Práveže mne sa páči názov SAD pre všetky podniky, len sa čudujem, že v Česku sa názov ČSAD všade nezachoval a tu nie. Ale páči sa mi napr. názov Bus Slezsko, keďže tiež reprezentuje druh dopravy a lokalitu v ktorej pôsobí, mimochodom patrí pod Connex.
www.bus-slezsko.cz a www.connex.cz
koľko ľudí, toľko názorov... Uvedenie len konečnej je nedostatočné (neviem kadiaľ ide), uvedenie nácestných zastávok je takisto na nič (neviem kam ide, ani kadiaľ ide). Vyvesenie všetkých tabuliek zase zaberie veľa miesta... Ja som to spravil kompromisne takto: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=f5f0f0f239242f2823242f242133ef2f262e29
5. Názov závisí predsa od majiteľa. Ak sa majiteľ rozhodne pokračovať s pôvodným názvom, je to jeho vec. Ale podľa toho, čo píšeš Ťa asi poteší, že jedna SAD-ka čoskoro názov zmení. Po nedávno prebehnutej ďalšej etape privatizácie sa onedlho SAD Nitra zmení na Connex Nitra.
6. Väčšinou áno. SAD Nitra používa zariadenia EMtest len v prímestskej doprave. V mestskej má zakúpený systém R&G Mielec.
7. Áno, dá, a to dokonca aj priebežne počas jazdy si môže vodič zobraziť koľko ľudí (podľa nahlásenej cieľovej zastávky) by mal práve vo vozidle mať. Ak mu strojček ukáže, že by v autobuse malo byť päť ľudí a on v spätnom zrkadle napočítal šesť, jeden pôjde asi načierno
Áno, sú aj revízori. Konktrolujú cestujúcich i vodičov.
Re #47880 Beus: O zbytočnom papieri by som pomlčal. Všetky názvy zastávok, kilometre, tarifné pásma atď., to tiež zaberá spustu priestoru Ja osobne mám najradšej spôsob b). Prípadne ešte môže byť v nitrianskom formáte, kde je nad každým spojom aj číslo linky, ktorej patrí.
d3k0 a webmaster guys, nevyplodite niekto banner k tym petrzalskym zmenam? vsimol som si v pdf dole ten slogan "s nami sa v petrzalke nestratite" alebo podobne, to je dost dobre. ako banner by to mohlo zabrat... hm?
s tym systemom b) je ale malinky problem ten, ze uz prilis vela krat som sa stretol so situaciou, kedy spoj z A do C cez B bol uvedeny len pri spojoch do C, a pri spojoch do B vobec nefiguroval, co povazujem za velmi zavazny nedostatok. Navyse sa tym IMHO mina kopa papiera zbytocne, lebo ten isty spoj je (ci skor mal by byt) milionkrat na tisic roznych miestach A vobec, tento system je pre mna riadne neprehladny, lebo sa nikde nedozviem trasu, km, atd...:)
Tomi: Ad 13: o to by ani neslo, ze nevies napr. ktory stoji v Trnave - pozries si odchody do Trnavy a tam mas tie spoje uvedene system b) totiz neznamena, ze su uvedene odchody len na konecnu zastavku !!! su uvedene aj na priebeznu, len vlastne - jeden a ten isty spoj je tam viackrat ...
Ja system a preferujem preto, lebo sa hned dozviem, cez ktore zastavky spoj prechadza, je tam aj kilometricka vzdialenost, lahko zistim cas jazdy na ktorukolvek zastavku ...
Preferovanie jedneho alebo druheho stylu je ale skor individualna zalezitost - kazdemu vyhovuje nieco ine ...
Niečo o SAD a jej privatizácii tu: http://www.kamim.sk/doprava/index.php
Ad 1.: Myslím, že SAD BA je na tom najlepšie, ale nad vodou ju drží hlavne medzinárodná doprava.
Ad 3. + 9.: pár čísel tu: http://www.eurolines.sk/page/profil_sad.asp
Ad 7.: Revízori existujú, ja som však ešte ani jedného nevidel. wow#
Ad 12.: To patrí odjakživa k SAD, myslím, že to tak ľahko nezmeníš. ?
