Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No precital som si dalsi projekt (projekt sa mi zda silne slovicky, nazval by som to framework) na vystavbu nosneho hromadneho dopravneho systemu a mam z neho zmiesane pocity. V podstate sa mi dost paci, ale su veci, ktore sa mi az tak nepacia:

Najma sa mi zda ze trate maju na periferii (mimo centra) privela zastavok. Konkretne v Petrzalke by som uskutocnil asi len 2/3 planovanych zastavok. Nechal by som len tieto: Vysehradska (konecna), DK Luky, Znievska (ako je BILLA), Technopol (Kutlikova), Romanova (ako je Bingo Alfa), Vlastenecke nam., Farskeho. Kazda zastavka podla mna spomaluje prepravu a zvysuje naklady na stavbu.

Podobne by som pristupoval aj na Ruzinovskej (Dolno Honskej) radiale. Myslim ze s trojice zastavok Pri Jazere, Herlianska, Tomasikova, Sumracna, Astronomicka by bohate stacili tri (Nemocnica, Tomasikova, Astronomicka). Takisto by sa dali zrusit aj dajake zastavky na Dolnych Honoch.

A co sa mi zda byt este dost velkou rezervou, ze navrhovana koncepcia ako tak pokryva Luky a cast Dvorov. Ale v podstate cele Haje a najma Ovsiste su uplne mimo dosahu trate. Mozno by stalo za uvahu urobit tam dajaku odbocku, alebo realizovat prepojenie D.Hony Slovnaft Haje s pripojenim na trat popri Ch.ramene. Ale uz aj trat popri Ch.ramene bude obrovskym prinosom a ludi z Hajov k nej mozu kludne zvladat autobusy.

Taktiez si myslim ze v dalekej buducnosti by mala byt moznost prejst elektrickou z Dubravky do Race v centre uplne pod zemou. Lebo doba tunel Rac.Myto 12 minut sa mi nezda az daka skvela. Myslim si ze podzemna draha by to so zastavkami Novy Most, Kamenne nam./Nam. SNP, Am.Namestie, Rac.Myto zvladala aj za polovicny cas. Ale suhlasim ze budovanie podzemky je velmi velmi draha zalezitost a nema v sucasnosti velku prioritu.
Taktiez by ale elektricky nemali zmiznut uplne z povrchu centra, lebo predsa len je to sucast mestkeho koloritu.

Na zaver: Navrhovana koncepcia si IMHO za najdolezitejsi ciel kladla minimalizaciu nakladov, a to sa jej aj podarilo, pricom by asi dosiahla akceptovatelny prinos. Ja s nou v podstate suhlasim, ale vyssie uvedene pripomienky by mozno stali za zvazenie. Ak mi niekto na ne zareaguje sem / na mail, vcelku sa potesim.

sorry za taky dlhocizny prispevok....
Spectre zavri uz tu tvoju sprostu klapacku ! Su tu aj ludia z inych statov, teraz napriklad z Polska, tak ked nevie slovensky, tak bude hovorit anglicky a my mu BUDEME odpovedat kolko budeme chciet ! Nie je to predsa stranka len pre tupych slovakov, ale snad aj pre zahranicnych navstevnikov. Navyse sa od nich mozme dozvediet vela zaujimaveho. Cudujem sa, ze Martina z ciech si tiez neupozornoval, ze preco pise cesky ! Si trapny Spectre a navyse tvoja anglistina je DOST uboha.
A neryp uz do zahranicnych !
AD: Poistka je fuse alebo safety fuse

280 by chcelo nahradit I435 - su dobre, celkom rychle, pekne vyzeraju a celkovo sa mi pacia. Tie nove karosy uz nie su to, co to bolo /mimo. ten predaj - co si kupi Francuz skor - znamy Renault alebo nejaky YKASUR?/ 😉
Sorry to all, but I don't really know, that i am in Slovak or English page?
Martin: I dont know what did you mean as a spilcua, but the others are: pojistka pocitace (how is pojistka in English? 🙂 )
Do paze, to o com toci ten projekt...???
SAD busy tiez nie su zelene, a co ked v KE zacnu plynovat? Tam budu mat cervene? Ale hlavne ze je co fotit a svet je pestrejsi. Inak mi to je 4
Oh, when I was a little boy, there were a lot of 9Tr trolleybuses in schrottplace(kua ako sa povie srotovisko) near the Bridge of Duklaheroes.
In my city-Gdynia is small club "Fans of public transport" and we would know that in Czech or Slovakia is any trolley Skoda 9Tr for sale?
I know that club from Lublin bought that's type Skoda (9Tr20) from Opava (nr 36) in 2001.
tbc, Juro: ta zelena farba je scestna - to by sme mohli pokojne premalovat vsetky trolejbusy a eliny na zeleno. teraz to vyzera tak, ze plynobus je to najekologickejsie, co v blave jazdi 😢
I think that t-bus Solaris Trollino 12T is better than Skoda 21Tr because in may 2000 this czech's low-floor trolley was tested in our city. When our local politics and president of Gdynia were going this trolley, Skoda brokedown. Ingeener from Skoda said (sorry, but I don't know czech's language-I don't rememer it very good) "Spilcua pofistka pocitace".
juro> zelena znamena ekologickost 🙂 aj ked to s nou az take dobre nie je...
Zase zelena? Preco? Ta co sme v Kosicoch? Nic proti, tie busy su pekne, ale bratislavsky nater je iny.
xen> a co myslis, ze kto im ich urobil? 🙂 si pozri (C) pod tymi CP 🙂
Neviem, či to viete, ale už aj DPB má cestovné poriadky zo zastávok !
d3k0> klbova Karosa? tipujem ze povodna 2204 🙂

hmm, ale vezmi si, ze kedy sa zacali vyrabat 741tky a kedy 280tky 🙂
Juro: Nie je to nahodou ten bus, co sa to kedysi davno vykotil na Hlavnej stanici?

TBC: Ja neviem, nielen Ik28x by mali odist do historie, ale aj Karosy 7xx (samozrejme, okrem serie z roku 1996) 🙂

Aby som nezabudol: Mame prvy klbovy plynak! Ma este len testovaciu SPZ a ani neviem, ci uz je prestavany, alebo sa len bude prestavovat. V kazdom pripade je zeleny a nema ev. c. :-)))
280tky boli dobre a mali svoje miesto v bratislavskej doprave, ale svoje si uz odsluzili a mali by byt nahradene niecim modernejsim a prijemnejsim 🙂
Este k tym Ikarusom 28x: Tie autobusy su uz fakt stare a ten vek sa na nich podpisal. Vid najma nerekonstruovane 283ky. (Myslim, ze vsetci viete o com, vravim.)
biom #5479: 283 ma tiez blby vlek, tzv. kostitras^tm^, pretoze to na kazdom hrbole naozaj velmi nadhadzuje...
COLOR - SGS => Str. Geo. Sk. 🙂 Tao je ta budova na rohu Vazky a Blumnetalskej...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.