"Nie je integralnou sucastou povrchu mesta a tak ho ani netvori."
- tvoje horizontálne 2D chápanie mesta sa mi nepáči. Podzemná osobná rúra je takou istou súčasťou mesta ako povrchová električka.
Slovo "mestotvornosť" sa tu pred časom rozoberalo zo všetkých strán, keď nechcete vyvolávať ďalšie hádky tak to zas nerozmazávajte, prosíím... ?
Argument komunistickych pohlavarov, ktorym obhajovali zburanie podhradia bol, ze sa jedna o zanedbane uzemie, plne kriminality a jeho asanaciou sa priestor pozdvihne. Ty chces s takym istym nazorom burat umelku. Skutocne si myslis, ze mozme burat architektutu 20 storocia? Ze tu netreba zachovat?
Re #55972 SZKV: Mala by to stavat sukromna firma, takze je vacsia pravdepodobnost ze sa to podari. Aj ked ta ista fa stava na Hodzku a nejako im to prilis dlho trva. Je tam sice komplikovana prelozka inzinierksch sieti lebo chcu stavat podzemne garaze (no vlastne musia), ale aj tak. Uvidime. Ak sa zacne stavat, tak to dopadne dobre, lebo cokolvek podobne navrhu bude lepsie ako sucasny stav. Velkou zmenou by mala prejst aj ASMN. nastupistia pojdu pod zem hore budu pasaz, administrativa,...
Re #55974 yale: Nie nie som pretazeny. Maximalna dosiahnuta rychlost v Ruzinove je nejakych 110 km/hod.
To ze je pre mesto metro agresivne ti povie hociktory architekt. Ja som len reagoval na to, ze je metro mestotvorne. Nie, nie je a ani nemoze byt. Nie je integralnou sucastou povrchu mesta a tak ho ani netvori. Ak ano, tak potom su mestotvornymi aj kanalizacia, plynovod, vodovov a elektricke kable.
S tym, ze mnozstvo ludi byva v BA ale trvaly pobyt maju v hornej dolnej je fakt. Mozno by mesto malo spravit nejaku akciu a za prihlasenie sa na trvaly pobyt dat nejakych tych 1000 - 2000 Sk, tak ako to spravila Plzen. Dnes ma BA prijem na obyvatela z dane fyzickych osob nejakych 3800 korun. Boli by teda uz tento rok ziskovy.
U2 by mala v budúcnosti pokračovať, okolo výstaviska a potom ďalej na druhý breh Dunaja do oblasti Stadlau. (info na www.wienerlinien.at - vpravo "U-bahn ausbau".
Pokia¾ sa niè nezmenilo, tak, pokia¾ sa nemýlim, naša strana sa síce zaviazala, že spojí Petržalku s Filiálkou, toto spojenie však nie je súèasťou vôbec žiadneho európskeho koridoru, a tak hovoriť o nejakých miliardách z EÚ, ešte k tomu blokovaných èi premrhaných, je spájanie hrušiek s jablkami.
K tomuto na vlaky.net možno niè nebolo, ale keby som po aquilovi chcel ïalšie zdroje, urèite by som sa podobných stránok doèkal. Niè proti, vízie sú to pekné, ale on to tu prezentuje ako hotovú vec, ktorú nejaký zlý úradník na magorstráte celú zmaril...
Tak to som pochopil tak,ze v centre pod zemou a na okrajovych stvrtiach podla podmienok prostredia?
Presne za to som.
Rozchod: postupný prechod na 1 435 mm.
Re #55974 yale: Napr. zvršok je v úsek Zátišie - Jurajov Dvor je myslím, konštrukčne stavaný na rýchlosť 120 km/h.
Re #55978 yale: Ale to potom môže byť NDS aj moderná rýchlodrážna električka, nie?
Aby mohlo ICE do Petržalky, jediné, čo k tomu treba, je upravenie nivelity nástupišťa v Petržalke. ICE má v Reichu povolenie jazdiť aj na trati Westbf.-Kledering-Hegyeshalom. Otázka je, na čo by sem chodilo... ?
Ja som len alergický na ľudí typu aquila, ktorí všade boli, všetko videli, ostatným tu hovoria niečo o "úbohom prehľade", a pritom nevedia ani prd. Na jeho trápne veľkohubé kecy som reagoval rovnakým spôsobom.
