Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mám poznámku k nedávnemu brúseniu koľajníc a asfaltovaniu.
Neviem, ako je to na iných trasách, ale úsek od Trnavského mýta smer k Polusu vypadá hrozne. Totiž asfalt bol vymenený len po bokoch a výplň medzi koľajami zostala pôvodná. Nielen že vypadá tá farebná kombinácia (čierna, sivá, čierna, sivá...) blbo, ale pôvodný asfalt je na mnohých úsekoch dosť popraskaný (hlavne pri styku s koľajnicou). Nevie niekto, či sa to bude ešte tiež vymieňať? Tá trať by hneď vyzerala lepšie.
Reply on: S499.1023 #48393:
Turistov v Bratislave údajne taxikári klamú pomerne často (viď články v médiách, správy SOI, ap.), hoci nie až v takom rozsahu, v akom kolujú historky o pražských taxikároch.

Re #48422 AAA: Vo Viedni to majú minimálne napísané na lístku. 🙂

Re #48435 SZKV: To áno, Praha tie rozpadnuté BKV občas vymení za nové, zatiaľ-ešte-nie-celkom-rozpadnuté BKV. 🙂

Re #48438 Sommelier: Odhlučnená? BKV panely odhlučnené? Mäť tvoj zmysel pre cynizmus. ? ? ? BKV panely -- to najlepšie, čo doma máme! Tento program vám prináša Panelárna Radotín...

A nemalo by to byť s tými silami náhodou naopak, že pri 1000 mm sa menej ničí zvršok a viac namáha skriňa vozidla? (Toto už je otázka, nie konštatovanie.)

Re #48442 81-71: Čo je na Radlinského spravené zle? To by som sa skôr pozastavoval nad pískajúcimi oblúkmi a lomenými križovatkami na hypermodernej a megadrahej rekonštrukcii Jesenského - Mostová - Nám. Ľ. Štúra...

Re #48456 fobust: Lacná? Veď som kdesi čítal, že BKV je, čo sa stavebných nákladov týka, najdrahší zvršok. Jediná výhoda údajne spočívala v rýchlosti výstavby. Môže to niekto potvrdiť/vyvrátiť?

Re #48464 81-71: Čím to robíš, že vždy tak dokonale vystihneš presne to, na čo chcel človek svojím príspevkom poukázať? ?
Pred začiatkom školského roka budú posilnené spoje
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=823
Reply on: 81-71 #48468:
Nie, tá diskusia je svedectvom o tvojej sociálnej inteligencii a miere empatie. Som celkom zvedavý, ako sa budeš so svojou angličtinou dohovárať v Budapešti či v Kišineve. Okrem toho, neviem ako Ty, ale ja cítim istý rozdiel medzi AJ či NJ, kde sa dá predpokladať pomerne vysoké percento znalosti aj u cudzincov, a medzi slovenčinou, kde to asi môžeme očakávať ťažko...
Reply on: galiyosha #48467:
V každom meste a štáte je to inak. V Nemecku (aj Rakúsku) sú väčšinou lístky tzv. na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek, potom zošitky po 4, 6, či 10 takýchto lístkov a potom až 24-hodinové.
Reply on: fobust #48459:
No s tým "všade BKV panelom" by som si nebol taký istý. Maďar všade, kde to je len možné, buduje otvorený zvršok s dvojitým pružným upevnením (pružné upevnenie koľajnice k podkladnici a pružné upevnenie podkladnice k pražcu) (takmer celá d-2), pri rekonštrukciách je prísny zákaz obnovy BKV zvršku - všade klasický zvršok v asfalte a s tlmiacimi bokovnicami (celý Terez/József/Neviemktokörút, celé juhozápadná časť Bp.). Takže tie rozbité BKV panely sú akurát na úsekoch, ktoré sú tesne pred rekonštrukciou a na tých, ktoré sú určené na zánik. Tých je bohužiaľ veľmi veľa.
Reply on: galiyosha #48463:
dám ti malú radu, prihlás sa na jazykový kurz a nauč sa aspoň po anglicky. Potom sa ti pravdepodobne nestane podobná situácia mimo SR. Aj ten najtuhší SNS-ák nemôže očakávat, že vo svete sa so slovenčinou dohovoríš ?
Reply on: S499.1023 #48396:
No fakt je ten, že keď som musel jednému páriku mladých Nemcov vysvetliť, že u nás sa kupuje lístok podľa toho, koľko im bude časovo trvať cesta, a že nad rámec toho teraz potrebujú lístok 90minútový, hoci cesta bude kratšia, lebo idú na nočák... Ja vlastne neviem, či som mi to nakoniec podarilo vysvetliť ?, ale lístok si (aspoň vtedy) kúpili správny a stále len opakovali, že u nich to funguje úplne inak... 🙂
Reply on: fobust #48457:
Heeeej, na ten som zabudov...
Reply on: TeBeCe #48458:
Subjektívno-empiricky by som priam povedal, že najtichší.
Reply on: galiyosha #48461:
tento príspevok svedčí len o tvojom IQ. Ale inak ďakujem, predpokladám však, že po anglicky sa dohovorím ďalej ako len v strednej Európe. Som neni naivný ako ty, že všade bude všetko v slovenčine alebo budem cestovat načierno ked nebude...
Reply on: 81-71 #48363:
Alebo nie, prial by som Ti niečo horšie. Prial by som Ti revizóra, ktorý by Tvoju situáciu pochopil a pokutu Ti neudelil. To by Ti muselo celý svet prevrátiť naruby. ?
Reply on: SZKV #48394:
"díky tomu využíval služeb DPMB 28 minut načerno" úúúááá wow opět chaos v písmenkách... ?
Reply on: 81-71 #48363:
Ty si vážne debil. Prajem Ti v nejakom cudzom meste, kde budú informácie len v jazykoch, ktorým nebudeš rozumieť, žiadna otvorená predajňa na lístky, automaty len na mince, žiaden predaj u vodiča, a ty bez mincí, aby si tam dostal nejakú riadne mastnú pokutu.
Reply on: TeBeCe #48458:

