su veci ktore ovplyvnis. Tamy sa zastavili po smrtelnej nehode vedenia DP (aspon taku kacicu som pocul)
ak je toto problem (dost sa v dielnach chlasta)
a ak je problem, ze kazda vozovna ma z kazdeho kusok (preco, preco, preco ?)... Este by mohli sorky rozhodit do kazdej par, podobne ako plyny, aby sme to uz naozaj mali vsetko vsade...
Keby vtedy kupili 22Tr, museli by si ich nechat homologizovat, ale hlavne - teraz by sa vam po BA prehanali (a este dlhe roky az desatrocia do buducnosti) maloseriove vozidla, ktore t.c. nikto nevyraba, a na ktore je problem zohnat cokolvek, lebo ich vyrobili radovo asi desat.
Ak mas slusne a snazive dielne, tak s tym nie je ziadny problem.
Lenze ak mas 6 klbovych vozidiel (325-330), z ktorych je kazde jedno neopakovatelne a unikatne, potrebujes v dielni nielen unikatne nahradne diely, ale hlavne ludi, ktori sa vyznaju do vsetkych variant toho, co im po dvore jazdi. Konkretne PO ma problem s udrzanim TAMov a Ikarusov 435 nazive. Furt je daco z toho odstavene, lebo drahe nahradne diely, alebo nahradne diely jednoducho neexistuju.
Hmm , zajimavy je ze ted se do 21Tr investuji klimatizace a fungl novy napravy RABA. Co se rezaveni tyce, holt uz nastava doba, kdy se vuz po ujeti zivotnosti vyradi a nebude se recyklovat furt dokola. Rezne vsecho. I ty slavny kataroforezni slintyhnusy. Velka nehoda tu tusim jeste nebyla, ale dily jsou i kdyz se na ne obcas ceka. Obcas si over informace.
Problem:
bude mat mercedes subeh 10 vozov za dobru cenu, ktorych dodavka sa nezrealizuje pre zaplavu v Kulambatare a ty to nebuses moct vyuzit koli zmluve s manom ?
Riesenie: do zmluvy nedas ziadnu klauzulu, ze pocas tych piatich rokov nesmies kupit nic od nikoho ineho. Tychto 10 MANov kupis teda naviac.
Problem:
co ak zhori hrobonova (dopravny boh ochranuj nas) a ty budes potrebovat nahle kupit 50 trolejbusov (aj ked ta statny fond podpori) ?
Riesenie:
Zhorenie Hrobonovej je nepredvidatelna udalost, na nahradu stratenych vozov sa vypise nove vyberove konanie, peniaze pojdu z poistky (if any), resp. od mesta.
"A v slusnych uplatkarskych podmienkach sa to aj tak nerobi, lebo vzdy sa najde niekto, kto tu zmluvu prehodnoti ako nevyhodnu a nakoniec sa to moze pekne predrazit (taky par rocny nakup)."
Najviac to robia ti, ktori v tendri prehrali. Kazdy prehrany tender napriklad Karosa dlhodobo vlaci po sudoch, ktore dlhodobo prehrava.
"A co take trollina, neboli by uz dnes lepsie ?"
Boli. Lenze ja som vas tender na NPT nepisal ani nevyhodnocoval.
Ty sa proste stale snazis naznacit, ze tender na 5 rokov je chyba. Ja ti hovorim, ze tender sam o sebe je v poriadku. V neporiadku su ti ludia, co o tom rozhoduju.
Tak niekde som čítal, že s 21Tr sú nejaké väčšie problémy, že vraj im celé hrdzavejú a pri väčších nehodách kvôli tomu ani nerobia generálne opravy a radšej nechávajú náhradné diely na opravy iných.
KOukam asi presne vis co rikas. Proc ted DPMB (Brno) koupil polovrak prvniho prototypu 22Tr a hodla vrazit peknych par milionu do jeho reko a jedna o 22TrAC ,a nekoupi radsi ojety , podle tebe dokonaly, 15Tr z ostatnich mest ? Prece by to bylo levnejsi a kapacitnejsi ne ?
Kapacita 22Tr je proti 15Tr nizsi o celych 5 osob. To je na lince opravdu poznat a z pohodlnyho vozu je najednou sardinka .
