Mego: ukradni pavuka v HROBUSTove, jazdi s nim vsade, kde je doppelspagat a nemusis nic definnvat v akomsi stupidnom simulatore... A aj tie policajne sireny za t-busom budu identicke!
na zaklade planov zo 70 tych rokov, ze ? Keby to ti vynikajuci socialisticki planovaci nenaplanovali
elektrickovy koridor na Dolne Hony (asi sa nikdy nezrealizuje), metro koridor Petrzalka,
Einsteinova,
Kosicka,
trolejbusy na Dlhe Diely
tak by sa momentalne asi nedialo nic.
Co odznelo zo strany magistratu ako dlhodoby plan rozvoja za poslednych 15 rokov ? Velke a smradlave.
A nieco podobne, ako vyhlad dopravy v urcitych potencionalnych lokalitach rozvoja (myslim, ze ich je na zaklade tych istych 40 rocnych planov 9) - take sa nic neudialo.
Myslis,ze to bude dobre ked elina bude jazdit po segregovanej aj nesegregovanej trati zaroven?Co to vyriesi?Casovo bude presna ako dnes ved ked budu zapchy v centre tak pride neskor aj na segregovanu radialu takze casovo bude presna ako bus v Mongolsku.Ked chceme dosiahnut rychlost a presnost tak potrebujeme aby mala segregaciu po urcity ciel v meste napr. kamenne namestie alebo hl.stanica zaroven tam by mala aj konecnu.Potom by to sedelo aj po stanke casovej aj rychlostnej.Jednosmerna prevadzky to je blbost.
ja sa chcem spytat do toho simulatora na trolejbusy simtr. jak mam spravit aby tam boli okrem mna dalsie autobusy a trolejbusy??? ? p.s. prosim pomozte
Vcera vecer som cakal na zastávke "Zochova" a prisiel bus č.406. Neviem presne o čo ide, ale myslim ze asi o rozvoz soferov. Na tom by nebolo nic divne, ale preco sa dvaja ludia - sofer+jeden sediaci vo voze vyvazaju klbovym autobusom? To akoze je az taka velka potreba pre rozvoz soferov, navyse o 22:45 vecer? A ze je malo klbakov...jasne, ked DPB prevaza vzduch sposobom 1 klbak, dvaja ludia...
Rad by som sa vas na nieco spytal... Naco je pre elektricky semafor hned za zastavkou dolne alebo horne krcace ( teraz neviem ) a elektricky ho aj tak ignoruju ? je to zbytocne...
"mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat .." - ale na druhú stranu, je podľa môjho názoru lepšie mať jednu novú plne segregovanú električkovú radiálu napojenú na šafku na normálne električky ako nič. Mestské zastupiteľstvá nie sú večné a po dokončení tejto stavby by sa zase dalo tlačiť na výstavbu tunela Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Len nehovor, že to by sa nedalo
No čím asi? Asi tým istým čím sa to nahrádza keď sa opravuje trať.... Bože môj.... A tu nejde iba o ušetrenú minútu, ale všeobecne bezkolíznosť električiek, ich plnú segregáciu. To umožní v budúcnosti prestavať ich na metro, ak by to bolo za potreby (čo asi nebude). Ale ide o princíp. Nosný systém musí byť v celej svojej trase plne segregovaný a tam kde to nie je možné, tak tam bude mať absolútnu dynamickú preferenciu.
mozno krizovatka molecova tam by mohli eliny mat nadjaz spolu s prerobenim nadchodu Jurigovo nam., aby nemuseli elektricky stupat potom klesat potom stupat,...
no vidis, ja tu na tomto fore od zaciatku chcem presadit v bratislave U6 a som za to ukamenovany ako metrofil ?
na U6 tiez jazdili najprv klasicke elektricky a aj stale z istej casti jazdia (dokonca tie stare), ale teraz tam gro jazdia velmi pohodlne nizkopodlazne siroke supravy.
