Ta nehoda opat ukazala, ze elektricka ma celkom ine jasne vlastnosti ako bus. Dufam, ze si to uvedomia tí, co naprojektovali tolko prechodov pre chodcov, na ktorych musi davat prednost.
viem ze to bolo 2.11.2005, lebo som si niesol domov pohar zo stuzkovej. Som akurat jemne fixoval tasku na zemi, aby sa pohar nerozbil... akurat som sa isiel chytit... potom som videl ako letim spolu s polkou autobusu k soferovim dveram a potom som videl ako mi chlap vedla pristava kolenom na taske kde som mal pohar ale prezil...
teraz sa mi to sice hovori s humorom, ale hovorim, ze v tej rychlosti narazit hlavou o tyc, alebo o roh sedadla (dreveny bambus), tak mas na 100% rozbotu hlavu... a vklude mozes stratit vedomie... a potom uz naozaj nie je cas behat s kamerou a s fotacikom okolo... ono to neni jak v aute, kde sedis priputany v sedadle... tu sa drzis lezerne rukou madla a ked pride k narazu tak odstrediva sila ta v klude moze hodit aj na druhu stranu vozu - spolu s cestujucimi (aj tymi objemnejsimi)
naraz, rachot, rozbite sklo, krv... to vsetko ti moze sposobit stav, ktoremu sa hovori ŠOK. v soku si ovela viac nachylny na odpadnutie, alebo zastavu srdca... ak by nastalo nieco take, musela by velmi rychlo prijst sanitka a pacienta dat do poriadku... neviem aka silna bola nehoda, ale raz som zazil na linke 21, ktora stala na patronke ako druha: rozbehla sa a pod kolesa spadla opita zena... sofer dupol na brzdu (nastastie ubrzdil), a to nebolo ako ked ides v aute, skoci cervena a zaflekujes... Ti ludia naozaj lietali, same stonanie, rachot... mne srdce bilo ako o zivot... a to neslo o ziadnu ND ale silnejsie zastavenie... takze to ze na obrazku to vyzera ako obycajny tuk nic neznamena... zachranari museli makat... preto tam moderatorka "zavadzala"
Pocuvanie radia ma pozitivny vplyv na pozornost iba mimo mesta. V meste to ma zial negativny vplyv, lebo odvadza pozornost. Je to samozrejme sposobene tym, ze charakter jazdenia v meste a mimo neho je uplne iny. Raz som niekde cital o vyskume na tuto temu.
Co sa telefonovania tyka, najviac nehod vznika nie pocas telefonovania, ale po ukonceni hovoru, lebo clovek na chvilku "vypne". Takze hands-free sada tomu velmi nepomoze...
Pitcho: Vies, sranda to nie je uz len preto, lebo ak vodicovi preukazu vinu a policia to kvalifikuje ako trestny cin vseobecneho ohrozenia, tak si moze posediet v chladku 4 roky. A taktiez zranenie chrbtice velmi na srandu nie je. BTW, precitaj si mail.
Presviedčať by mali skôr dopravní psychológovia...
Ja si radšej počkám ne číslo príspevku 61009, TO bola súprava. 61002 je už len úbohý odvar z nej:-P.
Ja za to nemozem, preco robia z toho take hej. Mozno to je fakt tragicke, sorry ze nesucitim, ale neviem to pochopit. Nepoviem keby ta elektricka vybuchla, ale toto... takisto chapem, co ti ludia zazili, ale ked sa nieco stane mimo bratislavy, spadne autobus a niekto sa zrani, nikto o tom neinformuje... ?
Inak mam otazku, kedy asi budu opravene tie elektricky?
pitcho uz bud ticho a nic nepis, lebo pises kraviny. A toto je vazna vec a nie zabavka pre ludi tvojho veku. Mal by si sa hanbit, za tie tvoje fotomontaze, lebo to co sa deje je smutne a nie ako si robis ty na tom zabavu. Aspon raz do niecoho neryp.
? Som zwedawy fakt ten substrat taky sprosty je... som si pozeral reprizu novin a ten co sa stazoval povedal kameramanke: "Ty si tu robis reklamu ked tu ludia umieraju?"
V TVN na Markize prave vraveli, ze prva suprava (7829+7830) mala poruchu s dverami, za nu prisla T3SU 7722+7721 aby jej "pomohla". V tom dostal SANDOZkar smyk... mohlo sa tomu zabranit, keby 7829+7830 nahodila poruchu a odisla, alebo prehodila vyhybku a isla k tunelu. Celu situaciu vidim v tom, ze SANDOZkar si myslel, ze uz odchadzaju, nepieskoval (ked bolo vlhko) a neodhadol brzdnu vzdialenost. Ale RAFAJ povedal, ze teraz ma dovolenku (SANDOZkar) a ze jak sa to vysetri rozhodne sa, co s nim bude. ?
Zle si to precital, Andy hovoril ze je proti zakazu mat otvorenu kabinu, cize za to, aby vodic mohol byt v kabine otvoreny, a v tomto s nim suhlasim, je to totiz maximalny nezmysel nutit vodica byt zavrety.
Re #60210 S499.1023: Ak je vplyv preukazatelne pozitivny, zostava uz len presvedcit kompetentnych, ze to tak naozaj je, a malo by to byt povolene. Co sa vsak, obavam sa, nestane. BTW, vsimni si cislo svojho prispevku (602-10)
Re #60211: Ak su uz vsetky prestavniky konstruovane tak, ze im to nevadi, tak beriem spat. O tom som nevedel.
Prestavovanie výhybiek jazdou pri súčasnej konštrukcii elektroniky prestavníka vôbec nevadí a buzerácia za toto je daná akurát tak vewľkou zotrvačnosťou myslenia na niektorých miestach v DP.
E499.3056
neviem o tom zeby niekto umieral alebo zomrel ?