Keby vtedy namiesto 15TrM kúpili 22Tr, tak
- nebol by 6-minútový interval, ale 10-minútový a to pri nižšej kapacite
- o pár rokov by zistili, že to je konštrukčne zlý voz, že radšej mali kúpiť tie 15TrM, viď skúsenosti v Brne...
Inak robis mi tu advokata pre system, ktory DPMP pouzival v 90. rokoch. Potom to tak koncilo.
318-321 Karosa B741
322-324 Karosa B732
325-328 TAM 272A180 - kazdy jeden iny
329-330 Ikarus 435
331-332 Karosa B941
333 solo Cutybus
Proste kazdy pes ina ves. Ale zato kazdy rok iny vitaz tendru.
co ti dnes ponuknu vsetci to vies. Nerad pouzijem co ak, ale co ak
bude mat mercedes subeh 10 vozov za dobru cenu, ktorych dodavka sa nezrealizuje pre zaplavu v Kulambatare a ty to nebuses moct vyuzit koli zmluve s manom ?
co ak zhori hrobonova (dopravny boh ochranuj nas) a ty budes potrebovat nahle kupit 50 trolejbusov (aj ked ta statny fond podpori) ?
Skratka strategicky sa daju stavat trate, ale pri nakupe busov je to vazne jedno, lebo toho vela neusetris.
A v slusnych uplatkarskych podmienkach sa to aj tak nerobi, lebo vzdy sa najde niekto, kto tu zmluvu prehodnoti ako nevyhodnu a nakoniec sa to moze pekne predrazit (taky par rocny nakup).
Moj limit je vazne tych 20 vozov, co je zaujimavy balik pre tender. Vacsie dodavky by som nedohadoval na jeden krat.
o tom, ze bolo potrebne kupit klbove trolejbusy nediskutujem. Ocenujem, ze mam vdaka tomu pristup do mesta taky o akom sa moze ostatnym mestskym castiam iba snivat.
Zastavujem sa pri nevyhnutnom oplechovani (kazdych 8, 10 rokov) a opravach (najma interieru). Je to ten isty srot robeny z nekvalitnych materialov.
A mam aj vazne pochybnosti o urovni bezpecnosti cestujucich pri pochybnej stavbe karoserie. V pripade kolizie s kamionom na takej gagarinovej by to nedopadlo dobre.
A co take trollina, neboli by uz dnes lepsie ?
Nie je potrebne kupovat ziadne Karosy, kym Karosa nevyhynie. Aby sme nikomu nestranili, nazvime vyhercu tendra "vozidlo X". Najblizsich 5 rokov budeme kupovat model X, ak sa potom prestane vyrabat, alebo inde najdeme lepsiu ponuku, budeme dalsich 5 rokov kupovat vozidlo Y. S tym, ze ceny sa dohodnu vzdy na ZACIATKU toho 5-rocneho obdobia. Co je na tom take nepochopitelne?
Tvoje argumenty su o tom, ze mate skorumpovany magistrat a DPB. No ano, mate. (Kto nema.) Ale to nie je argument. "Nemozeme urobit ramcovu zmluvu na 5 rokov, lebo u nas vo vedeni podniku su taki ludia, ktori by to nepochopili a rozkradli."
Inak, suhlasim s tym, ze hlavne mesto by malo byt vybavene najlepsimi vozmi. Lenze sa pozri, aka je realita. Presov vas uplne, co sa tyka vozoveho parku, vysmial. A nema tolko penazi v mestskom rozpocte, ako Bratislava. Vsetko je o ludoch.
6617-6638 bolo nevyhnutné kupovať preto, lebo chýbalo veľmi veľa kĺbových trolejbusov. Teraz ich už chýba menej, a vďaka tomu, že sa tých pár kĺbových kúpilo, tak nemusíme v pravidelnej premávke stretávať 6206, 6207, 6216, 6219 a podobné šroty a môžeme napríklad mať 6-minútový interval v rannej špičke na 201, 202, 208(a aj to je bolo ušetrené vďaka tomu, že nejaké 2 208ky robia 212 a 2 75ky robia 202). Asi si bol spokojný, keď mali tie linky interval 10 minút, 8 v špičke, no s krátkou 201kou, pričom sme sa vozili v 6206 a spol. každý deň... Keby to takto bolo aj u autobusov, tak dnes nie je taký problém ako je.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PvvS