Re #56191 Andy: s pristupom magistratu to aj snom zostane
Re #56189 tr3mp: presne, docasna prekladka je riesenie. pekne to funguje vo viedni. tam to bezne pouzivaju ci uz pri vystavbe S7/CAT a preklade elektricky 18 pri st. marx, alebo teraz pri vystavbe/predlzeni U2 a elektricky D pri schottentori/schottenringu. alebo aj oprave trate pre 49 a takych prikladov je vo viedni neurekom.
aj ked, hm sa nad tym zamyslim, tak ta docasna prekladka trate je vyssej kvality ako hociktora trat v BA ☺ ci skor ?
ale celkovo radialy by az taky problem nebol, vo viedni vedia presny cestovny poriadok zarucit aj na tratiach ktore idu v telese cesty, len v BA je to problem ...
mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat ..
Vodič MHD. Ono, na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že je to práca absolútne nudná a nezaujímavá. No počul som viacerých z nich, ako vraveli, že by ju nemenili za nič na svete, pretože má svoje čaro a baví ich. A to je hlavné. (pokr. v linku)
"a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko" - no, plánuje sa podľa môjho názoru dostatočne. Najväčší problém je, že sa kvôli nedostatku financií najmä plánuje a málo realizuje
Re #56188 Red-Hawko: Pri budovaní podjazdu sa dá spraviť dočasná prekládka trate (napr. v Dúbravke o pár metrov po telese cesty), prípadne jazda len po jednej koľaji. Jasné, stavať podjazd kvoli strate minúty na jedinej križovatke by asi zmysel nemalo. Tu však ide o viacero križovatiek, ktorých prestavbou na mimoúrovňové by sa jednak skrátil výsledný čas cesty na radiále aj o pár minút, bolo by umožnené zaviesť a garantovať pravidelné intervaly bez toho aby ich "rozhádzala" CSS a najmä by to mohol byť úplne segregovaný systém aspoň čo sa týka vzťahu k IAD.
By ma zaujimalo ze cim by si chcel nahradit elektricky zatial co by si kopal ten podjazd. A zase az take lacne to nieje, a ze by sa to kvoli minututke statia na krizovatke oplatilo prerabat?
velmi rad Ta vyvediem z akehokolvek metrofilneho omylu, ktory ako si myslis je niekde vo mne ukotveny.
Vies velmi dobre, ze rozvoj elektrickovej dopravy je nevhodny, nepostacujuci a neriesi situaciu.
Som clovek, ktory hladi dopredu a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko (od babky, ktora cestuje na Mileticku po kamion so sardinkami zo Sicilie), tak sa bude len a len pokracovat v defloracii mesta. Som urbanista a realista. A EU a jej peniaze je pojem, ktory neexistuje. Nie su to peniaze od niekoho niekomu. Su to peniaze so zaujmom a s ohladom na nieco.
Niečo na spôsob U6 si predstavujem aj ja. So súpravami T3Waňa+T3P(+T3P prípadne). Spraviť mimoúrovňové križovania na existujúcich radiálach tiež nevidím ako problém. Čo bráni mimoúrovňovému križovaniu (električkový podjazd) Račišmýta, križovatky pri Zváračáku, Žel. st. Vinohrady (tam cestný podjazd)? Súčasné trate sa dajú oddeliť od IAD v miestach kde je absolútna preferencia nemožná. Molecova, Damborského, Alexyho - všade tramvaje pod zem. A bolo by to aj lacné, stačí vykopať jamu, prekryť ju a je to. Netreba žiadne hlboké razené stavby pre metro. Na takúto trať nie je problém inštalovať zabezpečovačku. CMO samozrejme podpovrchovo, najmä nové trate, z existujúcich by som určite zakopal časť nábrežia. Pri Nám. Ľ. Štúra by bu tramvaj pola podzemou, razeným tunelom by šla čo najpriamejšie na Kamenné námstie, kde by bol prestupný terminál. Na Špitálskej by tramvae vyšli na povch. V budúcnosti, ale až keď sa spravia radiály, zakopať aj Špitálsku a Krížnu až po Trnavské mýto, kde by tram už bola v podzemí. Odbočka na Vazovovu by sa zakopala čiastočne tiež. Ono sa súčasná tramvaj premení na akési kvázipseudometro. ?
aquila