Reply on: eripmav #60724:
Samozrejme... danie prednosti sa vzťahuje na miesto, kde má niekto prednosť. Neobmedzenie a neohrozenie sa podľa môjho názoru vzťahuje univerzálne na celú premávku.Zoberme si to teda striktne z pohľadu zákona:
"vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde"
aplikujme na výroky:
"neobmedzením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal"
"neohrozením povinnosť vodiča počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo"
Ja to vidím tak, že sa IGK v dobe keď tadiaľ ide tramvaj na prejazde proste NESMIE vyskytovať.
Ako som už napísal:
- obmedzíš vtedy, keď tam už si, ale znenazdajky sa dovalí tramvaj
- ohrozíš vtedy, keď sa tam natlačíš a ide tramvaj, ktorá musí pre odvrátenie dopravnej nehody prudko zabrzdiť
V obidvoch prípadoch jednáš protizákonne.
S tým, že pri dávaní prednosti môžeš obmedziť, ja osobne nesúhlasím.
eripmav
- Pri prechadzani z jedneho jazdneho pruhu do druheho, alebo autobus pri vyjazde zo zastavky musi NEOHROZIT - to znemane ze pokojne pri preradovani z pruhu do pruhu, alebo autobus pri vyjazde moze sposobit ze vozidlo iduce v druhom pruhu musi prudko zabrzdit, aby zabranilo zrazke. Nesmie vsak ohrozit, takze mal by vychadzat tak, aby stihol zabrzdit, ale pokojne moze ratat, ze musi zabrzdit plnou silou.
- Pri vedlajsej ceste a hlavnej ceste je typicky priklad DAT PREDNOST, tu nemoze vozidlo z vedlajsej vstupit do cesty vozidlu nahlavnej, ak by to muselo nahle brzdit alebo uhynat sa, na rozdiel od preradovania v pruhoch alebo vyjazde autobusu zo zastavky. Ale ak je vozidlo dostatocne daleko, ze len plynulo pribrzdi, alebo len neprida plyn, to pokojne mu vozidlo z vedlajsej moze vojst do cesty, cim ho OBMEDZI, ale tym neporusil povinnost dat prednost.
- povinnost NEOBMEDZIT je typicka pri vyjazde z miesta mimo cesty (napriklad parkovisko, cerpacia stanice...), tu nesmie akokolvek obmedzit, teda aj to pribrzdenie ako pri davani prednosti by bolo porusenim povinnosti neobmedzit.