Ale kdeže, ty demagóg, zase len zahmlievaš. NIČ si mi nevyvrátil, vyvrátil si akurát svoje tliachanice o nejakých miliardách EÚ, ktoré podľa Tvojich slov blokuje mesto, nehovoriac už o tom, že tento projekt vôbec, ale VÔBEC nijako nesúvisí s nosným systémom bratislavskej MHD.
A v tom pamflete sa VÔBEC nič konkrétne nepíše. To, že si videl nejaké lákavé obrázky na vlaky.net a spústu hypotetických projektov na kadejakých iných stránkach, nič nedokazuje. Všetky tieto megalomanské plány sú len v rovine zbožných želaní.
A na tie Tvoje úbohé invektívy mi ani nestojí za to reagovať. Úbožiačik...
Ano to suhlasim bolo by dobre uz konecne postavit nejake nove podchody a hlavne skvalitnit kolajiska lebo je to kapacitne len tak-tak.A velmi by ma potesilo keby sa postavilo najake poriadne pristresie pre celu plochu kolaji.Co ty nato?
ešte k tomu vymieraniu BA - niekde som našiel údaj, že developeri odhadujú v Bratislave požiadavku na cca 40000 nových bytov. Bohužiaľ to neviem nájsť, ale myslím že aj takýto hrubý odhad hovorí o tom, že nejaký rozvoj tu asi je.
Teraz je otázkou, či sa mesto bude tváriť, že v zásade sa nič nedeje, starneme, vymierame a stagnujeme a to čo sa v regióne stavia je súčasť bubliny, ktorá spľasne, preto nám stačí tmoliť sa po centre po povrchu, alebo v nejaký rozvoj verí a zásadne ho podporí - napríklad aj tou trasou B.
Ja výstavbu systému podobného DLR len podporím. V zásade nenamietam ani proti VAL, ale uprednostnil by som systém so železničným zvrškom a nie pneumatikové metro.
Zásadný rozdiel medzi električkou z Petržalky, ktorá povrchovo prechádza centrom a ľahkým metrom (DLR, VAL), ktoré ho prekoná podzemnou trasou, je, že metro rýchlo prejde aj centrom - teda bude aj ďaleko atraktívnejšie a v Petržalke bude možné k staniciam navážať cestujúcich aj z väčšej vzdialenosti - aj tak ušetria čas. Obmedzí sa tým význam sekundárnej radiály Panónska, cestujúci z južnejšej oblasti Petržalky nebudú chodiť napr. na 93ku, ale po priečke sa dopravia k najbližšej stanici metra. V trase B navyše budú dopravné požiadavky aj v iných úsekoch, napríklad Hlavná stanica - Trnavské Mýto (až Ružinov), Hlavná stanica - centrum.
Preto trvám na tom, že ten úsek v centre je rovnako dôležitý, ako petržalská radiála. Ak si pozriem mapu tratí z roku 1957, je zaujímavé že vtedy električka chodila aj do Petržalky, aj cez centrum na stanicu v priamej trase. Samozrejme, dopravné nároky boli vtedy úplne iné (neexistovala značná časť dnešného mesta), ale podľa tej mapky je zrejmé, že električka bola vtedajším nosným systémom, ktorú dopĺňali autobusy a trolejbusy.
Najväčšia sranda na tomto fóre je to, že viacero diskutujúcich na tomto fóre si predstavuje ideálny nosný systém v cieľovej fáze ako LRT v centre plne mimoúrovňové (teda pod zemou), na radiálach segregácia podľa lokálnych pomerov, podľa možnosti takisto 100%. A pritom si tu často do metrofilov a električkofilov nadávajú ľudia s veľmi podobným názorom ?
Re #55944 aquila: Možno by prospelo vecnosti diskusie, kedy si nabudúce uvádzal info o projektoch hneď (aj keď práve tento projekt pre mňa novinkou nie je) a nie až po dvoch-troch stranách vzájomného osočovania ... kto má toľko balastu čítať?
?
