AD Viedenská ul.: toto je presne jeden z príkladov preferovania IGK na úkor MHD v Bratislave. Len tak dalej a ochvilu sa autičkári aj do riti strčia. Myslím, že skôr sa dožijem hustej siete razených tubelov pre autá ako pre nosný systém ?
Ano, tie auta na Viedenskej isli na nervy aj mne... ale to celkom isto nie je dovod preco take nechodi MHD... dovod je predsa setrenie (co chapem) a zlepsovanie dopravy (co v mojom pripade katastrofalne nevyslo).
88 v smere z AS MN stoji na Einsteinovej tak, ze musim ist cez nadchod co je 5 minut pre cloveka so znizenou pohyblivostou, tie vytahy su tam vecne pokazene. A potom este dalsich 10 minut k administrativnej budove Incheby. Dnes som sa ledva dovliekla do prace... 3x nastupovat a vystupovat a potom 10 minut pesi - to je pre mna ako vysokohorska tura
Hm ale kombinacia 201 (alebo 202) + 208 + 80 ma teda nenapadla, dik za tip, pozriem si casy, vyskusam a dam ti vediet.
Chalan, zabudol si dodať, aby úplne zrušili zastávku Kolmá - podľa tvojich návrhov...tá sa tam totiž nikde nenachádzala...Smolenícka a zrazu ŽST - či už pri 94, ktorú by si nahradil 54 alebo pri 93...tak dík...
Samozrejme že sa to nedá. Ešte že máš tú drzosť sa takto pýtať a dehonestovať dokonalý, ničím neprekonaný systém na hranici absolútnej geniality: tzv. "traťové pexeso" Ing. Trabustíka. ?
Pre drzúchov a opovážlivcov, ktorí vo svojej obmedzenosti nespoznali tento revolučný systém, používaný a patentovaný výhradne v Bratislave, stručne približujem:
Základná traťová jednotka je jeden dielik, ktorý môže obsahovať kúsok oblúčika predpísaného polomeru, výhybku, prípadne kríženie (zo zásady sa krížia vždy rovné koľajnice, srdcovka v oblúku je neprípustné kacírstvo). Konštruktérske prostredie, v ktorom sa trať navrhuje predstavuje takzvaná normoplocha (t.j. doska stola), na ktorú sa ukladajú jednotlivé normodieliky až dovtedy, kým vznikne zamýšľaný úsek trate. Tento systém je natoľko dokonalý, že dopredu vylučuje vznik prípadných neznabohých a podradných koľajových konštrukcií, ako sú napr. výhybky s jemným uhlom odbočenia, plynulé napojenie výhybky na oblúk, srdcovka v oblúku a podobné konštrukčné zvrátenosti.
Práve vďaka tomuto revolučnému systému sa môže Bratislava pýšiť najdokonalejšie navrhnutými traťami v Strednej Európe, ak nie aj na celom svete ?
Genialitu bratislavských tratí okrem iného elegantne podčiarkujú aj inovatívne technológie používané pri stavbe tratí. V prehnitom kapitalistickom západe nám už dlhú dobu závidia patent na vŕtanie dier na rozchodnice autogénom. Nejeden zahraničný dopravný podnik zbledne od zlosti pri pohľade na sofistikovaný systém ohýbania koľajníc a zvárania trate v oblúku.
Len neznabohovia a previnilci, ako fobust, svojimi kváziodbornými príspevkami dehonestujú výsledky práce našich trabustov, pýchy Dopravného podniku. ?
čítal som si pôvodný plán presmerovania spojov v Petržalke a 99 mala mať konečnú na Jasovskej a 98 na Antolskej, tak ako sme to tu niektorí tiež spomínali...
92 mala byť zmenená na 82 a premávať od Dostihovej dráhy...
Hlboka srdcovka bola este donedavna na Obchodnej, pri odbocke na Nam. SNP, ako je ta rozradovacia vyhybka. Pamatam si ako tam vzdy vozy duneli az sa otriasala zem. Potom dno tej srdcovky vyvarili (alebo co?) a uz tade prejdu tramvaje tihco, minimalne v priamom kolajovom smere - sam som sa cudoval. Neodvazil som si merat tam uhol krizenia, myslim vsak ze v Bratislave nemame tolko roznych uhlov, zaiste rozdiely budu, ale zeby az take? Samozrejme vitam jemne odbocenia s krizenim do 10 stupnov, ale nie vsade mas na to miesto alebo "sa to jednoducho neda". ?
V Budapešti sa používajú široké obruče, takže môžu byť hlboké srdcovky (Lebo taká nežliabková výhybka logicky má aj hlbokú srdcovku. Aj v BA by sa mi páčili ale na tých táckach, na ktorých sa jazdí dnes, môže byť hlboká srdcovka len pri uhle odbočenia tuším do 18°. V Brne neviem aké obruče používajú, že to ide. Možno PvvS bude vedieť.
Paranoidné predstavy. Kto s tým nesúhlasí, tak si nemusí kupovať čipovku a môže cestovať na klasické lístky. Aj v Žiline musíš vraziť kartu do označovača keď nastúpiš a nikto sa nesťažuje
Keby si vedel, koľkokrát nezaparkujem 5 minút od baraku ale 10 minút:-)... A Ty by si aj tak mal chodiť do roboty vlakom, z Filiálky to máš na skok:-P.
Napríklad tak, ako je to v Linzi. Električka si už z diaľky zopne senzor, takže nemusí ani spomaľovať. Pokiaľ nie sú križovatky, ale iba priecestia, je tam vkusné železničné značenie. Reálne sa tam tramvaj zastaví možno na dvoch-troch väčších križovatkách v centre, avšak na radiále má preferenciu na 100%. Preto mi pripadá náhodné rozmiestňovanie preferencií na bratislavský spôsob, navyše pokiaľ tie "preferencie" ani nefungujú tak ako by mali, nanajvýš smiešne. Celkovo sa tým ale potvrdzuje syndróm tzv. V"r"p, čiže Verbálneho "riešenia" problému, ktorý v tomto meste prevláda. Namiesto toho, aby sa veci operatívne riešili, tak sa o nich ešte operatívnejšie kecá a najoperatívnejšie sa nakoniec príde na úplne iný problém popri ktorom ten pôvodný, kľúčový, akosi pozvoľna zaniká do stratena...
Mas pravdu len z casti asi tak na 45%. Linky na seba nadväzuju, ale asi len v urcitom case a to si myslim, ze sa DP podnik pomylil v tomto. Ved on robi pre seba a nie pre ludi! ?
Pises prichod z hlavnej stanice L210 na ASMN 7:34 a nadväznost na L88 je 7:33. Toto je nadväznost?! Cize 7:34 cakam na L88
7:47 smer Apollo pod most SNP. To je 12min cakania!Cakat 5min je OK,ale to je len fikcia! ? Opacny smer L88 na L210 je taky isty v ranajssich hodinach od 4:50. Nenadväznost liniek na 99%. ? ? ?
Pochybujem, že všetkých spomínaných 7 riaditeľov má v náplni práce zháňať peniaze na prevádzku podniku, to je skôr vecou generálneho a ekonomického námestníka. Druhá vec, o ktorej pochybujem, je, že by cestujúcici súhlasili so systémom, ktorý by evidoval ich pohyb.
Spectre