Ty si mudry ako keby si zjedol radio. Hovoris o tom, ze je blbost napojit to na sucasnu siet, ze je blbost stavat to na sucasnom rozchode, ze je blbost robit most len pre elektricky... ale neuvadzas ABSOLUTNE ZIADEN argument pre podporu svojich pofidernych domnienok. Najprv si precitaj toto forum par mesiacov, pripadne rokov dozadu, kde sa tieto temy snad uz milionkrat rozoberali, a jednotlive nazory boli podkladane ARGUMENTAMI, preco tak a nie inak. Potom snad zistis, ze sa vo svojich domnienkach dost zasadne mylis, a az potom nieco o tom pis.
A s tymi Nivami - aj by si bol byval mal pravdu, KEBY malo toto mesto hlavneho architekta, a KEBY si nerozpredalo vsetky podstatne pozemky sukromnym investorom, ktori na nich idu stavat dalsie vyskove obludy, namiesto toho, aby ten koridor ostal zachovany pre potencialny buduci dopravny system. Ano, hovorim o Nivach, kde namiesto toho, aby tam vyrastol nejaky dopravny system, ktory tam podla vsetkych uzemnych planov vyrast mal, teraz vyrastaju falicke symboly a ine do neba sa tyciace budy, ktore zaberu vsetky volne centimetre stvorcove v tomto meste. Takto mozeme uz len snivat ze "tam by mohla byt stanica Nivy, a tade by k nej mohli viest kolajnice, keby tam nepostavili hentie obludy tesne k ceste." Alebo uzakon vyvlastnenie pozemkov a zburanie mrakodrapov vo verejnom zaujme, a bratislavska verejnost ti bude neskonale vdacna. Vazne, bez ironie.
"dalsia vec je ze bojim sa toho ze na safku bude velmi velmi uzke hrdlo" + "taktiez povazujem za chybu ak z neho urobia ciste most na elektricku. dufam, ze v tomto pripade daju na naliehanie BSK, ktory ponukol ze sa zapoji ak z toho bude cesty + elektrickovy most." Osobná skúsenosť z uzatvorenia Starého mosta mi hovorí, že po uzatvorení mosta pre automobilovú dopravu zmizli zápchy z oblasti Dostojevského radu a žiadne úzke hrdlo tam nevznikalo. Ako mám rozumieť tomu, že sa obávaš, že šafko bude úzke hrdlo a zároveň navrhuješ okrem električiek viesť po moste aj autá?
"a nove primestke jednotky by ale sancu mali " - K tomu len toľko, že prímestské jednotky sú dimenzované na iné účely ako mestské vozidlá. Prímestské vozidlo slúži na prepravu na väčšie vzdialenosti teda má mať viac miest na sedenie ako mestské vozidlo, menej dverí. Mestské vozidlo zase na zvládanie špičkových náporov má viac miest na státie na úkor miest na sedenie, viac dverí, keďže výmena cestujúcich je častejšia.
Osobne sa mestu ani nečudujem, že sa do uvedeného projektu nehrnie. Železnice chcú vybudovať trať aj v koridore, ktorý je rezervovaný na NS MHD (koridor rešpektuje aj VÚB, aj novostavba CBC na Karadžičovej). Pričom po dostavbe by z neho bola hlavne medzinárodná a pri troche šťastia aj regionálna prímestská trať, no nie trať nosného systému MESTSKEJ dopravy. Teda nech sa to zdá akokoľvek lákavé, koncepčné riešenie to nie je, a v konečnom dôsledku to môže byť proti záujmom mesta (dopravnej obslužnosti).
"jednak z dovodu, ze zase bude zvoleny 1000mm rozchod a nie klasicky, co povazujem osobne za chybu. " - Ak môžeš, skús to vysvetliť.
"Na zastávke Ekonomická univerzita nebude linka 68 zastavovať, nakoľko nie je prispôsobená na zastavovanie viacerých kĺbových autobusov a už pri súčasnom počte liniek tu dochádza k nebezpečným situáciám. Napriek tomu, že na túto skutočnosť bol magistrát už dávnejšie upozornený, doteraz nedošlo k predĺženiu nástupišťa a ani k jeho zastrešeniu."
tr3mp: co sa tyka petrzalky a napojenie NDS na stary most, o tom zadna, ze to musi byt mimourovnovo, ale problem je ze cim dalej tym viac hlasov je za urovnove vedenie, kvoli usetreniu penazi .. btw. neviem si predstavit ako to chces viest urovnovo a nekrizovat sa s ostatnymi komunikaciami .. budes musiet bud robit nadjazdy alebo podjazdy ...
len je podla mna kardinalna blbost to napojit na sucasnu elektrickovu trat.
jednak z dovodu, ze zase bude zvoleny 1000mm rozchod a nie klasicky, co povazujem osobne za chybu.
