v iných mestách sa totiž robí cielená obnova vozového parku. To len v BA sa čaká na totálne rozpadnutie aj toho posledného autobusu...až potom si možno niekto uvedomí, že treba niečo robiť... ?
Uz sa mi to nechce stale citat, tak cosi aj popisem
Re #47782 slovanista21: mas pravdepodobne na mysli 9/11 a 9/12, ktore robia v rannej spicke posilove 9-tky (mimo zastavkovych CP), a po skonceni spicky sa v Karlovke prelistuju na 5/14 a 5/15, takto odidu (s cestujucimi) do Race, kde sa zmenia na 11/11 a 11/12, vykonaju po jednom kole na L11, cim zabezpecia pracovnu prestavku vodicom 11-tok, a odidu do vozovne. Ono napad je to vynikajuci, len jeho realizacia pokulhava prave pri tom grafikone - je totiz uplna blbost pustat 5-ku z KV 1 alebo 2 minuty PO 5-ke z Dubravky...potom idu ako tepli bratia za sebou az do Race, jedna preplnena, druha vezuca vzduch...ked, tak ich bolo treba posielat zhruba uprostred medzi dvomi oficialnymi 5-kami, alebo blizsie k tej nasledujucej (t.j. pred nou).
Na otazku o trojickach ti uz odpovedali (lebo to vyhlaska nedovoluje, bolo by treba vybavovat vynimku, a k tomu nie je vola).
Re #47789 slovanista21:
1) trojicky: vid vyssie
2) ojazdene eliny: nie, nechysta sa, planuje sa nakup novych NP vozidiel pre novostavanu trat do Petrzalky, a modernizacia existujucich vozidiel.
3) sukromne spravy: pokial viem, tak sa neplanuje (myslim ze by sa to prilis nevyuzilo, kedze je vela inych (a jednoduchsich) prostriedkov na komunikaciu dvoch uzivatelov).
4) upravovanie: technicky to mozne je, ale urcite sa neplanuje, pretoze mame e-mailovu notifikaciu prispevkov, a keby si kazdy mohol upravit svoj prispevok, tak kazdemu bud pride len prva verzia, a upravene sa uz nedozvie, alebo ak by sa posielala kazda upravena verzia, bol by v tom nehorazny chaos, a hlavne preplnene mailboxy upravami prispevkov. Ked niekto raz nieco posle, tak to tam jednoducho je, a uz to nie je ako zmenit. Aj ked posles SMS-ku, tiez ju uz nemozes "pocas letu adresatovi" upravovat, ci snad ano?
5) IRC tu nevyuziva zdaleka kazdy (a konieckoncov, vyrobit si IRC kanal predsa moze ktokolvek, aj zavolat si tam kohokolvek, takze tam nevidim problem). A odpovedou na zvysok tejto otazky nech ti je tvoja nasledujuca otazka A vyuzivat (nazyva sa to outsourcing) k takemu niecomu ako web-chat ine weby mi pride pod nasu uroven, aj keby to hned bolo zadarmo. A mimochodom, nechat si platit za takuto sprostost je nehorazna drzost, za to by mali podavat zaloby.
6) DP talker je odpoved na tvoj bod 5 je to on-line komunikacny nastroj, pristupny odkialkolvek, potrebujes k nemu telnet (ktory je vsade, hoci na windozoch odporucam stiahnut program putty), a nepotrebujes k tomu ziadnu grafiku (ktora este vsade byt nemusi). Na talkeri co napises, ostatni vidia okamzite, mozu hned reagovat, a hlavne sa tym nezaplna diskusne forum prispevkami
Tá problematika ohladom dvoch busov ex-DP Praha s BA ŠPZ je mierne zamotanjšia, nechcem písat nepresne info, takže ta odkazujem na diskusne forum tej stránky, určite sa to tam spomína v diskusii o TT MHD, viem určite, že som to tam videl.
Čo sa týka ojazdených busov, financií a celkovo tých rečičiek ake by malo byt hl. m. SR BRATISLAVA, odkazujem ta len na jedno, a to na prístup ludí, ktorí nie su z hlavneho mesta, čest niektorím, ale čo si budeme hovorit, všetci ludia tam trochu dalej od BA od závisti nadávaju, aká je BA zlá a že oni sú lepší etc. ale hlavne, že sa sem všetci pchájú. To je taká hlúpa slovenská vlastnost, závist.
