Ved prave, ja to viem! Preto som to s takou radostou napisal. Urcite tam bolo napisane ze elektricka a zacinalo 45xx. Inak repriza je zajtra 17:30 na jednotke. ?
CAUKO naposledy v piatok ale nie tak casto lebo je neochota z druhej strany....a budem mat elektricenku.... ? ....a nikto sa nehlasi z imhd aj ked som dal uz aspon 10 kontaktov ale nic v zlom nechcem to zase rozoberat sak vies co tu 6,10 okolo toho bolo....s panom tebece-m..... ? ? ? ? ? ? ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Pekne si napisal o linke 92. Ak by VW buchol na stol pastou a povedal ze platit nebude, tak okamzite aplikovat navrhovane zmeny a linku 83 zrusit, 34 hore cez Dubravku a na Vazovovu. Linka 92 naozaj prezila velky tresk...
Ináč ja som mal taký istý návrh, ale 92 v Petržke iba po N. Hraničiarov, ďalej ide "električka" 95 ☺ .
Čiže by chodila v takej trase ako dnes v sedle, ibaže, keby nechodila 83, tak by 92 chodial aj v tom sedle plnšia, a nie ako dnes. A mali by sme o 2 systémové linky s hustým intervalom viac. A ešte ak by dúbravčania poslúchali, tak by dostali v špičke za odmenu 92 ako bonus na Pri Kríži, ale pozor, originál cez Alexyho... ? A pre VW nechať iba spoje na smeny, tie môžu ísť v Petržke aj na Dolnozemskú a vynechali by Dúbravku.
Ale dnes pred všetkými úvahami stojí ten nepraktický problém, že VW si platí za 92 v 20min. intervale + spoje na smeny naviac, ale iba v úseku VW - Patrónka, no od samej štedrosti požaduje všetky spoje až na Dolnozemskú... Preto musela táto najdlhšia a antisystémová linka prežiť aj "veľký tresk" 5. 9. 2005 "bez ujmy na zdraví". O také pekné peniaze pre DP predsa nikto nechce prísť, a navyše ľudia v DP sa obávajú, že keby si s manažermi z VW sadli k rokovaniu, tak hrozí, že VW by prestal platiť úplne. ?
To cislo sa mi nezda. Totiz 4 znamena autobus z Petrzalky, 5 znamena ze je to typ Ikarus 283 a 02 alebo 03 je proste poradove cislo... Vsetky elektricky urcene na pravidelnu premavku s cestujucimi zacinaju cislicou 7, dalsie su: 0 pre K2, 1 pre K2S, (2 - byvaly typ T2, uz su vyradene), 3 - T3S, T3AS, 4 - nespominam, tusim T3 alebo volne, 5 - T3, 6 - T3M, 7 - T3SU a T3SUCS, 8 - T3SUCS, 9 - T6A5 a posledne dve cisla zasa poradove. Pocas modernizacii sa spociatku vozy precislovali (76xx), potom uz nechavali povodne cisla. Dnes je to taki mismas. Nech vsak kukam ako kukam, 4502 alebo 4503 nema nic spolocne s akoukolovek tramvajou, ale pocet miest na sedenie smeruje k typu T3.
A čo spraviť takuto zmenu: zrušiť Linku 83 namiesto toho dať normálny interval L 92 ktrá ju nahrádza ako spoj na Patronku linka 84 by jazdila aj víkendy a Linka č 34 by premávala po trase Pri Kríži Vazovova ako niekedy + soboty, nedele?
about M.Č. ? ?
Re #51217 S499.1023: Ale teraz vážne, počul si také, že "netiketa"? ?
________________
Re #51235 Spectre: Prečo v metre? ? Vysvetlite mu please niekto rozdiel medzi mapou a schémou.
Vo Viedni majú takú mapu kdekoľvek pod prístreškami. A na zastávkach kinderautobusov, ktoré križujú centrum (tuším 1A a 2A) majú aj na označníkoch (!) (v centre prístrešky niesú) aj malý výrez mapy okolia, aby cestujúci vedeli prestúpiť na metro a tak...
Akoto že nemožno hovoriť o informačnom systéme? A BUSE komplet transparenty na plyňákoch, ktoré na 61 najmä chodia, sú čo? ?
Aj keď je pravda, že od 5. 9. 2005 tam chodia aj delenkárske šroty (vrakosy, ik 280) a tambusy, ale s starými dobrými tabuľami sa čiastočne vyrovnajú buse optickému informačnému systému pri tých info, ktoré u nás zobrazuje.
Jedna pikoska mimo debatu: V programe Ruku na to na STV pred cca 2min padla otrazka: V elektricke Bratislavskej MHD cislo 4502(mozno 3) je kolko miest na sedenie? 22 alebo 24? Moderator ich vraj sam spocital a naratal 22! Je sikovny! ?
