Beus:
Naprostý souhals, nejdříve se mi design Porsche na lokomotivě nelíbil, postupně jsem si na něj začal zvykat, až se mi začal líbit. Ten původní návrh mi přišel neotřelý a šmrncovní. Byla by to jedna z nejkrásnějších lokomotiv křižující Evropu. Tento návrh nemá ani nápad. Bohužel. Včera se spekulovalo o tom, že je to nějaký povedený vtip nějakého šotouše. Dnes to vypadá, že toto je opravdu konečný návrh. Jestli tím důvodem změny jsou ryze technické problémy, nevím. Každopádně sbohem Poršemašíne.
Električková trať v Petržalke je navrhnutá v úseku Bosákova - Janíkov dvor ako mimoúrovňová. Sú tri varianty riešenia: estakádny, polozapustený a povrchový. Posledný možno vzhľadom na úroveň voči terénu nazvať aj úrovňový, čo však ani zdaľeka neznamená, že bude mať aj úrovňové križovania s ostatnými komunikáciami. Všetky tri varianty majú mať len mimoúrovňové (bezkolízne) križovatky. Pri estakádnom variante budú cestné komunikácie viesť popod navrhovanú trať, pri polozapustenom a povrchovom ponad. Navrhované dočasné napojenie od Bosákovej cez Starý most na Šafárikovo nám. nie je bohužiaľ výsledkom krátkodobých riešení nevidiacich za hranicu jediného volebného obdobia, ale naopak dodržiavaním dlhodobých dopravných koncepcií. Konkrétne v tomto prípade navrhované riešenie tvorí časť trasy B, ktorá je zakonvená v územnom pláne mesta. To je aj dôvodom, prečo sú všetky varianty v úseku Bosákova - Janíkov dvor plne segregované od ostatnej dopravy - bude možné využiť ich po dostavbe tunela popod Dunaj a CMO ako súčasť finálnej podoby NS.
Navrhované využitie železničnej trate Filiálka - Petržalka (aj s vybudovaním trate po Jantárovej ceste) na mestskú dopravu od spoločnosti Reming Consult nielenže nerešpektuje vedenie trás NS ako ich zakotvuje územný plán, ale aj ignoruje komplexné dopravné riešenie celého (čiže aj mimo dosahu železničnej trate). Navrhovanú električkovú trasu A Dúbravka - Ružinov za takéto riešenie nepovažujem.
Môja osobná vízia etapizácie výstavby NS MHD je nasledovná:
1. Výstavba trate Janíkov dvor - Šafárikovo nám., úsek Bosákova - Starý most - Šafárikovo nám. riešiť ako definitívny, s tunelovým prechodom Dunaja neuvažovať (ak tak možno vo veľmi vzdialenej budúcnosti, keď budú konečne peniaze - keďže tunelový prechod Dunaja je podľa mňa rozhodujúci aspekt, ktorý brzdí výstavbu NS). Napojenie na Šafárikovo nám. provizórne úrovňovo na existujúcu električkovú sieť.
2. Prestavba Šafárikovho nám., bezkolízny vjazd trate zo Starého mosta do podzemnej úrovne v osi Alžbetínskej ulice. Výstavba razeného tunela Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Hodžovo nám. - Hlavná stanica.
3. Výstavba podzemného úseku Hlavná stanica - Trnavské mýto - Miletičova
4. Výstavba podzemného úseku trasy A v časti Podhradie - AS Mlynské nivy - Trnavské mýto
Radiály by zostali na úrovni terénu, alternatívne s mimoúrovňovými najzaťaženejšími križovatkami.
No a na záver, vôbec sa nebránim aj dostavbe prepojenia železničných staníc Petržalka a Filiálka, no zo zatiaľ publikovaných informácií vôbec nie je jasné:
- aké vozidlá s akou kapacitu budú po trase premávať?
- aký bude interval (najmä na nutné zakomponovanie diaľkových a regionálných vlakov)?
- aký bude interval vo večerných hodinách a cez víkendy? Inými slovami, nebude mať navrhované riešenie príliš veškú prepravnú kapacitu a teda riedke intervaly?
Svata prostoto... Sukromny dopravca v tomto ponimani predsa nemusi byt firma Jozko Mrkvicka, s.r.o., ktora doteraz nemala ziadne skusenosti s autobusovou dopravou a teraz si zmyslela ju zacat prevadzkovat. Pod pojmom "sukromny dopravca v MHD" si kludne predstav (vyberam z UZ EXISTUJUCICH firiem s autobusovou dopravou) SAD Eurolines Bratislava, AA Autodoprava Noe, M-Travel Bratislava, Promet Trans, Blaguss, alebo hoci aj DPMP. Keby sa otvoril priestor pre moznost prevadzkovania sukromnej linky MHD, tak by sa asi nezacali hlasit firmy, ktore s autobusovou dopravou doteraz nemali nic spolocne, ale skor take firmy, ktore uz s tym skusenosti maju.
