Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #56558:
Zhodneme sa na tom, že jedna električková radiála je málo. Na zvyšku však už nie.

To, že električka neodťaží a-93 a Novému mostu, je jasné. Metro by ale podľa Teba odťažilo? Prečo? K metru by vari ľudia nemuseli dochádzať priečne cez pol Petržalky?

A prečo stále tú električku prezentuješ ako končiacu na Šafárikovom námestí? Tým, čo dennodenne prestupujú z autobusu na električku -- či už práve na Šafárikovom námesti alebo pod Novým mostom či na Zochovej -- to výrazne spohodlní a zrýchli cestovanie.

Ja to mám na a-93 a a-95 asi rovnako ďaleko. Keď sa potrebujem dostať do Karlovej Vsi, momentálne chodím na a-93 kvôli lepšej ponuke spojenia na Zochovej (v porovnaní so Šafkom, kde bez ďalšieho pochodu jazdí požadovaným smerom len e-12), hoci prestup Zochova - Kapucínska je minimálne v jednom smere úbohý. Akonáhle by som mohol prestúpiť z električky na hrane na spoj rovno do Karlovej Vsi, nemám čo riešiť.

Ružinov taktiež. Napríklad jazdná doba a-68 Romanova - Záhradnícka je 14 minút -- v ideálnom prípade. Jazdná doba e-14 Šafárikovo námestie - Záhradnícka je 11 minút, pričom ju už cestou nemá veľmi čo spomaliť. Električkou sa z Romanovej na Šafárikovo námestie dostanem hravo do 8 minút. To je síce o pár minút dlhšie, ale z a-68 by som na Záhradníckej musel tak či tak prestúpiť. Navyše v prípade, že aj na a-68 musím prestupovať, a na električku by som nemusel (čo je dosť možné, keďže pokryje väčšie územie Petržalky), to opäť vychádza v jej prospech.

A rád by som vedel, akú alernatívu ponúkaš na cestu do Rače. Taxík? a-59 je linka, ktorá sa možno nedožije ani výstavby električky.
Reply on: Sommelier #56558:
Jo. A metro konciace o 500m dalej na Kamennom by uz hufne vyuzivali?
Reply on: Sommelier #56558:
Skus si pozriet nejake tie clanky, v ktorych predstavitelia magistratu hovorili o tom, ze urcite sa nebude elektricka otacat na Safku. Ze bud ju predlzia do KV alebo Race alebo na hl. stanicu.
Reply on: Ámos #56549:
Tak to je dobra blbost. Ak budes z Petrzalky cestovat do Karlovky, elektricku pouzijes len ked budes byvat v blizkosti radialy. Pri ceste do Race by elektricku opat vyuzil len blazon, podobne ako na Piesky ci do Ruzinova. Elektricka konciaca nenormalne debilnym sposobom na Safarikovom namesti, odkial sa prakticky nikam nedostane je chybou, ktoru z dopravneho pohladu este olutujeme.
Tak sa tu stavalo kedysi, lebo neboli peniaze. A teraz sa vyhadzuju.
Pokial niekto ten koridor planoval pre lahsie alebo tazsie metro, nemoze si ktokolvek mysliet, ze je to vhodne pre elektricku a jej druhu konecnu urobit tam, kde vobec nie je treba, resp. je potrebna niekde inde.
Petrzalcania ju nebudu vyuzivat tak ako sa ocakava a vsetci sa nadalej budu trieskat v preplnenych busoch smerom na Zochovu a hlst cez Novy most. A to je fakt. Tymto pozdravujem vsetkych, ktori suhlasia s tratou do Petrzalky len preto, lebo to bude pekne, ale v podstate na nic.
Reply on: SZKV #56545:
Dík za info ? Ale aj v BA predsa jazdia T6 aj s novsim interierom ako je na danej fotke z Prahy. Nie vsetky maju tu staru gumenu podlahu a kozenkove potahy. Ale to asi hovorim uz o 3.generacii. Inak ta Riga vypada zaujimavo,hlavne tie zberace. ☺
Vlarska s trolejbusovou tratou sa zacne stavat tento rok.
http://www.ba.sme.sk/c/2552132/Vlarsku-zacnu-robit-po-castiach.html
Reply on: SZKV #56550:
A v 97-98 roku nebol v Bratislave problem so starymi T3kami. Tu bol problem s K2 a za to T6 nahrada nie je. Treba sa na to pozriet trosku s vacsieho ulhu. samozrejme, ze by som bol rad, keby do BA vtedy prislo 50 T6tiek, no potom by sa vyhadzovali vozy mladsie ako 20 rokov. A to by bol privelky luxus.
Reply on: SZKV #56550:
Hodne a par. Ked to prepocitas percentualne tak to taky velky rozdiel nie je. BA ich ma od tohto roku 12 z 220. Vy ich mate tusim 120 z 950. (Neviem kolko presne T6 tretej serie mate)
Reply on: galiyosha #56551:
V takom by sa vozili aj v BA, to by len prazska CKD musela nieco take pre 1000 vediet vyrobit. Ale vtedy bol zvyk, aby sa zakaznik prisposoboval vyrobcovi...
Reply on: Ámos #56548:
V Prahe sa vozili v takom istom, len to malo ešte dva kĺby.
Reply on: Ámos #56548:
No jistě, ale ale kdyby soudruzi z ČKD na konci 80. let vyráběli totéž, co pro tehdejší SSSR, tak to bude vypadat jako v Rize nebo v Bratislavě. Je jasné, že je to o poznání horší, než série T6 z konce 90. let (kterých jsme my nakoupili hodně a vy jen pár), ale zato podstatně lepší než T3SUCS, co se nám ve velkém lifrovaly!
Reply on: Mike #56539:
Ja si osobne myslim, ze po vzbudovani Trate do Petzalky a jej napojenie do KV resp Race sa vela cestujucich z 93+94 presunie do eketricky. Ale to je hudba dalekej buducnosti. ?
Reply on: SZKV #56545:
Porovnavaj porovnatelne. samozrejme ze aj BA ma T6 3. generacie a vyzeraju rovnako ako tie prazske. No zatial co v roku 1992 jazdili ludia v BA aj v tomto: http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00002/e7912a01.jpg
V Prahe jazdili prevazne v tomto: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=tatra-ckd_t3&no=370&id=27302aeef4f121f3f8f7f725
Zaklad rozdielu v interiery T6, vyplyva z doby kedy boli vyrobene.
Reply on: Dopravák #56546:
ved sa smej, ale neviem, ci by si sa smial a vtedy, keby si sedel za volantom. Pekne by Ti oci liezli z jamok von...
Reply on: BigMac #56544:
sa musím smiať ? ...
Reply on: 81-71 #56532:
Opravdu žádný rozdíl nenajdeš?
Praha: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/cs/9/9f/T6Int2.jpg
Bratislava: http://www.imhd.sk/ba/fotky/_00002/e7912a01.jpg
A takhle vypadá vnitřek té T6B5 z roku 1988 v Rize: http://ptn1.net/bim/Latvia/Riga/riga_pic/8155_25.jpg
A takhle to vypadá zvenku (v centru na Brivibas bulvari):http://ptn1.net/bim/Latvia/Riga/riga_pic/8152_52.jpg
Celá souprava vypadá takhle (nedaleko autobusové nádraží a nejvýznamnější tramvajové zastávky Central tirgus): http://ptn1.net/bim/Latvia/Riga/riga_pic/8154_06.jpg

