Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SZKV #56767:
"A zatímco oni mají relativně blízko tramvaj (tu máte v Blavě celkem solidní),..."

To by som ani netvrdil. Máme síce modernizované K2S, pár T3S a T3AS, K2G (ale tú by som ani rátať nemal - je len jedna), ale inak sú tu električky dosť úbohé. Stále ešte jazdí veľa starých vozov, takmer neexistuje preferencia a o tom zvršku radšej pomlčím. ☠ ?
Reply on: 81-71 #56741:
Kapacitná bomba medzi autobusmi, ale neviem si predstaviť tú manévrovateľnosť.
Reply on: hoppusmark #56793:
Ešte som rozmýšľal nad tou podmienokou v zmluve.. ?
Keď DP vypisuje tender, tak by mal mať vlastne voľnosť čo sa týka stanovenia podmienok súťaže, samozrejme ak by podmienkami neboli úplné nezmysly, čo však UNIFIKÁCIA určite nie je..
Reply on: 81-71 #56794:
Nezdá sa mi, že by tie pneumatiky, čo sú na autobusoch, boli mladšie ako 10 rokov, asi preto tu nebola reč o žiadnom tendri.. ?
Reply on: hoppusmark #56793:

oprava tretieho riadku: "čiže nie 22 ale 150 až 200"
I ked je to niekedy moc zaujimave. Napriklad som zvedavy, ci aj v pripade pneumatik na trolejbusy a autobusy v tendri rozhodovala cena. Lebo len tazko nachadzam doveru v tom, ze pneumatiky GoodYear, ktore vídavam na vozoch MHD boli lacnejsie ako napriklad Matador a pod. ?
Reply on: m@rtin #56786:

Prepáč, zle som pochopil čo si tým myslel...

Unifikácii chápem, to mi vysvetľovať nemusíš..


Čo sa týka unifikácie vozového parku v BA, samozrejme že sa mal vypísať tender na oveľa väčšie množstvo vozidiel (čiže nie ale napr. 150-200), a tie mali byť postupne dodávané v priebehu niekoľko rokov..

A ak by sa k tým autobusom kupovali ešte trolejbusy a mali by byť s nimi unifikované, URČITE je možné po právnej stránke dať do zmluvy takúto podmienku.
Otázne je, či by sa potom musel konať nejaký tender.
Na druhej strane pokiaľ by nebol tender a výrobca autobusov pre BA by NECHCEL dodávať aj trolejbusy, nemožno ho k tomu nútiť a súťaž sa musí vypísať..


?
Reply on: m@rtin #56789:
No, ak mas na mysli ilegalne aktivity alebo aktivity pri najmensom nie uplne trasparentne, tak ano, v tom mas pravdu, vsetko sa da manipulovat, ale nespominam si, ze by sa posledne roky padlo podozrenie tymto smerom. Korupcia na Slovensku je, ale...nepoznam presne podmienky ale prvorada bola cena a vyherca skutocne ponukol najnizsiu cenu ci uz v pripade trolejbusov alebo autobusov. Mam skor pocit, ze Solaris je asi co sa tyka ceny konkurencieschopnejsi ? A este raz, ak by bola kriteriom kvalita, nizkonakladovost a pod. a nie cena, prehanali by sa tu mozno fakt znacky ako MAN,MERCEDES,VOLVO a pod. a nie SOR-y a Ikarusy...a to nehovorim o TAM-BUS-och, toto ma utvrdzuje ze vzdy bola iba cena rozhodujuca,nic ine.
galiyosha:
I cena se dá zmanipulovat. Nabízíme nejlevnější autobusy v ceně 8 milionů a pak až je dodáme, dokoupíte si pneumatiky.
Ve všem se dá manipulovat. Nechci tu pomlouvat a jestli VŘ proběhlo seriózně, je to jen dobře.
Reply on: m@rtin #56789:
Nepoznám zákulisné informácie, neviem, aké boli podmienky, ale jediným hodnotiacim kritériom bola cena. Pokiaľ všetcia uchádzači splnili podmienky a cenové ponuky sú v zalepených obálkach, ako chceš ten tender zmanipulovať? Iná vec je "nenápadné" nastavovanie podmienok typu "úprava karosérie katoforézou" a podobne, ale pokiaľ viem, nič také v Bratislave nenastalo...
81-71:
Já si přesto nemyslím, že u dnešních VŘ ať už v ČR nebo na Slovensku, rozhoduje cena. Ale něco úplně jiného...
Reply on: m@rtin #56786:
Samozrejme, ze ked ma Ostrava ine statne dotacie ako ine mesta, ze to takto zrovnavat nemozes. Ale ja som hodnotil ostravsku MHD najma z pohladu cestujuceho. ?

