Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: NN #49930:
napisal si to viac ako vystizne... nuz, to by sa dpb a magistrat nesmeli tvarit ako mali bohovia slovenska... ? a pritom staci brat ludi ako zakaznikov a najma ako ludi ?
Reply on: NN #49930:
A ako si asi tú komunikáciu s verejnosťou zo strany mesta a DPB predstavuješ? DPB je mestskou organizáciou, takže jeho predstavitelia musia držať hubu a krok. Tá úspora 19 mil. je naozaj smiešna, pravým dôvodom sú chýbajúce vozidlá. A myslíš si, že správnejšia komunikácia mesta (a teda aj vedenia DP) by bola: meníme linkovanie, pretože my, mesto, kašleme na podporu verejnej dopravy a kvôli neobnovovaniu vozového parku sa nám rozsypala kopa vozidiel a teda nie je možné zachovať pôvodnú sieť liniek pri tom istom počte vypravených spojov? ?
Osobne si myslím, že súčasné linkové vedenie je lepšie, ako keby sme mali pôvodné s adekvátne preriedenými intervalmi podľa počtu vypadnutých vozidiel. (Nehovoriac o tom, že subjektívne mi nové vedenie vyhovuje omnoho viac ako pôvodné, čo mi ale niektorí nebudú veriť ?)
"Predstavitelia magistrátu Bratislavy na dnešnej tlačovej besede informovali o ukončení dopravných stavieb v hlavnom meste. Včera sa napríklad definitívne skončili stavebné práce na rozšírení komunikácie na Nábreží armádneho generála Ludvika Svobodu v úseku tunel, Nový most v Bratislave na dva jazdné pruhy. Firma, ktorá stavbu realizovala dokonca ušetrila oproti plánovanému rozpočtu takmer 9,5 milióna korún."

coz je zhodou okolnosti 50% zo sumy ktore ma usetrit nove linkove vedenie v petrzke, chce mi niekto tvrdit ze mesto nevie najst zvysnych 9.5mil. inde aby sa linkove vedenie nemuselo menit? argumentovat usetrenymi 19mil. bolo od zaciatku smiesne pri x mld. rozpocte, ked chcu argumentovat nech argumentuju prepravnymi kapacitami, nech argumentuju vyradovanim busov ale nepoznam cloveka ktoreho by tymi 19mil. nerozosmiali, tym ako o nich rozpravali si potom ludia mysleli ze sa to meni kvoli usetreniu 19mil. a to podstatne - vyradovanie (30?) busov a prepravne kapacity im uz nikto poriadne nevysvetlil

DPB a magistrat si zbytocne komplikuju situaciu tym ze nevedia komunikovat s ludmi
Reply on: petert #49926:
a to si prosim ta kde vycitat, ze sa maju rusit eliny?
a co furat vsetci maju s prestupovanim. bol si uz v prahe????!!! ja som tam kazdy druhy tyzden niekolko dni. tam sa prestupuje casto. do centra sa sice dostanes dovsadial,ale z jednej csti do druhej takmer vylucne s prestupom. ano, maju metro, my ho nemame, ale nosny system je o tom.
ok, nech sa ludia stazuju na spinu vo vozidlach, na chrapunstvo niektorych soferov, na hlupost managementu v niektorych zasadnych otazkach nakupu vozidiel a mame pravo aj dovod si zanadavat na magorstrat, ale uz dajte pokoj linkovemu vedeniu
ad JOJ: kto vravi ze to nie je zladene? Rano neni o com, v sedle to zladene rozhodne JE, poobede priemerne cakanie nepresiahne 5 minut (co je zhruba pesobus na Mlynarovicovu) a vikend je tiez zladeny. Tak kde je problem?