Ad 13.: Určite kompletný CP. Predstav si, že si v Žiline a chceš ísť do Trnavy. Priamy spoj ZA-TT nechodí a ty máš v CP len konečnú Bratislava. Lenže z tých spojov stojí v Trave polovica a ty nevieš presne, ktorý spoj to je. ?
Ad 14.: Podľa mňa všetky alebo takmer všetky.
6. EM-TEST pouzivaju vsetky SAD, ale niektore pouzivaju aj ine systemy zaroven, napr. BUSE transparenty, co je komplikovanejsie na ovladanie, lebo tam musia byt dva palubaky (napr. tie trnavske Novoplany)
SAD Nitra v MHD pouziva system R&G Mielec - transparenty aj odbavovaci system CL
7. Isteze palubaky EM-TEST zaznamenavaju pocet predanych CL, za aku sumu, a aj ciel cesty (okrem MHD samozrejme)
Revizori existuju aj v SAD, prave kvoli spomenutemu dovodu - kontrola vodicov, SAD povacsinou ale nemaju vlastnych revizorov, ale im kontrolu robia ceski revizori (CSAD Ingsped, alebo tak nejak sa ta firma vola)
8. Ako kde - ale vo vseobecnosti sa obnovuje nakupom novych vozidiel + GO autobusov Karosa 700. SAD Bratislava teraz uz len nakup novych (tento rok ale zatial nic) - starsie Karosy 700 uz sa v poslednom case na modernizacie neposielaju (GO vozidiel SAD Bratislava robili v ROSERO-P, Spisska Nova Ves)
SAD Bratislava ma cca. 30 ks Karosa C734 s pohonom CNG
9. SAD Bratislava - cca. 280 - 300 autobusov
DP Bratislava - cca. 475 - 500 autobusov (+ E, T)
11. Ano, zlavy poskytovane jednotlivymi SAD na primestskej a MHD pre diochodcov, studentov, ZTP su rozne ...
V dialkovej doprave plati volna tvorba cien - kazdy dopravca ma ine ceny ...
12. Tazko - spoje su prisposobovane konkretnym potrebam, vacsinu poznamok primestskych liniek vsak tvoria len udaje o obmedzeni daneho spoja (prac dni - x, skolske vyuc. - c, prazdniny - w, nepremava cez sviatky - napr. r, a pod.) + cakanie na pripoje, co su uzitocne informacie, tak v tom nevidim problem ...
13. ja preferujem sposob a) - z neho totiz ziskam viac informacii ... SAD Bratislava na ASMN ale pouziva system b) ...
14. na dialkovych linkach, tam je toho vela - takmer vsetky podniky SAD a ich zavody (nema zmysel to rozpisovat + plno sukromnikov (Slivtour, L&J MORE, MUČINA, KA&LO, V-trans, TURANCAR, ...)
primestske linky - okrem SAD BA:
SAD Dunajska Streda (+ DZ Galanta) - linky smer DS, GA, Velky Meder ...
SAD Trnava - linka do TT cez Budmerice, Modru a linka do Senice cez Rohoznik (SAD Trnava - prevadzka Senica)
+ nejake spoje aj prev. Hlohovec a Piestany - primestske linky do Hlohovca a Piestan (po dedinach len v useku TT - HC / TT - PN, medzi BA a TT idu expresne ...)
SAD Nitra - linka do NR (cez Sered), aj dlhsia trasa az do Zlatych Moraviec (prev. Zlate Moravce)
SAD Trencin - OZ Nove Mesto nad Vahom - prev. Myjava
- linka Myjava - Brezova pod Bradlom - Smolenice - BA
Nakupovat vozidla z CR nie je az take jednoduche, vdaka roznym legislativnym zabranam - neviem presne, ale stoji to dost namahy - vela papierovaciek, kolkov, homologizacii, kym sa podari tie vozidla uviest do premavky - podobne problemy mali aj v SAD Trnava s tymi prazskymi Karosami (iste, da sa to robit aj \"inak\", ale - nie v pripade nahrady Ikarusov Karosami) a trvalo im cca. 1 rok, kym ich uviedli po nakupe do premavky (v podstate sa na ne museli vybavovat komplet nove TP).
