to je tazka otazka... medzi tymi dvoma navestami je iba odbocka na obratisko Vinohrady... mozno s nou v cykle natvrdo pocitali... to by sa ale malo dat opravit
No já zase Tr21 (a hlavně Tr22) moc nemusím, takže díky za potěšující informace. Abych řekl pravdu, byl jsem moc rád, když se loni ty české shity přestaly dělat a místo toho teď bude naše města zdobit francouzský výrobek (i když už taky lehce de mode...). Každopádně pro Bratislavu je dobrý jakýkoliv trolejbus, jen nechápu politiku města- jak se budou ty skvělé trolejbusy na Dlhé Diely dostávat? To tam bude dlouhá manipulační trať, nebo to bude přes půl Bratislavy jezdit na pomocný pohon? Řekl bych, že by se v tom městě našly i jiné úseky hodné zatrolejování a které by byly dostupné ze sítě.
Pěkné, leč celkem zbytečné! Renault 180 by měl být stejný jako staré Jelcze, kterých je dosud plné Polsko (licenční výroba) a opravdu to skoro stejně vypadá. Já tím jel v trolejbusové verzi v Marseille a což o to, pěkné to je, ale je otázkou, jak dlouho by to přežilo extrémně drsný bratislavský provoz! Totéž lze říct o Citelisu (upgradovaná Agora), který je primárně určen do francouzských podmínek a v čechách to stárne velmi rychle- a co teprve Bratislava!
Ja sa priklanam k druhemu rieseniu, totiz jedine toto je nieco rychlodrazne, zalozene na hustom naslednom intervale a prestupoch. Zdoraznujem, ze si to vyzaduje vystavbu prestupnych terminalov, krytych, s prestupom na hrane. Linky si uz sam dobre naznacil. Malo by ist o zakladne spojenie vychod - zapad a sever - juh, konkretne:
Linka 2:
Potom Karlovka - nabzezie - Safko - Spitalska - Krizna - Trnavske myto - Zlate piesky (kazdy druhy spoj by zachadzal na Nove mesto, kde by koncil).
Linka 3:
Raca - Racismyto - Vazovova - Americke nam. Spitalska - otocka okolo Safka (po vybudovani Petrzalky do petrzalky). Vybrane spoje iba po ZST Vinohrady.
Linka 4:
Spojenie HLST po trase linky 13: HLST - Obchodna - Nam. SNP. - otocka okolo Safka a spat rovnakou trasou. Po vybudovani Petrzalky linku z Race a zo Stanice presmerovat rovno po Sturovej do Petrzalky.
Prestupne terminaly: Molecova (s priamym prestupom aj na trolejbus na DD), Novy most, Kamenne namesie, Obchodna, Vazovova, Trnavske myto.
Tebou navrhovana linka HLST - ZST Nove mesto je zaujimava, kazdopade by trebalo zistit ci by nevolizla vzduch, teda v porovnani s ostatnymi linkami.
Ked, tak by malo zmysel spravit ju ako plnohodnotnu
Linku 5:
HLST cez Vazovou, Racismyto, Raciansku a tam novou tratou "subezne" s vlakom na ZST Nove mesto. Tak ci tak sa tam planuje vystavba cestnej komunikacie, takze potiahnut tam tramvaj MA opodstatnenie. Zaroven sa tym zabezpeci akasi "polokruzna linka", ktora sa vyhladovo moze krizovat aj s Ruzinovskou radialou a moze koncit niekde v Prievoze. To si vyziada dalsie prestupne terminaly. Zaroven odlahci linku do Race , totiz isla by s nou subezne po zastavku Mlada Garda.
mali by tam dat radsej dve cervene svetla ako na zeleznicnom priecesti a bol by problem so zbytocnym zastavovanim elektricky....a pozri sa na efekt doteraz vybudovanych preferencii, cestovna doba sa predlzila tak, ze cestovanie elektrickou je uz maximalne neatraktivne...
Dosť ma serú CSS predchdy pre chodcov cez trať.. Električka musí dať prednosť dokonca chodcom..
Nejak by sa mala vyriešiť aj križovatka pri tuneli, odbučujúce električky z tunela, do tunel musia vždy stáť... Ináč smerom do mesta by sa tam hodila aj tretia koľaj, veľa krát sa stáva, že stojaca odbočujúca električka zavadzia tej čo ide priamo...
Je jasné, že napr. na takách križovatkách ako je Trnko, Račko, Šafko,... atď nemôže fungovať prefrencia. Ale na takých križovatkách ako Botanická/Mlynská dolina, Sch.Trnavského/Harmicova, Sch.Trnavského/Alexho, Saratovská/Drobného, pri ŽST Vinohrady (kde sú už semafory) by sa mohla uplatniť 90-100% električiek, keby to bolo inteligentne nastavené... Stáva sa totiž že cez priecstie nejde žiadna elina, ale má signál voľno, a keď tam príde musí zastaviť.. Tá frekvencia električiek nieje až taká veľká.. Taktiež plá prefencia by sa dala dosiahnuť aj na priecestiach Miletičova, Račianska/Hečkova, Račianska/Pekná cesta, všetky pri Poluse, Vajnorská/Magnetová, Vajnorská/Stará Vajnorská.
Ono to má byť tá "prefrencia", cieľom je ozdstrániť kolízne body na trati. Také niečo by malo byť na KAĎEOM električkovom priecestí na radiálach.. Len ja som si to predstavoval úplne inak... ?
"prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka"
prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka (dúfam, že nikto neplánuje zastavovať električku, aby sa otočili autá cez koľaje). Iná vec sú frekventované a komplikovanejšie križovatky, kde sa nedá očakávať, že sa každú chvíľu pustí električka naprieč hlavným dopravným prúdom... Takže efekt tých preferencií ktoré sa teraz idú robiť na jazdnú dobu bude podľa mňa minimálny, ale bude to mať pozitívny vplyv na pravidelnosť prevádzky.
Inak, zdá sa mi, že po rekonštrukcii Žilinskej ako keby boli električky preferované na priečnej osi... v tom zmysle, že prejdú naprieč Mýtnou a Žilinskou naraz (samozrejme len ak idú svetlá). Všimol si to niekto?
na Vinohradoch "P" nie je, takze to nie je predzvest... rozhodne to je vyladene skvele, to cakanie pripomina tatransku elektricku, ked caka v Hagoch na prichod supravy z protismeru... predpokladam ze to este nemaju cele ozivene, takto to predsa nemoze fungovat.
Parohaté Citelisy sa budú do BA dodávať (bohužiaľ) preto, lebo vyhrali súťaž. Keby DPO/Solaris ponúkli lepšiu cenu, mali by sme tu Solaris. Pokiaľ ale jediným kritériom bola cena...
A neviem, hoci sú mi 21/22 Tr mimoriadne sympatické, prestaňte už s adoráciou týchto vozidiel a choďte sa na názor na ne spýtať napríklad ľudí z Ostravy alebo z Brna. Tam sa dokonca povráva(lo), že ani veľké opravy sa na nich neoplatí robiť, lebo 21 Tr sú tak prehnité, že sa asi budú vyradovať ešte skôr než 14 TrM.
? pekne si to zhrnul... veľmi dobrý príspevok (aj keď drobná oprava: napríklad v Amsterdame je tiež metro s viacerými číslovanými linkami). Samozrejme, stále si myslím že je priveľký luxus čakať na dopravnú krízu atď...
Emo