Čím viac príspevkov do diskusie o zmenách linkovania MHD v BA čítam, tým viac prichádzam k presvedčeniu, že najväčším nepriateľom človeka je nedostatok informácií. V podstate každý hodnotí problém z vlastného úzko lokálneho pohľadu. A to nielen obyčajný užívateľ - cestujúci, ale dokonca aj tí ktorí zmeny predkladajú. Nikto doteraz nevysvetlil na akom princípe sa hodnotenie súčasného stavu a nasledujúci návrh zmien realizoval. A práve tam je alfa-omega problému. Aby som mohol byť objektívny, musím mať dostatok informácií - podotýkam dostatok, teda nie empirickú skúsenosť, ako som sa tu dočítal. Poďme ale k veci - základom je digitalizácia prevádzkovej siete, linkovania a grafikónov. Potom dostatok relevantných podkladov o zaťažení jednotlivých liniek v čase a v trase. A na koniec objektívne kritéria, ktoré všetky tieto informácie usporiadajú a vyhodnotia. To všetko sa udialo v priebehu predchádzajúceho polroka a podieľali sa na tom mnohí špičkoví odborníci (od vysokoškolských profesorov až po úradníkov).
A k čomu sa dospelo? Nuž k tomuto... ale to až nabudúce...
aj odborník sa musí niečim živiť...
povodna 87 neexistuje, ono to ma vzniknut z 97 jej okyptenim... vzhladom na to ze v sedlovom a weekendovom intervale L97 v sucasnosti vcelku postacuje (nechodi prazdna ale taka zeby sa do nej ludia nezmestili), tak urcite jej okyptena nahrada nebude chodit hustejsie, skor redsie kedze z nej ukusnu cast ktora je zdrojovym/cielovym bodom mnohych ludi (tesco; v lete drazdiak a pod.)
PS: vykrikovat mozem kolko chcem, aj tak mi to bude hovno platne (ako vzdy v tomto state), ale aspon o malo vacsiu sancu na to ze si to niekto vsimne mam ked vykrikujem pred zmenami ako az po ich uskutocneni (potom sa mozem uz aj na hlavu stavat, aj tak mi to nepomoze)
ucelovo vytahujes prave vikend, podstatna je praveze spicka... Druha vec je, co bude po novom pod cislom 87, v trase povodnej 87ky moze ist nieco frekventovanejsie. Lenze Ty este pred realnym vyskusanim uz vykrikujes, ake zle to bude--- ?
hmm hej, napriklad taka nosna 87 bude cez weekend premavat v uzasne hustom 30 minutovom intervale... dakujem, za ten cas prejdem pesi pomaly aj polovicu jej trasy...
Re #46425 Andy: no keby to menili na metro alebo nieco co sa da povazovat za nosne a kapacitne (alebo aspon ekologicke), ale stale to budu tie iste hrdzave smradiace vraky stojace v tych istych (ak nie este vacsich) zacpach na tych istych cestach, akurat ze bude sa treba castejsie presuvat po tych hrdzavych a rozpadavajucich sa schodikoch (asi aby sa cim skor preborili ? ? )
Hm, ja by som aj zaujem mal, dokonca by som take vozidlo s radostou prevadzkoval Len sa obavam, ze ti, co o tom rozhoduju, asi zaujem mat nebudu, hoci si myslim, ze by sa to jednoznacne vyplatilo, kedze nam vozy pomaly ale isto odchadzaju, a nove akosi nepribudaju
Inak, z cudzich ojazdenin by som tu asi najradsej videl kosicke zelene Ik280 z poslednej serie (neviem akym cislom sa oznacuju - viete niekto?) z 1994 (ekomotor od vyroby, upravena prevodovka, tichsia Raba, celkovo velmi kultivovany chod; a v neposlednom rade velke vetraky ) Len tie nam asi DPMK dobrovolne neda, nevraviac o tom, ze u nas by ich asi tiez prilis nechceli
Lenže jednak je tá od žst. Vajnory nezjazdná, v dôsledku novej výstavby na Tuhovskom už pravdepodobne nespojazdniteľná (a v nepravdepodobnom prípade spojazdnenia sa už teším na úrovňové kríženie Seneckej cesty či ako sa to pri ZP volá, s celoštátnou železničnou traťou), jednak tá od komárňanskej trate končí niekde v hangári a na pripojenie k budove by asi museli byť závory pre zmenu niekde na runway, jednak obideve sú zaviazané tak, že pri jazde od mesta sa úvraťuje.