Vsetci mame obmedzene zdroje, tak stat, mesto, DPB, aj ludia.
Problém je v detailoch. Mohol by byť aj neviem aký systém, ale pokiaľ sa nájde jediné hovado beúsácke, ktoré proste z takej tej špeciálnej beúsackej lenivosti alebo škodoradosti zavre pred nosom dvere ľudom, ktorí chcú prestúpiť z prichádzajúceho autobusu, tak ten systém nikdy nikto nebude chváliť. Jednoducho je taká doba. Avšak nechápem, prečo také hovadá ešte stále sú zamestnancami, keď doba je zároveň taká, že by nemali...
Slovaci si ukazujú vlastný vzťah kultúrnosti vo využívani MHD vo svojom štáte. Teraz je vidieť kto jak si tu kde koho váži. Každy dementne tu bude čo najviac prestupovať, aby ho to časom donutilo použiť vlastný automobil. Eliny sa maju rušiť!? A prečo nie celý DPB!? Nie je tu Metro, ani regional. nosny system, a jazdia tu črepiny našej neschopnosti. Všade same buračky, smrad , ohrozený ciklisti, korčuliari, chodci. A ku tomu každý vodič nevyužíva len cesty ale ešte aj chodníky, po ktorom sa v minulosti dalo prechádzať s detským kočíkom a detskou radosťou z trojkolky či bicyklovania. Je to tu choré zmyšlanie dementnych malomeštiakov. ?
tu je asi ta reportaz JOJ ktoru som nevidel a o ktorej sa bavite, tak pre tych co ju tiez nevideli:
VEĽKÁ NESPOKOJNOSŤ ĽUDÍ S ÚPRAVAMI V BRATISLAVSKEJ HROMADNEJ DOPRAVE (21.09.2005; Televízna stanica JOJ; Noviny; 19.30; 1,5 min.; GABONAY Marek)
Ľuboš SARNOVSKÝ, moderátor: "Pôvodne sme vám teraz chceli ukázať nezostrihanú anketu s ľuďmi, ktorí reagujú na zmeny v bratislavskej doprave. Výroky nahnevaných cestujúcich však boli také emotívne, že by sme ich pre nevhodnosť museli vystrihnúť. Dopravný podnik a ani magistrát sa zasa k tejto téme vyjadriť nechceli vôbec."

Marek GABONAY, reportér: "Na tomto dopravnom uzle je každý deň obrovský pohyb osôb zo zastávky na zastávku. Ľudia cestujúci z Petržalky do mesta musia prestupovať. Prestúpiť do iného autobusu však nemôžu na tej istej zastávke, na ktorej vystúpia a reagujú preto aj takto:"

Anketa: "To žiadny somár, čo si rozváža riť tam v aute, určite nejazdí takto ako stádo ...(?)..."

M. GABONAY (v obraze jednoduchá animovaná schéma): "A tu je názorná ukážka pre mestských poslancov, ktorí sa o tom budú baviť až zajtra. Najprv sa 84-kou dostanete na jednu zastávku, potom potrebujete prejsť cez celú križovatku a nastúpiť na 95-ku. To isté sa opakuje, keď idete z práce domov."

Anketa: "Nič nie je nakombinované. Des, des a horší des!"

M. GABONAY: "No ešte väčší gól je v tom, že autobus, na ktorý prestupujete, ide o minútu skôr, ako príde váš prvý spoj na miesto. Iba výnimočne je to tesné, a vtedy ľudia utekajú ako o život."

Anketa: "Pred nosom ušiel."
"Už sme nestihli autobus."
"Nestihla."

M. GABONAY: "Na dopravný podnik a magistrát smerujú stovky podobných sťažností. Ani z jedného oficiálneho miesta sme dnes nedostali reakciu a odpoveď na otázku, či nastanú úpravy v tejto pre ľudí divne zmenenej úprave. Otázka znie, či mestskí poslanci vypočujú prosby ľudí, podľa ktorých nie sú linky urobené pre to, aby boli výhodné pre nich, ale pre dopravný podnik a mesto."
Ojoj, ale mi tú linku zmršilo...
Tak ešte raz:
http://www.mobilityweek-europe.org/page.php?page=participation&lang=en
A tam si už klikni na Slovakia 😉
Reply on: Spectre #49916:
ach jo, ja proti Safku nic nemam, pokojne nech je tam prestupny uzol ale nepaci sa mi jeho vecne protezovanie, kde spravime prestupny uzol, na safku alebo na safku alebo na safku? vsetci sa z neho idu poondiat ako keby cela blava chodila na safko, z ludi co poznam by ho vyuzilo minimum zatial co hlavnu stanicu, kamenne ci trnavske daleko viac, kedze su na lepsich trasach a miestach kde aj nieco je

ad hlavna stanica v BA, nechapem, co ma s tym ze je to prestupny uzol jej poloha? myslim ze tym ktori idu na vlak ci z vlaku je to irelevantne, su to kvanta ludi co sa potrebuju na nu dostat a nejako z nej odist, takze vzdy bude prestupnym uzlom bez ohladu na jej polohu, takze o nej nema ani zmysel filozofovat, to je proste pevne dane v kazom meste, mozeme uvazovat nanajvys tak o dalsich prestupiskach, mne sa paci aj to trnavske myto, kamenne nam. a viem ze pre ludi je dolezite aj safko, ale uz mi netlacte do hlavy ze safko je JEDINE a najdolezitejsie

a aby som nezabudol:
http://pivoluska.blog.sme.sk/c/21147/Prazska-integrovana-doprava.html
Smutnô:
http://www.mobilityweek-europe.org/page.php?page=participation&lang=en#35

...zo Slovenska len 2 mestá - i keď v SME bolo napísané (ako už niekto v staršom príspevku spomínal), že aj v NR kto sa preukáže dokladom o vlastníctve gumo-smraďo-4kolu, tak má zadara MHD, ale toto mesto sa oficiálne nezapája do Medzinárodného dňa bez áut.

