Veď ja som ani nečakal. Cestoval som na Záporožskú. Buď som použil 80 na Dvory (91/191 išli už skoro v tom istom čase ako 90, na ne čakať nemalo zmysel) a z tade pešo 10 minút na Záporožskú (vlastne ešte kúsok ďalej v tomto smere). Takže som buď používal 63+81 (Kooperatíva - SAV rozhodne nie je prestup na hrane = peší presun, naviac 81 mi vždy zdrhla pred nosom, takže + interval 8 min.). Alebo kombinácia 63+83/84+81/180 - čo sa aj napriek dvom prestupom ukázalo ako najlepšia kombinácia. Ale aj tak je súčasná 30+88 pre mňa lepšia aj z hľadiska naplnenosti, času cesty a dôb čakania pri prestupe.
SME - Zmeny v doprave pomáhajú len málo http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2434033
Podľa článku majú v novembri prísť 4 generálkované autobusy a možno očakávať posilnenie kapacity na niektorých linkách. ?
Ja povazujem za efektivnejsie, ze DPB pri mensom pocte vzkm prepravuje viac ludi cez mosty a po posilneni L68 a 80 na 4 minuty a L98 na 6 minut je to viac ako 3%. A tiez prepravuje viac ludi aj v ramci Petrzalky. A ak k tomu priratam posilnenie 201, 202 a 208...
Ak prepocitam zvysenu kapacitu na L68, 80 a 98, tak je to na
Novom moste o 400 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 80 osob na 12m bus)
Moste Apollo o 550 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Pristavnom moste o 275 osob/hodinu (pri ratanej kapacite 110 osob na klbovy autobus)
Takze oproti staremu systemu je to o 7,4% viac a oproti povodnemu navrhu z 5.9 je to 3,3%
no nie že by som chcel obhajovať Marka ale pozri kto poznal linkovanie MHD tak nemusel po odchode 90 pred nosom čakať 15 minut ale mohol ísť 80/91/191 na dvory a odtial 59/92/93/94? neviem kam chcel presne ísť marko
Ak myslí tým zvýšením reorganizáciu v Petržalke tak to s tebou nesuhlasím
Ale tu ide o to že by sa na konci výrazne znížili náklady čiže by sa to mestu oplatilo
Aleluja ? - uz len dufat, ze sa to prejavi aj v lepsom dodrziavani CP
Re marko: Vcera som isiel od Avion Shopnig parku na zastavku Budatinska a trvalo to cele 35 minut, bez pouzitia Avion busu. Tak nieco take priniesla tato zmena. Cestovanie postarom bolo cez hl. stanicu za cca hodinu. Dokonca si Avion mohol vdaka zmene dovolit zriedit vecerne odchody Avion busu.
Nevravim, ze nove linkovanie je dokonale, v kazdom pripade vo vascine pripadov, vzdy ked sa postavim na zastavku a spomeniem si na cestovanie predtym, tak to bolo horsie. (Samozrejme treba ratat aj to, ze ked mi zdrhol bus, musel som 12 - 20 minut cakat na dalsi.
Podla dnesneho SME-cka mal DPB tento september viac cestujucich ako za rovnaky mesiac minuleho roku.
Dany clanok som na nete nenasiel, nasiel som vsak tento: http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=2420693
Technopol: Nenajde. Uz niekolko rokov nevie nasjt na busy, aj ked DPB spravil vyraznu reorganizaciu a krok k vyssej efektivite.
nuz neviem, ale ak si dobre pamatam neake tie veci z prudenia tekutin (kam spada aj prudenie vzduchu) a obtekanie prekazok; tak vacsi odpor ma stena kolmo postavena voci smeru prudenia ako stena postavena sikmo aj ked jej priemet do smeru prudenia ma rovnaku plochu...
(a celo je de fakto prekazka kolmo v smere prudenia, kdezto ta strecha sa dviha pod urcitym uhlom...)
Re #51803, #51805 trepko: hmm a ked by si zdvihol strechu po celej dlzke na taku uroven ako je vzadu aby si nevytvoril hrb (ako tu poniektori navrhuju), tak to tazisko sa ti posunie nebodaj nizsie ? lebo ja mam taky blby dojem ze ked presunies hmotu vyssie, tak aj tazisko sa ti posunie vyssie....
no vid električku do Petržky spravil sa navrh a mesto dalo peniaze. Ked dá navrch na dobru električkovu sieť a poukáže že sa zníži tým určitý počet busov,smog preferenciou sa zrýchli cestovanie a kapacity, tak mesto financie nájde
#51795 marko: električka do Petržalky mala byť HLAVNOU prioritou mesta, a hlavne keď sa brala tá pôžička!
Veď iba keď čítam v BA-novinách aké sú priority mesta:
..rekonštrukcia Hlavného námestia
..rekonštrukcia domu v centre mesta(toho na začiatku panskej ul...)
....rozšírenie Prístavnej
atď....
To sú fakt podstatné priority.. ?
Môžeš byť rád, že si necestovával pred zmenami kombináciou 30+90. Ak Ti pod mostom zdrhla 90-ka pred nosom (čo bolo pri zápchach na Lamačskej pravidlom), na ďalšiu si čakal 15 minút v špičke ... keď si to porovnám s tými 12, resp. 7,5 minúty v sedle na 93 a 99, tak sa celkom dobre bavím nad Tvojimi argumentami voči novému systému. ?
Podla mňa najvážnejšou chybou je to že DPB nemá jasné ciele do buducnosti. Najprv tu boli expresné linky (100-127) potom sa to menilo pri prečíslovaní na oblastne vznikali nové linky na zmene by som povedal vyťažených (54 na 94 37 na 78 ) a teraz tu zas máme nosné linky 93, 95 ale tieto všetky zmeny su len krátkodobé, dpb by sa už konečne mal začať sustrediť na buducnosť . By som to navrhol riešiť podobne ako ludske telo 1(kostra) rýchlodrážne električky každá radiala 1 linka čiže 2.(svaly) nosne linky z okrajov do centra nie dalej napr z Dubravky do mesta iba 34 z dolných honov 201/202 ... 3. ostatne linky spájajuce okraje mesta a odlahle lokality . Na začiatok dať peniaze na opravu tratí vypočítať pri intervaloch 3 minut kolko je treba vozidiel a dodatočne dokupiť potom prjsť na nosne linky vypočítať a dokupiť Ale najskôr vždy spraviť linku a potom dokupiť vozidlá , nie ako teraz na Dlhé diely sa ide stavať vedenie kupuju sa duo busy a ešte sa ani nevie aky by mali mať interval a kde sa budu točiť ? očakavam kritiku ?
Technopol