Re #46419 ivu: Takže keď bude jedna linka jazdiť v trojminútovom intervale, tak sa autobusy dobehnú, ale keď tam bude jazdiť desať liniek v polhodinových intervaloch, tak sa nedobehnú? Občania, používajte aj vlastný mozog a neverte slepo článkom v New Time:-P.
Re #46430 trepko: Áno, Trenčín je strach a hrôza, práve teraz som musel v priebehu mesiaca dvakrát MHD v tomto meste použiť...
Inak, Dopravny podnik mesta Presov predava nadbytocne Ikarusy 280. Myslim, ze by podstatne pomohli zvysit kvalitu vozoveho parku v BA. Nemate zaujem? ?
Deti, deti Len sa tu objavi niekto s dievcenskym menom, a uz ju hned vsetci poznaju (pripadne by chceli)
Tina: Neboj, ja Ta nepoznam (hoci som Ta uz mozno niekedy viezol)
presne tak prestupna tarifa. Tu si mozes vydychnut, ze ked ta jeden spoj nedoveze tam kam chces tak ta tam doveze iny na ktory zas az tak dlho necakas. Lenze v mnohych inych mestach prestupnu tarifu nemaju a linka chodi v 30 az 60 minutovych intervaloch. A cakaj potom na dalsi spoj. Ale ludia su zvyknuti a toto je naozaj iba rozmazlanost blavakov. Mam svoje skusenosti z Trencin city, kde to stoji fuckt za prd. Na niektorych linkach nieje vobec vinimocne 10 az 30 minutove meskanie. Ale na druhu stranu musim ich tam pochvalit bo uz tam jazdi prvy autobus s digitalnymy transparentami. ?
Hm, keď som ja chodieval do oblasti Prievozu z Petržalky do Prievozu, tiež tam ešte žiadna 86 nechodila, len 34 ... a ľudia to dokázali prežiť ... a muselo sa prestupovať.
Ako už SWTC písal, nie je dôvod, aby cez tunel chodila aj nákladná doprava, pre tú naďalej zostane trať cez Prístavný most. Čiže toto riešenie by skôr dávala priestor pre rast nákladnej dopravy pri súčasnom zvyšovaní výkonov v osobnej doprave.
Re #46414 Sommelier: Nie, do areálu letiska (ale len do technologických priestorov, nie do priestorov pre cestujúcich) vedie len jedna vlečka od trate 131. Vlečka z vajnorskej stanice bola zrušená tesne po dostavbe južnej vlečky, predpokladám, že najmä kvôli úrovňovému križovaniu s Cestou na Senec.
Re #46414 yale: A chceme mať ako definitívne riešenie také riešenie, ktoré bude frekvenciou zastávok a trasovaním dimenzované na prímestskú a diaľkovú dopravu? Nebude potom treba ešte vybudovať ďalší systém na uspokojenie vnútromestských dopravných požiadaviek? Toto sú zatiaľ len rečnícke otázky bez odpovedí, pretože som nevidel žiadne konkrétne údaje, podľa ktorých by som mohol posudzovať, len PR článok v Trende ... Medzi nami, ak by projekt obsahoval štvorkoľajný (alebo aspoň trojkoľajný) tunel pod Dunajom (2 + 2 resp 2 + 1 - mestská + diaľková doprava), hneď by som ten projekt bral. Najmä ak by naozaj EÚ pokryla 85% nákladov - to by sme museli doplatiť pri mestskom variante len 2,55 mld Sk ...
Re #46425 Andy: A to ešte pri prestupovaní z autobusu na autobus odpadá oproti metru fáranie minimálne v CMO
tak, tak, pravdu mas. Ide len a len o to, ze ludia si budu musiet zvyknut na nove sposoby cestovania ci uz do skoly, alebo do zamestnania, ako doteraz. Mame predsa prestupnu tarifu. ?
Zaujímavé, že pri laickej predstave metra nikomu nevadí, že by musel prestupovať ešte viac, ale keď sa ide zmeniť sieť autobusov na nosný spôsob, tak už každý kričí..
No toto bude velmi dlho trvat, kym spohodlneli blavaci naucia, ze uz im bus nejde priamo od domu az k robote/skole /samozrejme raz za cas/... V kazdom inom meste sa prestupuje uplne bezne a nikto nic nenamieta. Siet nosnych liniek s hustymi intervalmi je ovela vyhodnejsia! Ovela menej casu stravite vyckavanim na zastavke a hlavne si netreba pamatat cestovny poriadok!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
trepko