Pre porovnanie: CZ - 41 miest, Maďarsko - 61, Litva - 25, Rumunsko - 83,...
Príďte maľovať

22. september 2005

Združenie pre podporu cyklistickej dopravy BicyBa Vás pozýva na podujatie ku Dňu bez áut, ktoré sa bude konať vo štvrtok 22.9.2005 od 16:00 do 18:00 na Rybnom námestí. Spoločnými silami tu obnovíme cyklistické značenie a rozdáme informačné materiály.

Za BicyBu sa na Vás teší Patrik MARTIN

Zdroj: http://www.bicyba.sk/?event=9
Reply on: Spectre #49918:
Kvoli metru si budem drať topánky, ale kvoli hnusnému gumokulu, ktorý môže jednoduchým spôsobom meniť svoj smer sa mi zdá divnô.
Stale si kladiem otazku, co bolo tak neznesitelne odpudive na niekdajsich nosnych linkach, resp. ich torze, co tu este nedavno bolo. Co je na tom zle, ked na jednom konci mesta nastupim a na druhom vystupim? Pamatam si este davne linky 37, 53, 54, 55(86), 104(neskratena 83), 105..., ale nespominam si, ze by chodili prazdne. Napr. expresom 105 sa dalo prejst z Race do Dubravky omnoho rychlejsie nez elektrickou 5. A takych prikladov je vela. 37 a 53 boli podla mna genialne linky, jedna spajala autobusovu stanicu a Hlavnu stanicu so zapadom Petrzalky, druha s vychodom. Tiez 54 - isla cez vsetky dolezite uzly, Zochova, Racianske myto, Trnavske myto, Bajkalska, Tomasikova-Ruzinovska. Argumentuje sa tym, ze nie je dostatok vozidiel. Ale ako to uz niekto predtym pisal - koho to je problem? Maju ich dopravnemu podniku kupit cestujuci? Dopravny podnik sa nestara, odkial ja vezmem takmer 2000 Sk na stvrtrocny listok. A ked je teda nedostatok vozidiel, tak nie je rozumnejsie rozdelit ich medzi napr. 10 zmysluplnych liniek nez medzi 10 nepremyslenych nepodarkov? Dalej co sa tyka tej reportaze na JOJ-ke, nemyslim, ze bola na 100% objektivna, ale aj ja sa priklanam k nazoru, ze tie zmeny skor vyhovuju DPB nez ludom. (len ma teraz zastancovia tzv. modernych europskych trendov neroztrhajte...) ?
Reply on: juro #49910:
Predstav si, vo Viedni dajaký ***** postavil metro a ľudia kvôli tomu derú topánky...
Reply on: Tomi #49913:
Predovšetkým sú výhodné pre magistrát, pretože ušetrili vozokm a nemuseli kúpiť nové vozy.
Reply on: NN #49894:
No vidíš, takisto prestupuje veľa ľudí na Šafku, s tým nepohneš.

Hlavná stanica je prestupný uzol v každom meste? Áno, máš pravdu, ale prečo je to tak??? Ako je u nás umiestnená hlavná stanica a ako v iných mestách?
Reply on: Kami #49914:
staci sa pozriet na krizovatku molecova-karloveska...ak vlky zbadaju autobus, tak sa pustia krizom cez krizovatku, len aby sa donho stihli natlacit. co na tom, ze za rohom uz je dalsi bus...vies si predstavit co za zivotnu tragediu to musi byt, ak by nahodou museli cakat 3 minuty na zastavke? ?
SWTC: v opacnom smere to troska problem je, ale opat ludia nemaju dovod riskovat. Obe linky maju cez tyzden rozne intervaly takze zladenie nie je mozne. Lenze, ako som uz napisal, po prichode 95 ma 99 volno takze nedockavci musia bezat a riskovat. Keby chvilu pockali, prejdu bezpecne. Co take strasne by sa im stalo?? Ked su taki sportovci, preco nebezia uz od Safka, usetria si aj cakanie 4 minuty. Pokojny beh je menej namahavy a nebezpecny ako 2x sprint (na 95 a potom na 99/84).
Reply on: juro #49910:
Tým subjektivizmom som nemyslel tú križovatku, tá je problematická, narážam skôr na záver reportáže, kde konštatujú, že DPB a magistrát nereagujú na tisícky sťažností, že spravili divné zmeny v linkovaní a že tieto zmeny sú výhodné jedine pre DPB a nie pre obyvateľov. Mali totiž spomenúť aj príčiny, prečo sa to robilo a že nové linkovanie má aj svoje výhody.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.