ovela lepsie je porovnanie dotacie na cestujuceho. Okrem toho, s Bratislavou mozes porovnavat len KE, PO a ZA, inde boli donuteni mat ovela vyssie pokrytie nakladov trzbami cez sposob odbavovania a tarifu.
Co sa tyka SAD BA, neprecenoval by som ten nakup novych vozov. Je pochopitelne, ze kazdy sa chvali (kto ma pochvali, ak sa nepochvalim sam), ale vsetky tieto nakupy su len v ramci zavazku z privatizacie. Teraz na prelome rokov vo velkom nakupuje BA, ako aj BBDS. Doteraz si museli vystacit s vlastnymi zdrojmi. Po rokoch zanedbanej obnovy vozoveho parku (slaba podpora v 90-tych rokoch), to teraz vyzera ako uzasny krok.
Škoda, že ten zoznam nie je kompletný - chýba mi tam napr. Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Trnava, ...
Možno nie sú k zohnaniu odtiaľ údaje, no zaujímalo by ma to.
suhlasim ze je neadekvatne nahradzovat 17 metrove vozy 12,8 metrovym. Len neviem aky mas problem so samotnym Axerom. Cim sa z hladiska udrzby lisi od Karosy C 954, ktorych maju plno? Nevidim problem. Poznam vodicov co si zasadne kupuju vybehove modely (Skoda 125, Favorit, Felicia, ...) prave kvoli vychytaniu vsetkych much.
Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie. Možno v budúcnosti ?
na stranke SAD Bratislava maju moju UKRADNUTU fotku 1632 z imhd, ktoru nestiahli ani po upozorneniach ? ale je to ich vizitka.... http://www.eurolines.sk/default_sad.asp
Žeby vzor pre DPB? V článku sa píše:
" I keď k polroku minulého roka evidovala SAD Bratislava stratu 20 mil. Sk, ku koncu roka dosiahla zisk vo výške 1 mil. Sk. Pod tento výsledok sa podľa spoločnosti podpísala najmä pokračujúca reštrukturalizácia od vstupu nového investora v júli 2005."
Ale aj tak nechápem, ako sa taká pozitívna finančná zmena dá dosiahnuť...
A novými autobusmi by sa podľa mňa mohli pochváliť aj na svojej webstránke, ktorá je dosť o ničom a mohli by ju prerobiť... Nechápem ako hneď v jej úvode môžu prezentovať akúsi starú polorozpadnutú Karosu...
Ja by som to napisal aj na bratislavskeho revizora ak by sa jednalo o situaciu v BA. Vobec to nebolo myslene tak, ze to bolo z KE, aj ked mam na zostatok Slovenska svoj nazor.
Tie este nastastie nezapli, ale akonahle sa zacne na nabrezi stavat, tak ich zapnu. Otras, otras, otras !!! Napiste sem niekto mena zodpovednych ! Normalne plne mena !
No su tam 3 brzdy: elektrodynamicka, kotucova a magneticka. Magneticka su tie klady medzi kolesami, ktore sa prucucnu ku kolaji. Puziva sa ako nudzova brzda. Laicky vysvetlene, ale snad staci.
Puki
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie. Možno v budúcnosti ?