Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #47765:
pôvodne som aj plánoval, no potom ma napadlo, že si vyskúšam už naozaj skutočnú "reality show" ? ? ?
Reply on: Spectre #47832:
vyradené pražské Karosy sú už všetky z 90-tych rokov (1994 aj novšie), zatiaľčo najmladšia BA Karosa má rok výroby 1993 (mladšie som v katalógu nenašiel)...

Re #47833 Sprectre: takže budeme stále "zefektívňovať" linkové vedenie len preto, aby sme nemuseli nič kupovať??? ❓ ?
Reply on: Kami #47829:
Magistrát síce nepriznal, že by mienil riešiť investičný dlh, avšak z jeho počínania je zrejmé, že ho riešiť mieni, avšak zväčša len na verbálnej úrovni. Nové linkové vedenie je efektívnejšie, takže sa nákup nových vozidiel znova odložil, avšak na ako dlho?
Reply on: LUK #47831:
Aj morálka ostane nedotknutá vďaka pravidelnej údržbe, nakoľko pre cestujúcich je po renovácií interiéru takáto Karosa rovnaká, ako B9xx (vaničku si rakoviny nevšimnú). U Bratislavskej Vrakosy onej morálke (nielen autobusu, ale aj pracovníkom DPB pri údržbe) nepômôže ani výhražný emblém draka, prípadne vyzývavý zeleno-žltý náter.
Reply on: Kami #47829:
máš pocit, že morálny a technický stav PHA_Vrakosy_B741 je rovnaký alebo horší ako stav BA_Vrakosy??? ❓
Reply on: Andy #47828:
Hovorím, s Kinderkami spasíme svet. Z jednej strany budú nastupovať vlčáky, najlepšie v dávkach po 100ks a na druhej strane sa budú vysypávať nasraté vlčáky. Oni sa síce pomiešajú, ale to nebude vada, pretože v nasratom vlčákovi nie je rozdiel ?

(Kto bol na nedávnej imhd akcii, vie, ktoré dielo parafrázujem. Neprezrádzať! Bude to hádanka 🙂 )
Oni by mozno aj chceli urobit cezpolny kanibalizmus, ale boja sa publicity na iMHD. 😃

Ojazdeniny z DPP, ci DPMP su zaiste kvalitne, ale moralne a technicky nie su o nic lepsie. Ich nakupom by magistrat priznal ze nemieni riesit investicny dlh (5 miliard!!!) v DPB.
Reply on: S499.1023 #47827:
Ale DPB je taký blbý, že jeho hrdosť mu nedovolí kúpiť ani Karosy B952, ktoré sú cenovo výhodné...
Reply on: KLF #47816:
Napríklad taký dopravný podnik hlavného mesta štátu Európskej Únie Maďsrska netrpí nemiestnou hrdosťou a ojazdené električky z Hannoveru si kúpil.
Re #47817 81-71: To samozrejme nie je pravda, v ČR sú minimálne také isté rozdiely medzi regiónmi a Praha tak isto dotuje zaostalejšie regióny, rovnako, ako je tomu všade v civilizovanom svete. Ono totiž bez prerozdeľovania by sme tu štát vôbec nemuseli mať.
Re #47825 frenky: Nie? A sociálne zariadenia v dennej miestnosti vodičov SAD na jednom konci a na vrátnici VW na druhom konci sú čo?
celkom fajn clanok na Ihned.cz o cestovani v ceskej MHD
http://tinyurl.com/ce2zs
Reply on: d3k0 #47735:
"Linka, ktora ma jeden smer dlhsi ako 30 minut musi mat na oboch konecnych socialne zariadenia."
Hej, az na linku 21, ktora nema socialko ani na jednej z konecnych. ?
+ v Petržalke by sa vyriešili určité kolízne križovatky napr. Rusovská-Jantárova..
Takisto nechápem, prečo má BA magistrát problém postaviť tú električku do Petržalky. Veď starý most sa musí rekonštruovať tak či tak, v Petržalke je nato vyhradený celý koridor a naviac by vôbec netrebalo robiť žiadnu estakádu! Iba úplne normálnu preferovanú električku s NP vozidlami. Trebalo by síce aj vozovńu, lenže tú treba tiež tak či tak! Lebo nemá sa náhodou stavať na mieste tej pôvodnej?
V meste by sa to v pohode zapojilo do existujúcej trati, jediné čo by sa muselo spraviť by bolo zatvorenie Štúrovej pre IAD. Čiže pešia zóna.
Toto vážne nie je tak veľa oproti tomu aký konečný výsledok by toto prinieslo!