Re #51252 NN: Netuším potom, načo na Heathrow ťahali metro
Letisko býva značne závislé od verejnej dopravy, často sa stáva aj dopravným uzlom. To je v dlhodobom zámere plánované aj pre BTS, ale prakticky žiaden komponent tohto zámeru ešte nie je postavený (okrem toho letiska) - teda parkovacie domy (pre P+R príjazdu od Senca), koľajový systém MHD, autobusová stanica, železničná stanica atď. To by sa to potom inak rozbehlo.
Linka 61 v súčasnosti asi pokrýva dopravné požiadavky na letisko dostatočne, ale jej nevýhodou je, že letisko má akosi iba vo vedľajšom úväzku - v skutočnosti obsluhuje najmä Avion, ale aj oblasť Ivanskej cesty. A vôbec nie je prispôsobená na úlohu prvého kontaktu s prichádzajúcim turistom.
Ideálne by bolo mať ešte aj špeciálny shuttle bus Letisko-centrum rýchlou trasou (povedzme cez diaľničný obchvat), ktorý by bol obsluhovaný novým, nízkopodlažným autobusom, s menším počtom sedadiel a väčším voľným priestorom vo vozidle (batožina), mal by po trase minimum zástavok a premával by povedzme v 15-20m intervaloch. Samozrejmosťou by bol viacjazyčný informačný systém (vrátane oznamovania zastávok) a široké možnosti platby - kartou, Sk, EUR atď - či už v automate, alebo mimo špičky aj u šoféra. Cestovné by bolo vyššie - napr. 2 EUR, ale cestujúci by zároveň dostal mapku mesta, vrátane siete MHD a prípadne lístok by mu mohol platiť ešte nejaký čas aj na iné spoje MHD. Tento spoj by vlastne vôbec nemusel byť prevádzkovaný DPB, mohlo by sa ho ujať samotné letisko.
Myslím, že záujem cestujúcich by bol, ale toto asi taxikárska lobby nikdy nedovolí. Napriek tomu, aspoň na tú linku 61 by mohli uplatniť niektoré prvky z neho, to čo v súčasnosti chodí na 61 nám veľkú reklamu nerobí, ani o informačnom systéme sa nedá príliš hovoriť
Aspoň ten trolejbus na letisko by sa mohol dať potiahnuť, vďaka prítomnosti Avion parku jeho šance dosť rastú. Nakoniec, aj Geneva má trolejbus na letisko (aj keď som na to prišiel až po zaplatení dvojnásobku cestovného za vlak, ktorý ma do mesta doviezol oblúkom za dlhšiu dobu... trolejbus prelezie cez kopček, ktorý vlak obieha)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale
Letisko býva značne závislé od verejnej dopravy, často sa stáva aj dopravným uzlom. To je v dlhodobom zámere plánované aj pre BTS, ale prakticky žiaden komponent tohto zámeru ešte nie je postavený (okrem toho letiska) - teda parkovacie domy (pre P+R príjazdu od Senca), koľajový systém MHD, autobusová stanica, železničná stanica atď. To by sa to potom inak rozbehlo.
Linka 61 v súčasnosti asi pokrýva dopravné požiadavky na letisko dostatočne, ale jej nevýhodou je, že letisko má akosi iba vo vedľajšom úväzku - v skutočnosti obsluhuje najmä Avion, ale aj oblasť Ivanskej cesty. A vôbec nie je prispôsobená na úlohu prvého kontaktu s prichádzajúcim turistom.
Ideálne by bolo mať ešte aj špeciálny shuttle bus Letisko-centrum rýchlou trasou (povedzme cez diaľničný obchvat), ktorý by bol obsluhovaný novým, nízkopodlažným autobusom, s menším počtom sedadiel a väčším voľným priestorom vo vozidle (batožina), mal by po trase minimum zástavok a premával by povedzme v 15-20m intervaloch. Samozrejmosťou by bol viacjazyčný informačný systém (vrátane oznamovania zastávok) a široké možnosti platby - kartou, Sk, EUR atď - či už v automate, alebo mimo špičky aj u šoféra. Cestovné by bolo vyššie - napr. 2 EUR, ale cestujúci by zároveň dostal mapku mesta, vrátane siete MHD a prípadne lístok by mu mohol platiť ešte nejaký čas aj na iné spoje MHD. Tento spoj by vlastne vôbec nemusel byť prevádzkovaný DPB, mohlo by sa ho ujať samotné letisko.
Myslím, že záujem cestujúcich by bol, ale toto asi taxikárska lobby nikdy nedovolí. Napriek tomu, aspoň na tú linku 61 by mohli uplatniť niektoré prvky z neho, to čo v súčasnosti chodí na 61 nám veľkú reklamu nerobí, ani o informačnom systéme sa nedá príliš hovoriť
Aspoň ten trolejbus na letisko by sa mohol dať potiahnuť, vďaka prítomnosti Avion parku jeho šance dosť rastú. Nakoniec, aj Geneva má trolejbus na letisko (aj keď som na to prišiel až po zaplatení dvojnásobku cestovného za vlak, ktorý ma do mesta doviezol oblúkom za dlhšiu dobu... trolejbus prelezie cez kopček, ktorý vlak obieha)