Inak, je pravda, ze su to autobusy este vo velmi dobrom stave, len napr. automaticka prevodovka sposobuje vyssiu spotrebu oproti Ikarusom, casto v lete sa prehrievaju ...
Novoplany su pouzivane uz len ako zaloha, ale vzhladom na staly nedostatok autobusov jazdia skoro stale ... Podobne Ikarusy stale sluzia namiesto poruchovych B741 ...
Dnes som cestoval jedným zo spojov SAD Bratislava a využitý teda bol až príliš (mnohí ľudia stáli). Tak mám zopár otázok:
1; Ohľadne SAD je akosi ticho, ako sa darí napr. SAD Bratislava? Je v strate?
2; Kto ho vlastne vlastní - patrí časť SAD BA aj štátu alebo napr. Bratislavskému samosprávnemu kraju? Zvyšok patrí komu?
3; Aká je situácia ohľadne počtu liniek a spojov? Plánuje sa pridanie či skôr ubranie? Skôr to druhé, že? ?
- Oproti minulosti je aj tam iste dosť veľký pokles výkonov (do niektorých oblastí už dokonca nepremáva - Slnečné údolie za Limbachom, rekreačná oblasť Košarisko za Borinkou)...
4; Ako prebieha spôsob platenia za prepravu v zahraničí? Aj tam si každý kupuje u vodiča v hotovosti lístok na určené miesto (v hotovosti alebo odpočítaním obnosu z karty)?
- Nepripadá mi to vhodné pre 21. storočie, ale lepší spôsob som nevymyslel. Cestujúcich načierno je tam takto iste minimum na rozdiel od našej MHD.
5; Už sú všetky podniky SAD sprivatizované? Ak áno, prečo majú rovnaký názov?
- Napr. v Česku majú rôzne dopravné spoločnosti rôzne názvy...
6; Používajú všetky SAD na slovensku pri vydávaní lístkov aj na transparentoch informačný systém Emtest?
7; Dá sa podľa palubáka spätne overiť počet cestujúcich, odkiaľ kam cestovali a tak? Existujú aj v SAD revízory?
- Raz v správach na TV Markíza hovorili, že áno, aby vodiči nevozili svojich známych zadarmo...
8; Ako je to u SAD s nákupom nových vozidiel?
- Plynofikácia "vrakov" ich tuším nezasiahla tak ako DPB...
9; Koľko vozidiel asi má SAD Bratislava? A koľko DPB? Pre porovnanie...
10; Koľko kilometrov denne približne najazdia v porovnaní s DPB? Určite málo oproti DPB, že?
11; Rôzne SAD vraj majú rôzne sadzby cestovného, takí dôchodcovia nad 70 rokov v SAD BA platia evidenčné cestovné 5,-Sk za každých započatých 50 (alebo len 25???) kilometrov? Ako je to inde? Za diaľkové spoje platia dôchodcovia nad 70 polovicu?
12; Nemohli by mať SAD aspoň na niektorých prímestských linkách jednoduchšie cestovné poriadky bez toľkých vysvetliviek podobné tým v mestskej doprave? Čo vy na to?
13; Čo je podľa vás lepšie?
a; vylepenie kompletného cestovného poriadku celej linky na každej zastávke ako napr. v SAD Bratislava
b; vylepenie len cieľovej zastávky, pri ktorej sú uvedené spoje tam idúce ako napr. v SAD Žilina
14; Ktoré slovenské podniky SAD jazdia do Bratislavy (nielen na diaľkových linkách) okrem SAD BA?
- Ja viem o SAD Trnava, ktorá robí napr. linku z Trnavy cez Ružindol, Modru a Pezinok do BA.
neviem, čo máte proti tomuto fóru? Jeho jednoduchosť a prehľadnosť je geniálna! Jediné, čo by tu ozaj asi bodlo, je možnosť vložiť nejaký ten ilustračný obrázok...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Beus
P.S. Idos rulez