Hej, pravdu mas. ☺
Reply on: 81-71 #48454:

V nedelu som bol tam, kde sa celel BKV panely spachali, v Budapesti. A tiez ich maju brutalne rozbite, ich tramvaje su hlucne, pomale, rachotia este viac ako bratislavske - a to teraz pisem o T5C5 a tych GANZoch, tie stare historicaky, to je kapitola sama o sebe. Ich trate vobec nie su lepsie oproti nasim. Takmer vsde BKV panel (co by ste aj cakali) a takmer vsade uplne rozbity. Jedine co je dobre su tie Ex Hannoverske ci ake vozy, su super tiche, odtlmene, parada. Len by to chcelo rychlodraznu trat a nie to co tam maju (presiel som si linku 3), to je brutalna pomalodraha, nasa linka 5 ma zarucene vyssiu premavkovu rychlost. Akoze tam by bol najvacsi Krabust asi najrychlejsim vodicom.
Reply on: fobust #48457:
celkom tichy je aj zvrsok otvoreny zasnezeny ?
Reply on: S499.1023 #48448:

Medzi zvrsok klasicky zatravneny a zaasfaltovany by som dal este zvrsok klasicky otvoreny so strkovym lozkom. Inac suhlas.
Reply on: S499.1023 #48448:

Este k tomu ta ruzinovska radiala ma tie panely nad nivelitou okoliteho terenu, co iba prispieva k nerusenemu sireniu hluku na vsetky strany. A o tom betonovom podklade ani nemusim pisat. Samozrejme ze je to zvratena trat, len je super lacna (aj ked velmi kratkozrako pocitane) a najma bezudrzbova.
Reply on: Sommelier #48449:

Tlak zalezi od plochy, co vsetci vieme. Ak mam prazec rovnakej sirky na 1435 aj 1000, tak je to jedno. A o akych silach sa bavime? Priecne, pozdlzne, diagonalne? To su vsetko rozidely. Rozdielom rozchodu akurat namaham samotny prazec, ale ucinky na lozko trate nie su az take dramaticky odlisne. Pripustam ze nie su identicke, ale vobec nesposbuju to, co tu vela ludi pise. Tieto nepriaznive javy sposobuje fusovanie pri stavbe, neudrzba a opotrebovanie, nie rozchod ako taky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.