A budúcim generáciám by sa potom omnoho ľahšie pokračovalo v budovaní nosného systému.
KLF: Lenže dovtedy už bude každý centimeter v BA zastavaný, všetky dôležité križovatky tiež, atď a už nebude kam vtesnať ani bus-pruhy, nieto ešte električkové koľaje a už vôbec nie stanice v CMO pod zemou...
Teraz je na to podľa mňa hodina dvanásta ?
Dik za odpovede. 😉 Ono, akoze mne je cela situacia jasna, to boli kvazi basnicke otazky, ktore mali len zdoraznit, resp. poukazat na iste veci, netrebalo na ne asi odpovedat. 😉 Ale to s tymi BA SPZ na ex-prazskych autobusoch v TT, to ma vazne zaujimalo. 😉

Je to s MHD v BA naprd, ako tu uz Fobust spominal, ale tak... co narobime. Podla mna to vytiahne az dalsia generacia zo sraciek. 😉
Reply on: KLF #47816:
v iných mestách sa totiž robí cielená obnova vozového parku. To len v BA sa čaká na totálne rozpadnutie aj toho posledného autobusu...až potom si možno niekto uvedomí, že treba niečo robiť... ?
Reply on: KLF #47816:
Áno, s pocitom nejakej akožehrdosti nekúpime udržiavaný vyradený voz, ale radšej nakúpime kinderká a budeme sa tváriť, že spasíme svet.

Alebo takto: veď ušetríme na vozokm, takže nám môžu Ik280 s prehľadom doplesnivieť. Aké jednoduché ?
Uz sa mi to nechce stale citat, tak cosi aj popisem 🙂

Re #47782 slovanista21: mas pravdepodobne na mysli 9/11 a 9/12, ktore robia v rannej spicke posilove 9-tky (mimo zastavkovych CP), a po skonceni spicky sa v Karlovke prelistuju na 5/14 a 5/15, takto odidu (s cestujucimi) do Race, kde sa zmenia na 11/11 a 11/12, vykonaju po jednom kole na L11, cim zabezpecia pracovnu prestavku vodicom 11-tok, a odidu do vozovne. Ono napad je to vynikajuci, len jeho realizacia pokulhava prave pri tom grafikone - je totiz uplna blbost pustat 5-ku z KV 1 alebo 2 minuty PO 5-ke z Dubravky...potom idu ako tepli bratia za sebou az do Race, jedna preplnena, druha vezuca vzduch...ked, tak ich bolo treba posielat zhruba uprostred medzi dvomi oficialnymi 5-kami, alebo blizsie k tej nasledujucej (t.j. pred nou).

Na otazku o trojickach ti uz odpovedali (lebo to vyhlaska nedovoluje, bolo by treba vybavovat vynimku, a k tomu nie je vola).