No a druhá vec je, že niektoré regiony sú na Slovensku tak extremne zaostale a ekonomicky nevýkonné, že ich musí tahat Bratislav, kde sa ročne vytvorí asi 30 % HDP. Je to pochopitelne, v ČR nemáš take regionalne rozdiely, a preto Praha nemusí nikoho žvit ako je to v prípade Bratislavy. Dovolím si tvrdit, že pokial by tu bola fiškálna decentralizácia taka ako v ČR a BA by nemusela nikoho dotovat, tak by BA mala aj na metro, na obnovenie vozoveho parku etc.
A čo sa týka pražských buso, Praha sa ich nezbavuje preto, že by boli zlé, ale preto, lebo ich nahrádza modernými nizkopodlažnými vozidlami.
Tak moment. Tie trnavske ex-Praha busy maju povodnu SPZ bratislavsku ??? ? Tomu mam ako rozumiet ?
Moja druha otazka znie - preco ma DP Bratislava kupovat "ojetiny" z Prahy ? Jediny argument vidim v odpovedi "lebo nema na nove prachy". Ale podla mna tento argument neobstoji. Ja jednoducho nemozem suhlasit s tym, ze dopravny podnik hlavneho mesta statu Europskej Unie je odkazany na ojetiny ! Dalsia vec - ked to Praha vyraduje, zrejme maju na to nejaky dovod. Proste tie vozidla uz nevyhovuju. Alebo to vyraduju aj pri rozrezani sedadla vandalmi ?
81-71: Mňa len napadlo či náhodou nie sú pri odpredaji vozidiel DP Praha uprednostňované české dopr. podniky..Lebo čo som si všimol dak väčšina tých busov z Prahy zostala v ČR.
O Trnave som nevedel. Tak6e som si mzslel asi zle ?
Ad dopravné zápchy v BA: Už ma začína štvať to že vždy keď dávajú v správach o dopravnej zápche v BA spôsobenej uzavretím prístavného mostu a robia anketu u vodičov, takmer VŽDY V TOM AUTE SEDÍ MAX. JEDEN ČLOVEK!!!!
V tejto súvislosti mi stále behá v hlave otázka, prečo sa už konečne nezačne PREFEROVAŤ A RIADNE FINANCOVAŤ MHD?????
Prečo keď som išiel pred nejakými dvoma dňami 50-tkou z Auparku tak sme s busom stáli na križovatke na Šafku skoro 10 (možno aj viac) minút a za nami jedna 95, kým policajti popúšťali dlhé kolony áut zo všetkých smerov????
Pýtam sa prečo sa toto nezačalo pripravovať dopredu s tým že by sa zapožičali na tieto 2 weeks busy z iných miest a dopredu by mesto vyzvalo ľudí aby uprednostnili tieto 2 týždne MHD??? S tým že budú zahustené intervali a policajti budú na križovatkách prednostne púšťať busy MHD????
Prečo to tak nie je??? Prečo je všetko naopak???
Nemyslím si že by v takomto prípade uprednostnil MHD každý, ale veľa ľudí by podľa mňa určite išlo radšej MHD keby to bolo všetko takto zorganizované a ľudia by vedeli, že nebudú nikde stáť hodinu v zápche???
K tým nákupom ojazdených vozov: Mám taký pocit že v BA je každému kompetentnému jedno že je tu nedostatok vozidiel..Lebo keď sa chce, tak sa dá! Aj v BA keby sa chcelo, tak sa dá!!! Už dávno sa mohol DPB zaujímať o staršie vozidlá z iných DP, veď aj Praha stále vyraďuje nejaké Karosy(nemám oficiálne info, hovorím len to čo si všímam na www.citybus.cz, preto ani neviem, či by mohla BA nakupovať v Prahe.) A keď vidím fotky tých pražských práve vyraďovaných busov, tak tie busy sú v "tisíckrát" lepšom stave ako v BA. A tie fotky sú vždy tak max. pol roka staré, takže ide skutočne o súčasný stav tých busov.
Ale podstatné je to, že BA sa už dávno mala snažiť o takéto nákupy, myslím že už dávno by sme tak mali podstatne kvalitnejší vozový park ako máme teraz.
Andy