Ja viem. Ja chodievam rano vlakom 4208 z UNS do Petržalky a poobede opačným smerom vlakom 4213. A tieto idu z/do Nových Zámkov este tie tu neboli spomenute
§ 8 ods. 5 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave:
"Vybavením potrebným na starostlivosť o cestujúcich a ich batožinu a domáce zvieratá sú najmä čakárne a kultúrne strediská, hygienické a sociálne zariadenia, informačné miesta, úschovne batožín, stravovacie miesta na autobusových staniciach, prístrešky, lavičky, odpadkové koše a informačné tabule na zastávkach, zariadenia na krátkodobé ubytovanie cestujúcich na veľkých autobusových staniciach alebo v ich bezprostrednej blízkosti."
vies chlapce, na zapade sa planuje daleko viac a preciznejsie ako na bolo zvykom na vychode to len tunak zopar ludi co nemaju ani len paru ako to chodi v realnom svete si mysli opak
keby bola petrzalka na druhej strane by bol problem s kolajnicami, ich prelozenim, zatratovanim 15 kv vedenia, colnej/pasovej spravy, a o parkovisku ani nehovorim.
ty si to predstavujes ako hurvinek valku. petrzalska stanica bola na slovenske pomery velmi dobre urobena.
co je na hovno (podla teba) je planovana elektricka tak isto ako cele DPM
chlape, ty sa radsej sturaj v pocitacoch a sietach, ale nekecaj do veci v ktorych sa nevyznas
Re #58137 CeCo: colne a pasove je dobre umiestnene, ako inak by si to chcel umiestnit ?
ohladne pokladnic, ano to je problem ale ZSSK, nie stanice ale je to stale lepsie ako kdekolvek inde
a co ti brani si kupit listok dopredu, ked casto jazdis ? ohladne cistoty, chod sa pozriet na ktorukolvek inu stanicu, alebo nebodaj aj zastavku v BA. neporovnatelne.
... so zbytocnymi priestormi na colnicu/pasovu kontrolu a trosku nevhodne umiestnena z hladiska vytazenosti... A zapadneho typu? Najviac tak architektonicky:
Maximalne 2 (slovom 2) otvorene pokladne, z toho len 1 ma moznost platby kreditnou kartou (a aj to je este niekolko hodin denne zatvorena). Pre "istotu" je vsak hned vedla akoby nahodou bankomat jednej banky...
Dalej mile predavacky, ktore radsej riesia vypisovanie papierov a kecanie s kolegynou akoby mali obsluhovat cestujucich (z vlastnej skusenosti - stane sa mi to 4 krat z 5tich, ze JA cakam na predavacku, hoci som prvy v rade...)
No a zaklincovavaju to tie upratovacky - akonahle umyju podlahu, tak na vsetkych bliakaju, nech po tom nesliapaju, ze je to fungl umyte. A obcas dokonca zacnu revat na cestujucich, ktori vojdu do haly cez klasicke dvere (pretoze automaticke su vypnute...), ze nezavreli dvere... Bola to dost "sranda" pozorovat tych cudzincov, panov v oblekoch a neviem este koho, ako sa z polovice stanice vracali k dveram a zatvarali ich...
A este mi chyba napr. to obcerstvenie VO VNUTRI!!! Je pekne, ze vedla je pizeria, ale chod si objednavat do toho mrazu nejake jedlo...
To je podla teba stanica zapadneho typu? Podla mna urcite nie...
Ano, su to sice "len" ludia a ich chyby, ale prave ti su najdolezitejsi - stanica byt nemusi a doprava funguje; ale ked nie su ludia, tak nema kto tu dopravu obsluhovat...
Nie,myslim niekolko internatov,slobodaren,panelaky,staru cast Petrzalky a cast sidlisla Dvory,konkretne 4 a 5. A este je tam vela priemyselnych objektov a jediny cintorin v Petrzalke. Mne sa to malo nezda.Je to mensina oproti zostatku Petrzalky ale hovorit,ze tam takmer nic nieje je zavadzajuce. A teraz sa navyse vybudovalo petrzalske korzko s napojenim prave na petrzalsku stanicu.
ach jaj...
tak pozemok sucasnej budovy ako aj pozemok dnes uz nevyuzivanej casti kolajiska pri hlavnej ceste patria zeleznici... argument s vlastnictvom pozemkov tu neobstoji
"planovanie ?"
iste, planovanie je pekna vec, ale z neakeho dovodu sme asi od patrocnic upustili....
"a konkretne cez most sa dostanes v pohode na stanicu. cez tu 4prudovku by to bolo horsie aj s busmi aj so vsetkym ..."
no neviem, ale pristup od hlavnej cesty priamo do budovy bez nutnosti liezt do podchodu mi pripada logickejsi a prijemnejsi a vyuzilo by to urcite aj viacej obyvatelov blizkych domov; problematicke moze byt umiestnenie parkoviska, ale to nie je neak priestranne ani tam kde je budova teraz, proste to je na hovno...
iste, hlavne umiestnenie stanicnej budovy na druhu stranu od sidliska bolo to najidealnejsie riesenie pre super civilizovanu stanicu
PS: napoveda preco tam ta budova je - stara budova stanice bola tamtiez a v case jej vystavby bola logicka; sidlisko tam nestalo a do obce to tadial nebolo daleko
Riešenie stanice ŽST Petržalka je pochopiteľné. Je z čias komunizmu, resp. z prelomu 89/90. Tým sa ta megalománia vysvetľuje. Na druhej strane ale nechápem, ako mohli komáči, resp. prví pokomáči projektovať takú megalomanskú stavbu, napriek tomu, že to bolo v móde, keď to malo ostať bez využitia. O doprave do Rakúska sa vtedy nemohlo nikomu ani snívať, a pochybujem, že by to bolo robené kvoli doprave do Maďarska. Jedine, že by sa to užvtedy plánovalo ako mestské zakončenie regionálnej dopravy - riešenie pre Petržalku.
Tak, či onak - pevne pochybujem, že sa na to niekto nabalil, lebo okolo rokov 1995 - 1996, keď sa rozhodlo o stavbe - to iba oprášili staršie projekty. Chyba možno je, že ich realizovali bez zmeny ?
To bol este stary plan noveho linkovania spred roka; ten mal zasa uplne ine linky, ako premavali hentam (napr. 85 dost kopirovala linku 83 atd.). Nan si podpovedal o riadok nizsie
Re #58050 slovanista21:
ZST Petrzalka pouzivam 2x denne 3x tyzdenne na cestu na Wirtschaftsuni; ale je to pravda, ze su to totalne zbytocne vyhodene peniaze (zas sa niekto nabalil) - obrovske priestory pre o 2 roky nepotrebnu pasovu kontrolu; colna kontrola sa tam takmer ani neohriala...
81-71