Re #47789 slovanista21:
1) trojicky: vid vyssie
2) ojazdene eliny: nie, nechysta sa, planuje sa nakup novych NP vozidiel pre novostavanu trat do Petrzalky, a modernizacia existujucich vozidiel.
3) sukromne spravy: pokial viem, tak sa neplanuje (myslim ze by sa to prilis nevyuzilo, kedze je vela inych (a jednoduchsich) prostriedkov na komunikaciu dvoch uzivatelov).
4) upravovanie: technicky to mozne je, ale urcite sa neplanuje, pretoze mame e-mailovu notifikaciu prispevkov, a keby si kazdy mohol upravit svoj prispevok, tak kazdemu bud pride len prva verzia, a upravene sa uz nedozvie, alebo ak by sa posielala kazda upravena verzia, bol by v tom nehorazny chaos, a hlavne preplnene mailboxy upravami prispevkov. Ked niekto raz nieco posle, tak to tam jednoducho je, a uz to nie je ako zmenit. Aj ked posles SMS-ku, tiez ju uz nemozes "pocas letu adresatovi" upravovat, ci snad ano? 🙂
5) IRC tu nevyuziva zdaleka kazdy (a konieckoncov, vyrobit si IRC kanal predsa moze ktokolvek, aj zavolat si tam kohokolvek, takze tam nevidim problem). A odpovedou na zvysok tejto otazky nech ti je tvoja nasledujuca otazka 🙂 A vyuzivat (nazyva sa to outsourcing) k takemu niecomu ako web-chat ine weby mi pride pod nasu uroven, aj keby to hned bolo zadarmo. A mimochodom, nechat si platit za takuto sprostost je nehorazna drzost, za to by mali podavat zaloby.
6) DP talker je odpoved na tvoj bod 5 🙂 je to on-line komunikacny nastroj, pristupny odkialkolvek, potrebujes k nemu telnet (ktory je vsade, hoci na windozoch odporucam stiahnut program putty), a nepotrebujes k tomu ziadnu grafiku (ktora este vsade byt nemusi). Na talkeri co napises, ostatni vidia okamzite, mozu hned reagovat, a hlavne sa tym nezaplna diskusne forum prispevkami 🙂

Howgh 🙂
Reply on: KLF #47816:
Tá problematika ohladom dvoch busov ex-DP Praha s BA ŠPZ je mierne zamotanjšia, nechcem písat nepresne info, takže ta odkazujem na diskusne forum tej stránky, určite sa to tam spomína v diskusii o TT MHD, viem určite, že som to tam videl.

Čo sa týka ojazdených busov, financií a celkovo tých rečičiek ake by malo byt hl. m. SR BRATISLAVA, odkazujem ta len na jedno, a to na prístup ludí, ktorí nie su z hlavneho mesta, čest niektorím, ale čo si budeme hovorit, všetci ludia tam trochu dalej od BA od závisti nadávaju, aká je BA zlá a že oni sú lepší etc. ale hlavne, že sa sem všetci pchájú. To je taká hlúpa slovenská vlastnost, závist.

No a druhá vec je, že niektoré regiony sú na Slovensku tak extremne zaostale a ekonomicky nevýkonné, že ich musí tahat Bratislav, kde sa ročne vytvorí asi 30 % HDP. Je to pochopitelne, v ČR nemáš take regionalne rozdiely, a preto Praha nemusí nikoho žvit ako je to v prípade Bratislavy. Dovolím si tvrdit, že pokial by tu bola fiškálna decentralizácia taka ako v ČR a BA by nemusela nikoho dotovat, tak by BA mala aj na metro, na obnovenie vozoveho parku etc.

A čo sa týka pražských buso, Praha sa ich nezbavuje preto, že by boli zlé, ale preto, lebo ich nahrádza modernými nizkopodlažnými vozidlami.
Reply on: 81-71 #47811:
Tak moment. Tie trnavske ex-Praha busy maju povodnu SPZ bratislavsku ??? ? Tomu mam ako rozumiet ?
Moja druha otazka znie - preco ma DP Bratislava kupovat "ojetiny" z Prahy ? Jediny argument vidim v odpovedi "lebo nema na nove prachy". Ale podla mna tento argument neobstoji. Ja jednoducho nemozem suhlasit s tym, ze dopravny podnik hlavneho mesta statu Europskej Unie je odkazany na ojetiny ! Dalsia vec - ked to Praha vyraduje, zrejme maju na to nejaky dovod. Proste tie vozidla uz nevyhovuju. Alebo to vyraduju aj pri rozrezani sedadla vandalmi ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.