Re #55970 HB real: Má sa stavať nová stanica? No hlavne prestaničný priestor (= nákupné a administratívne centrum) a naviac aby sa nepovedalo nová staničná hala. Ale nejaká zásadná rekonštrukcia koľajiska a zvýšenie kapacity (napr. zväčšenie poštu nástupíšť, ich predĺženie) nebude... Aj samotný projekt má v názve "Predstaničný priestor Hlavnej stanice
ŽSR v Bratislave" ?
To sa mu asi len snivalo ze 110km/hod.Mam taky dojem,ze teraz niektore trate po modernizacii budu môct vyuzivat na rychlost 110km/hod len nebude to DPB ale budu to ZSR a pri rozchode 1435mm a nie 1000mm a miesto realizacie takejto rychlosti je staasne daleko od Ba.Urcite nie Rosenheim.
A ktomu metru ked tak agresivne predtina zem tak to by bolo treba vyhlasit do sveta mozno ho niekto aj posluchne a zacne zasypavat metro aby nebolo tolko agrasivne.Skoda ze tramwy je agresivna v uliciach a tam v niektorch castiach naozaj dobre neposobi.
K obyvatelom len tolko.Zacinam si pomali lamat hlavu co s tymi prazdnymi bytmi ked kazdy uteka z Ba prec.
Ja som za rýchlodrážnu električku, teda plne segregovanú.
Tak to som pochopil tak,ze v centre pod zemou a na okrajovych stvrtiach podla podmienok prostredia?A to je potom aky rozdiel medzi metrom a tamway?Je jedno co bude premavat po radialach.Naj.je aby to spolahlivo a rychlo previezlo obyvatelov.Len este mam otazku.Aky rozchod kolajiska by ti vyhovoval?
"maximalka je na Ruzinovskej trati nejaky 110 km/hod"
... a električka Jamesa Bonda tadiaľ bežne jazdí 110....
"V com je preboha metro mestotvornejsie? V tom ze popiera akukolvek ulicnu zastavbu a v podstate agresivne neguje linie a cele mesto pretina?"
... metro je veľmi agresívne, dokonca nepozorovane žerie malé deti...
Seriózne: ešte som nepočul, že by sa niekto sťažoval na agresivitu podzemného vedenia v tomto ohľade, a že by ľudia túžili pri doprave z bodu A do bodu B dodržiavať uličné čiary. Navyše kúsok vyššie spomínaš, že električka je astronomicky rýchla na rovnej trati, a teraz si zrazu proti tomu, aby takúto trať mala aj v centre?
A keď spomínaš Brno - tam sa práveže projektom podzemného vedenia už zaoberajú.
"Sucasny potencial mesta Bratislava je taky, ze rocne jej ubudne 5 tis. stalych obyvatelov"
... to máš pravdu - lenže napríklad cca štvrtina mojich kolegov trvalo býva v Bratislave, ale trvalý pobyt majú stále mimo nej, a ďalších cca 15-20 percent denne dochádza. Musíš akceptovať, že dnes už je trochu iný režim ako za komunizmu a ľudia nemusia všade nosiť bumážky...
Lenže mesto s počtom obyvaeľov do 500 000, metro nepotrebuje a stačí mu rýchlodrážna električka, resp. DLR, alebo VAL. Alebo vieš čo, chodˇ na ŽU, a možno ti za tento názor hneď ponúknu miesto.
A metro do Petržalky: Nuž postavenie úseku Kamenné nám. - Janíkov Dvor obslúži radiálu, kde treba najvyššiu hodinovú kapacitu v celej sieti. Takže ak to chceš porovnať s Prahou tak sa to rovná úseku C Florenc - Háje.
Re #55948 aquila: Ukázal si svoju neznalosť intervalu napr. v Prahe. Citujem: ,,ani M1 nechodi v prahe v 90 sekundovom intervale"
Úradná obsaditeľnosť je pri 8 osôb/meter.
Re #55965 HB real: Ja som za rýchlodrážnu električku, teda plne segregovanú.
Díky moc, to je pro mě novinka. Ale zase na druhou stranu si radši počkám, co z toho nakonec bude- v plánech u nás všechno vypadá nádherně, propagandu taky v ex-ČS umíme dobře, ale výsledná realita bývá mnohdy odlišná. Fakt je, že už hl.st. nějakou změnu potřebuje jako sůl- podobně jako v Praze je ústřední nádraží státu velmi nereprezentativní...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tomas1