Re #53687 Tomas: To nie su idealy. V Prahe funguje integrovana doprava, a to kvalitna integrovana doprava, uz niekolko rokov. Vozovy park sukromnych dopravcov mam moznost vidiet na vlastne oci kazdy den. A s vynimkou vylukovej dopravy zabezpecovanej Hotlinerom maju vsetci sukromni dopravcovia PID kvalitne vozy.
Vcera som si vsimol 7101 prvu K2S v BA , no ta je nejak dost dobre zhrdzavena tak v kabine ,ako aj vonku... sice hrdzava bola uz od dodania ,ale takto ma sancu byt najskaredsou zmodernizovanou? elinou v BA ?
ad 1: aky je rozdiel medzi urovnovou elektrickou a mimourovnovou? Pokial chcem aby aj tato prva etapa budovania NDS mala nejaky zmysel, MUSIM Petrzku napojit na existujucu siet. Len tak zabezpecim potencialne lepsie a rychlejsie spojenie s inymi castami mesta.
S-Bahn poznam. To ze do BA jazdia 81x z Komarna, DS, ci Zahoria neznamena, ze sa ZSSK o nieco ako S-Bahn pokusili. Je tu potencial na smeroch BA NM - BA Pet., DNV - BA NM a podobne.
Ako keby to nebolo jedno, ja vas nechapem,radšej všetko ofrflat a mat stare kraksne alá K2S či T3P a podobne veci...ved je to tak jednoduche, vždy to je o 1 000 000 000 x lepšie, ako ten naš dnešný vozový park, ktorý tu je !!! A možno by aj pre BA bola dobrá. Snad si nemyslite, že tu budu jazdit dake super drahe eliny od iných europskych alebo amerických výrobcov !!! Mimochodom, ak sa vypíše tende na taketo vysoko-kapacitne eliny v BA, ktorý ma byt, tak možno napokon aj tak vyhrá táto elina...kriteriom bude asi cena, a ta je v tomto pripade bezkonkurenčna v porovnani s konkurenciou. ?
K tej Skode 109E - tiez vyjadrujem svoj suhlas so spoludiskutujucimi, a rozcarovanie nad "vylepsenym" designom. Dizajnerska dielna Porsche samozrejme nie je najlepsia na svete, moj cisto subjektivny nazor je, ze Skoda 14T nie je nejak extra vydarena, a o ULFoch si tiez myslim, ze by mohli byt krajsie. Ale ten povodny design Porsche na Skode 109E sa mi naozaj pacil, okrem ineho aj preto, ze mal STYL, ktory, bohuzial, ta sprznenina, ktoru z toho urobili, absolutne postrada. Takto je to len nedokonaly pokus o funkcionalisticky design, bez stipky napadu, originality, a sarmu. ?
galiyosha:
No jak se tak na tu lokomotivu koukám, tak musím souhlasit. Je opravdu hnusná. Na k-reportu se právě probírá také to, že může jít o blamáž, protože proč by Škoda vyhodila miliony za projekt od Porsche a udělala si svůj. Kéž by to byla pravda, ale tato verze se mi zdá čím dál víc oficiálnější. Bohužel.
aquila:
Ale jo, já vám jen chtěl dopřát druhý úhel pohledu, tím jsem nemyslel, že byste proti DP Praha něco namítal. A co se toho oraniště týká, tak si myslím, že Bratislava je na tom ještě luxusně oproti Košicím.
1. Keď ty si taký zdravý mozog, mohol by si navrhnúť kde a ako by si danú električku ukončil?
2. Môžeš poskytnúť odkaz na dôveryhodný zdroj, kde bude jednoznačne napísané, že ŽSR na daný projekt peniaze mali jednoznačne dostať, aký obnos to mal byť a koľko by musela doložiť iná strana (mesto/kraj/vláda)? Alebo si nebodaj myslíš, že podobné projekty financuje celé EÚ? Alebo vychádzaš len z PR článkov v novinách a dvoch troch vizualizáciách?
3. Ako a čím sa BSK spamätal? Nemám pocit, že by BSK robil pre zlepšenie dopravy v Bratislavskom regióne _čokoľvek_.
Po koridore bývalej železnice sa to už dávno nedá. Jeho valná časť je alebo bude v najbližšej dobe zastavaná. Bohužiaľ.
Re #53698 m@rtin: ? Mne teda vôbec nie. Pôvodný návrh 109E bol podľa mňa krásnym príkladom súčasného dizajnu. Z takýchto lokomotív by niečo mali aj budúce generácie. Tak, ako my teraz máme z laminátie. Ten "poľudštený" dizajn mi pripadá ako nedokonalá východoeurópska kópia Taurusu. Normálne mi je z toho smutno...
Re #53669 Sommelier: Však ale tak sa to robí všade v civilizovanej Európe. Železničné trate aj stanice sú pod zemou, nad nimi sú postavené kadejaké (na)polyfunkčné komplexy...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tomas1