Bez rizika akej pokuty? To kto ti povedal, že za prechádzanie cez cestu mimo zebry dostaneš pokutu?
Tam kde nieje prechod pre chodcov, majú chodci tiež dovolené cez cestu prechádzať - kolmo na os vozovky. Je iba zakázané prechádzať cez diaľnicu a rýchlostnú cestu.
#52186 Sommelier: "Cestovat MHD je v BA viac menej ekonomickou otazkou a nie ako pises casovou."
- Ja by som povedal, že ľudí najviac zaujíma čas prepravy, potom komfort (vrátane prestupov) a až na treťom mieste je cena. Škoda, že sa neurobil žiadny takýto prieskum, aspoň o tom neviem. Ale napr. v ČR si takýto prieskum urobili, síce nie o MHD ale o regionálnej železnici a vyšla im horeuvedená postupnosť priorít cestujúcich. Myslím, že v MHD BA by nám vyšlo podobné... ?
Ono totiž nejde o to, že na určitej trase, napr. do centra ušetrím s MHD 2 minúty, lebo nemusím parkovať. Podľa mňa substrát posudzuje veci komplexne, teda ako je ho schopná MHD dostať KAMKOĽVEK v meste. Potom rozmýšľa, či si električenku kúpi abo nie. A buď sa rozhodne MHD používať pravidelne alebo vôbec...
ono by stacilo kyby aj na ostatne lavky dorobili take ako dorabali pri inchebe > tu trat pre kociky a biki (2 su tam na jednej strane) a to aj napriek tomu ze je tam aj vytah, ale pri auparku minule 2ja supovali dole schodmi na bajkoch a visiel na nich ochrankar a zacal im pi.ovat, a co take mamky z kocikmi co chcu ist do auparku?
Hmm, a nad týmto som už veľa krát rozmýšľal.. Ako sa dá bez rizika pokuty (teda nie prechodom cez prirodzený prechod pod zastávkou Dvory) prejsť z Macharovej na Roentgenovu ulicu?
No tam sú hneď dve bariéry... Také prejdenie od Auparku na napr. Macharovu ulicu je hotový výlet... Keď úspešne prejdeš diaľnicu po lávke, tak ťa zastaví trať, ktorú treba dosť obchádzať...
Však ľudia chodia kade chcú, pokiaľ tam nie je nebezpečná premávka.. Ale prechody sú v nebezpečnej premávke na to, aby bol prechod cez cestu bezpečný, a obvykle sú tam, kde prechádza väčšina ľudí... Však prechod nie je buzerácia ale pomôcka.. Samozrejme, že keď budem od prechodu 50 metrov, tak po ňom prejdem, ale ak je niekde v háji a nie je problém prejsť mimo neho, tak prečo by sme to mali komplikovať.
No jo ale neviem ci si pametas jak v Raci elina zrazila toho chalana co ho tam hodil jeho brat.... tak tam je prechod aj zo zebrou a aj zo svetelnou sign. a eliny tam aj tak chodia trepnem kazdu 1 minutu a zbytocne aj tak pride kazdy chodec, stlaci tlacitko a prejde cez prechod na cervenu a potom elina caka na zelenu kym maju chodci zelenu ale nikto nechodi lebo si predtym presli na cervenu.....
Re #52214 Andy: Ale sak elektrickove trate to je v pohodke, ale co taka dialnica Einsteinova a bike? Z bikom tam prejdes jedine pri inchebe (mas tam aj vytah) ale inde musis nosit po schodoch...
No, ale tak ja to nemyslím tak, že vyslovene s bicyklom, ale chcel som zvýrazniť, že AJ s bicyklom sa tam dá prejsť, teda že to nie je ľudská bariéra či jak sme to nazvali..
Keby to každý bral tak ako ty.. tak prechody by ani nemuseli byť a ľudia by mohli chodiť kade chcú...
Cez cestu ešte berem, ale cez koľaje nemáš čo prechádzať cyklom a je to hovadina, to by si vždy musel prejsť aj cez trávnik...
No to je akurát Obchodná a Jesenského, kde inde je pešia zóna? Ale prevažná väčšina tratí je mimo pešej zóny a nevidím dôvod, aby tam zebra nemohla byť...
Však ale ja nehovorím o prechádzaní na prechode, ale mimo prechodu. A prechody sú obvykle len pri zastávkach, a tie sú od seba dosť ďaleko na to, aby som prechádzal vždy po prechode. Však nie vždy mám cestu tak, že chcem prejsť v mieste, kde je prechod.. A prečo by sa mimo prechodu nemalo chodiť? Keď je najbližsí prechod 200 metrov odomňa, tak mám prejsť 400 metrov len za to, že tam, kde prechádzam nie je prechod?
No v centre.. ja električka na niektorých miestach spravená ako súčasť chodníka resp. pešej zóny.. Tam prechod netreba ale zas inde treba prechod, že...
Andy