Osobne si myslim, ze vedenie mesta si uvedomuje, ze na dopravu od statu ani od EU nedostane nic a dokonca nedostane ani vladne garanciu na daku velku pozicku zato zeleznic uz maju defakto zabezpecene financie radovo v miliardach od EU, takze pokial su neni ludia vo vedeni barani, tak neviem preco by to nemalo ist. Ono odjakziva stale vsetci nariekaju akoze su neni peniaze, ze keby boli prachy, ze to neni problem. Teraz peniaze su, tak nech sa cinia, debilkovia......
To by sa najprv magistrát a železnice museli dohodnúť, aby tade mohli premávať aj električky resp. metro. A neviem, či je vôľa k takejto dohode (nehádam sa, možno že hej, nepoznám situáciu).
Napokon možno železnice moj sen aj vyplnia a bude tu dačo podobneho ? a všetci maniaci, čo maju radi urovnove trate so semaforom na kazdom kroku mozu len skripat zubami ?
ja tu o metre nesnivam, a ani som nesnival. mno skor vy tu snivate o elektricke uz teraz sa rysuju 2-3 urovnove krizovania toho slavneho chbb (chcelo by byt) nosneho systemu
to bude asi taky nosny system, jak ma stara blazkova mastal ?
len hladate problemy tam kde nie su podla vasej logiky je potom aj cela elektricka zbytocna nie ? vsak naco stavat elektricku ked stacia aj busy nie ? vsak to ani neobsiahne celu petrzalku. a vsak ked sme pri tom, na co je MHD ? vsak je nepohodlna, zla ? zrusime ju nie ? taka ista dementna logika ...
Re #59442 Papyr: v USA Nedotuju benzin, prave naopak, nemaju take dane, ako je zvykom uz od druhej svetovej vojne v tejto socialistickej europe ... navyse maju v principe zakazane tie zasrane dieslaky. by som to zrusil, alebo dal aspon 50 tisic korun rocne dan za stare dieslaky bez filtru. toto je rakovina europy. v USA sa mozes aj vedla 10 prudovej cesty prejist, kym aj v blbej BA sa div nie nezadusis. diesel je rakovina europy ...
Re #59444 81-71: seriozna MHD je v US fakt len v zopar mestach. a aj tam je tragicka. jedine vynimky su DC, boston, NYC, SF bay area (ale tunak platis za kazdu jazdu BARTom a docela mastne)
Ale vsade nemusi byt taka fiskalana decentralizacia (v na som pripade financna degeneracia) ako u nas. ? Sluzby MHD su vykony vo verejnom zaujme, takze by to mal stat a regiony aj patricne dotovat, lenze ak sa stane palivo nevyhodne plosne pre ludi a MHD bude dotovana, tak by to mohlo priniest svoj efekt. ☺
Myslim, ze ta ekologia by mohol byt pre zaciatok dobry argument ? Ale neboj sa, niesom taky naivny, aby som si mysles, ze americania maju daku eko-cítenie. Bolo by potrebne to spravit formou znevíhodnenia cien aut a pohonnych hmot ako je to u nas.
Ale ovsem, zapchy na osemprudovej americkej dialnici nie su nicim neobvyklym. To je vdaka javu zvanemu dopravna indukcia. Lenze Americania, ked potrebuju rozsirit sestpruhovu dialnicu na osempruhovu, tak jednoducho zburaju jednu stranu ulice a dorobia tam dalsie pruhy. Nepotrebuju sa vacsinou, ako my v Europe, zaoberat ochranou historickych budov v takej miere. Everything is big in America. Nothing and no-one is old in America.
Americania si uvedomuju aj efekt ich dopravy na celosvetovu ekologiu, aj potrebnost MHD. Ale ako dostanes Americanov do MHD, ked oni celych sto rokov boli vychovavani k automobilovemu individualizmu? To sa dari len vo velkych mestach, pretoze tam MHD ide a auta stoja. V americkom meste velkosti 100 000 obyvatelov MHD obvykle nie je zavedena vobec. A keby aj bola, v prvom rade ju zacnu vyuzivat ti chudobni, Hispanci, cernosi atd. Ako presvedcis tych bohatsich, ze namiesto svojho komfortneho auta sa maju tlacit s cernochmi v MHD? Predsa len, u nas sme jednak na MHD zvyknuti, jednak je u nas auto i jeho palivo drahsie, ako v USA, a jednak mame mensie socialne rozdiely a MHD tu pouzivaju aj kravataci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo