Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
juro: práveže študenti sú platiaci zákazníci!!! Jediný rozdiel je v tom že im to platia rodičia..Ale platia..
Študenti síce majú zľavu, bez nej by to ale neuplatili. Tiež treba povedať, že väčšina nemá auto, preto využívajú MHD často...
A nevadí im prestupovanie ?
Tiež som študent....

Čo sa týka dôchodcov tak tí by mali mať v špičke drahšie cestovné, aby zbytočne neplnili autobusy..
Môj návrh je taký, že dôchodcovia NAD 70 rokov(ktorí to majú normálne zadarmo), by v špičke platili 50% cestovné,
dôchodcovia DO 70 rokov(ktorí majú normálne 50% cestovné), by platili v špičke plnú sumu...

Podobný systém tuším funguje v Londýne..

Jasné že dôchodcov netreba úplne odpísať ale predsa len ľudia v produktívnom veku tú mhd môžu aj zaplatiť ?
Reply on: juro #48193:
A este jedna poznamka - ak chces rusit 84, ako potom zabezpecis potrebnu kapacitu z Jungmannovej a Halovej, kedze 81 uz nebude premavat? Zeby si zlepsil interval 83? A zaroven aj interval 34 (kedze su v preklade)? A kde potom naberies tie zdanlivo usetrene vozokm na posilnovanie dopravy do Dubravky? Treba to vnimat aj v sirsich suvislostiach...
juro: a praveže študenti sú tiež platiaci zákazníci!!! Síce im to platia väčšinou rodičia, ale platia... To že majú študenti zľavy je podľa mňa logické.. Bez zliav by to neuplatili..
A väčšina študentov nemá auto takže je predpoklad že budú využívať mhd často.
Tiež som študent..

Čo sa týka dôchodcov tam by sa to malo riešiť, treba im hlavne znevýhodniť cestovanie v špičke, aby zbytočne neplnili mhd..
To by sa dalo napr. tak že by dôchodc. od 70 rokov(ktorí to majú normálne zadarmo) platili v špičke 50% obyčajného cestovného, dôchodcovia DO 70 rokov by platili v špičke plnú sumu...
Mimo špičky by to bolo tak ako doteraz..
Myslím že nejak tak je to vyriešené v Londýne..
Reply on: juro #48193:
Zaujimavy napad - az na to, ze po skonceni jednotlivych vyucovacich blokov by sa uz na Sustekovej do najmenej dvoch 83-ok nikto nedostal, lebo by boli plne obsadene studentami. Tusim sa niekomu nepaci, ze v Ovsisti bude mat miesto troch liniek styri...
Reply on: TeBeCe #48192:
OK, zrusme 84 a nech zostane povodna 83.

Re #48188 KiBEL: Aj v spicke?
Reply on: juro #48187:
ovsiste ma dost inych liniek uz. na 83 nie su peniaze. ?
Ahojte,

fandim novemu systemu v Petrzalke, v najhorsom pripade je to lepsie ako nic nerobit.

Mam len jednu, podla mna zasadnu pripomienku - nebude to fungovat, pokial budu vodici jazdit tak ako doteraz, t.j. nerespektovat cestovne poriadky. Cely system je postaveny na vzajomnej nadvaznosti liniek. Ak budu soferi nadalej jazdit rely a zvacsovat si prestavky na konecnej, pojde to cele do hajzlu, vid napr. system obracania elektriciek v centre 6,11,12,14 ... pri ceste naspat su o interval dopredu a dobiehaju ine subezne linky, cim vytvaraju casovu dieru a straca sa ich ucel.

Ak to padne, padne to na ludoch, nie na systeme.
Nerozumiem, preco dopravny podnik nespravil aspon platnost cestovnych poriadkov do 5.9.2005 .. dost zavadzajuce, ked si da clovek vyhladat linku po 5.9 a najde mu povodne 😃
Reply on: juro #48187:
V tomto mas pravdu .. platia, ale menej ... ?
Reply on: juro #48172:
Uz som to sice hovoril, ale pre velky uspech to zopakujem... pozri si kolko ludi ostane za zastavkov Nam. Hraniciarov priblizne 25 perc. s celkoveho poctu cez den a asi 15 perc. mimo nej ...
Reply on: TeBeCe #48174:
83 by som tocil v Ovsisti, tak ako doteraz.