dalsia vec je ze bojim sa toho ze na safku bude velmi velmi uzke hrdlo a nikto sa uz potom nebude snazit nebodaj robit mimourovnovo alebo tunelovo v ramci mesta dalej ... s odovodnemi "vsak uz je to napojene, tak co chcete". cize z dlhodobeho hladiska napojenie na staru trat vidim ako obrovske minus.
dalsie minus povazujem to ze mesto este nic nerobi s planmi na stary most. taktiez povazujem za chybu ak z neho urobia ciste most na elektricku. dufam, ze v tomto pripade daju na naliehanie BSK, ktory ponukol ze sa zapoji ak z toho bude cesty + elektrickovy most.
pointa je jednoducha, na slovensku sa setri najviac tam kde by sa malo najmenej ..
ad filialka, myslim, ze riesenie je dobre vzhladom k tomu ze sa uvazuje s tunlom od filialky az po petrzalky, kde sa to napoji na zeleznicu smerom stanica petrzalka.
skor mi ide o to ze by sa mohli dohodnut s mestom na spolocnom postupe ohladne podzemne stanice v lokalite niv, kde by mohla byt spolocna prestupna stanica aj pre rychloelektricku, zeleznicu a je tam aj hlavne autobusove nadrazie.
chcelo by to este nejake dalsie investora co by sa posterala o administrativne budove na povrchu ... len sa bojim, ze ked pojde kazdy na vlastnu past, tak budovanie elektricky do buducna to znemozni alebo velmi predrazi ...
skratka vybudovanie stanice v okoli niv ma obrovsky potencial, lebo je to uz velmi blizko centra a je tam mozne urobit prestupny uzol ...
ohladne riesenie MHD cez filialku - petrzalku, je tazko hovorit aj o vozidla, budu musiet by zrejme uz nove, lebo by to bolo v roku 2015 (najskor) a vtedy by uz boli sucasne vozidla nepouzitelne. a nove primestke jednotky by ale sancu mali
hovorim, dalo by s az tohoto vytazit velmi velmi vela, keby si dany ludia sadli za rokovaci stol a snazili sa to zosuladit tak (zo strany zeleznic aj mesta) a mozno by bratislava mala velmi dobry system.
skratka ked sa dohodne mesto, ZSR, kraj, europske fondy a nejaky investory a poskladaju sumu tak 20-25 miliar korun, co vobec nie je nerealne .. a s vyhladom do roku 2020 by to mohol byt fakt perfektny system podobny tomu co je vo viedni .. len to chce spolupracovat. a nie hned apriori vsetko odmietnu
tym hovorim, ze aj projekt ZSR ma dost velke chyby a su nutne korekcie ..
btw. niekto sa tu pytal kolko by boli ochotny z bruselu prispiet => jedna sa o ciastku 12 miliard korun ...
To ste ešte fakt nepochopili, že magistrát a DPB sa vás z dobrej vôle pokúšajú z tej hnusnej Petržalky dostať napríklad aj zmenšením petržalkoluxusu v MHD? ? ? ?
No a myslíš, že DPB by na tom nejako záležalo? 95 má tiež optimistické časy jazdy a ako povedal myslím d3k0, čím optimistickejšie časy, tým menej busov na linku treba. Ale aj tak pochybujem. Pozeral som koľko je to z Most Apollo na Lachovu linkami 88 a 68 a nevyzeralo, že by hrozila potreba dvoch autobusov (jedine pri obojsmernej zachádzke)
O tých 50 metroch by to bolo na dlhšiu debatu ? . Ale prečo by tam 68 sakra stáť nemohla? Mne by to síce nepomohlo ale ako som povedal, máš sa vracať k zastávke, vedľa ktorej si bol na 1 meter v autobuse, ktorý tam ktovieprečo nezastavil?
Akože keď nad tým tak rozmýšľam, tak vlastne na takúto tému nemá zmysel diskutovať, lebo aj tak vždy budú mať pravdu všetci.. Ono to totiž je zároveň blízko, ale zároveň každý je rád, keď to môže mať aj o 50 metrov kratšie.
No dobre ale čítal si posledný ufov príspevok? Ale čo keď býva niekto na rohu Blagolevovej a z tej je to zo zastávky Bulíkova ďalej... (zo Šustekovej ešte viac). Tam nie sú len mladí a plní života. A nie je to blbé, že z nejakých dôvodov sa musíte vracať k zastávke, vedľa ktorej ste boli 1 meter pred jeden/dvoma minútami v autobuse?
Na EÚ chodia len mladí a plní života. Procesorov, docentov a asistentov nerátam.. A pre tých, čo bývajú okolo zastávky EU, je zastávka Bulíková v pohodovej vzdialenosti.
? áno to je pravda. Ale aj tak je mi nejasne preco tam nestoji. Lebo ako ty sám vravíš, je to kúsok a myslím, že študenti, čo nejazdia na EU autami nie sú až taký lenivci a prejdú sa, takže tak či tak z toho bude "študentský autobus" ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Puki