Je, to šialené... ? Neviem si predstaviť kade by si to napájal na existujúce trate aby si neodpísal IGK alebo niečo nezbúral. Ale hlavne - nepochopil som, čo sa tým vyrieši.
MANy? S akou výbzrojou, to netušíš? Tretím účastníkom bol, predpokladám, Solaris/DPO/Cegelec. Kto bol štvrtý? Hess? Van Hool? Mercedes? Volvo? Trolza? AKSM? ? Alebo nebodaj Irisbus s Cristalisom? ?
Na drátolezových fanatikov: Kto vlastne na západe okrem Kiepe Elektrik ešte robí trolejbusové výzbroje? Z minulosti ma napadá AEG (ktoré, už, myslím, zakapalo), Brown-Boveri, Hess, ABB, ešte snáď Siemens... Ale netuším, aké su medzi týmito firmami v súčasnosti vzťahy a kto z nich doposiaľ vyrába.
Mno jo... Inak, keby vraj nebolo 25 Tr, tak by tu boli MANy s palicami
Re #56576 galiyosha: Mno ja sa uz veeelmi tesim na porovnanie ceny za kosicke 18m vozy a bratislavske 15m vozy - ked vyjde udaj o nasich vozoch vo Vestniku
Čo sa týka tých novín. Dnes bol dobrý článok v Bratislavských novinách od pána Jeřabka o trolejovom vedení v BA. Odporúčam všetkým ?
Re #56572 fobust: Ja som mestu písal cca 6 krát a z toho mi odpísali 2x ?
No a ak by v tom homologizacia nebola, znamena to len na 6 kusoch predrazenie o 21 milionov, co je 1.25 nasobok povodnej ceny za 1 ks. Alebo zeby SKK tak oslabila oproti CZK?
Výrobca nemá nič s homologizáciou. Kľudne predá všetky vozy, zoberie dohodnutú sumu a majiteľ ich potom môže vystavovať vo vozovni, lebo buzernaty (-y množné neživotné ako už makrokufor písal) od dráhového úradu nedajú pečiatku. Chcelo by to presne zistiť, či sa v tej cene započítava aj homologizácia alebo nie. V prvom prípade to ešte pochopím, ale aj tak sa mi to nezdá v poriadku aby bola homologizácia rorátaná na 6 kusov. Mala by byť samostatnou, jednorázovou položkou a nie niečim, čo sa má "schovať". V druhom prípade to fakt niečo smrdí.
Homologizácia za 21M? A aj keby -- výrobca si to mal započítať už v cene, s ktorou sa zúčastnil súťaže na rámcovú zmluvu. Ak dodatočne zistil, že na náklady na homologizáciu "akosi" zabudol, je to JEHO problém!
Niečo tu smrdí, a poriadne smradľavo. Úrad pre verejné obstarávanie na to nevraví nič?
"Hlavna Stanica - linka 1 do Dubravky - nepouzitelna a podobne to bude aj s tou do Petrzalky." Skutočne?
a-83 Námestie hraničiarov - Drobného: 29 minút, pokiaľ nikde nečakáš v zápche.
a-12 Šafárikovo námestie - Drobného: 27 minút bez ohľadu na zapchatosť mesta. Pokiaľ sa uzavrie pre IAD Starý most, následne aj Štúrova a konečne sa spustí preferencia, môže to ešte klesnúť.
A koľko to asi bude trvať električke z Námestia hraničiarov na Šafárikovo námestie? Určite nie dlhšie, než 5 minút.
"Elektricka by sa mala centru vyhnut vacsim oblukom, pretoze v nom straca velmi vela casu."
Ale ono, čuduj sa svete, sú aj ľudia, čo práve do toho centra potrebujú cestovať.
prestan uz trepat pitchoviny... pred neakym casom bol stary most uzavrety z dovodu kolizie lode a jedneho jeho piliera a neaky zasadny problem to nesposobilo (a to v tom case este neexistoval ani most kosicka), skor naopak, priam nadherne sa zlepsila prejazdnost na safarikovom namesti - ziadne zacpy ani od nabrezia ano od dostojevskeho radu....
a individualnych motoristov by bolo treba z centra mesta skor vykopat a nie im tam pomaly div nie ze cervene koberceky pred auta pokladat....
Prosím ťa prestaň písť tie sprostosti a premýšľaj. Som veľmi tolerantný, ale píšeš absolútne hovadiny. Máš predsa mozog, tak ho aj používaj. Ďakujem. A buď rád že ti to niekto povie po dobrom.
e #56561 galiyosha & Amos
OK. Je to mozno tym, ze si myslim, ze by sa hodila trat prepajajuca Americke namestie a Zahradnicku. Zachadzka linky 14 na Trnavske myto je cista strata casu. A je to mozno tym, ze trat na Mileticovej je v stave alfa-beta.
Hlavna Stanica - linka 1 do Dubravky - nepouzitelna a podobne to bude aj s tou do Petrzalky.
Narvat elektricku do Mesta cez Safko je nevhodne.
Z dopravneho pohladu by som motoristom Stary most nebral. Pokial sa uzavrie pre automobilovu dopravu, zacpe sa aj to co este relativne zacpate nie je. Ale asi sa nic ine nebude dat robit. Jedine dalsi most...
O metre nehovorim. To je totalne zbytocne. Lenze vieme, ze to bolo zamyslane uplne inak. Elektricka by sa mala centru vyhnut vacsim oblukom, pretoze v nom straca velmi vela casu.
Zhodneme sa na tom, že jedna električková radiála je málo. Na zvyšku však už nie.
To, že električka neodťaží a-93 a Novému mostu, je jasné. Metro by ale podľa Teba odťažilo? Prečo? K metru by vari ľudia nemuseli dochádzať priečne cez pol Petržalky?
A prečo stále tú električku prezentuješ ako končiacu na Šafárikovom námestí? Tým, čo dennodenne prestupujú z autobusu na električku -- či už práve na Šafárikovom námesti alebo pod Novým mostom či na Zochovej -- to výrazne spohodlní a zrýchli cestovanie.
Ja to mám na a-93 a a-95 asi rovnako ďaleko. Keď sa potrebujem dostať do Karlovej Vsi, momentálne chodím na a-93 kvôli lepšej ponuke spojenia na Zochovej (v porovnaní so Šafkom, kde bez ďalšieho pochodu jazdí požadovaným smerom len e-12), hoci prestup Zochova - Kapucínska je minimálne v jednom smere úbohý. Akonáhle by som mohol prestúpiť z električky na hrane na spoj rovno do Karlovej Vsi, nemám čo riešiť.
Ružinov taktiež. Napríklad jazdná doba a-68 Romanova - Záhradnícka je 14 minút -- v ideálnom prípade. Jazdná doba e-14 Šafárikovo námestie - Záhradnícka je 11 minút, pričom ju už cestou nemá veľmi čo spomaliť. Električkou sa z Romanovej na Šafárikovo námestie dostanem hravo do 8 minút. To je síce o pár minút dlhšie, ale z a-68 by som na Záhradníckej musel tak či tak prestúpiť. Navyše v prípade, že aj na a-68 musím prestupovať, a na električku by som nemusel (čo je dosť možné, keďže pokryje väčšie územie Petržalky), to opäť vychádza v jej prospech.
A rád by som vedel, akú alernatívu ponúkaš na cestu do Rače. Taxík? a-59 je linka, ktorá sa možno nedožije ani výstavby električky.
galiyosha