K tej 25Tr, prepac, dako som to zle pochopil, uz mit o je ale jasne. ?

A ktej poslednej reakcii:
"Ak sa dobre kuknes do katalogu vozidiel bratislavskej MHD zistis, ze to je uplne jedno, lebo, ako spravne napisal SZKV, Bratislava ma asi najpestrejsi vozovy park v Europe."

Ano, toto som napisal, ale dalej som napisal aj toto: "Jasne, ze to nemusi znamenat to, ze kupujme stale daco ine, ale DPB proste vypisal sutaz a najnizsiu cenu ponukol Solaris"

Takze treba citat dokonca. ? A neviem preco by nebola pre DPB kriteriom cena, ked vzdy vybera najlacnejsie, aj teraz Skoda Elektrik dala naj cenu pre trolejbusy. DPB zase rozhadzovat nemoze. Ak by nebola kriteriom nikdy cena ale kvalita, uspora a ine, mozno by tu dnes jazdili kvalitnejsie vozy, napriklad MAN, VOLVO, MERCEDES a nie dake žebracke SOR-y alebo Ikarusy. ?
galiyosha:
Na tomto se shodneme. Jenom se prostě pozastavuji nad tím, že DPB nechce unifikovat vozový park. A všichni víme, jak vypadají dnešní BA autobusy. Levá ruka neví, co dělá ta pravá. Pak DP čeká 2 měsíce na rozvodový řemen jenom proto, protože si jich neobjedná 20, ale pouze jediný. A to se sakra prodraží. I takové nároky na mechaniky, kteří se maj zaučovat na deseti typech, nejsou zrovna ideální.
hoppusmark:
Pokud se objednalo 6 25Tr, měly se koupit Citelisy. Pokud chtěl někdo koupit Solarisy Urbina, měl dříve objednat Trollina. OK?

81-71:
Já tu přeci nepíšu, že je Ostrava nějaká špatná. Jen jsem poukazoval na to, že není nejlepší a že není špičkou a to proto, protože se nedá jednoznačně říci, kdo tou špičkou je a kdo není. Ostrava dostává např. největší státní dotace ze všech krajských měst. Už jen proto srovnávat nemohu. Ano, Ostrava má perfektní MHD, ale s určitými chybami např. v systému, který např. za takovým Brnem pokulhává. Dodnes máš v Ostravě čtvrtě, které nejsou obslouženy bezbariérovými spoji. Je´d se podívat do HK, kde o víkendu nenarazíš na nic jiného, než na nízkopodlažní vozidlo. Kažý provoz má svá specifika plusy a mínusy a nedá se jednoznačně říci, že tenhle či onen, je nejlepší.

"2.A to čo sem dojde do Bratislavy v podobe Škoda 25Tr je čo? Čo to ma skrynu s IK280"
Přečti si prosím můj příspěvek ještě jednou.

"Ak sa dobre kuknes do katalogu vozidiel bratislavskej MHD zistis, ze to je uplne jedno"¨
To znamená, že když dodnes to tu vypadá jako "káždá ves, jiný pes", nemůžeme s unifikací začít od teď.

