebuje trochu na vzlet ?

30 minút v T3 ? ZP - Mariánska 20 minút.

Strašné straty. Niekto tu hovoril o nepravdivých informáciách, klameš a zavádzaš.
Reply on: Sommelier #61189:
"By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti."
no nechodim do tych koncin neak casto, ale tych par ciest co som tam za posledny rok elektrickou uskotocnil tak bolo pravidlom ze v celej suprave bolo tak 5 ludi, takze ten prestup zo SADistickych autobusov je naozaj masovy ? ? ? ? ? ?
Reply on: si #61182:

Jasne. Miesto stavania nových tratí budeme rekonštruovať 80 cm ostrovčeky a ešte to medzi nimi nahustíme. Električka bude na zastávke stáť 1 až dve minúty a pohoda ? Prehustené zastávky ? Si sa zbláznil ? A potom budeš medzi nimi voziť autobusom ? Ďalší prestup. Si normálny ?
Reply on: si #61183:
gratulujem Ti a želám Ti veĺa úspechov.

By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti. ?
Reply on: tomas1 #61184:


NDS je niečo ako Al Kájda. Všetci sú na to namotaní. Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených.

Moja odpoveď: NDS je úplne všetko. A v súvislosti s akoukoľvek diskusiou je NDS široký pojem.

NDS nie sú dve linky pretínajúce mesto v roku 2100.

Dík za info.
Ten trolejbus som myslel maximálne do Šamorína.

Zásadný počet vozov v dotačnom systéme kúpiť nemôžeš, ale aj to málo je malým víťazstvom. Za to, že ti niekto nedá pod nos niekoľko miliárd, pohŕdneš pár miliónmi ?
Reply on: Emo #61173:
nehovoril som o opustani Bus-prudu alebo zastavky... hovoril som o preradovani z normalneho jazdneho pruhu do normalneho a pod.. 🙂
Reply on: KLF #61180:
Ty nič, ale kolega odborár(i) (R. U. z T6 3. série) sa vyjadril, že vodiči mali ŽALÚDOČNÉ VREDY z toho, keď v Dúbravke museli od deisatej, ktorú jedli v búde sústavne odbiehať poťahovať s vozmi. ?
preco sa v tomto meste (ktore mam inac velmi rad) nemozu veci robit poriadne a profesionalne? dnes rano na nastupnej zastavke busu #70 Novy most polievalo `polievacske auto` ten travnaty "zahon" (ak to tak vobec mozno nazvat). polieval ho vsak takym sposobom, ze niektori ludia na zastavke (a nebolo ich malo, nakolko bus meskal) ostali mokri a tlacili sa na seba u krajnice, aby na nich voda isla co najmenej.
ta zastavka je rano dost vytazena, tak je fajn, ked sa o nu mesto postara...ale toto je blaznovstvo a neprofesionalita.
stacilo vystupi a hadicu korigovat rucne v blizkosti "travnatej" plochy, alebo pockat alebo medzitym polievat "zahon" vedla.
nehovoriac o tom, ze na co poliavju udusanu zem, kde su hlboke stopy ludskych topanok. asi by to najpr bolo treba nejak upravit...
ok, viem, ze to nie je topic priamo o MHD, ale mhd zastavky sa to tyka. ani sa nestazujem, len upozornujem, ake "profesionalne" sluzby mesto (?) plati.
#61123 Sommelier: "NDS v bratislave existuje"
- ? Poprosím vymenovať čísla liniek, ktoré zahŕňaš do NDS BA. A napíš vlastnosti, podľa ktorých ich do NDS zahŕňaš...
____________________________________________
Re #61136 Sommelier:
Tak mimomestské trb-trate vo svete existujú, doporučujem si všimnúť napr. článok istého I. Jeřábka (a kol.):
Trolejbusová trať Simferopol´ - Alušta - Jalta
http://www.spz.logout.cz/mhd/mhd_simf1.html

Tiež je taká zaujímavosť, že v socialistických hlavách existovali myšlienky na trať Trnava - (J)EBO...

Ale rozmýšľať nad trolejbusovou traťou súbežne zo železnicou do DS... To sa snáď nie...
____________________________________________
#61164 Sommelier: "Je podtstne čo označíš za nepravdivý argument."
- Je nepravdivý argument, že DPB prichádza o ťažké milióny, keď regiobusy chodia až na nivy. Je nepravdivé, že za dotácie ktoré nedáš SAD (za vnútromestské úseky) je možné nakúpiť zásadný počet nových vozov pre MHD, alebo dokonca postaviť nejaký úsek novej el. trate. cha...
Reply on: si #61182:
PS: tie upravy co tu pisem nepytaju vela penazi, pytaju len trocha chcenia...

Re #61178 Sommelier: a este jedna vec... pokial sa ti podari donutit SADky aby koncili na zlatych za sucasnych podmienok, tak si beriem uver a kupim zopar vrakos a budem s nimi jazdit z dotknutych tras az do centra, aj bez dotacii sa mi to s istotou vcelku rychlo vrati, lebo tie spoje budu narvate (za predpokladu ze tak nespravi 10 dalsich a budem bez konkurencie)
Reply on: Sommelier #61178:
este raz sa zopakujem - pokial nezrychlis dopravu elektrickami, teda minimalne nevyriedis prehustene zastavky a pripadne nesfunkcnis preferenciu na krizovatkach kde to technicky mozne je ale z neakych dovodov to nefunguje, tak zabudni na to ze ti ludia pristupia na taku buzeraciu ako prestupovanie z autobusov do elektriciek na zlatych pieskoch... Ono je dost velky rozdiel ci sa terigas na ASMN 5 - 10 minut sediac v modrej vrakose, alebo 30 minut kamsi do centra v narvatej T3ke stojacej pri kazdej vrbe....
Reply on: Sommelier #61178:
Čo si predstavujem pod pojmom NDS? Rýchlodrážnu električku s Vmax cca.80 km/h, tomu zodpovedajúcou vzdialenosťou zastávok a mimoúrovňovými križovatkami (alebo keď už úrovňové, tak aspoň s preferenciou). K tomu doplňujúce druhy spojenia zabezpečované v ideálnom prípade trolejbusom (keď nie, tak aspoň autobusom na CNG). A ešte záchytné parkoviská typu P+R.

Či Bratislava niekedy bude patriť "k tým pár mestám s poriadnym NDS" , neviem. Ja dúfam, že áno. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.