Jen zdůrazňuju, že rok výroby je 1988 (to do Prahy a Bratislavy šly velké dodávky podstatně zastaralejších T3) a tyčový sběrač samozřejmě není základní výbava- v Rize není tramvajová síť na pantografy připravena, tak tam má tyčový sběrač všechno.
Mají ho i klasické T3SU ze 70. let (linka 10 je meziměstská a částečně jednokolejná, tak tam jezdí i sóla- jako na jediné lince v Rize a nejezdí tam T6, rovněž jako na jediné lince v síti): http://ptn1.net/bim/Latvia/Riga/riga_pic/8154_67.jpg
Tak a mame o jeden zimotvorny abus menej. Zimna sluzba nezisteneho cisla sa v krizovatke Galvaniho # Roznavska pretlacala so stlpom verejneho osvetlenia. Vysledok: stlp postrada rovnovahu a Karosa pravy predny roh... Primrznuta cesta, letne gumy a nesumerne brzdy robia svoje...
Reply on: Papyr #56541:
Sory ale ja to citam od najstarsieho co som cital a idem ku najnovsim.

Re #56542 81-71: Co som cital davnejsie. tak som sa tak dozvedel ze na nakup elektriciek ma byt az 3mld a jedna za cca 75mil co si ja pamatam/ak si dobre pamatam ?
Reply on: Papyr #56540:
Netreba byt pesimista,podla mna skor ci neskor daco urcite bude, aj tender. Dnesne eliny na dnesny stav kapacitne nepostacuju. Bratislava jednoznacne potrebuje elinu aspon taku co dovoluje vyhlaska, 40 m dlha,nizkopodlazna atd. Dnes to uz bude pomali nutnost. Neviem to teraz uplne isto,ale z tej ceny cca 5mld na Petržalsku radialu je cast-tusim cca 1,5 mld pocitanych prave na nakup 20-30 elektriciek. Co je samozrejme malo oproti realnej potrebe obnovy vozoveho parku elektriciek. Ale lepsie ako nic.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.