Mimochodom, co sa setri dopytom, okrem toho ze v zime sa zadrziava viac tepla v interieri (relativne)?
Ved to je tak ako ked mate v aute pustene kurenie na stupni 1/4 a drkocete, ze vam je zima, pritom , keby ze si date 4/4 tak neminiete o nic viac baterky alebo paliva...
Hej, tam je to ešte presnejšie popísané ako v mojom #60340 Btw. nestálo by za to popremýšľať o tom, či by sa to nedalo pozapájať tak, aby to fungovalo ako klasický dopyt?
U tých Ik4xx to vlastne bolo pôvodne myslené tak, že sa jedná o dopytové otváranie dverí, ale nie taký ako ho poznáme. Napr. v električkách je riešený tak, že cestujúci stlačí dopyt pri tých dverách, kde chce chce vystúpiť, vodič potom na zastávke jedným tlačidlom uvoľní dopyt, hotovo, dvere sa otvoria. Lenže v Ik4xx je to tak, že cestujúci tiež stlačí dopyt tam kde chce vystupovať, vodičovi to v kabínke zapípa a rozsvieti sa kontrolka na prístrojovke, lenže teraz vodič nemôže uvoľniť dopyt centrálne, ale musí otvoriť každé dvere zvlášť. Samozrejme, že vodičom sa to tak nechce, preto otvárajú centrálne a ten tzv. "dopyt" slúži namiesto toho ako signalizácia výstupu na zastávke na znamenie.
Re #60338 Peon: Nepoznám síce dôvody, prečo Avion prestal spolupracovať so Zájazdmi, ale domnievam, že jedným z dôvodov bolo to, že mali dosť zastaralý vozový park. Veď to boli všetko staré K732 a C734 poskupované od DPB. A čo som počul, tak ani ich vodiči vraj neoplývali slušnosťou k cestujúcim.
1; Na tej novej Karose ma prekvapilo, že na to, že je to autobus v prímestskom prevedení, má niektoré sedadlá otočené aj v protismere jazdy. To aj tie Axery SAD Bratislava to tak majú?
2; Nepáči sa mi na týchto nových typoch autobusov nemožnosť otvorenia posuvného alebo aspoň vyklápacieho okienka ako v MHD.
Asi sa dá len nad sedadlom nastaviť len smerovanie klimatizácie (či skôr len bežného vonkajšieho vzduchu). Jeho intenzitu zrejme reguluje vodič. Celkovo je to podľa vás lepšie alebo horšie ako klasická možnosť otvorenia okna?
3; Nevšimol som si poriadne, čo ten panel nad sedadlom všetko ponúka. Tuším je tam aj možnosť rozsvietenia svetla na čítanie...
4; Sú tam aj bezpečnostné pásy, no keď som chcel jeden vyskúšať, asi bol zaseknutý... K pohodliu jazdy myslím, že prospelo ticho hrajúce rádio Expres z reproduktorov.
Má vodič možnosť použiť aj mikrofón na informovanie cestujúcich tak ako to bolo tuším v Solarise či nejakom inom testovanom buse pred niekoľkými rokmi v bratislavskej MHD?
----------------------------------------------------------------------
5; Išiel som smerom do Petržalky. Dokým sa vymotal na diaľnicu, išiel aj okolo Hornbachu. Myslím, že keby si Hornbach priplatil, nebolo by na škodu, keby sa tam zriadila zastávka... To isté myslím aj ohľadne obchodu Kika neďaleko ktorého tiež prechádzal.
6; Musel Blaguss za to, aby mohol prevádzkovať kyvadlovú dopravu so zastavovaním na zastávkach MHD platiť aj nejakú licenciu? A Zájazdy Bratislava museli?
7; Približne koľko autobusov (akých typov) má Blaguss? Na ich stránke som taký údaj nenašiel.
8; A len tak pre zaujímavosť: Neviete náhodou prečo bol Avion nespokojný so Zájazdami Bratislava? Teraz to má ale asi drahšie, však?
Ak sa to sem nehodí zverejniť, poprosím na e-mail. ?
9; A kapacita cestujúcich tohto autobusu je kvôli menšiemu počtu miest na státie nižšia oproti tej starej Karose v mestskom prevedení?
No ale obrysy mesta a nápisy nenalakuješ, na to potrebuješ vyrobiť lepiace fólie, a tie sú drahšie než množstvo farby zodpovedajúcej pásovemu variantu. Aspoň tak som to ja pochopil.
Iba k tej cenovej narocnosti...Myslim,ze je jedno,aka je schema nateru,ved predpokladam,tak ci tak sa to musi hodit do pocitaca,ktory uz spravi vsetko ostatne.A vozidla by sa nemuseli prestriekat vsetky naraz.Ale ked ide vozidlo na GO,alebo dostava nove plechy,pripadne sa prestavuje na CNG pohon,tak sa aj tak vzdy lakuje nanovo.A ak by sa vsetky takto modernizovane vozy lakovali podla jednotnej schemy,bolo by to predsa tak isto drahe ako v sucasnosti,ked sa kazdy voz lakuje podla ineho vzoru.A CNG by som odlisil maximalne napisom PALIVO ZEMNY PLYN a podobne,ale urcite by som nemenil schemu,ani farebnu kombinaciu...
zas treba brat do uvahy aj vydavky.... ono cerveny pas hore + cerveny pas dole + narazniky stoji menej ako napisy + obrysy mesta...
na druhej strane, ked jednotne vozidla, tak aspon poriadne... nie ze co plynovs karosa to iny odtien zltej.... osobne si ale myslim ze taky nater by nemal byt velmi kriklavy a viac menej jednoduchy, aby neposobil ako 100x okukana reklama
? závisí od typu A-busu. V Ik radu 4xx určite nie, tam sa ti rozsvieti kontrolka na paneli pri tých dverách, kde bolo stlačené dopytové otváranie dverí. Teda nemusí ich otvárať všetky. Avšak u starších A-busoch, najmä Ik 28x by to teoriticky bolo možné. ?
Ike
Ved to je tak ako ked mate v aute pustene kurenie na stupni 1/4 a drkocete, ze vam je zima, pritom , keby ze si date 4/4 tak neminiete o nic viac baterky alebo paliva...