Ked vznikla 84, tak sa to odvovodnovalo ako posila k 83 pre studentov.
Teraz sa vsetky subezne linky redukuju, navrhuju nove kombinacie liniek s prestupmi, ludia sa posielaju na ine zastavky s tvrdenim ze su v pesej dostupnosti.
OK, ak to bude pozitivne.
Ale preco sa neponechala 83-ka, ktora by obsluzila aj Ekonomicku univerzitu zo zastavky Bulikova, ale radsej ukoncime 83-ku na Namesti hraniciarov/ Dostihovej drahe. Pritom 84 bude mat v casti rovnaku trasu s novou 99.

hroch: platia, ale menej.
Reply on: inTony #48183:
ej, asi tak nejak ?
Reply on: Andy #48179:
andy, pracujes v zdravotnictve? vies kolko ludi pravidlene musi navstivit nemocnicu? sanitkou??? zavolaj si sanitku, ze sice neumieras, ale nie si schopny dopravy...len tak, uvidis, co ti povedia.
zvysok 99% ludi imobilnych a so zhorsenou mobilitou je cca v BA 7% (rata sa stary clovek, vozickar alebo inak postihnuty clovek, slepec, docasne imobilny jedinec - zlomeniny a pod., problemy s chrbticou, jedinec chybneho vzrastu atd.) a do toho maju zhorseny pristup matky/otcovia s kocikmi (a argument, ze im vzdy niekto pomoze...no, opytaj sa ich, ake to je), deti do 3rokov atd. to nie je zanedbatelne. kopec tych ludi nevidis v meste len preto, ze sa tam nemaju ako dostat a su radi, ze sa mhd horko tazko dopravia aspon na rehabulitaciu a k lekarovi. z cias socializmu sme si zvykli, ze napr. postihnutych ludi je malo,lebo ich nevidno... chyba!
bol som nedavno na morave, v malom meste (cca 50000), kde na taky maly(?) pocet obyvatelov isiel aspon raz za hodinu jeden nizkopodlazny bus, co sa dalo zistit uz z grafikonou, kde bol klasicky piktogram vozickara.
a teraz sa pozri, kolko takych autobusov a oznaceni najdes v BA. takze netvrdim, ze teraz vsetko odvijajme len od starych a chorych, ale v ziadnom pripade ich nekladme na predposledne miesta.
Reply on: 81-71 #48178:
ano, kramare poskytuju zopar sluzieb, ktore inde v BA nemusia byt hned dostupne. ale petrzalka ma svoju nemocnicu, ruzinov tiez atd. a maju k nim relativne rychli a dobry pristup. DD maju najblizsie kramare... a preco by k nemocnici, ku ktorej sa mozu dostat za 15min mali jazdit 40?!
Reply on: 81-71 #48178:
nieje to až také zlé... z Devínskej Vsi, z Trnávky, z Dúbravky, z Karlovky, z Nív sa dostaneš na Kramáre 1 linkou, pri ostatných častiach je to prestup 1 - 2x. Keďže Dlhé diely sú bližšie od Kramárov tak je logické že tam ten bus prechádza.. Jasne že nebude tam priama linka z Biskupíc.
Reply on: Spectre #48169:
Namiesto tvojho nie najštastnejšieho návrhu by som skôr preferoval skvalitnenie dopravy, najma prepravne kapacity. Som zvedavý, ako by si si ty platil električenku s dochodku, ktorí dostávajú.
Reply on: hoppusmark #48139:
mne by sa 277 celkom páčila, no a čo že by to bolo označenie jak trolík... ? Ja by som bol najradšej keby mali trolejbusy rovnaké označenia ako busy, a dalo by sa tam uplatniť aj oblastné označovanie... Veď sa od busou odlišujú len tým že sú na elektrinu. A keby sa nejaká linka zmenila na t-bus nemuselo by sa meniť číslo..
napr. t-busy by mohli byť: 201>72, 202>71, 203>44, 204>64, 205>60, 206>40, 207>46, 208>47, 209>45, 210>48, 212>36... ale to je blbosť
Reply on: papuca #48171:
Spectre chce poukázať na to, že niekedy sa to až moc preháňa s tým, že sa doprava zostavuje podľa nemocníc a cintorínov. Typický príklad - linka 38. Nechodí to odnikadiaľ nikam a z nejakého neznámeho dôvodu ju nikto nechce zrušiť, hoci je absolútne nepotrebná a na nič. Aj ten, kto chce ísť do krematória radšej pôjde linkou 37, lebo 38 chodí vo fakt super intervale. Väčšine ľudí vadí jeden prestup pri ceste do nemocnice tak raz za 10 rokov. Je málo ľudí, ktorým by to prestupovanie robilo nejak extra zle, a oni sa fakt zvyknú radšej odviezť sanitkou bez ohľadu na to, či musia prestupovať. Proste už mi to pripadá podobná hovadina ako s tým, že vysokopodlažné vozidlá nemôžeme kupovať, lebo čo vozíčkari a tí, čo tažšie chodia. Takže kvôli vozíčkarom a pod. radšej nebudeme mať autobusy žiadne, ako keby sme mali aspoň nové Karosy B952. Proste toleruje sa pár ľudí a kvôli nim teraz 99% - zvyšok ľudí musí riešiť zbytočné problémy.
Reply on: papuca #48165:
No myslel, len či yslel aj niekto na to, že Kramare sukomplex, ktorý svojou posobnostou daleko presahuje iné zdravotnicke zariadenia, a z iných častí ak idú ludia na Kramáre, tiež to nie je až také ružové. Nehovoriac o tom, že DD sú najmladšie sádlisko s asi najmladšou populáciou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.