"ale DPB proste vypisal sutaz a najnizsiu cenu ponukol Solaris"
Nebuď naivní... To se neřídí cenou.
Reply on: m@rtin #56779:

1.Ze by sa to v tej Ostrave tak zhorsilo?2 roky dozadu som tam mal moznost spoznat "zdejší provoz" a bolo to fakt na urovni. Interval, prazdne vozy, slušná uroven vozoveho parku ci uz technicka (vela nveho + vela zgeneralkovaneho) ale bola tam aj slusna uroven vozov co sa cistoty tyka,kvalitne trate,slusni revizori atd. Presny opak Bratislavy (napriek tomu, ze je Ostrava mensia oproti Bratislave, ma sa Bratislav co ucit) a presny opak toho co tvrdis ty. Bud sa zhorsili alebo trpis dakym komplexom. A nielen podla mna, ale poznam vela ludi co hovori, ze Ostrava je 3pi4ka 4o sa byvaleho vychodneho bloku tyka a nie su to len fanuskovia, ale aj odbornici. A vobec by som nezrovnaval kvalitu MHD v Ostrave s nicim v ramci byvaleho vychodneho bloku. Takze bud sa to v Ostrave zhorsilo alebo si daky neprajny pražák alebo brňák. ?
2.A to čo sem dojde do Bratislavy v podobe Škoda 25Tr je čo? Čo to ma skrynu s IK280? ?

Mimochodom, co je pre teba unifikacia?Posvatna krava?Ak sa dobre kuknes do katalogu vozidiel bratislavskej MHD zistis, ze to je uplne jedno, lebo, ako spravne napisal SZKV, Bratislava ma asi najpestrejsi vozovy park v Europe. Jasne, ze to nemusi znamenat to, ze kupujme stale daco ine, ale DPB proste vypisal sutaz a najnizsiu cenu ponukol Solaris. To ma radsej kupovat koli dakej otaznej unifikacii drahsie Karosy? ❓
Reply on: m@rtin #56779:
Nie, v Prešove to celkom tak nebolo, viď archív prešovskej diskusie. Ako Citybusy, tak Solarisy tam mali nejaké problémy. Dopravný podnik vypísal regulérnu verejnú súťaž, ktorú vyhrala Karosa. Keby ju vyhral Solaris, do Prešova by sa kupovali Urbína a Trollína...

Na to, aby mohla Bratislava unifikovať vozový park, by muselo mať toto mesto rozum a vôlu riešiť problémy vo verejnej doprave dlhodobo a nie ad hoc, ako je to teraz. Momentálne mesto bez akejkoľvek koncepcie z času na čas presunie na DPB zopár miliónov na obnovu vozového parku. Tomu potom neostáva nič iné, než vypísať samostatnú jednorazovú súťaž na niekoľko trolejbusov, následne samostatnú jednorazovú súťaž na niekoľko autobusov...

Nepoznám zákon o verejnom obstarávaní, ale nechce sa mi veriť, že by neumožňoval vypísať spoločnú súťaž na dodávateľa autobusov a trolejbusov pre dopravný podnik na niekoľko rokov vopred.

Aj keď mám pocit, že ľuďom v DPB to vlastne vyhovuje. Viac rôznych dodávateľov = viac pestrofarebných hračiek...
Reply on: hoppusmark #56780:
On to myslel ako že mali kúpiť radšej 18m Citelisy namiesto tých 15m Solarisov.
Reply on: Puki #56781:
Ospravedlňujem sa. Posledná Vrakosy 732 prišli v 1993 a Tam bus-y od 1994-95. Ale aj tak sú mi sympatickejšie Tam bus-y ?
Reply on: 81-71 #56764:
Cenu žiaľ neviem. Ale skús sa opýtať na košickom fóre "Solaris-maniak"-a.
Re #56776 SZKV: Čo sa týka tých TAM busov. Porovnateľný rok výroby je v lepšom stave ako Vrakosa. A to nevravím o systéme zatvárania dverí na rade 7xx.
? Mali by priamo na dvere prilepiť "Životu nebezpečné, riziko otvorenia!"
Reply on: m@rtin #56779:


6. Veď v BA sa kupujú CITELISY!
25Tr = kĺbový Citelis

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.